saattaa kuulostaa vähä tyhmältä kysymykseltä mutta mikä on viritys variaatorin tarkoitus ? :D
viritys variaattori
12
4621
Vastaukset
- irottaairav
että se kiihtyy paremmin
- variaattori3
auttooko se yhtään nopeuteen ?
- 5000
ei vaikuta huippunopeuteen
- variaattori3
miulla on tällä hetkellä tehoputki mutta vakio variaattori ja 7.5g rullat pitäs varmaakii ostaa se viritys variaattori niin paljon menee sitten
tai mitä pitäs tehdä et menis mittariin 70 km/h ?? tai virivari ei muuta huippunopeutta vaan ainoastaa erilaisen rullien nousukulman takia sillä voidaan saada esim kiihtyvyyttä joillakin kierrosnopeuksillä
- variaattori3
mites ku kokeilin ukon skoden kytkintä ja se on virityskytkin niin huiput nous 80 km/h ?!?!?
- kyllä kyllä
joo-o
eteen laitettava virivari ei muuta moottorin kirroslukua joten hihna liikkuu smalla nopeudella kuin aiemminkin eli suhde pysyy samana siis jos/kun variaattori/moottori pyörii samalla nopeudella niin takapyörä hihnan välityksella samaa nopeutta kuin aikaisemminkin eli nopeus ei muutu.
isommat lautaset ei normaalisti sovi kopan sisälle...
vertaa välityssuhdetta esimerkiksi ketjuihin ja hammasratrtaisiin eli jos vaihtaa eteen isompihammaslukuisen rataksen niin samalla kierrosluvulla ketju välittää takarenkaalle isomman pyörimisnopeuden varsinkin jos takana on "vakio" ratas...
kertokaa ihmeessä ja perustelkaa miten se virivari edessä voi lisätä kierrosnopeutta?- Scootfasttuning
Ei lisää kierrosnopeutta mutta välitys suhde on hieman pidempi ja rullien liukurata jyrkempi eli välitys on nopeampi kyllä virivari on todella hyödyllinen ja suosittelen sitä tuo muuten vakioonkin kiihtyvyyttä ja huiput on 5km/h. Teharin kanssa virivari on todella hyödyllinen ja lisää kiihtyvyyttä ja nopeutta huomattavasti. Parhaat varit on malossi,stage6 ja polini. Myös narakun ja motoforcen kisa varit on todella hyviä ja halvempia.
- Jutustelija1
Kyllä
Eli se eteen tuleva rullineen antaa koneen kiertää enemmän ennen välityksen pidennystä joka lisää kiihtyvyyttä kun käytössä on enemmän voimaa suhteessa välityksen pituuteen.
Taakse saa niin sarjoja jotka pidentävät skoban välitystä lisäten huippuja, eli peräväleillä saa viimeistään kaikki huiput irti. - Jutustelija1
Jutustelija1 kirjoitti:
Kyllä
Eli se eteen tuleva rullineen antaa koneen kiertää enemmän ennen välityksen pidennystä joka lisää kiihtyvyyttä kun käytössä on enemmän voimaa suhteessa välityksen pituuteen.
Taakse saa niin sarjoja jotka pidentävät skoban välitystä lisäten huippuja, eli peräväleillä saa viimeistään kaikki huiput irti.Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.de/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.de/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.de/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
- Malossis6plins
No joo o.. ennyt tiiä onks se kui hyödylline kaikki sanoo et minarelli vakio variaattori on "iha paska ja syö tehoi" mut kukaa ei osaa perustella mikä siit tekeee paskan. Ittelläni ei oo mitää valittamist en mitää vitu multivareja tartte maksaaki nii vitust.
Ittelläni roxis pikkuse viilattu 70cc airsali ja stage 6 pro ja malossi delta kytkin ja 19mm kaasari ja kiihtyy aivan vitusti ja huiputtaa 105 gps et en usko et mikää virivari tois toho mitää huimaa parannust. Et oikein säädetty vakio vari on helvetin hyvä. Saattaa multivaris pien hyöty olla. et voiha sen ostaa jos halval löytää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568