Mitäs tämä nyt on? Kohta on ilta, eikä yhtään avausta. Älkää koskeko pulkkaankaan!
Uuusi keskustelu?
12
127
Vastaukset
Vasta tänään näin ensimmäiset hiirenkorvat koivussa.
Joskus samanlaiset ovat helottaneet jo huhtikuun viimeisellä viikolla.
Mutta ei se mitään. Kyllä kesä nyt tulee.- catleijaek
Ensin ihmettelin mitä Ruuneperi tähän aikaan pulkasta puhuu, johan pulkkamäet ovat aikoja sulaneet.
Guukeli se valaisi asiaa, kuulema on olemassa pulkka- drinkki, josta ohjekin löytyi.
2 cl Passiohedelmälikööri
2 cl Vodka
10 cl Ananasmehu
1 kpl Lime
Yhdyn Ruunen varoitukseen, älkää koskeko pulkkaan.
Ei se aloitus kuitenkaan yhtä helpolla synny kaikilta, jokunen viesti kuitenkin silloin tällöin paremman puutteessa.- isoäiti*
Kuules catleija, tuolla tropiikissa samoillessani muistuit mieleeni. Niin niin, kas
sattumalta törmäsin kauniiseen orkideaan luonnossa ja mietin kuuluisiko se Catleyjoihin. Olen villejä orkideoita nähnyt monet kerrat, mutta tama
oli poikkeuksellisen suuri ja näyttävä.
Saattoi olla, että alueella oli orkideaviljelmä, mistä se on voinut levitä, sillä
se kasvoi kivimuurissa, mikä oli suuren yksityisen villan aitarakennelma.
Yritin tirkistellä portilta villan sisäalueelle, mutta kaksi terhakkaa dobermannia sai
minut nopeasti unohtamaan tirkistelyt. Valitettavasti kamera ei ollut matkassani, vaikka yleensä aina kannan sitä mukanani.
Myöhemmin orkidealajeja tutkiessani luulen kukan kuuluneen Dendrobiumeihin.
Sinä catleija tunnettuna orkideaviljelijänä tunnet varmasti myös MEDINILLAN, mikä kuuluu myös orkideoihin ja on kotoisin Filippiineiltä. Medinillani lopettelee kukintoaan olohuoneessani ja aion viedä sen ulos. En ole erityisen ihastunut koko kasviin enää, vaikka joskus sen kalliilla ostin.
Ruunen aloitukseen sen verran, että pulkkaan en koskenut, mutta kanootissa olen viettänyt aikaa. Turkoosi meri, sininen taivas kuin suoraan Magritten maalauksesta, seeprakalaparvi kanootin alla, fregattilintu lounastaan tähyilemässä, pelikaani tuijottamassa mangrovien katveessa ja isoäiti lierihattunsa alla kanootissa kumppanin kera.
Hyvää kevättä! isoäiti* kirjoitti:
Kuules catleija, tuolla tropiikissa samoillessani muistuit mieleeni. Niin niin, kas
sattumalta törmäsin kauniiseen orkideaan luonnossa ja mietin kuuluisiko se Catleyjoihin. Olen villejä orkideoita nähnyt monet kerrat, mutta tama
oli poikkeuksellisen suuri ja näyttävä.
Saattoi olla, että alueella oli orkideaviljelmä, mistä se on voinut levitä, sillä
se kasvoi kivimuurissa, mikä oli suuren yksityisen villan aitarakennelma.
Yritin tirkistellä portilta villan sisäalueelle, mutta kaksi terhakkaa dobermannia sai
minut nopeasti unohtamaan tirkistelyt. Valitettavasti kamera ei ollut matkassani, vaikka yleensä aina kannan sitä mukanani.
Myöhemmin orkidealajeja tutkiessani luulen kukan kuuluneen Dendrobiumeihin.
Sinä catleija tunnettuna orkideaviljelijänä tunnet varmasti myös MEDINILLAN, mikä kuuluu myös orkideoihin ja on kotoisin Filippiineiltä. Medinillani lopettelee kukintoaan olohuoneessani ja aion viedä sen ulos. En ole erityisen ihastunut koko kasviin enää, vaikka joskus sen kalliilla ostin.
Ruunen aloitukseen sen verran, että pulkkaan en koskenut, mutta kanootissa olen viettänyt aikaa. Turkoosi meri, sininen taivas kuin suoraan Magritten maalauksesta, seeprakalaparvi kanootin alla, fregattilintu lounastaan tähyilemässä, pelikaani tuijottamassa mangrovien katveessa ja isoäiti lierihattunsa alla kanootissa kumppanin kera.
Hyvää kevättä!Olipa kiva kuulla että olen saanut olla kanssasi tropiikissa, toivottavasti en häirinnyt teitä :-)))))
Enimmäkseen minulla on noita perhosorkideoja, missä on paksut komeat lehdet ja kukinto kukkavanan puhkeamisesta viimeiseen kukkaaan kestää kuukausia. Kerran minun keltainen runsaskukintoinen yksilö kukki kaksi vuotta yhteen menoon.
On minulla ollut tuoksuvakin orkidea, lajia en muista nimeltään, mutta siinä oli ruohomaiset lehdet ruusukkeena. Niitä varrellisia korkeita, joissa on kukat lehtihangoissa en ole jaksanut kukittaa.
Viime kesänä tuli tuho orkideoilleni, niihin iski villakirva, joka on erittäin sitkeä tuholainen. Se tuli lahjaorkidean mukana. Jouduin kaikki heittämään pois.
Nyt on yksi orkidea ollut joulusta asti ja lopettelee kukintaansa.
Medinillan katsoin kukkakirjastani. En ole mieltänyt sitä orkideaksi. Kirjassa sanotaan sen kuuluvan Medinilla sukuun, jossa on 300 lajia.
Luin että Medinilla tarvitsisi kostean lasikaapin, vitriinin viihtyäkseen. Oletko onnistunut kasvattamaan sen ilman sitä?
Kasvin olen nähnyt Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa.
Orkidealajikkeita riittää ja aina uusia löydetään, ei taida tuhatluku riittää.
Minä olen ihastellut orkideatarhoja Madeiralla. Catteyat ovat upeimpia.
- kaisu-liisa
Mitähän pulkkaa nyt tarkoitetaan, heräsi uteliaisuuteni.
Onko se nyt lumella vedettävä pulkka, vai päiväpulkka, johon kaiverretaan uusi viiva, kun päivätyö on tehty.
Vai onko se mikä. - joutavoinen
Pulikka mihin puukolla lovi vuoltiin ja sanottiin päivä on pulikassa. ?
- joutavoinen
Taksvärkkipulikka johon torpparit merkitsivät tehdyt työpäivänsä. Jos torpparin ei jokapäivä tarvinnut sitä työtä tehdä niin ei meidänkään tarvitse jokapäivä aloitusta tehdä. Kunhan veistelin taas.
Joutavoinen, sinähän viikko sitten teit monta avausta reippaasti, nythän on mökkeilyaika, oli kiva kuva pihasiivouksesta face:ssa:)
Nyt alkaa Suomen suloin aika, ja toki pihat siivoamme somiksi, sanotaankin puutarhahoidon vastaavan kuntokoulua! Siihen uskon, tai tiedän pikemminkin, kyllä se alkuun tuntuu lihaksissa minulla ainakin:D
Viihtyisiä hetkiä teille sinne maaseudun rauhaan!Meidän yhtömme pihatalkoot on ensi torstaina. Lupauduin jälleen ties monennenko kerran pullakahvit laittamaan talkolaisille. Reilun kokoisia pikkupullia leivon, joihin maukas voi-sokerisilmä. Tarjoillaan lämpiminä.
catleija-ek kirjoitti:
Meidän yhtömme pihatalkoot on ensi torstaina. Lupauduin jälleen ties monennenko kerran pullakahvit laittamaan talkolaisille. Reilun kokoisia pikkupullia leivon, joihin maukas voi-sokerisilmä. Tarjoillaan lämpiminä.
Vai oliko se sanonta, että päivä on pulkassa, kun työt loppui.
LateVaan kirjoitti:
Vai oliko se sanonta, että päivä on pulkassa, kun työt loppui.
Noinhan se oli. Pulkka on siis veistetty puunpala, johon merkintä tehtiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 76909