Päärynäpuut

Päärynätarhuri

Mitä päärynäpuita teiltä löytyy? onko tehnyt päärynöitä? Minulla on 3 vyöhykkeellä pieni päärynätarha. Löytyy 2 pepiä(Toinen kääpiö), 2 aunea, Jukka (omajuurinen) ja elokuun päärynä. tulossa on 2 yleistä suomalaista päärynää, lada ja Siska (Tshizhovskaja). 4 ja 5 vyöhykkeen rajalla mökillä on Aune, vekovaja ja lukashovka rannaja kokeilussa. Viime vuonna istutin osan, eli Yhtään päärynää ei ole tullut vielä, toivoa on jo tälle vuodelle :)

9

2143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

Minulla kasvaa Ussurin pääränäpuita. Hedelmät eivät ole syötäviä. Saat syksyllä siemeniä, jos haluat jalostaa.

• Sormutin76

meillä istutettuna Pepi viime syksynä eli ei toivoa saada hedelmiä. Luumupuussa meni 5 vuotta, että saatiin ekat luumut.

• Päärynäpuu kukkii niin aikaisin, että on hyvin vähän pölyttäjiä liikkeellä. Osa puista on itsepölyttyviä, mutta eduksi on, että olisi toinen lajike siinä lähellä. Itse hoitelin asiaa pullasudilla kukasta toiseen, mitä vaan yletin.
        Samoin on luumun ja kirsikan kanssa, kukinta niin aikaisin, ettei pörisijöitä juuri ole.

• mesipesä
        timarni kirjoitti:

Päärynäpuu kukkii niin aikaisin, että on hyvin vähän pölyttäjiä liikkeellä. Osa puista on itsepölyttyviä, mutta eduksi on, että olisi toinen lajike siinä lähellä. Itse hoitelin asiaa pullasudilla kukasta toiseen, mitä vaan yletin.
        Samoin on luumun ja kirsikan kanssa, kukinta niin aikaisin, ettei pörisijöitä juuri ole.

Viritä kimalaisboksi oksille tai kysy tarhurilta krainilaispesää lainaksi, niin johan pölytys pelaa.

• aune4

Mulla on aune nelosvyöhykkeellä. Vuosi sitten istutettu, ja keväällä siinä oli yksi kukka. Hedelmiä saataneen vielä odottaa... Tänä kesänä puu on ruvennu lenksottamaan, ja olen istuttanut sen uudestaan, saas nähdä auttaako.

• Minulla itsepölyttyvä Aunen päärynäpuu ja satoa tulee. Kymmeniä hedelmiä kypsymässä. Olen säilönyt niitä lohkoina puolukka-ja karpalomehuun, jossa ne värjäytyvät kauniin punaisiksi hedelmäsalaattiin ja muihin jälkiruokiin.

• s.t1

Hei! Mua kiinnostaa nuo lada ja siska. Mistä te ootte niitä ostanu?? Asun vanahan vaasanläänin alueella ja melkotuulisella paikalla. Täälä myydään joka paikas pepii ja elokuun päärynää. Tää on 4 rajalla joten haluaisin noita kestäviä laikkeita.

Mitä mieltä olette puidenne sadon mausta?

• Päärynätarhuri

Hirvensalmen taimisto myy Ladaa ja Siskaa. nettiosoite www.omenapuu.com. Tilata voi postin/matkahuollon kautta. Pepi on ainakin hyvänmakuinen, ja parempi kuin kaupasta ostettu ulkomainen hedelmä. Tosin pienempi.

• s.t1

Ostin tuon siskan tuolta Hirvensalmelta. Kauan kesti ennen kun tuli mutta tuli edes. En sitte ostanu vielä pölyttäjäksi toista. Se on ehkä itsepölytteinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"

Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk
      Maailman menoa
      165
      6380
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      693
      3893
    3. SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"

Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit
      Maailman menoa
      134
      3175
    4. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      355
      2958
    5. Mistä ihmeestä sitä viirasi?

Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti
      Jyväskylä
      23
      2165
    6. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      154
      2031
    7. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      709
      1919
    8. SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle

Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?
      Maailman menoa
      54
      1519
    9. Partamies hoi!

En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re
      Ikävä
      26
      1501
    10. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      490
      1492
    Aihe