Hei! Onko kellään kokemusta Yaz e-pilleristä vaihdevuosiin? Itselleni lääkäri määräsi tämän, lähinnä voimattomuuteen ja hikoiluun, sekä mielialavaihteluihin. Haluaisinkin tietää onko siitä ollut apua ja miten kauan vei, ennenkuin lääke alkoi helpottamaan oireita? Minä olen käyttänyt nyt 3 päivää, eikä vielä ainakaan mitään helpotusta ole havaittavissa.....melkein sanoisin että päinvastoin, ihme tuntemuksia mielessä, pelkoa, ahdistusta ym. Olen 52v. ja menkat tulee vielä, mutta niukempina kuin "nuorena"
Yaz-yhdistelmäpilleri vaihdevuosioireisiin
Sydämen asialla
3495
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Miksiköhän on määrätty vaihtareihin ehkäisypillereitä joista osa on vielä lumepillereitä kun nimenomaan on tavoiteltava tasaista hormonitasoa?
Sitäpaitsi ehkäisypillerit lakkauttaa kokonaan oman estradiolin muodostumisen..Entäs sen jälkeen kun pillerit lopetetaan?
Noihin on lisätty vielä nesteenpoistovaikutus turvotuksen estämiseksi ..vaihtareissa saa muutenkin juosta pissalla jatkuvasti.
Siksi lääkäri määräsi juuri tämän, kun hän sanoi että tällä on saatu hyviä tuloksia vaihtareitten hoidossa, tiedä sitten.......itse olisin halunnut keltarauhashormoonia yksistään, mutta lääkäri viisaampana "tiesi" toisin. Taidanpa lopettaa nämä alkuunsa, koska taas tänäänkin on ahdistanut kovasti :(
elä hyvä ihminen lopeta, eihän ne oo vielä ees vaikuttaneet. Malttia malttia!