Miksi tanssi on syntiä?
Onko
8
78
Vastaukset
Ei kaikki tanssi ole välttämättä syntiä. Vain sellaista pitää välttää missä on mahdollista että himot heräävät ja on mahdollisuus tehdä harkitsemattomuuksia. Eli poikien tapauksessa - jos "viisari" värähtää. Tanssi ja alkoholi on erittäin suuri riski että jotain tapahtuu.
En näe että joku rivitanssi, kansantanssi tai vanhojen päivien tanssi on mikään kamalan tuomittava asia.
Hiukan monimutkainen juttu lyhyesti kerrottavaksi. Jos olet uskossa, tee kuten sydämesi neuvoo. Jos et ole varma, keskustele jonkun uskovaisen kanssa johon luotat.- saisitullauskoonkin
Kukaan uudestisyntynyt ei kysele moisia.
Ajatelkaa Jeesusta kyselemässä samaa !
Tai Johannes-kastajaa. tai Apostolit.
tai ne 3000 tuhatta jotka tulivat uskoon silloin alussa helluntaina- Nuori
Saan vastauksestasi käsityksen että tanssiminen todellakin on syntiä kaikissa muodoissaan ja oikeastaan ei saisi edes kysyä onko se syntiä. Voisitko kuitenkin valaista minulle mikä siinä on niin syntistä etenkin jos siihen ei liity mitään seksuaalista latausta. Miksi ylipäänsä kaikki seksuaalinen on niin syntistä. Voisiko esim aviopari tanssia keskenään. Ei siinä ainakaan sen enempää huorin tehdä kuin rakastelussa avioparin välillä?
- syntijaSynti
Nuori kirjoitti:
Saan vastauksestasi käsityksen että tanssiminen todellakin on syntiä kaikissa muodoissaan ja oikeastaan ei saisi edes kysyä onko se syntiä. Voisitko kuitenkin valaista minulle mikä siinä on niin syntistä etenkin jos siihen ei liity mitään seksuaalista latausta. Miksi ylipäänsä kaikki seksuaalinen on niin syntistä. Voisiko esim aviopari tanssia keskenään. Ei siinä ainakaan sen enempää huorin tehdä kuin rakastelussa avioparin välillä?
Ei synnistä ole mitään tietoa ennekuin on itse tullut synnittömän pelastamaksi, vasta sitten asioista jokin muuttuu synniksi ja toinen ei.
eihän tallirengillä ole väliä kuinka ja missä kävelee sontaisissa saappaissaan, mutta kun on pukenut häävaatteet ylleen, asia saa uuden luonteen, ymmärrätkö !
Minä olen joutunut askartelemaan vähän tämän asian kanssa. Olin puhumassa eräällä paikkakunnalla. Nuori nainen halusi keskustella ja esitti juuri tuon kysymyksen: Voinko mennä tanssikurssille?
Minä sanoin, että parikymmentävuotta sitten vastaus olisi ollut heti valmiina ja se olisi ollut kielteinen. Nyt esitin vastakysymyksen: Mihin tarvitset sitä taitoa, se ratkaisee vastauksen joka on hänen itsensä ratkaistava.
Vuosia sitten olin Ryttylässä eräässä seminaarissa. Siellä oli myös kokous jossa harjoitettiin ylistämistä. Eräs evankelista tanssahteli siinä eturiuvissä kädet ylhäällä. Minä pidin sitä outona, myönnän. Nyt en ole niin jyrkkä enää.
Eräs henkilö, joka mon ollut vasta parivuotta uskossa, opetti minulle tärkeän asian ihan äskettäin. Vanhassatestamentissa sanotaan olevan paljon rajoittavia lakeja. Ne ovatkin orjuuttavia lakeja, jos ihminen lähtee tutkimaan kirjoituksista mitä saa tehdä ja mitä ei. Silloin mieli on jo kieltojen toisella puolella, vain kiellot rajoittavat. Toinen noudattaa asioita Jumalan tahtona omantunnon ohjaamana.- su***
Ennenvanhaan keinulla leikittiin piirileikkejä. Oli pusikot lähellä. Samat himot ja halut nuorilla toistensa lähentelyyn.
Kansantanssit oli phojanmaallakin hyväksyttyjä, jopa heränneiden pappikin hyväksyi tanssimisen häissä.
Nykyään tanssit ovat aivan harmittomia. Mutta diskoissa ja yökerhoissa meno on hurjaa.- su***
Kerrompa tässä tarinan nuorisosta Pohjois-Savon pakeilta joskus 1800 luvulta.
Erään pitäjän seurakuntalaiset kävivät kirkomatkan kirkkoveneillä. Se oli suorinta kirkkomatkaa kymmenkunta kilometriä saaristoista savolaisvesistöä.
Kahdeksan soutuparin vene lähti sunnuntai-aamuna rannasta, joka oli lastattu 16 soutajalla ja lähes parillakymmenellä muulla seurakuntalaisilla keskituhtoihin istutettuna. Niimpä eräs kylän naisten suosiossa oleva peräkamarin poika Aapo vältti soutajan tehtävän ja istuutui veneen perätuhdolle. Siihen heti ryntäsi hänen syliinsä kartanopiika Loviisa. Loviisa oli pukeutunut sen ajan malliin pitkään hameeseen. Sen alla sitten ei tainnut mitään muuta ollakkaan. Siinä nyytipussi sylissään Loviisan posket rupes punottamaan jo alkumatkasta. Viimeisen saaren takaa kun vene otti suunnan suoraan kirkkorantaan rupesi Loviisa hokemaan "Kirkkon näkkyy, kirkko näkkyy, kirkko näkkyy ja samalla nosti itseään joka tahdilla
Aapon sylistä. Tätä jatkui, kunnes ranta lähestyi, Loviisa hoki enää näkkyy. käkkyy. näkkyy.Ja kun vene karahti rantaaan, Loviisa valitti enää, ..kyy.kyy..kyy!
Tämä tarina on tosi. Osattiin silloinkin heinälatoromantiikka. Nyt se on vai siirtynyt Volvojen takapenkeille.
- Vain harvat pelastuv
Eivät epäuskoiset tunne mitään syntiä, sellaista ei olekaan.
Synti kirkastuu vasta sitten synniksi, jos tulee reikä omaan tuntoon josta lain sana pääsee murtautumaan sisälle. Sen jälkeen tuleekin vihollinen suurella voimalla ja pyrkii tekemään tyhjäksi tuon Jumalan sanan sanan joka herätti oman tunnon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3221610Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2361561Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281539Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2461114- 73973
- 58944
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60725- 47716
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25679- 118644