Olen siis 20kymppinen ja harkinnut koiran ostoa jo vuoden ja minulla on kyllä varaa pitää koiraa koska suht hyvä palkka jne.
Asun siis rivitalossa, kaks makkaria olkkarin keittiön ja kylppärin lisäksi. Ja on tosi iso takapiha koska asun rivitalon päätyhuoneistossa.Tykkään lenkkeillä joka päivä,ja tykkään harrastaa kaikenlaista. ja olen itse sellanen ilonen, ystävällinen ja jonku verran rauhallinen persoona joten koirakin varmaan saisi olla ystävällinen, kiltti ja sellanen iloinen, ei siis mikään laiska vaikka kyllä kaikki koirat ovat joskus laiskoja? mutta tarkotan sellasta vähän energistä.
Ja isoa koiraa en varmaan pysty hankkimaan koska asun tämänkokoisessa kämpässä, joten varmaan pieni tai keskikokoinen olis iha ok. Olisko ketään "koira-asiantuntijaa" joka vois vähä neuvoa mua :)? Mitä rotua suosittelette yksineläjälle, hieman urheilulliselle nuorelle tytsylle?
Mikä seurakoira yksineläjälle?
11
577
Vastaukset
- Juuhapi
Papilon tai phalene
villakoira
spanieli
tiibetinterrieri
kääpiöpinseri
käppiösnautseri
kiinanharjakoira
...
Noita on melkoisesti joten suositan selaamaan seurakoirarotuja läpi rauhassa ja käymään kasvattajien luona tutustumassa rotuun. Kyllä se tunne tulee oman rodun kohdalla useimmiten ;)
-> http://www.kennelliitto.fi/fi/linkit/rotujarjestot/rotujarjestot.htm
Vieraile rotujärjestöjen sivuilla. - Onnea etsintään :)
Kyllä perhoskoira voisi sulle olla se oikea.Tykkää lenkkeillä,ja voit harrastaa sen kanssa.Vaikka agilityä,näyttelyitä,rallytokoa jne.
Ovat helposti koulutettavissa nameilla ja pysyvät yleensä myös vapaan.Kiintyy omistajaansa,joten seurailee ja on touhuissa mukana.Näppärän kokoinen,voi ottaa mukaan joka paikkaan niinkuin monet muutkin pikkukoirat.Valitset minkä tahansa pikkukoirarodun niin, ota rekisteröity pentu,ettet tue pentutehtailua.Ja tutki vanhempien sukutaulut,että koira on suvultaan terve. - Ton kokoseen
asuntoon voit ottaa kyllä ihan minkä kokosen koiran tahansa.
- Tanja Nummelin
Mites ois mitteli? Itselläni on 2 ja puoli vuotias mittelspitznarttu. Aivan ihana neiti. Kilpaillaan agilityssä mini3-luokassa, yksi hyppyserti on taskussa, lisää toivotaan saavamme. Tokoa harrastetaan kotosalla, kisanomaiset liikkeet on hallussa, mutta itselläni ei aika ja motivaatio riitä ryhmässä treenaamiseen. Lisäksi ollaan treenattu jälkeä, vaikkei pk-oikeuksia olekaan, sekä esine-etsintää, hiukan hakua ja kokeiltu vepeä ja flyballia.
Taika ei turhia räksytä, mutta se on toki myös koulutuskysymys. Luonne on mitä parhain: aina valmis toimintaan, ei väsy ennen minua ja virtaa piisaa, mutta osaa rauhoittua eikä hypi seinille vaikka oltaisiin jonkin aikaa tekemättä mitään. Taika on oppinut kaikki uudet asiat aivan hurjan nopeasti, eikä ongelmia ole ollut.
Ei arkaile yhtään vieraita paikkoja, alustoja, ääniä ym. Ja joka paikassa ollaan kuin kotonaan :)
Itse olen ehkä maailman laiskin hoitamaan koiran turkkia ja meidän cavalierin korvien kampaus kerran viikossa on ylivoimaista... :D En siis todellakaan jaksa nähdä vaivaa turkin eteen ja mitteli on mun pelastukseni. En joudu pesemään sitä (okei, joudun jos sen turkki haisee lehmänpaskalta tai joltain muulta ihanalta, jos se on käynyt paalittelemassa), turkki hylkii likaa. Harjaan Taikan silloin kun muistan, karvanlähdön aikaan tulee harjattua hiukan useammin, muuten en pahemmin koiraa harjaile. Meillä ei ainakaan ole turkki takkuuntunut, korvien taa on tullut "rasta" pesun jälkeen, mutta se on lähtenyt helposti pois ihan jo nyppimälläkin.
Meidän mittelineidistä löytyy lisää kotisivuiltamme http://taikuuksia.webs.com . Saa toki kysellä lisää, jos rotu kiinnostaa, parhaani mukaan yritän vastailla :) Ja sopii laittaa sähköpostia ja soitellakin, jos haluaa, yhteystiedot löytyy myös kotisivuilta.- shih tzu
shih tzu on hyvä valinta sitä kannattaa vaan trimmata nii söpö tulee ne tykkäävät tutustua ihmisiin ja kiintyy omistajaan helposti ja tykkää ulkoilla paljon mulls hoidossa kaksi shih tzua jotka on hulluna meidän perheeseen ja rakastaa leikkkiä ja ulkoilla koulutin toista myös :3 oppi hyvin :) ja huom, myös jackrusselin terrieri pitää ulkoilusta ja tykkää pitkistä lenkeistä ja tarvitsee paljon liikkumista sekä pitää oppimisisesta!
- uiva perhonen
Perhokoira. Ne ovat yleisesti myös hyvin terveitä ja pitkä ikäisiä. Vastaa Tosi Hyvin sun elämän tyyliäsi. Olen samaa mieltä kuin Kirjoittaja onnea etsintään :)
- Me23
Mä kannattaisin sulle Schipperkee. Ihana rotu todellakin!
http://www.schipperkeclub.fi/41
Tuolta kannattaa tarkistaa olisko tämä rotu sulle oikea. ;) - tyytyväinen
bichon frise.
Meillä on bichoni , kohta täyttää vuoden ja todella innokas, iloinen, ei koskaan hauku, antaa ottaa ihan mitä vain suusta pois ei ikinä ole purrut ketään paitsi leikkimielessä pentuna ja todella ystävällisesti käyttäytyy jokaista ihmistä kohtaan ja jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja. kaikin puolin paras koira - Pomeranian
Pomeranian. Pomeranian on pieni suloinen koira. Jaksaa lenkkeillä paljon, mutta tyytyy tarvittaessa vähempäänkin liikuntaan. Pommit ovat luonteeltaan iloisia, vilkkaita ja älykkäitä.
Turkki vaatii jonkin verran hoitoa. Se kammataan kerran viikossa. Turkki harjataan 2-3 kertaa kuukaudessa vastakarvaan kerroksittain, jolloin turkista tulee pöyheä ja ilmava. 2 kertaa vuodessa turkki trimmataan saksilla leikkaamalla pallomaisen pyöreäksi.
Pomeranian on kätevän kokoinen. Sen kanssa on helppo matkustaa vaikka bussissa tai junassa. Pomeranian on melko terve rotu, mutta joitakin sairauksia esiintyy. Rodulla on polvilumpioluksaatiota, sydänsairauksia ja hammaspuutoksia. - ilovebostons
Bostoninterrieri:
-ei hauku(enemmänkin ääntelee)
-paino 7-12kg välillä
-helppohoitoinen turkki
-energinen hassuttelija
-pieni koira, ison koiran olemuksella
-ei pelkää mtn
-helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
-rakastaa olla kaikessa mukana
-rakastaa syliä ja hellimistä
- sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
-ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin
Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen - Anonyymi
Chihuahua. Se on pieni seurakoira. Rotumääritelmän mukaan rodun alkuperämaa on Meksiko, mutta rodun alkuperästä on silti ainakin kaksi teoriaa. Jotkut uskovat intiaanien jalostaneen sen, toiset uskovat chihuahuan tulleen Meksikoon espanjalaisten mukana.
Pienestä koostaan huolimatta chihu jaksaa pitkätkin lenkit, mutta se ei ole kovin säänkestävä ja saattaa tarvita talvella vaatteita. Chihuja on kahta karvanlaatua, lyhyt- ja pitkäkarvaisia. Molempien turkinhoito on helppoa. Pitkäkarvainen harjataan kerran viikossa ja lyhytkarvainen pyyhitään liinalla silloin tällöin.
Kaikki värit ja väriyhdistelmät ovat sallittuja. Chihujen värejä ovat esim. golden, cream, fawn, blue fawn, valkoinen, suklaanruskea, suklaa valkoisin merkein, musta, soopeli, soopeli-valkoinen, black & tan valkoisin merkein, cream-valkoinen, punainen, tricolour.
Chihuahuan kanssa voi harrasta ainakin agilityä ja tokoa, mutta se viihtyy erinomaisesti myös pelkkänä seurakoira, sillä chihu kuuluu niihin harvoihin rotuihin joiden alkuperäinenkin käyttötarkoitus oli seurakoirana oleminen.
Chihuahua on terve rotu. Rodulla esiintyy lähinnä hammasongelmia. Pienen koon vuoksi chihu on myös altis tapaturmille varsinkin pentuna. Chihuahua on pitkäikäinen rotu. Se saattaa elää lähes 20-vuotiaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391