Ehe-ehe...

Pakokaasun imppaus?

Audi-kuski keskiviikkona n. klo 10.20 Ilomantsintiellä: onko autojen pakokaasuissa suuriakin eroja, kun koukkasit haistelemaan jonossa ajaessasi seuraavaa autoa? Ajoaikaasi säästyi varmaan kaksi sekuntia, mutta vaaratilanteiden kustannuksella.

18

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei normaalia

Semmosia ne audi-luskit on....todella yleinen ajotapa audilla. Liekkö kompensoivat automerkillä ja ajotyylillä huonoa itsetuntoa??

• ihmettelijä4

Varmaan vaan katsoi kuka kumma on edessä ajavan auton ratissa. Ohittamalla sen näkee. Tai ehkä edellä ajavassa autossa oli mukavammat tuoksut eikä mitään venäjän hajua.

• Audimies

Hei,

Pakkohan se audilla ohi mennä, kun jaksa odotella kun kurvailette alinopeutta rotteloillanne.

• Noinkin.

Valitettava tosiasia on että monissa autoissa nopeusmittari näyttää 10km/t liikaa jo maantienopeuksissa, ja kun sen lisäksi niiden kuljettajilla on vielä hirvittävä poliisin pelko persiissä niin tuloksen tietää, eli siinä sitä vedetään autojonoa mistään välittämättä. Vaikea siitä kenenkään on päästä ohi kun vastaantulevaa liikennettäkin on ja tiekin mutkittelee. Olen itsekin joutunut kuutostietä Joensuuhun päin ja sieltä pois ajamaan pahimmillaan noin 20km huomattavaa -eli parinkymmentäkilometrin alinopeutta ennenkuin oli tilaisuus lähteä ohittamaan juuri tuollaisten perkeleen idioottien takia. Kun ne osaisivat pitää edes tasaisen vauhdin ajakoot mitä nopeutta hyvänsä, mutta kun järki ei kerro että ylämäen tullessa olisi painettava kaasupoljinta ettei mäessä mentäisi 60-70km/t sadankilometrin alueella.

• tik & tak
        Noinkin. kirjoitti:

Valitettava tosiasia on että monissa autoissa nopeusmittari näyttää 10km/t liikaa jo maantienopeuksissa, ja kun sen lisäksi niiden kuljettajilla on vielä hirvittävä poliisin pelko persiissä niin tuloksen tietää, eli siinä sitä vedetään autojonoa mistään välittämättä. Vaikea siitä kenenkään on päästä ohi kun vastaantulevaa liikennettäkin on ja tiekin mutkittelee. Olen itsekin joutunut kuutostietä Joensuuhun päin ja sieltä pois ajamaan pahimmillaan noin 20km huomattavaa -eli parinkymmentäkilometrin alinopeutta ennenkuin oli tilaisuus lähteä ohittamaan juuri tuollaisten perkeleen idioottien takia. Kun ne osaisivat pitää edes tasaisen vauhdin ajakoot mitä nopeutta hyvänsä, mutta kun järki ei kerro että ylämäen tullessa olisi painettava kaasupoljinta ettei mäessä mentäisi 60-70km/t sadankilometrin alueella.

Jospa se ongelma onkin niissä muutamassa omituisessa sekunnissa tai minuutissa, jonka säästät tullessasi perille aikaisemmin?

Itse olen ajellut autolla yli 40 vuotta ja olen oppinut sen, että AINA liikenteessä on niitä, jotka syystä tai toisesta ajavat eri nopeuksilla, kuin toiset. Kokeilkaapa itsekin: lähtekää matkaan viisi minuuttia aikaisemmin ja jättäkää se kiire pois. Tiedän, että se on yhtä vaikeaa, kuin Ranskan voitto Venäjästä jääkiekossa, mutta voisihan se joskus onnistua...:). Jotenkin näyttääamulla nukuttaa niin ihanasti, kun tuli valvottua illalla.

Turha kiire pois liikenteestä ja opetellaan kello. Tietysti olisihan vaihtoehtona olisi joku vihanhallintakurssi...

• Ihanko totta?
        tik & tak kirjoitti:

Jospa se ongelma onkin niissä muutamassa omituisessa sekunnissa tai minuutissa, jonka säästät tullessasi perille aikaisemmin?

Itse olen ajellut autolla yli 40 vuotta ja olen oppinut sen, että AINA liikenteessä on niitä, jotka syystä tai toisesta ajavat eri nopeuksilla, kuin toiset. Kokeilkaapa itsekin: lähtekää matkaan viisi minuuttia aikaisemmin ja jättäkää se kiire pois. Tiedän, että se on yhtä vaikeaa, kuin Ranskan voitto Venäjästä jääkiekossa, mutta voisihan se joskus onnistua...:). Jotenkin näyttääamulla nukuttaa niin ihanasti, kun tuli valvottua illalla.

Turha kiire pois liikenteestä ja opetellaan kello. Tietysti olisihan vaihtoehtona olisi joku vihanhallintakurssi...

Kun itselläsi ei eläkeläisenä ole mihinkään kiire, niin silloin ei maailmassa ole ketään muitakaan joilla on tai edes saisi olla!
        Epäilen vahvasti että kuulut juuri niihin tientukkona oleviin kyrpiäisiin ja yrität nyt puolustella vittuiluasi toisia kohtaan mielestäsi järkevillä syillä. Omahyväisesti vetäisit jonoja rottelosi ratissa Nuorgamista Hankoon viidenkymmenen kilometrin tuntivauhtia kuvitellen olevasi suurempikin kuningas.
        -Vihanhallintakursseille voisit itse osallistua, sillä vähintäin yhtä vaarallista vihaa on se että käyttäytyy toisista välittämättä juuri selitetyllä tavalla, vaikka yrität sitä muuksi muuttaakin

• tik & tak
        Ihanko totta? kirjoitti:

Kun itselläsi ei eläkeläisenä ole mihinkään kiire, niin silloin ei maailmassa ole ketään muitakaan joilla on tai edes saisi olla!
        Epäilen vahvasti että kuulut juuri niihin tientukkona oleviin kyrpiäisiin ja yrität nyt puolustella vittuiluasi toisia kohtaan mielestäsi järkevillä syillä. Omahyväisesti vetäisit jonoja rottelosi ratissa Nuorgamista Hankoon viidenkymmenen kilometrin tuntivauhtia kuvitellen olevasi suurempikin kuningas.
        -Vihanhallintakursseille voisit itse osallistua, sillä vähintäin yhtä vaarallista vihaa on se että käyttäytyy toisista välittämättä juuri selitetyllä tavalla, vaikka yrität sitä muuksi muuttaakin

"eläkeläisenä..."
        Väärin.

"maailmassa ole ketään muitakaan joilla on tai edes saisi olla..."
        Väärin = Saa olla kiire. Itsellänikin olisi, mut osaan käyttää aikaani (ja kelloani)

"tientukkona"
        Väärin = Ajelen rajoitusten mukaan. Mitä muuten tarkoittaa esim. se satasen merkki tien poskessa? Itse tiedän...

"kyrpiäisiin"
        Väärin.

"vittuiluasi"
        Väärin.

"Omahyväisesti vetäisit jonoja rottelosi ratissa Nuorgamista Hankoon viidenkymmenen kilometrin tuntivauhtia kuvitellen olevasi suurempikin kuningas."
        Niiiiiin väärin, kuin olla voi. Ja jos joku ei pääsisi välillä Nuorgami-Hanko ohitse, ei hän luultavasti autoakaan tarvitsisi...

"toisista välittämättä..."
        Erityisen väärin.

Nyt voit kirjoittaa joko tarinasi uudestaan tai ottaa sen tutun, 99% ihmisistä kayttämän, helpon tavan äänestää miinuspeukkua. Sen kait osaat?

• Gutaa?
        tik & tak kirjoitti:

"eläkeläisenä..."
        Väärin.

"maailmassa ole ketään muitakaan joilla on tai edes saisi olla..."
        Väärin = Saa olla kiire. Itsellänikin olisi, mut osaan käyttää aikaani (ja kelloani)

"tientukkona"
        Väärin = Ajelen rajoitusten mukaan. Mitä muuten tarkoittaa esim. se satasen merkki tien poskessa? Itse tiedän...

"kyrpiäisiin"
        Väärin.

"vittuiluasi"
        Väärin.

"Omahyväisesti vetäisit jonoja rottelosi ratissa Nuorgamista Hankoon viidenkymmenen kilometrin tuntivauhtia kuvitellen olevasi suurempikin kuningas."
        Niiiiiin väärin, kuin olla voi. Ja jos joku ei pääsisi välillä Nuorgami-Hanko ohitse, ei hän luultavasti autoakaan tarvitsisi...

"toisista välittämättä..."
        Erityisen väärin.

Nyt voit kirjoittaa joko tarinasi uudestaan tai ottaa sen tutun, 99% ihmisistä kayttämän, helpon tavan äänestää miinuspeukkua. Sen kait osaat?

Menisit katsomaan vaikka jääkiekkoa, etkä hivelisi koko iltaa peukulla itseäsi.

• Plops...
        Gutaa? kirjoitti:

Menisit katsomaan vaikka jääkiekkoa, etkä hivelisi koko iltaa peukulla itseäsi.

Mutta eikös hän osaakin tuon alas-peukutuksen aika hyvin...? Ensi vuonna kenties sit jo mopokortti?

• Q-life

Tämä keskustelu ei ole pitkään täällä, koska nyt mollataan Audeja.
      Tuota autoilun jumalankuvaa ja niitä audin omistajia jotka ovat parempia ihmisiä kuin muut. Ylijumalia.

Palakaa helvetin tulessa te jotka audi-miehiä ja naisia solvaatte. Ylipäätään te kaikki jotka ette omista tätä jumalanluomaa taidonnäytettä. Ette ole ihmisiä.

• ANTAKAA MAHDOLLISUUS

Säälin Audin omistajia ja näinollen annan heidän ajaa ohitseni ihan vapaasti. Kuitenkin muutaman kiihdyttelyn jälkeen on Audi taas korjaamolla ja osaa / rahaa menee rutosti. Eli annetaan Audisteille mahdollisuus päteä, jos milloin heillä ne autot sattuu senverran toimimaan. Sanotaanhan jossain laulussakin että: Älä lyötyä miestä näin lyö.....

• Lutkuti-lut...

Audi-kuski on yleensä (yksinkertainen) ääliö, mutta tämä Ihanko totta-tunari on x-kertainen ääliö. Kertoimen voi tarkastaa noista tik-takille annetuista miinuksista.

• yx kutale

Onneks en oo auti kuski. Yleensä jos mään ohi, kerralla kaikist vain. Nooh, ei tuo tänä päivän ennää niin kiinnosta. Se oll sillon ku oll nuor ja kuolematon. Yrittäkkee oll varovaisia,siell ratin takana. Ei siin muut, ku ettei toisille kävis pahasti teitin mokellusten taut. Raahallista matkaa, tän ilomantsin tielle ja muuannekkin.

• volvo 244 97hv

kyllä mie ainaskin ymmärrän et mun ohi halutaan, raha haisee ja 92 palaa,
        saatan itsekkin olla välillä tientukko, perkele kun toi auto vaan ei kule eikä kiihy!

• yx kutale
        volvo 244 97hv kirjoitti:

kyllä mie ainaskin ymmärrän et mun ohi halutaan, raha haisee ja 92 palaa,
        saatan itsekkin olla välillä tientukko, perkele kun toi auto vaan ei kule eikä kiihy!

Paree ku auto kiihtyy kummiskii kovemmin ku kuski. No mutt hei, aattele positiivisesti. Tuo volovo o joskus ollunna porhojen auto 80-luvulla.Yhistetty vielä mobira talkmanniin ni hui. Voi sitä kehumista, joka omisti nuo 80-luvulla.

• toinen tohelo?

Isäukko ajelee jo kahdeksannella Audillaan; -90 -luvun Audi 80:llä. Audeja on siis ollut kahdeksan kappaletta ja eipä ole pahemmin Audi-tauti hattuun noussut. Ovat varmaan ihan asiallisia pelejä nekin, maine (autonko vai kuskien?) vain joidenkin mielestä taitaa olla hukassa.

Tuon mielipuolisen alaspäin peukuttamisen eli verbaalisuuden puutteen lisäksi toinen vika teissä/meissä useimmissa lienee asioiden yleistäminen. Ja tuolle ns. neidolle sanoisin, että itselläni on sentään jotain, mitä sinulla ei ole: aikaa!!! Jatka sinä siis vain työntekoa ja Audisi tai muun mammonan maksamista, kiirehän sinulla hankkimaan kait on? Ota kuitenkin muut tienkäyttäjät huomioon, sillä autosi alle jääneitä lapsia tai muita (kiinalaisiakaan) ihmisiä tuskin saat ostettua. Kärsivällisyydestä en viitsi sanoa mitään, on varmaan sananakin jo niin pitkä, ettet sitä ymmärrä.

Ajelin tuossa muuten itse navigaattorin lisäksi cruising päällä pihkähkön lenkin, jonka varrelle sattui nopeuden-näyttötaulujakin muutama kappale. Oikea nopeus oli ja on siis tarkasti tiedossa. Esim. 100-> 80 tai 80->60:ksi muuttuessa tulee autoletka heittämällä kiinni toisiinsa perässäni, vaikka pudotin ajonopeuttani 10 km/h. Taitaa se puujalka-cruisin olla vaikea hallita vai eikö lähde aivoista signaali jalalle? Ai mut nythän minä tiedänkin; teillähän oli kiire!!!

Audi toki voi olla hienokin auto raharikkaille, mutta silloin te vasta rikkaita olette, kun teillä on sitä aikaa.

• 9999

ajelin mikkeliin viikolla ja sen huomion tein että vaikka kuinka oli ruuhkaa niin kaksi merkkiä löytyi matkan varrella jotka erottuivat joukosta typerien ohitusten osalta.,audi ja bmv.koko matkan aikana ei muun merkkisiä autoja mennyt ohitse.

• .-=wroom=-.

Oliskoon tän merkkisillä eniten maksuvaikeuksia ajoneuvohankintojensa kanssa ja koettavat lievittää tuskaansa?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2294
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      174
      1878
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1446
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      243
      894
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      68
      816
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      692
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe