MUlla on sellanen ongelma että mun porukat kohtelee mua kun jotain ala-astelaista.. se johtuu siitä että niillä on ittellä varsinkin mun mutsilla ollu sellaset tiukat juntti vanhemmat että mun mutsikin sai ekan kerran käydä leffassa vasta kun oli 18w.. mun tilanne ei onneks oo näin paha.. mulla on sellasii pikku juttuja esim Ne ei anna mun syödä omassa huoneessa, kyselee ja huolehtii koko ajan että teenkö mä läksyt, ei anna olla ulkona kun jonnekkin yheksään, selittää jotain jos et syö nyt et syö koko päivänä etc. sit ne kuitenkin vaati multa että mä käyttäystysin kun aikunen eli tiivitettynä : ne kohtelee kuin lasta ja odottaa että m' käyttäytysin kun aikunen aika ristiriitasta MÄ OON JUMALAUTA 15 EIKÖHÄN MUN KUULUS SAADA ITTE PÄÄTTÄ ESIM ETTÄ KOSKA JA MISSÄ MÄ SYÖN. MITÄ MÄ TEEN??!!
VANHEMMAT KOHTELEE KUIN PIKKU LASTA!
13
2975
Vastaukset
- Natural
Tossa iässä sitä ollaan vanhempien kanssa sukset ristissä koko aika.
Sä oot nickisi mukaan poika, mutta annan sulle nyt tällasen naisellisen neuvon jolla voit ehkä päästä eteenpäin.
Vanhempia pitää tietty kunnioittaa jossain määrin, vaikka kohtelis sua ku pikkulasta. Mut todellisuudessahan me ollaan vielä ihan kakaroita ennen 18 vuoden ikää, ja jotku voi olla sillonki kakaroita iästään huolimatta.
Vanhemmat haluaa ainoastaan pitää susta huolta; ne ei kiusallaan aseta sulle mitään määräyksiä (tosin en tiiä tekeekö sittenki).
Mä pääsin tosta eroon puhumalla niien kanssa. Sanoin mikä mua niissä ärsyttää paljon. Tapeltiin monta kertaa asiasta, koska vanhemmathan on aika vanhoillisia, niillä on silti vielä ne vanhat kaavat päässä ku ne oli nuoria. Kyl ne sitte alko tajuta, että ne voi jopa luottaa muhun, sanon niille ku meen esim. kavereiden kanssa pitää vähän "erilaista hauskaa" (idioottien dokaamista) ja ne luottaa, etten tuu kotiin perskännissä, vaan kohtuu-kunnossa. Ja ne luottaa siihen, mitä niille sanon.
Mutta vaan siksi, että pyysin hartaasti, koska mä en enää valehtele niille (valkosia valheita kyllä mut harvoin)
Teen läksyt heti ku voin ja sillee.
Ehkä ne ei halua et teet samat virheet ku ne on tehny aikasemmin?
Mut onnea tulevaisuuteen!- tikkukaramelli
onhan tollanen aika ikävää... oon melkee 15 eikä nyt olla ihan noin tiukkoi... saan lähtee leffaan yleensä millon lystää, mut oon kyl iteki sen ymmärtäny et ei ulkona yö myöhään olla.... ei siitä tartte ees muistuttaa, koska en ees haluu olla missää kaupungilla ilta kymmeneen... ehkä kannatas puhuu niille ja kysyy miks on tällästä menettelyä ja sano niille että voi ne suhun luottaa et tuskin teet mitää typeryyksiä... vai???
noh, onnea yritykselle :) suojella ne sua varmaan vaan haluu :P - heh
Mut todellisuudessahan me ollaan vielä ihan kakaroita ennen 18 vuoden ikää, ja jotku voi olla sillonki kakaroita iästään huolimatta.
Kuules nyt 18 vuotiaat on poikkeuksetta vielä ihan kakaroita ja onhan 19 vuotiaskin vielä teini eli tuossa vähän yli parikymppisenä voitte pitää itseänne nuorina aikuisina.Tietenkin löytyy yli 50 vuotiaita jotka käyttäytyy kuin teinit ja 18 vuotiaita jotka on kuin 20 vuotta vanhemmat.Näin minä näen ihmisten iät 0-3=vauvoja,4-12=pikkulapsia,13-19=teinejä,20-25=nuoria-aikuisia,25-60=aikuisia ja vielä 60-100 mummuja&pappoja. - peetu
heh kirjoitti:
Mut todellisuudessahan me ollaan vielä ihan kakaroita ennen 18 vuoden ikää, ja jotku voi olla sillonki kakaroita iästään huolimatta.
Kuules nyt 18 vuotiaat on poikkeuksetta vielä ihan kakaroita ja onhan 19 vuotiaskin vielä teini eli tuossa vähän yli parikymppisenä voitte pitää itseänne nuorina aikuisina.Tietenkin löytyy yli 50 vuotiaita jotka käyttäytyy kuin teinit ja 18 vuotiaita jotka on kuin 20 vuotta vanhemmat.Näin minä näen ihmisten iät 0-3=vauvoja,4-12=pikkulapsia,13-19=teinejä,20-25=nuoria-aikuisia,25-60=aikuisia ja vielä 60-100 mummuja&pappoja.Olin juuri sanomassa samaa! KUKAAN alle 20-vuotias ei käyttäydy kovin aikuisesti, vaikka teistä ehkä 12-vuotiaana jo tuntuu, että ah, kuinka kypsä olenkaan..
Mutta huomaatte sitten yli kaksikymppisinä, kuinka kakaroita ovat jopa ne 18-19 vuotiaat.. - Natural
heh kirjoitti:
Kuules nyt 18 vuotiaat on poikkeuksetta vielä ihan kakaroita ja onhan 19 vuotiaskin vielä teini eli tuossa vähän yli parikymppisenä voitte pitää itseänne nuorina aikuisina.Tietenkin löytyy yli 50 vuotiaita jotka käyttäytyy kuin teinit ja 18 vuotiaita jotka on kuin 20 vuotta vanhemmat.Näin minä näen ihmisten iät 0-3=vauvoja,4-12=pikkulapsia,13-19=teinejä,20-25=nuoria-aikuisia,25-60=aikuisia ja vielä 60-100 mummuja&pappoja.Sitä voi olla fiksumpikin kun muut luulee. Ei se ikä siinä aina ole ratkaiseva tekijä. Ja sanoinhan, että jotkut ovat silloinkin (18) vielä ihan kakaroita.
- Sweet
heh kirjoitti:
Kuules nyt 18 vuotiaat on poikkeuksetta vielä ihan kakaroita ja onhan 19 vuotiaskin vielä teini eli tuossa vähän yli parikymppisenä voitte pitää itseänne nuorina aikuisina.Tietenkin löytyy yli 50 vuotiaita jotka käyttäytyy kuin teinit ja 18 vuotiaita jotka on kuin 20 vuotta vanhemmat.Näin minä näen ihmisten iät 0-3=vauvoja,4-12=pikkulapsia,13-19=teinejä,20-25=nuoria-aikuisia,25-60=aikuisia ja vielä 60-100 mummuja&pappoja.heh: mulla on sulle asiaa
Näin minä näen ihmisten iät 0-3=vauvoja,4-12=pikkulapsia,13-19=teinejä,20-25=nuoria-aikuisia,25-60=aikuisia ja vielä 60-100 mummuja&pappoja.
no kyllä 13vuotias on jo teini, mutta kuule tuosta 4-12vuotiaasta. 12vuotias ei ole enään pikkulapsi! eikä kyllä ole 11vuotiaskaan, tai kymmenen. Kymmenen-16vuoden iässä alkaa murrosikä ja kehitys, ja 11vuotiaallakin voi alkaa menkat sillon ja se on osa "aikuistumista"
eli naiseksi tulemista.
että kuule mistä pikkulapsesta sä oikein puhut??
joku 12vuotiashan on jo iso tyttö!
että ootko nyt tosissas??! - mietin vaa
Sweet kirjoitti:
heh: mulla on sulle asiaa
Näin minä näen ihmisten iät 0-3=vauvoja,4-12=pikkulapsia,13-19=teinejä,20-25=nuoria-aikuisia,25-60=aikuisia ja vielä 60-100 mummuja&pappoja.
no kyllä 13vuotias on jo teini, mutta kuule tuosta 4-12vuotiaasta. 12vuotias ei ole enään pikkulapsi! eikä kyllä ole 11vuotiaskaan, tai kymmenen. Kymmenen-16vuoden iässä alkaa murrosikä ja kehitys, ja 11vuotiaallakin voi alkaa menkat sillon ja se on osa "aikuistumista"
eli naiseksi tulemista.
että kuule mistä pikkulapsesta sä oikein puhut??
joku 12vuotiashan on jo iso tyttö!
että ootko nyt tosissas??!katoppas vaikka 17-vuotiaana ajassa taakse päin, ni huomaat että oot kasvanu siinä ajassa henkisesti PALJON. 12v ON LAPSI, vaikka sen ikäsenä tuntuki vähän toiselta... :P
- Midnight runner
Otat mitä haluat. oot ulkona niin pitkään ku haluut, et sano porukoille, missä oot, ettei tuu hakeen, ja jos soittaa, et pitäs tulla himaa nii et välitä. jos pistää arestiin, meet silti ulos tai sit meet arestin jälkee ulos. ja mitä syömiseen tulee, meet vaikka frendilles tai pöllit porukoilta rahat ja meet vaikka mäkkäriin tai raksiin.
- cat
varmasti "pärjäät" tulevaisuudessa jos et noudata vanhempiesi neuvoja etkä kunnioita heitä. Ajatelkaa itseänne ja hyvinvointianne. Onko järkevää antaa asioiden mennä päin seiniä? Jos sinusta tuntuu jokin asia yliampuvan pahalta, koita mennä puhumaan jollekin ammatti-ihmiselle, se varmasti ymmärtää sinua.
- mä...
Viestistäsi päätellen et ole vielä kypsä. Meillä ainakin perhe ruokailee yhdessä silloin kun ruoka on valmista.
Jos olet kerta niin kypsä, niin voisit vähän miettiä sitä, että sulla on sentään valmiina sitä ruokaa kaapissa tai laitettuna mistä ottaa.
Sit kun olet muuttanut pois kotoa, niin ruokaile vaikka vessassa... - Nuori aikuinen
Tiedän että vanhemmat voi olla ärsyttäviä,mutta sitä kestää loppujen lopuksi vain muutama vuosi.Kysy niiltä miks ne on niin tiukkoja,vaadi niitä perustelemaan asettamiaan sääntöjä ja neuvottelemaan niistä,ja ole myös itse valmis kompromisseihin.Yritä olla menettämättä malttiasi.
- (= riinuska
moi sun äiti välittää susta eiks se ole hyvä että sääntöjä on?
- Ebin345425
2004 nyt on 2013 vanha viesti :3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413888Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131927Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91645Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23801- 44784
- 67779