äitienpäivä

vbggfhfhfhf

Pitääkö aikuisen muistaa vielä äitiään? Ja miksi?
Entä mummoa?

Eikö äitienpäivä ole lasten juttu kortteja jota väkrätään päiväkodissa ja jota vanhemmat sitten ihastelee että onpa nätti kortti ja äiti tekee kakun juhlan kunniaksi?

83

1963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runoilija 1

      ÄIDILLE

      Tänään kevään voimat liikkuvat.
      Sinun silmissäsi on niiden virtojen
      kirkkaus ja syvyys,
      jotka antoivat meille elämän
      sinussa.

      Kaikkien meidän elämän
      sinä elät itsessäsi:
      syntymisen kivun,
      kasvamisen riemun,
      aikuiseksi varttumisen
      lukemattomat kysymykset.

      Elät arjessa mukanamme,
      kohtaat kanssamme
      sen ilot ja surut.
      Jumala on lahjoillaan
      kaunistanut elämääsi,
      mutta sinun sydämesi lävitse
      on myös miekka käynyt.

      Tänään juhlapäivänäsi
      iloitsemme yhdessä.
      Siunaavat ajatuksemme saattelevat
      sinua vanhuudenpäiviisi saakka.

      ---Kalevi Keränen--

      • Aurora4

        Kaunis runo, Kalevi. Minun, yli seitsenkymppisen äidin mielestä ainakin. Miekka on käynyt, mutta silti elämä on ollut voittopuolisesti hyvä juuri lapseni ansiosta.


      • isoisä isoisä

        kyllä äiti on tärkein.jokainen lapsi on äidin aikaan saannos.vietän äitien päivää kotona yksin,vaimo on työssä äitien päivänä.vein kukan miniälleni onhan hän lapsen lapsen äiti.sain kiitokseksi ison halauksen ja kahvit.onneksi asuu melkein naapurissa noin 800 metrin päässä.jokainen äiti ansaitsee ison halauksen äitien päivänä.mikään muu juhla ei ole juhlimisen arvoinen,kuin äitien päivä.voishan se olla myös isänpäivä.muut juhlat ja juhlapyhät on joutavaa hömppää.


      • isä isoisä
        Aurora4 kirjoitti:

        Kaunis runo, Kalevi. Minun, yli seitsenkymppisen äidin mielestä ainakin. Miekka on käynyt, mutta silti elämä on ollut voittopuolisesti hyvä juuri lapseni ansiosta.

        kyllä on totta että äiti on koko perheen tärkein ihminen,huolehtii lapsista,kasvattaa isän rinnalla niistä aikuisia.jokainen äiti on tärkeä.onhan äiti miehen puoliso rinnalla kulkija kivikkoisten karien yli mennään yhdessä.jokainen äiti ansaitsee äitien päivänä kukan jos ei useampaa.on hienoa nähdä kun toinen nauttii saamistaan kukista,lahjoista ym halauksista.muut juhlat onkin sitten eri juttu,ne ei ole niin tärkeitä


      • ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ!!!
        isä isoisä kirjoitti:

        kyllä on totta että äiti on koko perheen tärkein ihminen,huolehtii lapsista,kasvattaa isän rinnalla niistä aikuisia.jokainen äiti on tärkeä.onhan äiti miehen puoliso rinnalla kulkija kivikkoisten karien yli mennään yhdessä.jokainen äiti ansaitsee äitien päivänä kukan jos ei useampaa.on hienoa nähdä kun toinen nauttii saamistaan kukista,lahjoista ym halauksista.muut juhlat onkin sitten eri juttu,ne ei ole niin tärkeitä

        Riippuu äidistä! Mun ns. "äiti" (biologinen ainoastaan) yritti tappaa mut kun olin vauva ja niitä vammoja kannan loppuelämäni. Sekä fyysisiä että psyykkisiä... Lastenkodeissa ym. riepoteltu kunnes muutin omilleni 17-vuotiaana. Äitejä on monenlaisia.


      • kiitos äitille
        ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ!!! kirjoitti:

        Riippuu äidistä! Mun ns. "äiti" (biologinen ainoastaan) yritti tappaa mut kun olin vauva ja niitä vammoja kannan loppuelämäni. Sekä fyysisiä että psyykkisiä... Lastenkodeissa ym. riepoteltu kunnes muutin omilleni 17-vuotiaana. Äitejä on monenlaisia.

        Niin,on äitejä ja äitejä;On niitä jotka ovat huolehtineet lapsistaan,kasvattaneet niitä ja toisenlaisia,sellaisia joita ei voisi vähempää kiinnostaa mitä lapselle kuuluu.
        Itse olen onnekas kun minulla on ollut ja on,erittäin huolehtiva ja kuunteleva äiti.Vielä vajaan 30 vuoden iässäkin erittäin tärkeä ihminen elämässäni.

        Vastaavasti,isästä ei ollut ikinä elämässä hevonpaskaa hyötyä joten mielestäni oli teenäistä ja irvokasta viedä isänpäivälahja ja toivottaa "hyvää isänpäivää".

        Isien ja äitienpäivät ovat siis mielestäni niille,jotka ovat ansainneet kiitoksen.Ei niille,jotka hoitavat välipitämättömästi ja kiittämättömästi tehtävänsä.


      • valitettavasti..

        " Eikö äitienpäivä ole lasten juttu.."

        Ei, Äiti on aikuinen ! Lapset tekevät naisesta, ÄIDIN !

        "Pitääkö aikuisen muistaa vielä äitiään? Ja miksi?
        Entä mummoa?"

        Kyllä pitää,ne ovat syyllisiä siihen , että olet olemassa...


    • vbfghhjg

      No olipas harvinaisen huono runo ja tylsä vastaus..kuvastaa vain tapasidonnaista ajattelua että äitiä pitää ylistää kaupallisuuden ryöpyttämänä.

      Ei aikuisen kuulu enään muistella "äidin uhrausta" mikä oikeasti ei ole edes sitä vaan keskittyä omiin lapsiinsa ja kun ne kasvaneet aikuiseksi niin jättää turha rituaali pois.

      Äitienpäivä keskittyy liikaa uhrautumiseen ja marttyyriuteen vaikka itsekkäistä syistä sitä lapsia hankitaan.

      • Äitionrakasihminen

        Vietkö kukkasi mielummin haudalle kun Äidille Äitienpäivänä?


      • jhghjgfgj
        Äitionrakasihminen kirjoitti:

        Vietkö kukkasi mielummin haudalle kun Äidille Äitienpäivänä?

        Mitä?


      • ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ!!!
        Äitionrakasihminen kirjoitti:

        Vietkö kukkasi mielummin haudalle kun Äidille Äitienpäivänä?

        Itseasiassa kyllä. (Siis veisin mielummin haudalle. En tosin sinnekään.)


      • no kuule MEILLÄ KAIKILLA EI EDES OLE OMIA LAPSIA, TAI VOI NIITÄ KOSKAAN SAADAKAAN !! enkö saisi aikuisena muistaa äitiuäni kukin ja lahjoin,,??

        Hän meitä aina odottaa ja leipoo kaukunkin,,,olisi aika loukkaus olla äitiä muistamatta, lakkaako äitisi olemastya äiti kun aikuistut ??

        Vietkö kukkia ja kortin mieluummin haudalle ??

        outo heebo olet..


    • ihan oikea mies

      Minä olen aikuinen mies ja kyllä juhlin äitienpäivää. Olen vain niin iloinen siitä että mulla on äiti, joka rakastaa perhettään ja piti musta huolta kun olin lapsi. Kyllä sen vuoksi voi osoittaa vähän kiitollisuutta.

      • Anonyymi

        Kyllä olet hyvä poika kun annat arvoa äidille äidilläon ollut kova homma kun lapsia on kasvattanut. Minä kasvatin pätkätyöllä kaksi lasta mutta aikuisena poika ei välitä edes käydä kylässä. Ei anna mitään arvoa omalle äidille mutta anopin luona jaksaa rampata. Miniä pitää tossun alla miniä on varmaan onnellinen. Yh äidin kohtalo on kova onneksi tytär välittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet hyvä poika kun annat arvoa äidille äidilläon ollut kova homma kun lapsia on kasvattanut. Minä kasvatin pätkätyöllä kaksi lasta mutta aikuisena poika ei välitä edes käydä kylässä. Ei anna mitään arvoa omalle äidille mutta anopin luona jaksaa rampata. Miniä pitää tossun alla miniä on varmaan onnellinen. Yh äidin kohtalo on kova onneksi tytär välittää.

        Miniä kyllä osaa latistaa äidin ja pojan välit liekö hyvä olo miniällä ei koskaan ole välittänyt anopista mutta viitsii vihjata kalliista lahjoista en ehkä osta.


    • jgjkhgjkgh

      Jos on hyvät suhteet äitiinsä, niin onhan sitä kiva lähettää kortti, itsetehty pikkulahja tai viedä syömään tai käydä vierailemassa.

      Outo ajatus, että äiti tekisi kakun äitienpäivänä, tekeekö isä sitten isänpäivänä?
      Äidille tehdään ennemminkin se kakku, jos tehdään.

      • meillä tekee kummatkin, tosin ovat eronneet mutta silti.


    • sinitta

      Kyllä aikuisenakin pitää vanhempiaan muistaa, ei sen tarvitse olla kallis lahja eikä kaupallista, käyminenkin riittää, hautausmaalla myös, jos mahdollista. On hyvin itsekeskeistä ajatella, ettemme muistaisi heitä, joilta olemme elämän saaneet.

    • Raija K

      Ei todellakaan ollut huijaussivusto toi, hieman erikoisia runoja sisälsi, ehkä enemmän juhannusrunoiksi titeraisin. Kannattaa kuitenkin katsoa :)

      rakkain terveisin,
      raija

      • Kekkonen K

        Kun linkissä lukee ref=, silloin se tarkoittaa sitä että linkin levittäjä yrittää kerätä pisteitä tai rahaa klikkauksilla.

        Kun linkin nimessä lukee vielä Steam games free, se ei kerro mitään bloggaamisesta, vaan siitä että sinä kusipäinen huijari yrität täällä kerätä pisteitä jotta saisit steamista pelin ilmaiseksi, eli muiden kustannuksella.

        Joten suksippa "Raija K" vittuun täältä kun aikuiset puhuvat.

        Rakkain terveisin.

        Kekkonen K.


    • onnellinen äiti

      '


      ihanaa kun mies aamulla kattoi pöydän ja päivällä syötiin koko perhe miehen laittamaa ihanaa ruokaa. kaunis kimppu ruusuja ja niin ihanaa!

      • Kirsti-mummi

        äitienpäivä tulee olla joka päivä .

        Entä äiti .jonka ainoa lapsi on kieltänyt äitinsä yhteiskunnan edessa heti isänsä kuoleman jälkeen.
        Ainoa syy testamentti ja raha ,jota rahanahne lapsi himoitsee.

        Ainoa lapseni erkaannuttanut minun ja lapsenlapseni läheiset välit ,jota minä mummi olen hoitanut lapsen 5 ensimmäistä vuotta aktiivisesti.

        En kerjää sääliä ja inhottavia vastauksia mutta ihmettelen pitäisikö vanhempien vielä maksaa aikuisten lastensakin elämää.

        Äiti ja mummi


      • Hyvää äitienpäivää
        Kirsti-mummi kirjoitti:

        äitienpäivä tulee olla joka päivä .

        Entä äiti .jonka ainoa lapsi on kieltänyt äitinsä yhteiskunnan edessa heti isänsä kuoleman jälkeen.
        Ainoa syy testamentti ja raha ,jota rahanahne lapsi himoitsee.

        Ainoa lapseni erkaannuttanut minun ja lapsenlapseni läheiset välit ,jota minä mummi olen hoitanut lapsen 5 ensimmäistä vuotta aktiivisesti.

        En kerjää sääliä ja inhottavia vastauksia mutta ihmettelen pitäisikö vanhempien vielä maksaa aikuisten lastensakin elämää.

        Äiti ja mummi

        Kisti-mummi, valittettavasti näin on. On monenlaisia lapsia, myös äitejä ja isiä.

        Olen tuonut äitienpäivänä vääränlaisia kukkia, pilannut päivän niin monta kertaa. Kerran en valitettavasti ehtinyt lauantaina hakea kukkaa, ja siitä olen kuullut yleensä joka vuosi. Meillä muiden vuoden päivien pitäisi minun käsitykseni mukaan tuottaa moninkertaista iloa äidille, yleensä lämmin ruoka valmiina 6-7 päivänä viikossa, pyykit pestynä ja silitettynä, paikat imuroituna, lasten harrastukset ja kuljetukset hoidettuna, laskut maksettuna... ei en ole koti-isä, olen töissä. Olenko katkera? Kyllä, pikku hiljaa enemmän ja enemmän.

        Omaan äitiin suhteeni on mutkaton. Soitto kaukaa/kauas kerran viikossa. Äitienpäivänä kukka, kun muuten se näkeminen on niin vähissä. Ja siihenkin äiti aina sanoo, että kyllä se soittokin riittäisi.


      • Kirsti -mummi
        Hyvää äitienpäivää kirjoitti:

        Kisti-mummi, valittettavasti näin on. On monenlaisia lapsia, myös äitejä ja isiä.

        Olen tuonut äitienpäivänä vääränlaisia kukkia, pilannut päivän niin monta kertaa. Kerran en valitettavasti ehtinyt lauantaina hakea kukkaa, ja siitä olen kuullut yleensä joka vuosi. Meillä muiden vuoden päivien pitäisi minun käsitykseni mukaan tuottaa moninkertaista iloa äidille, yleensä lämmin ruoka valmiina 6-7 päivänä viikossa, pyykit pestynä ja silitettynä, paikat imuroituna, lasten harrastukset ja kuljetukset hoidettuna, laskut maksettuna... ei en ole koti-isä, olen töissä. Olenko katkera? Kyllä, pikku hiljaa enemmän ja enemmän.

        Omaan äitiin suhteeni on mutkaton. Soitto kaukaa/kauas kerran viikossa. Äitienpäivänä kukka, kun muuten se näkeminen on niin vähissä. Ja siihenkin äiti aina sanoo, että kyllä se soittokin riittäisi.

        hei

        Kumpa olisit minun poikani ,kukkasi eivät olisi koskaan vääränlaisia .


        Kaikkea hyvää sinulle


        Kirsti-mummi


    • Hyvää äitienpäivää!!

      Äiti

      Katso äiti, haluatko kuulla?
      Joskus olin lapsi, joka nukahti silmissäsi.

      Puristan vieläkin vasten sydäntäni valkoisia ruusuja.
      Kuulen edelleen äänesi: "olipa kerran prinsessa keskellä metsää".

      Mutta sinä tiedät, yö on valtava
      ja minä olen kasvanut lapsesta.
      Annoin katseeni janoisille linnuille.

      En ole unohtanut mitään äiti,
      säilytän äänesi sisälläni.
      Hyvää yötä äiti,
      minä jätän sinulle valkoiset ruusut
      ja lähden lintujen kanssa.

    • äitee minäkin

      Voi jestas, eikö sulla sitten kun täytät 18 olekaan enää äitiä ? Äiti on äiti aikuiselle lapsellekkin. Voi äitinsä viedä vaikka syömään, jos ei korttia ja kukkia halua viedä. Loukkaantuisin jos lapset ei edes soittaisi äitienpäivänä.

      • mirjaliisi

        Vai loukkaantusit jos lapset ei edes soittaisi äitienpäivänä.
        No, itse koen omalle äidille soittamisen hyvin ahdistavana ylipäätään "pakotettuna" määrätyllä hetkellä. Sen vuoksi olenkin nimenomaan kieltäytynyt enää viettämästä päivää aikuisten lasteni kanssa. Minulle ei tarvitse , ei saa, soittaa pakkopuheluja. Paljon hauskempaa jos soittavat silloin tällöin vapaaehtoisesti.Lahjoja, kukkia tms. en myöskään ota vastaan.
        Jokainen tyylillään.


      • dffgfhggdfgfgh
        mirjaliisi kirjoitti:

        Vai loukkaantusit jos lapset ei edes soittaisi äitienpäivänä.
        No, itse koen omalle äidille soittamisen hyvin ahdistavana ylipäätään "pakotettuna" määrätyllä hetkellä. Sen vuoksi olenkin nimenomaan kieltäytynyt enää viettämästä päivää aikuisten lasteni kanssa. Minulle ei tarvitse , ei saa, soittaa pakkopuheluja. Paljon hauskempaa jos soittavat silloin tällöin vapaaehtoisesti.Lahjoja, kukkia tms. en myöskään ota vastaan.
        Jokainen tyylillään.

        Että jos lapset sitten haluasivat äitiä vapaaehtoisesti muistaa äitienpäivänä niin sinä kiellät heitä kun sinusta se on tyhmää? Oletko ajatellut, että tuokin toiminta on pakottamista. Lapset eivät saa omasta halustaa muistaa sinua koska olet kieltänyt, heidät on pakotettu olemaan muistamatta.


      • äitee minäkin
        mirjaliisi kirjoitti:

        Vai loukkaantusit jos lapset ei edes soittaisi äitienpäivänä.
        No, itse koen omalle äidille soittamisen hyvin ahdistavana ylipäätään "pakotettuna" määrätyllä hetkellä. Sen vuoksi olenkin nimenomaan kieltäytynyt enää viettämästä päivää aikuisten lasteni kanssa. Minulle ei tarvitse , ei saa, soittaa pakkopuheluja. Paljon hauskempaa jos soittavat silloin tällöin vapaaehtoisesti.Lahjoja, kukkia tms. en myöskään ota vastaan.
        Jokainen tyylillään.

        Mitä pakkosoittoja ? Soitellaan melkein päivittäin muutenkin, niin kyllä loukkaisi jos jättäisi äitien päivänä soittamatta. Sinä voit kieltäytyä viettämästä kaikkia juhlia mitä maailmassa on, ihan vapaasti, mutta minä olen sen verran onnistunut lapseni kasvattamaan, että ottavat muutkin ihmiset huomioon !


    • .....
    • Äiditön äiti...

      Äitini kuoli viisi vuotta sitten juuri Äitienpäivän alla, alle 60-vuotiaana yllättäen. Äitienpäivää vietän nykyisin muistopäivänä. Toisaalta olen kissani mutsi, käytän "tekosyynä" ostaa itselleni jotain pientä ja kivaa.. Katti saa herkkuroksuja.

    • Qweasdr

      Äidille
      Vastausta en enää saa mitä tapahtui sinun lapsuudessasi mitä minulle tapahtui, kun sattui
      Enää en soittaa voi, voi kuinka ikävä
      kävimme haudallasi oli niin vaikeaa
      sydämeen sattuu olisin halunnut kertoa kuinka ihana olit
      välillä en ymmärtänyt, mutta rakastin sinua ain
      Enää muisto vain
      Uusi naisystävä iskallain se ei koskaan korvaa sinua vaikka paljon yritänkin
      Luulin. että olitte onnellisia iskan kanssa, mutta onneton olitkin
      et koskaan päässyt laulamaan etkä omistanut ystävää
      niin samoja haavoja lausumattomia
      isi ei koskaan muutu eikä siskokaan
      minä olen aina yksin
      nyt kun naimisiinmeno koitti juhlan aika sinä et ole täällä
      mitä sanoisit neuvoisit olisit läsnä
      kukaan ei halua juhlia meitä
      olemme liian erilaisia
      tähän julmaan maailmaan
      jossa paha valtaa
      ja hyvä on vain pieniä onnenmuruja
      Lentäköön lintu taivaaseen ja vieköön tämän viestin
      Rakkaudella tyttäresi

    • siittä

      Äitiä juhlitaan jos äiti on juhlimisen arvoinen. Ihan kaikki äidit eivät julinnan arvoisia ole. Jos pitää tavan takia juhlia ätienpäivää isäinpäivää joulua vappua juhannusta pääsiäistä, häitä synttäreitä jne... tai uuttavuotta nin sehän on tekopyhää hommaa. Tekopyhyys on elämän haaskausta.

      • ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ!!!

        Kerrankin asiaa. Kiitos!


    • naine221

      No mun mielestä aikuisena varsinkin jolloin yleensä vasta tajuaa äidin kasvatuksen ja hoivan merkityksen. Lapsena sitä ei oikein ymmärrä ja kun ei ole vielä vanhempien kanssa käynyt elämän raskaita asioita läpi niin myöhemmin ymmärtää asioita eri tavalla.

      Olen kertonut äidille kuinka tärkeä hän on minulle, joten kuitenkin vähän samalla tapaa kuin ystävänpäivä, äitiä voi kunnioittaa ja kannustaa kaikkina muinakin päivinä vuodessa.

    • Peikonlehti@

      Mun äiti on 8-kymppinen ja ostin hänelle uuden puhelimen ja ruusut. Haluan ilahduttaa äitiäni. Isäni kuoli minun ollessa 16-vuotias. Myös iso- ja appivanhempani ovat kaikki kuolleet. Olen kiitollinen, että olen saanut pitää äitini näinkin kauan ja että lapsillani on tämä yksi isovanhempi ja haluan myös osoittaa sen. Mielummin vien lahjat ja ruusut hänelle hänen eläessään kuin hautuumaalle sitten joskus.

    • Äiditönkö?

      Äiti on koko ikänsä äiti! Ei se muutu vaikka ikää tulee lisää, vaikka jotkut mummit(!) niin toivoisivatkin!!!

    • marketta5

      No itselle äitienpäivä on vain päivä päivien joukossa. Muistan omaa äitiäni ehkä tekstiviestillä tai sähköpostilla, mutta en muuten. Aikuisena on ymmärtänyt tiettyjä asioita omasta äidistään ja omasta menneisyydestään. Tietty tunteettomuus ja välinpitämättömyys varjosti koko lapsuuttani. Siksi ei paljon minkaanlaista tunnesidettä eikä paljon muutakaan sidettä äitiin. Perustarpeet kuten ruoka,vaatteet ja koti oli turvattu kotona, mutta henkinen puoli hyvin vähäistä. Onneksi omille lapsille olen pystynyt tarjoamaan paljon paremman lapsuuden ja siksi he muistavat minua myös äitienpäivänä. Ja paljon muistavat myös muinakin päivinä.

    • mother.

      Jokainen tavallaan. Itse muistan ainakin viestillä tai soitolla. Ei sen suurta tarvitse olla. Sitä vartenhan äitienpäivä on olemassa. Äitiys ei lopu, kun lapsi kasvaa isoksi.

    • ei äitiä

      Minulla ei ole enään äitiä.Päiväkodissa jossa tehdään äitienpäivä kortteja,se tuntuu pahalta lapsesta jolla ei äitiä ole,todella raastavalta

      • Pioni

        Niin totta.
        Minulla kuoli isä, kun olin vielä ala-asteella. Se oli kieltämättä murheellista väkertää joka vuosi muiden lasten kanssa isäinpäiväkortteja. Muistan kun itkua nieleskellen tein kortin ja luokasta poistuessani heitin sen roskakoriin. Opettaja kuitenkin huomasi tämän ja keskustelumme jälkeen hän ehdotti, että jospa antaisin kortin papalleni. Niin teinkin ja perinnettä jatkui niin kauan, kun peruskoulua kävin. :)


    • Kiitos tenavat!

      Tämä on ollut hyvä päivä.

      Teinini herättivät aamulla onnittelulaululla (että vieläkin niin tekevät, ihanaa) ja juhlavalla aamupalalla.

      Kysyivät, millaisen aterian haluan ja vaikka itse tarvikkeet kaupasta hainkin oli se aamuinen kilinä ja kolina keittiössä hauskan kuuloista, aivan kuin vielä silloin, kun lasten isä asui kanssamme ja hoiti aamutouhut tenavien pyöriessä jaloissa.

      Pienet huomaavaisuudet ja vieläpä ne metsästä haetut valkovuokot tekevät päivästäni täydellisen. Meillä ei ole varaa mennä syömään ravintolaan tai ostaa ruusuja, mutten ole niitä vaillakaan. Lapseni ovat vielä luonani saman katon alla ja luomme edelleen uusia muistoja toisillemme...

    • luisuliiina

      Kyllä varmaan tulen muistamaan äitiä vähintään soitolla ja kortilla niin kauan kuin pystyn. Samoin isää isänpäivänä.

    • askartelenpaskartele

      Heh, näin 38 vuotiaana miehenä ajatus äitienpäiväkortin askartelusta kuten jossain päiväkodissa kuulostaa kyllä hieman huvittavalta :D
      Kävin ja vein kukan, joskus on saattanut tulla lähetettyä vaan tekstiviestikin näin aikuisiällä.

      • askartelusta..??

        niitäkö sitten ei kaupat tuesua kivoja äitienpäivä korttja ,,,miksi pitää askarrella ??


      • enaskartelepaskartel
        hunajainen79 kirjoitti:

        askartelusta..??

        niitäkö sitten ei kaupat tuesua kivoja äitienpäivä korttja ,,,miksi pitää askarrella ??

        No enhän minä askartelekaan. Otsikko on vain viittaus vanhaan pulttibois tms. sketsiin jossa askarreltiin paskarreltiin jotain :D

        Aloittaja puhui miten pentuna askarreltiin niitä äitienpäiväkortteja koulussa ja päiväkodissa ja että pitääkö vielä aikuisena viettää äitienpäivää niin se johti ajatusketjuun että olisi se kun pitäisi vielä aikuisenakin askarrella äitienpäiväkortti kuten joskus ala-asteella :D

        Kuten jo sanoin niin kävin äitin luona ja vein kukan, ilman korttia.


      • enaskartelepaskartel kirjoitti:

        No enhän minä askartelekaan. Otsikko on vain viittaus vanhaan pulttibois tms. sketsiin jossa askarreltiin paskarreltiin jotain :D

        Aloittaja puhui miten pentuna askarreltiin niitä äitienpäiväkortteja koulussa ja päiväkodissa ja että pitääkö vielä aikuisena viettää äitienpäivää niin se johti ajatusketjuun että olisi se kun pitäisi vielä aikuisenakin askarrella äitienpäiväkortti kuten joskus ala-asteella :D

        Kuten jo sanoin niin kävin äitin luona ja vein kukan, ilman korttia.

        no ei kai se kortti mitenkään pakollinen ole,,,itse en myöskään sellaista vienyt tänä vuonna, ja vähän kuittailua siitä kyllä tuli tyyliin että olishan sen itsekin voinut tehdä,,,että kyllä ainakin jotkut äidit odottaa jopa itsetehtyä jos ei muuten :) itse olen 34 ja äitini 52.


      • minäkinaskartelen
        hunajainen79 kirjoitti:

        no ei kai se kortti mitenkään pakollinen ole,,,itse en myöskään sellaista vienyt tänä vuonna, ja vähän kuittailua siitä kyllä tuli tyyliin että olishan sen itsekin voinut tehdä,,,että kyllä ainakin jotkut äidit odottaa jopa itsetehtyä jos ei muuten :) itse olen 34 ja äitini 52.

        Minä olen 5-kymppinen, äiti käy kohti yhdeksääkymmentä. Lähetän hänelle itsetekemäni kortin aina jos en pääse käymään.


    • nainen 37

      Tottakai äitienpäivää juhlitaan niin kauan kun äiti elää!! Meitä on iso sisarusparsi. Olemme kaikki jo aikuisia ja useimmilla omiakin lapsia. Kokoonnumme joka vuosi juhlimaan äitiä.. viemme kukkia ja lahjoja.

      Jaa miksi juhlitaan?! Olipa kysymys! Eikö oma äiti ansaitse edes kerran vuodessa olla juhlimisen arvoinen. Äiti on antanut meille elämän.. se on jo yksistään niin iso lahja, ettei sen arvoa voi mitenkään mitata. Äiti on elämämme suurimpia vaikuttajia. Täydellistä äitiä ei olekaan, mutta kai jokainen (tai ainakin useimmat) rakastavat äitiään ja äiti tärkeä ihminen niin kauan kuin hän elää.

    • Päivä naisille...

      Äitienpäivä on kaikkien naisten päivä.Hemmoittelen itseäni, nautin omasta päivästäni, ulkoilen auringossa ja olen elämääni onnellinen.

      • ...

        Naistenpäivä on kyllä erikseen. Ihan kalenterissakin.


      • Mutsien oma

        Äitienpäivä on nimensä mukaisesti äitien päivä. Naistenpäivä on erikseen, oliko se maaliskuun 8. vai 18.? Vaikka äiti onkin aina nainen, niin äiti ei ole ennen kuin on saanut lapsia, tavalla tai toisella.

        Kaikki äidit eivät omana päivänäänkään saa osakseen hemmottelua eivätkä mitään muutakaan, josta voisi tulla onnelliseksi ja nautinnosta täydeksi ja tyytyväiseksi.


    • Vuoden ärsyttävin pv

      Käytiin suvun voimalla syömässä päivän kunniaksi eikä lapsia ollut kuin kaksi. Lapsenahan äitienpäiväkulttuuri ja -rituaalit kuitenkin opetetaan, jotta sitten isonakin osaisivat.

      Mutta omassa pienessä mielessäni, itsellisessä sisikunnassani päivä on vuoden ärsyttävin. Niin kauan kuin on olemassa yksikin äiti-niminen naisihminen, joka ei saa edes yhtenä päivänä vuodessa tehdä ihan itsekeskeisesti juuri sitä, mitä eniten maailmassa halajaa ja tahtoo, äitienpäivällä ei ole mitään arvoa eikä merkitystä. Yhtenä päivänä jalustalle nostoa, jotta kaikkina muina saa alistaa ja vaatia olemaan kuuliainen, kiltti ja kunnollinen passari, vaalija ja huolehtija, jolla ei ole oikeutta omaan elämään.

    • jos on

      Jos on hyvät välit äitiin ja mummoihin, on mukavaa mennä yhdessä syömään. Yliampuvat jutut on ärsyttäviä, mutta muistaminen tärkeintä. Jos asuu kaukana, voi lähettää edes kortin.

    • mää tääl nääs

      Äiti on aina äiti vaikka sata vuotiaaksi eläisin, vielä olemassa ollessaan aina kortin ja puhelinsoiton arvoinen. Samoin mummo. Tämä päivä on erityinen ja tärkeä, erityisesti ajatellaan lämmöllä sitä ihmistä joka meidät tänne maailmaan saattoi. En kuitenkaan näe asiaankuuluvaksi ostella lahjoja ja rahoittaa kaupankäyntiä samalla, enkä mässätä epäterveellisiä ja turhia leipomuksia. Minkä lapsena oppii sen vanhana taitaa. :)

    • Älytön kysymys

      Avauksen älytön kysymys kertoo kysyjästään kaiken oleellisen. Samoin avaajan äitisuhteesta.

      Pitääkö? Mitä itse luulet? Maailmassa on kaksi pakko: pakko on kuolla ja pakko on maksaa tienesteistään veroa. Kaikki muu on vapaaehtoista.

    • ghmhhjjk

      Kummasti aikuiset lapset muistaa äitienpäivänä mutta ei muuten sitten. ;)

      Pakkopullaa ja teatteria.

      Tulisitte useammin katsomaan vanhempianne sairaalaan ja vanhainkotiin. Emme kaipaa ylistystä vaan läsnäoloa.

      • ghmhhjjk

        Täälläkin niin kovasti paasaatte mutta eipä tosiaan näy arjessa tuo välittäminen. En kerkiä mulla on kokous ja jere pitää viedä treeneihin ja itsekin menen juuri salille.

        Nyt on paha paikka mutta katsotaan ensi viikolla..

        päivät on pitkiä maatessa mutta ei kukaan kerkiä välittämään. Puhelin kun on niin näppärä ja vie pois syyllisyyden..


      • eiolepakkovainmaata
        ghmhhjjk kirjoitti:

        Täälläkin niin kovasti paasaatte mutta eipä tosiaan näy arjessa tuo välittäminen. En kerkiä mulla on kokous ja jere pitää viedä treeneihin ja itsekin menen juuri salille.

        Nyt on paha paikka mutta katsotaan ensi viikolla..

        päivät on pitkiä maatessa mutta ei kukaan kerkiä välittämään. Puhelin kun on niin näppärä ja vie pois syyllisyyden..

        Netissä jyriseminen näkyy onnistuvan, mitäs jos menisitte jollekin itseänne kiinnostavan aiheen nettifoorumille juttelemaan muiden samanhenkisten kanssa, aika voisi kulua mukavammin kuin vain makaamalla?


      • ghmhhjjk
        eiolepakkovainmaata kirjoitti:

        Netissä jyriseminen näkyy onnistuvan, mitäs jos menisitte jollekin itseänne kiinnostavan aiheen nettifoorumille juttelemaan muiden samanhenkisten kanssa, aika voisi kulua mukavammin kuin vain makaamalla?

        perushoitajana olen kirjoittanut potilaiden ja asukkaiden tunteita he kun ei voi sanoa suoraan lapsilleen ja haluan tuoda asian esille..näin ne vanhat äidit aikuiset lapsensa kokee ikävä kyllä.. :(

        Vierailun karttelemista paitsi äitienpäivänä ja se tuskin korvaa kenenkään yksinäisyyttä.

        Hyvä että puhutteli sinua toivottavasti muitakin..ja syystä.

        Puhelut ei vastaa vierailuja ja kädestä pitämistä koskettamista.


      • kiva kuyn yleistät,,,itse ainakin näen äitiäni vähintään kerran viikossa, ihan käyn oikein kylässä,,,yksinäinen kun olen, ja vaikka olisikin perhe niin kyllä sen kerran tulisi silti viikonloppuna käytyä.


      • jus joo
        ghmhhjjk kirjoitti:

        perushoitajana olen kirjoittanut potilaiden ja asukkaiden tunteita he kun ei voi sanoa suoraan lapsilleen ja haluan tuoda asian esille..näin ne vanhat äidit aikuiset lapsensa kokee ikävä kyllä.. :(

        Vierailun karttelemista paitsi äitienpäivänä ja se tuskin korvaa kenenkään yksinäisyyttä.

        Hyvä että puhutteli sinua toivottavasti muitakin..ja syystä.

        Puhelut ei vastaa vierailuja ja kädestä pitämistä koskettamista.

        Aina ei ole mahdollisuutta vierailla. Mitäs jos ei muistettaisi edes puhelulla? Pitäisikö se äitienpäivän muistaminenkin jättää väliin, eli ei pitäisi yhteyttä ollenkaan


      • ghmhhjjk
        jus joo kirjoitti:

        Aina ei ole mahdollisuutta vierailla. Mitäs jos ei muistettaisi edes puhelulla? Pitäisikö se äitienpäivän muistaminenkin jättää väliin, eli ei pitäisi yhteyttä ollenkaan

        Kun halua on niin keinot löytyy. Mikään ei korvaa läsnäoloa ja äitienpäivä on vain yksi päivä ja omanlaisensa teatteri..mieluummin arkipäiviä missä oikeasti ollaan läsnä eikä vain juhlakalumeininkiä.

        Jokaisella on mahdollisuus vierailla meillä on vapaita sitä varten että ollaan perheen kera eikä vain harrastella. Eri asia tietenkin jos vanhemmat asuu ulkomailla tai avaruudessa- ja silloin edes se puhelu (10min) auttaa. ;)


      • provokaatto
        ghmhhjjk kirjoitti:

        Kun halua on niin keinot löytyy. Mikään ei korvaa läsnäoloa ja äitienpäivä on vain yksi päivä ja omanlaisensa teatteri..mieluummin arkipäiviä missä oikeasti ollaan läsnä eikä vain juhlakalumeininkiä.

        Jokaisella on mahdollisuus vierailla meillä on vapaita sitä varten että ollaan perheen kera eikä vain harrastella. Eri asia tietenkin jos vanhemmat asuu ulkomailla tai avaruudessa- ja silloin edes se puhelu (10min) auttaa. ;)

        Oman lapsenlapsen hoitaminen - harrastelua?
        Oman vammaisen lapsen hoitaminen - harrastelua?
        Oman puolison hoitaminen - harrastelua?
        Oman sairauden hoitaminen sairaalassa - harrastelua?
        Oman perheen kanssa oleminen - harrastelua?
        Vain vanhempien kera oleminen on oikeaa perhe-elämää!


      • ghmhhjjk
        provokaatto kirjoitti:

        Oman lapsenlapsen hoitaminen - harrastelua?
        Oman vammaisen lapsen hoitaminen - harrastelua?
        Oman puolison hoitaminen - harrastelua?
        Oman sairauden hoitaminen sairaalassa - harrastelua?
        Oman perheen kanssa oleminen - harrastelua?
        Vain vanhempien kera oleminen on oikeaa perhe-elämää!

        Ja vielä kun muistaisimme nekin sukulaiset joilla ei enään ketään ole.

        Monen isovanhempien sisarukset heitteillä.

        Pitäisi olla huolehtijoiden päivä ei äitienpäivä. :)

        Ja lähteä jotenkin asenteeltaan eri tavalla että on iloa kun on joku josta huolehtia siis äideilläkin eikä vain marttyyriutta ja uhrimentaliteettia. Ja eikä tehtäisi jakoa kenet huomioimme ja kenet emme.Sillä joka antaa myös saa.


    • lasten juttu on

      Jokainen tavallaan mutta minä olen äitini 55-vuotias lapsi ja haluan muistaa 88-vuotiasta äitiäni. Eli äitienpäivä on lasten juttu oli lapsi minkä ikäinen tahansa.

      • ....................

        joku tunne vammainen tätäkin miinustanut....


    • Vihattu lapsi

      Turha päivä. Äitini sanoi minulle kun olin alle kouluikäinen, että vihaa mua. MIksi siis muistaisin äitiä äitienpäivänä.

    • Itselle perhe on tosi tärkeä ja äitä tulee muistettua muutenkin kuin äitienpäivänä...

      Enkä tarkoita tällä nyt ainoastaan lahjoja, vaan ihan käymistä, soittelua ja sellaista kaikkea. Samalla kaavalla toimin myös aikanaan nyt jo kuolleen mummini kanssa ja suurimman lahjan tulin kyllä ehdottomasti antaneeksi itselleni. Edelleenkin on ikävä, eikä vain äitienpäivänä.

      Tänä'vuonna ostin äitienpäiväksi öljymaalaus tarvikkeet, koska ajattelin että nyt voisi olla mun vuoro kannustaa äitiä kohti hänen haaveitaan..

      Kerran valvottiin äitienpäivää edeltänyt yö nuorimman veljeni kanssa ja laitettiin äidin parveke täyteen kesäkuntoon: äiti itse odotti leikkausta, eikä olisi voinut sitä tehdä. Hän oli kieltämättä aamulla melko yllättynyt ja liikuttunut , kun harmaa parveke oli muuttunut vihreäksi: vaikka eniten arvostusta taisivat saada puhtauttaan kiiltävät parvekelasit (yllättävän hyvä tulos, vaikka aamuyöllä pestiin). Ihan aikuisella iällä tämäkin.

      On jo ammatinkin puitteissa on tullut nähtyä, että äitejä on monenlaisia. Monenlainen äitiys voi olla hyvää ja aika harvassa ovat ne äidit jotka pahaa lapselleen tahtovat: on keinottomuutta, omia ongelmia ja vaikeita elämäntilanteita jne. Ei varmasti kukaan tee lapsia lähtökohtaisesti sillä ajatuksella että haluaa vahingoittaa ja olla paha tälle, joskus vain aikuisen omat ongelmat menevät niin pahasti kaiken muun edelle että lapsi joutuu kärsimään. Enkä nyt todellakaan puolustele tällä minkäänlaista lasten laiminlyömistä, kunhan pohdiskelin teemaa vain.

      Minulla on käynyt hyvä tuuri siinä, että minulla on hyvä äiti. Ei virheetön, eikä pyhimys: mutta hyvä. Meillä äiti on aikanaan viettänyt monta vuotta meidän lasten kanssa kotona ja jollain tavalla mun mielestä tuntuu edelleen näin aikuisena hyvälle kerran vuodessa aivan erityisesti kiittää siitä ja kaikesta muustakin hyvästä äitiä.

      En tiedä kuka avauksen on tehnyt tai miksi, ylläpito vai joku muu... Teki vaan mieli vastata: Joidenkin asioiden takana on helppo seistä ihan omilla kasvoillaan.

    • orpo54

      Olen itsekkin äiti ja minusta aikuisetkin voivat antaa äitienpäivä kortteja omille äideilleen jos äidit on elossa. Minun äitini on kuollut jo kauan sitten, mutta aina kuitenkin muistan häntä joka äitienpäivänä se on mielestäni hyvin tärkeää. Itse en voi lähettää korttia tai antaa kukkia omalle äidilleni, mutta muistan häntä mielessäni ja annan suukon hänen kuvalleen. Minulle äitini on hyvin rakas, ja aina sydämmessäni.

      • ghnhgnhgn

        Oma isäni kuoli ajat sitten ja en vietä isänpäivääkään miksi viettäisin en näe mitään pointtia ja silti se ei kerro tunteistani isääni kohtaan. Ajattelen toisinaan arkena. Enkä haudallakaan kovin usein poikkea.

        Tosin en koe aikuisena vanhempia enään äidiksi ja isäksi vaan perheenjäseniksi ilman vanhemmuuden roolia..samoin kuin sisarenikin tavallaan. Ja roolit muuttuu joskus tuntuu kuin itse olisin muuttunut äidiksi omalle äidilleni kun joudun/saan hoitaa hänen asioitaan.

        Kaipa se on että hyvät vanhemmat kasvattaa lapsensa itsenäisiksi ja kun lapset on itsenäisiä joutuu vanhemmatkin päästämään vanhemmuuden roolistaan pois eikä takertua siihen niin roolitkin alkaa muuttumaan päälaelleen niinkuin kuuluukin jokainen perheenjäsen huolehtii silloin kun joku heikkenee ja apua tarvii ;)

        Mutta teatteri on turhaa ja jos joku tarvitsisi ruusuja oikeasti on omaishoitajat.


    • 11+11

      Äitiyden (ja tottakai myös isyyden) pitäisi loppua kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi.

      • cvcbcbcbc

        Se varmaan on suurin syy epäsopuun kun vanhemmat ei irrota vanhemmuuden rooliaan pois ja ota aikuisia lapsiaan kuten ottaa muutkin aikuiset immeiset..tasavertaisina.


    • Tietysti muistetaan

      Tottakai läheisiä muistetaan aina, kun siihen on tilaisuus. Eilen tehtiin äidille päivällistä ja nautittiin yhdessäolosta, äiti sai tehdä mitä halusi ja istua valmiiseen pöytään. Välittäminen syntyy yksinkertaisista asioista.

    • tytär*<3*

      jotenkin mun mielestä on koomista, että esim. synttärisankari leipoo kakun ja ostaa muut tykötarpeet vieraille, jotka eivät edes välttämättä muun syyn takia tulisi vierailulle kuin vain kakkujen, pullien sun muiden syiden takia...

      tai miksi äitienpäivänä äidin pitää leipoa kakku ja kestitä? mikseivät perheen muut jäsenet, esim. ne lapset voisi leipoa ja muistaa äitiä..

      ja kun jotkut valittelivat täällä "väkinäistä" muistamista..että on tyhmää yhden päivän takia soitella ja toivotella hyvää äitienpäivää tai jotain muuta..niin kai te sitten muistakin juhlista ajattelette noin? esim. joulu, sekin on vain keksitty päivä muiden joukossa, juhannus(ryyppäjäispvä), vappu, pääsiäinen, uusi vuosi...
      miksi äitienpäivä on vähemmän tärkeä sitten noiden ryyppäjäisjuhlien rinnalla?
      se että muistat ihmistä joka on sinut synnyttänyt ja sinua hoitanut ja joka vielä tänä päivänäkin kantaa huolta sinusta, ei ole mielestäni vähemmän tärkeää.
      kyllä vaikka itsellä ei välttämättä ole mitään vietävää äidille(jos ei ole rahaa) niin menen käymään äitini luona AINA äitienpäivänä.

      • vcbbvbcbv

        Itse asiassa en pidä oikein mistään pakollisesta juhlasta ja minun puolestani voisi muuttaa vanhempien päivät vastuullisten päiväksi jolloin koskettaa kaikkia niin sijaishoitajia, omaishoitajia,opettajia, luonnosta välittäviä jne. He olisivat ansioituneita juhlistamaan välittämisestä .

        Vappu ja uusi vuosi on aikas kulunutta ja juhannuskin ja helatorstaina vapaapäivä vaikka kukaan ei tiedä miksi. Paitsi valveutuneimmat ;)

        Juhlista tulee liikaa pakkopullaa ja koska kuuluu asiaan ja kaupat riemuitsee.

        Mutta arki on se tärkein miten vastuullinen olet ja mitä teet yhteiseksi hyväksi..mieluiten laajemmin.


    • Liki 40 v lapsi

      Monet vievät äidin syömään (puoliso tai aikuiset lapset vievät), lähettävät kortin, käyvät kylässä tms. Lahjaa ei välttämättä enää aikuiset lapset äidilleen osta, mutta itse ostin lahjan, kukkaset ja kortin. Jos äiti asuu kauempana, hänelle voi soittaa äitienpäivätervehdyksen. Muistavatpa jotkut jopa edesmennyttä äitiään viemällä kukkia haudalle.

      Ei minusta äitienpäivä ole mikään "lastenjuttu" onhan äitienpäivä kalenterissakin ja liputuspäivä. Ansioituneita äitejä palkitaan jne.

      Ja onhan äiti äiti vielä vaikka lapsi olisi aikuinen?

    • Äitiä voi muistaa joka päivä, ei vain yhtenä tai muutamana päivänä vuodessa.

    • Murhesilmä

      Miksi aina vaan muistetaan äitejä? Miksei kukaan Suomessa ajattele niitä ihmisiä, jotka eivät saa lasta? Presidenttikin muistaa äitejä, mutta ei niitä, jotka yrittävät ja yrittävät saada lasta. Tällaisten ihmisten elämä ei ole aina auvoista. Eivät kai nämä ihmiset ole yhteiskunnassa huonompia kuin ne, joilla on lapsia, vai onko? Onko heidän työpanoksensa vähempiarvoinen?

      Milloin lapsettomat saavat oman päivän, jolloin he voivat viettää omaa lapsettomuusjuhlaa? Herätys valtiovalta ja päättäjät!

      • vc fg g g

        No kyllähän sinäkin saat äitienpäiväjuhlan vaikkakin vielä vain oman äitisi kautta.Kaikilla kun meillä on äidit ja juhla on siis kaikkien. :)

        Tämä on yksi syy miksi voisi juhlia hyväntekijöiden juhlaa mieluummin johon kaikki kokee itsensä kuuluvan riippuen teoistansa eikä kosketa vain yksiä perheenjäseniä.

        Voi olla tosiaan joillekin jopa ahdistavaa. :(


    • Äitienpäivä on vapaaehtoisena sekä miehille, että lapsille :)

    • Pitopalvelija

      Äitienpäivä on juhla äidille sekä isoäidille. Itse ajattelen tämän olevan juhlan kaikille naisille. Kukka, kortti, pieni hetki aikuisenakin on hyvä hetki itselle myös. Kukkapuolesta en niin tiedä, mutta erilainen kattaus ja joskus vaihtelu pöydän antimiin on varteenotettava vaihtoehto. Esimerkiksi, jos suku on suuri ja haluaa laittaa äideille äitienpäivän, se voi olla vaikka kerhotiloissa tai seuratalolla tai vaikka ravintolassa. Äiti saa levätä ja nauttia läheisten seurasta. Kustannuskysymys tämä tietenkin on, heiltä läheisiltä. Kyllä hoituu äitienpäivä kaikille äideille.

    • Anonyymi

      Minun poika ei ole vuosikausiin käynyt oman äidin luona äitienpäivänä vaan aina on anoppilassa. Vaimo on isän ja äidin tyttö ei ole napanuora katkennut. Poika ajattelee parempi tossun alla kuin taivasalla. Mutta ehkä en pidä enää miniästä. Kova ja kylmä ihminen mutta kyllä karmanlaki tulee vielä miniälle. Sanoisin tosi huono miniä ei koskaan välittänyt anopista. Aikuisena piti muuttaa samalle paikka kunnalle että on lyhyt matka isin luo voi vittu sanon minä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      198
      32877
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21212
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      431
      10755
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6585
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      72
      5420
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4755
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      4030
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1597
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      100
      1527
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1459
    Aihe