Minun tarinani

Angelique

Päätin nyt itsekin kirjoittaa tänne.
Aikaisemmin,koko 21vuotisen elämäni aikana, minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia "pääni kanssa".
Vuosi sitten lopetin suhteeni väkivaltaiseen mieheen...Joka päivä kahden vuoden ajan minä pelkäsin sanojani,lyöntejä ja miestäni.
Elämä oli kamalaa,mutta pakoon ei päässyt.
Lähes puolen vuoden jälkeen,aloin saada outoja kohtauksia..
Päässä huimasi,jalat eivät kantaneet,korvien takana meni kuumia aaltoja,mahassa kiersi ja luulin tulevani kirjaimellisesti hulluksi...Ahdisti..
Otin itseäni niskasta kiinni ja menin lääkäriin.
Hän totesi minulla olevan Post Traumaattinen stressi ja paniikkihäiriö.
Kiitos Ex-Miehelle...että hän lähes tuhosi minut..
Lähes..mutta ei kokonaan.
Nyt käyn sairauteni vuoksi psygologin kanssa puhumassa ja ainakin minulla se on auttanut enkä ole antanut periksi...
Lääkkeitä en aio aloittaa...
Aion selvitä ilman niitä,vaikka vaikeaa elämä joskus voi ollakin.
Tsemppiä kaikille "siskoille" ja "veljille".

11

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eteenpäin

Olen jo kirjoittanut mistä saa apua paniikkihäiriöön. Kysymys on pelosta. Rukous auttaa ja parantaa. Jokainen tekee omat valintansa esim, valitsemalla väkivaltaisen miehen.

• psykologi

Tavallinen seuraus perheväkivallasta. On hyvä
        että olet päässyt hakemaan tukea itsellesi.
        muista, että tämä on seurausta kokemastasi, ei siitä että olet ihmisenä jotenkin huonompi. noin käy kun joutuu jatkuvasti pelkäämään ja kokemaan väkivaltaa. Sitä voi verrata järjestelmälliseen kidutukseen. Perheväkivallasta on ilmestynyt joitkin kirjoja, esim. Päänavaus selviytymiseen.

• Eteenpäin
        psykologi kirjoitti:

Tavallinen seuraus perheväkivallasta. On hyvä
        että olet päässyt hakemaan tukea itsellesi.
        muista, että tämä on seurausta kokemastasi, ei siitä että olet ihmisenä jotenkin huonompi. noin käy kun joutuu jatkuvasti pelkäämään ja kokemaan väkivaltaa. Sitä voi verrata järjestelmälliseen kidutukseen. Perheväkivallasta on ilmestynyt joitkin kirjoja, esim. Päänavaus selviytymiseen.

Itse olen ollut monenlaisten vaikeuksien vanki. Ei minulla ole ollut varaa kalliisiin terapioihin. Lakimiehetkin syövät ihmiset kuiviksi.Kaikki apu on ollut rukouksessa. Minullakin em. taustoja, mutta nyt olen niiden yläpuolella. Täytyy myös antaa anteeksi kiduttajilleen, jotka eivät ole tunteneet Isää.

• psykologi
        Eteenpäin kirjoitti:

Itse olen ollut monenlaisten vaikeuksien vanki. Ei minulla ole ollut varaa kalliisiin terapioihin. Lakimiehetkin syövät ihmiset kuiviksi.Kaikki apu on ollut rukouksessa. Minullakin em. taustoja, mutta nyt olen niiden yläpuolella. Täytyy myös antaa anteeksi kiduttajilleen, jotka eivät ole tunteneet Isää.

On kyllä vaikeata, eikä mikään patenttiratkaisu, vaikka naistenlehtipsykiatria sitä ihan hoitomuodoksi tarjoaa. Miksi pitäisi antaa anteeksi epäinhimillinen kohtelu. Samalla se ikään kuin oikeuttaisi sen mitä on joutunut kokemaan. tämä on usein asiakkaiden kokemus.
        Oikeutettu viha on parempi kuin alistuminen ja masennus. Hyvässä hoitosuhteessa voi rakentua jälleen ehjemmäksi, joillakin tuo usko voi tuoda rauhan. Hyvä ja turvallinen uusi ihmissuhde on tärkeä kun vaan siihen uskaltautuisi.

• Murunen

Ota huomioon, ettei kaikki ole uskovaisia. Tollanen "rukous auttaa" pulina ainakin minua vain ahdistaa. Kun en kerran mihinkään jumalaan usko.

Ja et voi olla tosissasi kun sanot "jokainen tekee omat valintansa esim, valitsemalla väkivaltaisen miehen". Oletko trolli? On todella typerää vitsailla tuollaisella asialla. Varsinkin kun on tosi kyseessä ja toinen on joutunut kärsimään aiva järkyttävistä asioista.

Ei kai kukaan nyt tarkotuksella valitse väkivaltaista miestä. ÄÄLIÖ.

• Parantunut
        Murunen kirjoitti:

Ota huomioon, ettei kaikki ole uskovaisia. Tollanen "rukous auttaa" pulina ainakin minua vain ahdistaa. Kun en kerran mihinkään jumalaan usko.

Ja et voi olla tosissasi kun sanot "jokainen tekee omat valintansa esim, valitsemalla väkivaltaisen miehen". Oletko trolli? On todella typerää vitsailla tuollaisella asialla. Varsinkin kun on tosi kyseessä ja toinen on joutunut kärsimään aiva järkyttävistä asioista.

Ei kai kukaan nyt tarkotuksella valitse väkivaltaista miestä. ÄÄLIÖ.

Suuri osa kuitenkin on rippikoulun käyneitä. Miksi käytte rippikoulua, jos siitä ei ole hyötyä?
        Minä olen parantunut paniikihäiriöstä,joten ratkaisuni ei ollut ääliömäistä.

Miestä valitessaan kannattaa myös rukoilla, ettei tule yllätyksiä. Siunausterveisin terveyttä haluaville!

• Murunen
        Parantunut kirjoitti:

Suuri osa kuitenkin on rippikoulun käyneitä. Miksi käytte rippikoulua, jos siitä ei ole hyötyä?
        Minä olen parantunut paniikihäiriöstä,joten ratkaisuni ei ollut ääliömäistä.

Miestä valitessaan kannattaa myös rukoilla, ettei tule yllätyksiä. Siunausterveisin terveyttä haluaville!

Minä en ole kyllä käynyt rippikoulua.

Eikä tarkoitukseni ollut sanoa, että on typerää, jos saa uskonnosta apua ongelmaansa. Minun mielestä jokainen saa uskoa mihin haluaa ja on vaan hyvä, jos sen avulla löytää voimia ja merkitystä elämäänsä.

Mutta sellainen on inhottavaa, kun jotkut lähes väkipakolla yrittävät tunkea kaikille omaa uskontoaan. Ei se kaikkia auta, sillä kaikki eivät ole uskovaisia. Esimerkiksi minua sellainen vain ahdistaa...Ei ketään voi pakottaa rukoilemaan. Ihan sama kun minä menisin jollekin uskovaiselle sanomaan, että SINÄ ET SAA RUKOILLA, koska se nyt vaan on niin, ettei mitään Jumalaa ole. Aivan yhtä pahalta tuntuu se uskonnon pakkosyöttö siitä, joka ei usko.

• Uskis
        Eteenpäin kirjoitti:

Evankelioimisesi on aika tuomitsevaa. Olen itse täysin omistautunut Kristukselle, mutta viestisi särisee korvaan. Ei kukaan valitse väkivaltaista miestä, ja Jumala parantaa ihmisiä myös lääkäreiden ja lääkkeiden avulla.
        Muistathan, että evankeliointi, joka aiheuttaa muille pahan mielen, ei ole raamatusta.
        Evankelioinnin tarkoitus on tuoda uskosta osattomille ihmisille myös lohtua, ei pelkästään synnintuntoa. Herra rakastaa henkilökohtaisesti jokaista ihmistä, myös paniikkihäiriöistä.

• Eteenpäin
        Uskis kirjoitti:

Evankelioimisesi on aika tuomitsevaa. Olen itse täysin omistautunut Kristukselle, mutta viestisi särisee korvaan. Ei kukaan valitse väkivaltaista miestä, ja Jumala parantaa ihmisiä myös lääkäreiden ja lääkkeiden avulla.
        Muistathan, että evankeliointi, joka aiheuttaa muille pahan mielen, ei ole raamatusta.
        Evankelioinnin tarkoitus on tuoda uskosta osattomille ihmisille myös lohtua, ei pelkästään synnintuntoa. Herra rakastaa henkilökohtaisesti jokaista ihmistä, myös paniikkihäiriöistä.

Henkilö syytti miestään kaikesta. Hänen valintansa on miten suhtautuu asiaan. Danielkin oli leijonien luolassa, eikä pelännyt. Rukous auttoi. Eräs pastori sanoi: "Hän nukkui niinkuin olisi ollut kotikissojen seurassa."

Pelkoa ei rakkaudessa ole. Vihollinen sen pelon sinne on tuonut (siis mieleen). Toivon vaan, ettei ihmiset olisi vuosia pelkojensa vankina. Jotkut on jopa luopuneet elämästään. Viimeisessä kirjassa Raamatussa sanotaan, että pelkureiden paikka on tulijärvessä.

Maailmassa on paljon väkivaltaa. Itsekin koen uhkailua jopa työpaikalla, mutta on minun asiani rupeanko pelkäämään.

• Angelique
        Eteenpäin kirjoitti:

Henkilö syytti miestään kaikesta. Hänen valintansa on miten suhtautuu asiaan. Danielkin oli leijonien luolassa, eikä pelännyt. Rukous auttoi. Eräs pastori sanoi: "Hän nukkui niinkuin olisi ollut kotikissojen seurassa."

Pelkoa ei rakkaudessa ole. Vihollinen sen pelon sinne on tuonut (siis mieleen). Toivon vaan, ettei ihmiset olisi vuosia pelkojensa vankina. Jotkut on jopa luopuneet elämästään. Viimeisessä kirjassa Raamatussa sanotaan, että pelkureiden paikka on tulijärvessä.

Maailmassa on paljon väkivaltaa. Itsekin koen uhkailua jopa työpaikalla, mutta on minun asiani rupeanko pelkäämään.

Ei kai kukaan terve ihminen valitse väkivaltaista miestä...enkä minäkään miestäni kaikesta syytä..
        Itseäni enemmänkin,että mitä tuli sekaannuttua moiseen idioottiin.
        Ja "Jeesus pelastaa"... pölinää kuulee nyt jokapuolella...
        Itse tässä elämässä on eteenpäin pyrittävä ja autettava itseään.
        Kyllä minäkin uskon Jumalaan, mutta rajansa tuolla kaikella höpötyksellä!!!

• Kaikki voimat ponnistin, et...

Ymmärrän hyvin tunteesi. Itse koen paniikkini puhkeamisen syyksi juuri mieheni käytöksen. Koin olevani niin ahtaalla pienten lasten ja mustasukkaisen mieheni takia, että se puhkesi paniikkihäiriönä. Mihin siitä olisi lähes alaikäisenä pienten lasten kanssa lähtenyt, kun tajusi, mihin on päänsä pistänyt. Nyt en enää suostu olemaan paikallani ja voin paljon paremmin, mutta välillä hirvittää ja ahdistaa mielettömästi miehen synkkä olemus. Kuitenkin nykyään tunnen miestäni kohtaan enemmän vihaa kuin pelkoa. Kaikkeen sitä ihminen suostuukin. Miksi? Siinä sitä riittäisi pohdittavaa...

ps. Uskon, että selviätkin paniikistasi ilman lääkkeitä, koska pystyt tiedostamaan syyn siihen. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3930
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3536
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3138
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2990
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      86
      1982
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1958
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1809
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      30
      1744
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1743
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1704
    Aihe