Meillä on 3-vuotias narttukoira sekä kaksi kissaa. Tilanne on karkaamassa käsistä...Koiramme on joskus ennenkin käynyt "ruokailemassa" kissanjätöksiä vessassa olevasta hiekkalaatikosta, ja olen joskus antanut koiralle selkään ku olen sen laatikolta yllättänyt. Joskus tullessamme kotiin, koira hiipii vessasta häntä koipien välissä, yllätettynä kesken "herkuttelun". Tällöin en kuitenkaan ole rankaissut koiraa, koska en ole saanu sitä kiinni itse teosta. Nyt alkaa kuitenkin hermot ja ymmärrys loppumaan, kun koiramme tuli vessaan perässäni ja alkoi avoimesti nuuskimaan kissojen hiekkalaatikkoa. Miten voimme estää koiraamme syömästä kissojen jätöksiä? olemme päivät koulussa, joten emme pysty koko ajan puhdistamaan laatikkoa, kun kissat käyvät siellä. Emme myöskään pysty vahtimaan päivisin, käykö koiramme kuinka useasti ja kuinka paljon syömässä jätöksiä. Vessan ovea on pakko pitää auki, jotta kissat pääsevät tarpeen tullen laatikolleen. Vessassa ei ole mitään "hyllyä" tai kaappia, jonka päälle laatikon saisi koiran ulottumattomiin. Asumme vuokra-asunnossa joten emme voi myöskään hankkia mitään kissanluukkuovea vessaamme. Osaisiko joku neuvoa, kuinka ratkaista tämä ongelma??? Kissat ovat kylläki sisäkissoja ja matolääkkeet olen antanut kaikille ohjeen ja aikataulun mukaan, eli mahdollisista taudeista ei välttämättä ole vaaraa. Mutta tuskin kissanjätökset tekevät hyvää koiralle, vaikka sille ne näyttävät olevankin suurta herkkua. Miksi koiramme on näin kiinnostunut syömään kissojen jätöksiä? Onko mahdollisesti jonkin vitamiinin puutos tai oire jostakin? Neuvoja kaivataan, kaikki apu ja kokemus on tervetullutta.
Vastauksia odotellen: Kiira
Kiinnostus kissanjätöksiin
3
517
Vastaukset
- Riva
Meillä on 2 kissaa ja toi koiran pentu,me ratkastiin ongelma niin että laitetaan 2 stopparia oven alle,toinen sisäpuolelle ja toinen ulkopuolelle niin tiukkaan että koira ei saa sitä pois, ja auki sen verran että kissa mahtuu menemään ja sit on vielä pyykkikori siinä aukon edessä, toimii 100 varmasti,(ainakin meillä).
- Muumi-Mamma
konsti, Riva. Täytyypä kokeilla sitä itsekin. Meillä vaan ei jää tuohon kissojen kakkaroiden herkutteluun. Oma Pas**kin kelpaa, jos vaan en kerkeä sitä pois korjaamaan. Sisäsiisteys kun on vielä harjottelun alla. Hih.. Paskabongariksi olen koiruuteni jo ristinytkin, nuorinmainen lapsistani on myös vaippa iässä, ja arvatkaas vaan ketä kiinostaa suunnattomasti ne ällövaipat... Eläinlääkäri muutes oli sitä mieltä, ettei oo mikään puutos, se on vaan huono tapa..
- Kiira
Kiitoksia Rivalle ovistopparivinkistä. Täytyykin kokeilla sitä heti. Eli sis ovistoppareita ostamaan. :)
Oli myös hyvä kuulla, etten ole yksin ongelman kanssa, vaan myös muiden koirilla kiinnostusta kissanjätöksiin.
Issukalle tiedoksi, että kuten jo tuossa ensimmäisessä puheenvuorossani kerroin, olemme päivät koulussa, joten sieltä on tosiaankin mahdotonta tulla parin tunnin välein laatikkoa puhdistamaan. Siksihän minä neuvoa kyselin. Jos olisin päivät kotona, ei mitään ongelmaa olisi, kun saisin tarkkailtua tilannetta ja nosteltua kissojenjätökset pois heti kun niitä laatikkoon tulee. Jos olisit lukenut kunnolla ekan kommenttini, tietäisit sen, etkä kommentoisi tuolla tavalla. Tiedoksi, että siivoilen kyllä useamman kerran päivässä kissojen laatikkoa, ei ne jätökset siellä tosiaankaan päivätolkulla loju.
Kaleb: Vaikka kirjoitinkin, että "olen joskus antanut koiralle selkään, kun olen sen laatikolta yllättänyt", ei se tarkoita, että hakkaisin koiraani. Koirankasvattajalta ja muilta koiraihmisiltä olen saanut neuvon, että koiraa todellakin voi (ja pitääkin) rankaista väärästä teosta esimerkiksi suihkauttamalla vettä suihkepullolla koiraa kohti tai nappaamalla KEVYESTI niskanahasta (joka enimmäkseen vain löysää nahkaa) samalla toruen. Ja jos koira on dominoiva luonteeltaan, ei välttämättä veden suihkaiseminen suihkepullolla tehoa siihen ollenkaan. Tämä on sitä "selkäänantamista". Eli en todellakaan piekse koiraa raivon vallassa, niinkuin kaiketikin kuvittelet. Jokainen koiranomistaja myös tietää, että koiralle on pakko asettaa rajat, siltä ei saa sietää kaikenlaista käyttäytymistä. Osa "ongelmakoirista" käyttäytyy johtajamaisesti juuri siksi, kun niille ei ole asetettu selkeitä ja johdonmukaisia rajoja. Eli en tosiaankaan ole puuttumatta tilanteeseen esimerkiksi torumalla tai niskanahasta kevyesti nappaamalla, koska muutenhan koira olettaa, että sillä on "lupa" mennä syömään jätöksiä laatikosta.
Kokeilenpa jo tänään tuota ovistopparikonstia. Palaan ilmoittelemaan myöhemmin kokemuksiani siitä ja kerron, olemmeko päässeet tästä ongelmasta eroon.
Kiira
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731