Terhin

kestävyys??

Terhi tekee ihan mukavan näköisiä veneitä ja ominaisuuksiltaan riittäviä sisävesille mutta miten on kestävyys?? Joissain aiemmissa keskusteluissa on mollattu Terhiä ja sen rakennetta. Hinta on halpa mutta ei kyllä tee mieli vaihtaa venettä joka syksy.

Kertokaapa tekeekö sillä mitään? Vai ostanko alumiini paatin? Rahaa olisi n.11-12t€ käytössä veneelle ja 2t koneelle.

8

1086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sammmmmm

Ittellä ollut tuommoinen 405 terhi vuodesta 86 mökkiveneenä. Venettä ei ole mitenkään säästelty ja ihan hyvin on kestänyt.

• tuntematon

Kaverillakin oli tuollainen jostakin vuodesta -86. Kerran vaihdettiin kun meni vesi rakenteisiin. uuteenkin meni sitten vesi melko pian joten piti operoida.

Vene poltettiin viime syksynä. Nyt kaverilla on Buster.

• kokemusta

Itsellä meni kanssa vesi rakenteisiin ja se siitä. Pohja oli aivan löysä, eikä sillä uskaltanut ajaa kuin aivan tyynellä! Rakenne on heikko, koska uretaanin pitäisi jäykistää vene. Ei ole mitään (poikittais)rukoa. No nyt olen jo muutaman vuoden ajellut alumiiniveneellä erittäin tyytyväisenä!

Terheissä tuo vika on enemmän sääntö kuin poikkeus, valitettavasti sillä muuten ihan jees.

• pettynyt

Itselläni on 2 terhiä. 440 -97 soutuveneestä köli oli haljennut ja siinä meni puolen kesää sitä kuivatellessa. Korjaus oli helppoa,mutta kestävyydestä en vielä tiedä.
      nordic -99 (uutena ostettu) petti sumpun pohjatulpan ympärystä.
      sinne oli tullut halkeamat ihan itsestään. ei yhtään tiedä kuinka paljon vettä on läpiviennin ympärillä.
      Kaverin nordic petti etu jalkatilasta. se pikkasen notkui heti uutena ja siihen tuli pieni halkeama. siitä vesi sisään ja tehdas toimitti uuden veneen.
      Mökkinaapurin 405 -94 murtui laidan ja pohjan välisestä reunasta. muovia oli kohdassa enintään 2mm. korjaus on helppoa,mutta ei sieltä saa uretaaniin päässyttä vettä pois. talvisin iso alue pohjasta (routii). eli vene on menetetty heken päästä.
      Vaihdan joko lasikuituun tai alumiiniin.

• repa

se että ikinä ei tiedä kuka puhuu totta ja kuka ei,välillä saa semmoisen vaikutelman että kaikki Terhit imee vettä sisälle,tavalla tai toisella,olisi hyvä jos joskus joku laittaisi myös kuvia vauriosta mikä tuli niin uskottavuus paranee huomattavasti ja onko venettä säilytetty talvella oikein yms semmoista..minulla nyt ensimmäinen 01 mallinen terhi käytössä ja se on vielä kuin uusi.

• Pettynyt
        repa kirjoitti:

se että ikinä ei tiedä kuka puhuu totta ja kuka ei,välillä saa semmoisen vaikutelman että kaikki Terhit imee vettä sisälle,tavalla tai toisella,olisi hyvä jos joskus joku laittaisi myös kuvia vauriosta mikä tuli niin uskottavuus paranee huomattavasti ja onko venettä säilytetty talvella oikein yms semmoista..minulla nyt ensimmäinen 01 mallinen terhi käytössä ja se on vielä kuin uusi.

Enpä omista dikikameraa vielä ja saa nämä puheet valheeksi tulkita,mutta itse ainakin olen korjannut veneeni. 440 vaurio syntyi venettä laskettaessa veteen,perä aina edellä. Kölin takaosa raapii pohjaa ja EI vaan kestänyt. Vaikka myyjä vakuutti varmasti kestävän juuri tuollaista käyttöä. Nordic on säilytetty kuivassa vajassa talvisin ja on lähes uuden näköinen vielä.
        Kaverin kanssa ostettiin uudet nordicit 99 ja minulla ei muuta ole tapahtunut kuin tuo läpiviennin reunojen halkeaminen. Kaverilla tuli 3v päästä hiushalkeamat perälautaan ja ne korjattiin. Sitten tuli toi edellämainittu etulattian vaurio.

• tuntematon
        repa kirjoitti:

Kyllähän täällä tarua (ja provoa) esitetään mutta kaverin kokemukset on kyllä todistettavissa.

Säilytys on tietenkin hyvä kysymys. Kaverin vene oli uutena aina pukkien päällä pohja ylöspäin. Edellytti tietenkin moottorin irroituksen jne. Viimeisinä aikoina ei enää viitsinyt nähdä moista vaivaa vaan jätti ylös vedettynä pressun alle.

Kyllä kai venettä on voitava säilyttää ulkona. Kaikkihan tietää, että vesi laajenee jäätyessään eli vedellä täytettynä ei säilytystä voi hyväksyä mutta muuten ulkotilan on riitettävä. Terhi olisi saattanut kuivauksen takia kaivata lämmintä sisätilaa, sellaista vaan on mökkiveneelle harvoin tarjolla.

Kaverin Fun kesti 17-18 vuotta. Onko se paljon vai vähän on jokaisen päätettävä itse.

• valitettavasti.

Jos ei usko niin ainahan sitä voi yrittää kysyä venekauppiailta. Kyllä tulee rehellinen vastaus, kun yrittää Terhiä vaihtoon laittaa. Mutta varsinainen pommi on hyvitys, muutama satanen!!! Niin ja kyseessä 405 -94 mallia pulpetilla.

Vene on imaissut vettä pohjatulpan juuresta ja se siitä. Säilytetty talvisin katoksessa eikä ajettu kiville tai muuten kolhittu.

Eli myydään halvalla laadukas terhi 405 ja ostetaan alupaatti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe