Mikä vikana - moottorinesteen lämpötila seilaa

HuolestunutMicramies

Hei,

Kyseessä huippupeli, nissan micra -94, 1.3 litranen "turbopeli" ja ajettu vain rapiat 200 000km. Koskaan ei ole ollut mitään vikoja. Lähtee käyntiin hyvin ja muutenkin aivan upea peli.. Nyt kuitenkin ilmaantunut seuraava ongelma:

Käynnistän auton ja lähden ajamaan. Lämmöt nousee tasaisesti ja on yleensä n. 5 km ajon jälkeen mittariston puolivälissä. Yhtäkkiä kuitenkin lämmöt nousee aivan mittariston yläpäähän (punaiselle alueelle). Kohta lämmöt laskee hieman, sitten taas nousee, sitten taas laskee. Tällaista ikävää seilausta tapahtuu varsinkin kaupunkiajossa, eli siis ensin nousee punaiselle ja sitten tippuu aina hieman puolivälin yläpuolelle ja sitten menee taas punaiselle alueelle.. Maantieajossa lämmöt pysyvät aika hyvin mittarin mukaan puolivälissä, mutta välillä varsinkin mutkissa ja ylä/alamäissä saattaa käydä punaisella alueella ja sitten taas yllättäen tippua puolivälin tuntumaan..

Mikä ihme siis micraani vaivaa? Ajamista en nyt ole välttänyt koska lämmöt ei ole siis kokoajan siellä punaisella, vaan seilaavat ikävästi edestakaisin. Välillä vaihtelu on niin nopeaa (tippuu ihan parissa sekunnissa punaiselta alueelta puolivälin tuntumaan), että epäilen josko itse mittarissa olis jotain häikkää. Olen myös havainnut että moottorin kierrokset jää joskus päälle, siis esim liikennevaloissa jonkun aikaa korkealla, niinkuin painaisi kaasua, kunnes kuitenkin rauhottuu.

Ja jäähdytysnestettä on tarpeeksi, tarkistin asian ja oli suunnilleen min ja max välissä.

Missä vika? Anturissa, tiivisteissä, vesipumpussa, moottorissa, termostaatissa?

Mitä nyt pitäisi tehdä? Ostaa uusi micra (koska pidän sitä ainoana järkevänä vaihtoehtona automarkkinoilla) vai korjata vanha micra?

Ja nyt niitä kuuluisia asiantuntijalausuntoja. Kiitos.

1

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lada2

termostaatissa on vikkoo osta orginelli tarvike olla paska laatu eipå kannata ajella punasella muuten joutuu tekee kansi remppaa toimiiko sähkö flekti voip olla myös ilmaa järjestelmäs mut eiku uus termari ja nesteet vaihtooon ja kunnon ilmaus keula hiukan pystyyn

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe