Ihmisten ilkeys

12+1

Ei voi ymmärtää miksi Suomessa ihmiset on niin ilkeitä ja kateellisia toisilleen. Varsinkin netissä ihmisten ilkeys on huipussaan. Edes näillä palstoilla jossa ihmisten täytyis tukea toisiaan ei voi säästyä siltä että joku tulee vittuilemaan, häiriköimään ja kiusaamaan niitäkin joilla on jo ennestään vaikeaa.

Usein jos täälläkin kysyy neuvoa joidenkin asioiden suhteen tai kertoo jotain tilanteestaan niin jonkun on pakko tulla ilkeilemään tai suorastaan kiusaamaan. Ensin kiusataan koulussa ja sitten samoja ihmisiä kiusataan vielä täälläkin eli näyttää siltä että se kiusaaminen jatkuu koko elämän ajan.

Voiko suuri osa ihmisistä Suomessa todella niin huonosti että on pakko käyttäytyä täysin ala-arvoisesti toisia kohtaan? Varmaankin näillä kiusaajilla on joku luonnehäiriö tai sitten he on vasta jotain keskenkasvuisia kakaroita.

40

3126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on moneksi

      Jos ei ole mitään rohkaisevaa sanottavaa niin parempi jättää kommentoimatta. Kyllä niitä narsisteja riittää.
      On ikävää että olet saanut tuollaista kokea.

    • Itsekkin tätä miettinyt. Käyn ''vielä'' koulua henkilön kanssa, joka on todellakin kasvatettu väärin. Miten ihminen, joka vittuilee muille kavereidensa kanssa, voi vittuilla selän takana kavereistakin, jotka uskovat olevansa hyviäkin kavereita? Eihän semmoinen ole enään tervettä, että jokainen vittuillaan lyttyyn.

      Itse olen kärsinyt jo koulun alusta lähtien kiusaamisesta ja jatkuu vieläkin. Pienistäkin mokista vittuillaan ja mitään poikkeavaa ei saisi tehdä. Esim. aloitin aika myöhään rumpujen soiton, niin eikös siitä vittuiltu jo ''Mitäs se mestarirumpali tietää?''. Kärsin todellakin sosiaalisten tilanteiden pelosta tämän takia. En uskalla mitään tehdä ilman sitä pelkoa, että joku, vähintään mielessään, vittuilee minulle joki minusta tai siitä mitä teen. Jos mokaan, olen satavarma, että joku tulee nauraan/vittuilemaan.

      Harmittaa, että on tämmöinen pelko itsellä. Aina saa pitkään miettiä, kehtaako jotain asiaa tehdä, esim. käydä kotona takapihalla lämimässä. Ei yhtään kivaa...

      • Anonyymi

        Tuo on tuttua kun yrittää hyvää ja huomioon ottava kaikki ois hyvin saisit käydä esim... kylässä viettää aikaa mukavasti ja saunoa niin tulee vaan onko ongelmia vedänkö turpaan suurin piirtteen tämmönen ihmetyttää vai onko se kateutta jostain elkee pisteistä ja pilkuista välittäkö kun en hamota niihin paikkaa silleen. :)


    • DamnDam2013

      Mietin samaa asiaa tänään täällä Hollannissa kun asioidessa erään virkaihmisen kanssa ei henkilö tajunnut että ymmärrän kieltä vaikka puhuinkin hänen kanssaan Englantia. Mietin miksi täysin tuntemattomalla ihmisellä - jolla teoriassa pitäisi olla vielä joku ammattietiikkakin - oli tarve kommentoida ulkonäköäni aika negatiivisesti työtovereilleen kun ajatteli etten tajua. Pikkujuttu tietysti - mutta tosiaan hieman yllätti ja jäin miettimään motiivia. Ehkä tärkeintä on kuitenkin ettei itse laita "pahaa kiertämään."

      • 12+1

        Tuo on totta että helposti jos itse tulee toistuvasti kaltoinkohdelluksi niin alkaa itsekin käytäytyä ilkeästi toisia ihmisiä kohtaan. Näin ei pitäisi kuitenkaan koskaan tehdä kun se vain lisää sitä ilkeyden ja kiusaamisen kierrettä eikä se lopu koskaan.


      • Anonyymi

        se On toisaalta hyvä tietää mitä puhutaan , silloin kun ihmiset eivät tiedä että osataan muitakin kieliä.
        Erästä tuttavaani kommetoivat pari miestä kun luulivat ettei kukaan ymmärrä, haukkuivat häntä kaameilla sanoilla. Vaihdoin samaan kieleen mitä he puhuivat ja kysyin jos miehillä on ongelmia. Häipyivät äkkiä , en sanonut ystävälleni mitä olivat sanoneet , ainoastaan että puhuivat paskaa.


    • 12+1

      Itse olen jo vuosien ajan jättänyt monia asioita kokonaan tekemättä itsensä mokaamisen ja naurunalaiseksi joutumisen pelossa. Se on kyllä todella ahdistavaa eikä se helpota asiaa että aina on olemassa tuollaisia ilkeitä ihmisiä jotka arvostelee toisia. Eihän sen pitäisi antaa vaikuttaa omaan elämään eikä estää tekemästä asioita mutta toiset vain on herkempiä kuin toiset.

      • Elämä on

        Olin pitkään koulukiusattu. Vanhemmat eivät halunneet puuttua asiaan koska se oli heidän mielestään oma syyni. Nykyään käyn töissä mutta olen vapaa aikanani eristäytynyt erakko. Nautin omasta rauhasta. Minulla on joitain ystäviä mutta en pohjimmiltani luota, että he todellakin pitävät minusta. Se ei johdu pelkästään koulukiusaamisesta vaan myös siitä, että vanhemmat ilmaisivat monella tavalla tyytymättömyytensä minuun. Nykyään, kun lapsuudenkodissani käyn, koen olevani siellä muukalainen. Muut ovat samaa porukkaa, minä en kelpaa joukkoon


      • not fair
        Elämä on kirjoitti:

        Olin pitkään koulukiusattu. Vanhemmat eivät halunneet puuttua asiaan koska se oli heidän mielestään oma syyni. Nykyään käyn töissä mutta olen vapaa aikanani eristäytynyt erakko. Nautin omasta rauhasta. Minulla on joitain ystäviä mutta en pohjimmiltani luota, että he todellakin pitävät minusta. Se ei johdu pelkästään koulukiusaamisesta vaan myös siitä, että vanhemmat ilmaisivat monella tavalla tyytymättömyytensä minuun. Nykyään, kun lapsuudenkodissani käyn, koen olevani siellä muukalainen. Muut ovat samaa porukkaa, minä en kelpaa joukkoon

        Tiedän tunteesi. Olen ollut perheen hiljainen vetäytyjä, mutta kiusattuna ärhäkkä ja agressiivinen. Itse koin ehkä pahimman henkisen ja fyysisen väkivallan kotona, kaikki kauna kohdistettiin minuun, perheen esikoiseen. Ajattelin usein, että vanhempani kostivat minulle sen että olivat joutuneet yksiin. Olen jo aika iäkäs, mutta tunteet tässä suhteessa eivät ole hävinneet. Toinen vanhemmistani elää vielä, ja huomaan edelleen että vaikka hän on kaksin kanssani melko sovinnollinen, heti kun on isompi joukko koolla, hän kohdistaa minuun halveksivia/väheksyviä huomautuksia. Luultavasti persoonani ja perhetaustani yhdistelmästä johtuen en ole uskonut että minua kukaan voisi rakastaa, vaikka samaan aikaan tiedän että sen olisin ansainnut.


      • Anonyymi
        Elämä on kirjoitti:

        Olin pitkään koulukiusattu. Vanhemmat eivät halunneet puuttua asiaan koska se oli heidän mielestään oma syyni. Nykyään käyn töissä mutta olen vapaa aikanani eristäytynyt erakko. Nautin omasta rauhasta. Minulla on joitain ystäviä mutta en pohjimmiltani luota, että he todellakin pitävät minusta. Se ei johdu pelkästään koulukiusaamisesta vaan myös siitä, että vanhemmat ilmaisivat monella tavalla tyytymättömyytensä minuun. Nykyään, kun lapsuudenkodissani käyn, koen olevani siellä muukalainen. Muut ovat samaa porukkaa, minä en kelpaa joukkoon

        Sama


    • Hageed

      Olen myös kohdannut monia tilanteita joissa ihmisten ilkeys ja pahansuopuus on ollut aivan häkellyttävää. Varsinkin jos on masentunut niin kohdellaan huonosti ja haukutaan selän takana. Joku ihminen otetaan silmätikuksi helpommin kuin toinen. Itseäni myös risoo se että vanhemmat kohtelevat sisarustani eri tavalla kuin minua. Sisar on menestynyt ammatillisesti paremmin ja kun sai vielä perheenlisäystä tuntuvat vanhemmat arvostavan häntä entistä enemmän. Itse koe itseni turhaksi koska minulla ei ole lapsia eikä puolisoa. Enkä ehkä koskaan hanki lapsia. Kumppanikin taitaa jäädä haaveeksi.

    • ssfgsfgsfgsdfgdfgdfg

      jotkut ihmiset tuntevat itsensä paremmiksi ja vahvemmiksi haukkuessaan muita ihmisiä ketkä ovat rohkeana tunnustaneet oman heikkoutensa ja avun tarpeensa.He ovat juuri niitä ihmisiä ketkä kuvittelevat pystyvänsä kontrolloimaan täysin omaa elämäänsä.Se on tapa purkaa omaa huonoa oloa,annettakoon se heille anteeksi,sillä heilläkin on vaikeaa.Peace!

      • Anonyymi

        Taitaa olla senkaltaisten paremmuuden tunteen saajat hieman itsensä sivussa. Huono itsetunto pane kirjoittelemaan ilkeyksiä, ei varmaan monet minuuttia kestä sekään euforia toisten kustannuksella


    • voi olla terapiaa

      Minun teoriani on että, monet kiltit ja arat eivät uskalla purkaa vihaansa kasvotusten. on ollut vain alistuttava. Viha anonyymina nettipalstoilla on heille kanava purkaa ja käsitellä omaa kätkettyä vihaa. Ei pidä ottaa niin vakavasti näitä raivotulvia joita täällä aina kommentteihinsa saa. Joku jopa testaa, että hyväksytäänkö minut vaikka olen tällainen raivosäkki.

      • "omanettiterapia"

        Liian sopeutuvaksi koulittu nuori ei aina pääse kehittymään yksilöksi koskaan. Hän yrittää olla hyvä pataa liian monen kohtaamansa ihmisen kanssa. Tiedän tälläisia tyyppejä. Joku heistä yrittää hallita ihmistä netin kautta.
        Kivillehän se menee, ellei ole psykologista silmää valita uhrejaan. Seuraukset voivat olla pahat.


    • 12+1

      Minullakin työ, koulutus ja puoliso jää ainakin 90% todennäköisyydellä haaveeksi. Olen työkyvytön mielenterveysongelmien takia eikä ne ongelmat ole mitään pieniä vaan todella suuria.

      Yleensä jos joku normaali ihminen kuulee näistä ongelmista niin sitä saa vain vittuilua ja ilkeilyä osakseen. Syytetään laiskaksi ja kehoitetaan muuttamaan asennettaan. Siihen kumppanin saamiseen olis ehkä 50% todennäköisyys näistä ongelmista huolimatta jos olisin nainen mutta kun olen mies niin se mahdollisuus on jotain 1% luokkaa jos sitäkään.

    • elämäonkaunista

      Omatkin mielenterveysongelmani johtuvat myös ilkeilystä kouluaikoina. Tulee mieleen muutama tilanne. Kerran luokkakaverini törmäsi minuun takaa päin pyörällä niin että kaaduin, ja sanoi vain "eestä, pentu". Kerran satuin kohtaamaan katseen erään luokkalaiseni kanssa ja ilmeisesti se oli kiellettyä, sillä sain vastaukseksi "mitä mulkkaat". Ruokalassa sain naureskelua niskaani, kun "pilkoin lihapullat neljään osaan". Sain pilasoittoja, jossa minua haukuttiin. Vaatteistani ja ulkonäöstäni, kävelytyylistäni ja kaikesta mahdollisesta. Olin aivan romuna, itkin usein koulussa ja siitä vasta innostuttiinkin haukkumaan lisää. Jos yritin hymyillä ja olla muiden mukana, muut vaihtoivat merkitseviä katseita ja poistuivat.

      Tuskin koskaan toivun täysin, vaikka olen saanut valtavasti tukea. Miksi ihmisillä on tarve saada joku poljettua alas?

      • Anonyymi

        Nasse ja Voimia


    • kokemuksia on

      Älkää välittäkö niistä polkijoista ja kiusaajista. He ovat oikeasti heikkoja luusereita.

      Näyttäkää oma vahvuutenne sillä, että olette edelleen hyviä ja oikeudenmukaisia ihmisiä ja nuo kiusaajat ovat ainoastaan kehittymättömiä luusereita.

      • kannonpää

        Ihmisluonto nyt on vaan sellainen, että se mielellään tarkastelee hjavainnoi ja peilaa toisten ihmisten mielialoja voidakseen tylsänä hetkenä kipata omat turhautumisensa toisen niskaan.
        He vaistoavat milloin on oikea hetki iskeä. En puhu koululaisista vaan kaiken ikäisistä ihmisistä. Heiveröisellä ja vaihtelevalla itsetunnolla varustttu ihminen kokee elämänsä viidakon lakien mukaan elämiseksi.
        Kun vastaanottajalla on vahva pultti päällä, häntä ei mikää ivapuhe satuta, heikossa kondiksessa tähän riittää jo pelkkä muisto ikävästä ihmisuhdetapauksesta...ja mieli lähtee syöksykierteeseen, jolloin sitä on helppo lisää satuttaa.


    • Khghkkkhj

      Vittuilu ei ole aikuismaista hommaa, ite en harrasta sitä, jossain määrin vaan sarkasmia, se perustuu mulla si taas tehdä elämästä ja kinkkisistä tilanteista helpompaa ja hauskempia ettei oo niin totista ja vakavaa. Vittuilu ja kiusaaminen on keskenkasvuista ja lapsellista ja jopa tyhmää, sitä en ymmärrä, kyl se on pääasiallisesti huonoa itsetuntoa olla toisille ilkee, siihen puretaan mikä ei laita vastaan ja jotenki nähdään helppona kohteena.

    • Joidenkin elämä taitaa olla vaan niin henkisesti tylsä että pitää tulla tälläisille sivuille kiusaamaan muita. Onneksi negatiivisia viestejä oppi suodattamaan ja kun on itse tai ainakin yrittää olla niin se on tärkeintä

      • En.enää.ihmettele

        Höh. Mitä yrität sanoa? Elämäsi taitaa olla vielä enemmän tylsää? Kai koet olevasi meitä taviksia viisaampi? No jokainen saa kuvitella liikaa itsestään. Narsisteja näköjään riittää.


      • Anonyymi
        En.enää.ihmettele kirjoitti:

        Höh. Mitä yrität sanoa? Elämäsi taitaa olla vielä enemmän tylsää? Kai koet olevasi meitä taviksia viisaampi? No jokainen saa kuvitella liikaa itsestään. Narsisteja näköjään riittää.

        Kattoppas taas kun ” tavis” möläytteli omiaan.
        Mielestäni hän ON viisaampi koska näkee psykologisesti syyt netti ilkeilyyn .
        Joten toivotaan enemmän hyviä perusteltuja kommentteja , eikä näitä jotka ovat heti ilkeilemässä jos joku sanoo jotain järkevää ja ihan selvän totuuden .
        Niin että pitäisikö jonkun alentaa itsensä samalle tasollakin tämä joka pelkää että joku on viisaampi. Ei kannata pelätä turhaan , totuus on että hän on viisaampi


    • Anonyymi

      Sama

      • Anonyymi

        Pitäisi ymmärtää psykologiaakin enemmän.


    • Anonyymi

      Olen pahoillani Sanoman puolesta. He ovat katkeria elämälle ja siksi kiukuttelevat.

    • Anonyymi

      Ironisinta on kyllä huomata, että kun tulee tämän aloituksen kaltaisia aitoja avauksia ja harmitteluja kiusaamisesta yms. niin suurin osa vastauksista yhtäkkiä onkin tukevia ja empaattisia. Tai sitten kerrotaan omista huonoista kokemuksista.
      Missä ne kaikki kiusankappaleet yhtäkkiä ovat? Voisiko olla niin, että suurin osa näistä vastaajistakin on osallistunut kiusaamiseen. Aika moni kertoo näistä kiusaamiskokemuksistaankin.

      Netissä voi esittää ja olla kohtaamatta aidosti. Ja jos netissä viihtyy suurimman osan ajasta, voi hieman todellisuuden käsitys ajoittain hämärtyä.
      Niin moni vittuilee, että ryhmäpaineessa on hyvä sitten olla yksi muista ettei vaan joudu silmätikuksi.

      Sama se on liikenteessäkin kun ei tarvitse sanallisesti kommunikoida muiden kanssa niin sitten otetaan uhkarohkeita riskejä ja vaarannetaan muidenkin henki. Tai ollaan muuten vain kiusankappaleena tiellä.

    • Anonyymi

      Niin kyllä varsinkin koulu/lukio aikoina suurin osa ihmisistä oli sillä tavalla empaattisesti kehittymättömiä , että vittuilivat sille kelle voivat.

      Tietenkin oli niitä ihmisiä/koululaisia jotka vittuilivat paljon muita enemmän, mutta monesti tälläiset henkilöt ovat edelleen aikuisina keski-ikäisinäkin sadistisia, ja keski-ikäisinä siitä edellen nauttivat.

      Tällaisia henkilöitä on naisissa ja miehissä ja monesti he ovat suuntautuneet ammattiin jossa voi hallita muita, kuten vanginvartija.

      Monesti kouluaikoina oli vielä kova kilpalu , ja erityisesti se kilpailu saattoi olla kovaa urheiluharrastusten parissa.

      Monesti urheiluharrastusten parissa varsinkin saattoi olla kilpailun takia ryhmiin liittoutumista ja tästä johtuen tietyille heikoille joukko-vittuilua, tässä suhteessa ainakin 80-90-luvuilla urheiluharrastukset eivät varsinkaan pojilla olleet mitään reiluja, vaan heikoimmille yleensä vittuilivat silloin myös valmentajat.

      Tämä kai on muuttunut osittain mm. kaikki pelaa systeemin myötä , mutta juuri tämän takia moni nuori 80-90-luvuilla koki että rockn´roll pelasti minut urheilulta. Jolla viitattiin ikäviin kokomuksiin nuoriso-urheilun parista.

      Monesti tällaiset vittuilijat, jotka tykkäävät alistaa muita ovat saaneet sen sadistisen persoonallisuuden jo varhaislapsuuden kasvatuksessa.

      Heille on syntynyt ominaisuus jossa he saavat nautintoa muiden kärsimyksestä.

      Ja he todella nauttivat muiden alistamisesta.

    • Anonyymi

      Se mitä muut tekee, kertoo enemmän heistä itsestään. On olemassa kuitenkin manipuloiviakin ihmisiä jotka puijaavat toisia näkemään itsensä huonommassa valossa kuin ovat. He eivät ole ystäviäsi. Tällainen tapaus tuttavapiirissä oli esim. eräs tyttö jolla oli menestyvä yritys, oli suhteessa narkkarin kanssa. Tyttö alkoi itsekin narkkaamaan ja kuoli muutamassa vuodessa verenmyrkytykseen ja halvaantumiseen.

      Toinen tapaus voi olla haukkumista. Esim. kiero ihminen voi jatkuvalla haukkumisella vaikuttaa toiseen siten että hänen maailmankuvansa ikäänkuin pirstaloituu. Tämän hän tekee ehkä kateudesta. Sellaiset on pahimpia tapauksia ja osaa kaikki temput, mutta näitä aitoja narsistisia psykopaatteja on vain noin 2% väestöstä.

      Mahtavia, ystävällisiä ja luotettavia ihmisiä on paljon enemmän. Enemmistö.

    • Anonyymi

      Niin kyllä empaattisia ihmisiä kuitenkin on enemmistö , mutta nämä tietyt sadistiset ja narsistiset ihmiset ovat lähestulkoon olleet sellaisia jos pikkulapsesta lähtien.

      Ja monesti syy sadistisuuteen/narsistisuuteen on heidän vanhemmissaan / kasvatuksessaan , eli monesti sadistisen lapsen taustalla ovat sadistiset vanhemmat.

    • Anonyymi

      Sosiaalipsykologi ja krjailija Janne Viljamaa:
      Ilkeys on katkeruuden lähisukulainen
      Illkeilijöille yhteistä on se, että he ovat impulsiivisia ja sosiaalisilta taidoiltaan heikkoja. Ilkeilyn tarve liittyy heikkoon tunneälyyn.
      Jotkut ihmiset eivät siedä pettymystä tai huonommuuden tunnetta, vaan turvautuvat toisen alentamiseen. Sillä he pyrkivät viemään huomion pois omasta heikkoudestaan.

      Ilkeily on siis heikkouden merkki. Merkki siitä että ilkeilijä tuntee itsensä uhatuksi, joutumasta huomatuksi jotenkin huonomaksi kuin tuo toinen.
      Tuo toinen tietää, osaa, kykenee enemmän kuin minä. Tuolla toisella on jollakin tapaa henkinen yliote minusta. Tunnen itseni uhatuksi ja hyökkään.
      Tai sitten ilkeä ihminen on sisältä rikki. Omaa kipua yritetään lääkitä lyömällä toista. "Tuolla on ainakin huonommin kuin minulla, olen ylempänä." Ilkeilyn takana on jokin trauma jota ei osata käsitellä.

    • Anonyymi

      Älä vain eksy köyhyys palstalle. Siellä vasta tullaan heikompia kiusaamaan.

      Yleensä palstoilla on hyvin sama käytös kuin työpaikoilla. Tullaan uudelle työntekijälle huomauttelemaan ja hänen kokemustaan, ulkonäköä tai näkemyksiä valittelemaan. Valitetaan kun se on nyt tuollainen, esimiehelle asti, etenkin jos kyseessä on nuorempi henkilö.
      Samalla tapaa tullaan palstoille, jonka aiheen kanssa ei ole samaa mieltä niin tarkoituksella huomauttelemaan heitä, koska heidän kokemuksensa ovat erit kuin sinun. Ja palstoilla ei ole esimies tai työpaikan rajoitukset estämässä. Saa rauhassa häiriköidä ja valistaa ihmisiä, jotka on tyhmiä ja viallisia, koska eivät ole samaa miltä kanssasi.
      Siitä he saavat vihdoin omaan elämäänsä tarkoituksen ja tulee hyvä olo kun saa voittaa eikä tarvitse kuunnella ketään. Vihdoin ei tarvitse välittää muista yhtään vaan saa pakottaa muut kuulemaan kuinka sinun maailmasi ja tavat on vain hyväksyttyjä. On vain yksi oikea näkökanta ja totuus minkä he haluvat kuulla toisilta.

      Tosi usein nämä henkilöt on sellaisia, jotka on eläneet joksein helppoa elämää ja tottuneet saamaan kaiken tosi helposti, niin sitten kun ei saakkaan jotain tai jokin ei miellutä niin se johtuu sittä, että muut käyttäytyvät väärin ja vievät sillä jotenkin häneltä pois oikeuksiaan. Itsekeskeinen sukupolvi, mutta ei sama asia kuin oikea narsistinen tai psykopaattinen henkilö, joka tarkoituksella nauttii asiasta.
      He taas yleensä vaihtavat aihetta eivätkä ole aina pysy tietyissä samoissa asioissa kiinni, koska tärkeintä on saada manipuloimalla reaktio tai päästä martyyriksi uhriutumaan.

      Tottakai on myös näitä mielenvikasia, jotka vain on hajonneet ajan kanssa ja kantavat traumaa, vainoharha tai kaunaa jostain tapahtumasta. Kun ei ole paikkaa minne purkaa tai saada apua, he tulevat tänne toistamaan asioita, silloin puheenaihe heidän kauttaa lähes aina palaa siihen traumaan, kaunaan tai vainoharhaan, vaikka aloitus ei olisi lähelläkään aihetta. Se vain pitää tulla esille eikä aina suoraan liity siihen, että pakkotaisi muut samaan näkökantaan.

    • Anonyymi

      Negatiiviset luonteenpiirteet on saumaton osa ihmistä. Toiset osaa niitä hillitä ja toiset taas ei edes halua. Olen asunut useissa kaupungeissa elämäni varrella ja olen huomannut, että luonteenpiirteet vaihtelee kaupungeittain. Esim. Jyväskylässä asuessani opin tuntemaan hyvin sikäläiset luonteenpiirteet. Yleensä ollaan ns. lupsakoita ja rentoja, mutta se vaihtuu äkkiä jopa täydelliseen halveksimiseen, eikä sen näyttämistä säästellä. Jopa jotkut uskovaiset, joihin siellä työni kautta tutustuin, oli varsin v....maisia ja ylimielisiä persoonia sen koreilevan pinnan alla. Liikennekulttuurissa nämä luonteenpiirteet tuli voimakkaasti esille. Siellä ajeltiin puskurit lommoille, jos joku teki virheen ja ohitti. Tullaan usein myös autosta ulos uhoamaan ja jopa räkimään ikkunaan, kuten minulle tapahtui. Työkulttuurissa vallitsee usein sellainen "arjalaishenkinen" ilmapiiri. Kaikki on hyvin, kunnes joku tekee virheen. Silloin se ihmisarvo lyödään lyttyyn samantien. Muissakin kaupungeissa tälläistä olen nähnyt, mutta en niin paljon kuin Jkylässä.

      • Anonyymi

        Aika kauheaa tuollainen huh.


    • Anonyymi

      Sanotaankos näin, että meitä on oikeasti luonnevikaisia ja/tai paskaa kokeineita elämään katkeroituneita ihmisiä. Sana ”katkera” tässä ei tule myöskään ottaa loukkauksena, sillä nämä ihmiset hyvinkin todennäköisesti ovat mahdollisesti olleet mukavia ns ”kaikkien kavereita”, kun taas samaan aikaan elämä on paskonut heidän niskaansa jatkuvasti.

      Ja sitten vielä se tosiasia, että paska valuu aina joko alaspäin tai viistoon.

    • Anonyymi

      Mä oon jo aikoja sitten päättänyt etten tuhlaa heihin ajatustakaan. Paras tapa reagoida on tuolla tavalla ilkeilijöihin.

      • Anonyymi

        Jos ajelee jollain romuautolla, niin on silti ikävää kun näkee sellaisia pilkallisia, voitonriemuisia, ivallisia. Erityisesti nuoret naiset jotka ovat kalliin auton kyydissä. Mitä kalliimpi auto, sitä todennäköisempi ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajelee jollain romuautolla, niin on silti ikävää kun näkee sellaisia pilkallisia, voitonriemuisia, ivallisia. Erityisesti nuoret naiset jotka ovat kalliin auton kyydissä. Mitä kalliimpi auto, sitä todennäköisempi ilmiö.

        Vaivana alemmuuskompleksi


    • Anonyymi

      Narsisteja on maailma täynnä. Eipä niitä.pakoon pääse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe