En nyt tiedä näistä asioista paljoa joten kysyn apua mieluummin.
Hankkia tarvitsisi:
-Subbari kotelo
-Vahvistin
-Kaiuttimet eteen ja taakse
-Soitin
Soittimen ei tarvitse mikään ihmeellinen olla kunhan on usb ja 1-din.
Koko paketti max 1000€
10
190
Vastaukset
- w-201
Tonnilla saa oikein hyvän äänentoiston.Jopa uutena ostettuna, käytetyistä kamoista jopa loistavan.
Aivan turha luetella merkkejä tai muutenkaan ohjeita. Periaatteessa riittää, että soittimessa on tarvittavat mediatoistimet, mosfit vahvistin riittää kyllä. Asialliset kaiuttimet eteen ja taakse, pääasia, että musiikki on hyvää :D
Mopoautopojat viisastelkoot mitä haluavat. - Tietämätön
Et nyt tainnut tajuta. En siis ymmärrä mitään näistä.
Pitääkö vahvistin olla mono, 2-kanavainen vai 4-kanavainen?
2 vai 1 puhekelaa subbarissa?
Mistä kannattaa ostaa?
Mitkä merkit kannattaa välttää? - w- 201
Et tainnut nyt tajuta.
Sä sekoilet nippeliseikkojen kanssa, joita kauppiaat tunkee sun päähäs. Mieti, mitä äänentoisto tarkoittaa. Kyllä se on jotain ihan muuta, kuin sun vahvistimes kanavia, puhekelojen määrää tai edustamasi radiokaupan mainoksia. Mene vaan, työnnä mopoautosi ahteriisi, naapurissa paljon mukavampaa.
Ei autohifi ole mitenkään eri asia kuin muukaan hifi. Kyse on korkealaatuisesta äänentoistosta, ei sun jankuttamista hattivateista.- minä vaan
Ja millähän tavalla kanavien määrä ei liity musiikin kuunteluun? Et voi kuunnella musiikkia ilman vahvistinta. Jopa niissä mopoautojen soittimissa on vahvistin sisällä että musiikki kuuluu. Gramofoni on viimeisin soitin missä ei ole erillistä vahvistinta. Elä oikeasti edes yritä neuvoa ihmisiä jos et oikeasti tiedä asioista muuta kun mitä tm:stä on lukenu
- Tietämätön
Taitaa olla kyllä vähän hankalempaa kuin yhden johdon tietokoneen taakse laittaminen.
Täytyyhän kaikkien osien olla keskenään yhteensopivia ettei mikään mene rikki. - minä vaan
tonnin budjetilla saa ihan ok setin aikaiseksi kuhan tietää mihin rahat laittaa. Perushyvän soittimen saa noin 150e summalla, vahvistimeksi 4-kanavainen n 200e, erkkasarja noin 150e ja subi noin 150e. Loput rahoista kunnon virta ja muihin johtimiin sekä asennuksiin.
- hifimies47
vastataan nyt edes yksi asiallinen vastaus
eli sanoit ettet tarvitse kuin i din soittimen jossa usb niin pioneerin usb soitin on ihan hyvä perusmankka jolla hintaa n70€. lisäksi kannattaa panostaa hyvään erillissarjaan eteen, vaikka 6,5 jos mahtuu ja hintaa 250€. taakse riittää hieman vaatimatonkin mutta pyri ostamaan samankokoinen erillissarja esim vaikka 6,5 ja hinnaltaan 150€.
vahvistimen pitää olla 4 kanavainen että saat kaikki erkkasarjat vahvistimen taakse, rainbow ipaul 4.300 esim ja hintaa n.270€
subbariksi riittää 10" tai 12" tuumanen vallan mainiosti joita myydään valmiskoteloissa. yleensä kaikki muu menee paitsi spl pro. kannattaa myös panostaa kunnon virta ja rca piuhoihin. tuollainen paketti on kutakuinkin tonninluokkaa ja soi jo tosi hyvin. Budjettia pystyt venyttämään jos pystyt tekemään esim subbarikotelon itse- Marko_E
Jos autolla ajaa päasiassa yksin tai kaksistaan istuen edessä, suosittelisin kyllä jättämään taakse vaikkapa pelkät midit.
http://ep-autohifi.net/kaiuttimet/erillissarjat/6-5-sarjat/rainbow-sound-line-sl-c6-2.html
Tuossa hyvä erillissarja, voittanu just alle 400e testin autosoundin lehdessä 02/2013..
- Sama tyyppi
Jos olen hankkimassa tälläiset:
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=4&valmistaja=29&tuote=2539
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=10&valmistaja=160&tuote=2553
Millainen vahvistimen pitäisi olla? - MOPO POIKA
Motonetistä löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683