Bulimian lopettaminen

sokasaoksennus

Miten te ootte toipunu bulimiasta ? Kannattaako tätä jatkaa vai pittääkö tää lopettaa ?! :/ nyt ku ajattelen nii en pysty ajattellee , että lopetan tän , mutta kai se on pakko ! Mulla itellä on ollu bulimia vaan kuukauden ja oon laihtunut vain kilon ! Vinkkejä lopettamiseen ?!

7

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olettäydellinen

Hei sori et vastaan 5v myöhässä mut ite lopetin bulimian näistä syistä
      A) bulimia ei omalla kohdalla laihduttanut edes paljoa.
      B) Ku sairastaa bulimiaa naama muuttuu rumaksi.
      C) oksentaminen alkoi olemaan liian rankkaa :D
      D) se on tyhmää. Muitakin laihdutus tapoja on (paljon terveellisempiå)

Nykyään painan 55kg ja oon 160cm pitkä ja olen ihan tyytyväinen.
      Tyttö 17v

• Itsebulimitikko

Miten pystyit lopettamaan sen?!

• jestassentään

"Laihdutustapoja"?! Se on sairaus. Ei valinta. Ei laihdutustapa. Bulimiaa ei noin vain napsauksesta voi "lopettaa".

• kysyyynvaaaan

Muuttuiko naama muka rumaksi??

• jestassentään

Ei "kannata jatkaa" = ei kannata olla hakematta apua. Bulimia on sairaus muiden joukossa, ja sairauksiin tarvitaan apua. Et voi keuhkokuumeestakaan parantua ilman apua. Paljon tsemppiä ja voimahaleja paranemisprosessiin ♥

• murmelii

Bulimiaa ei ihan tosta vaan "lopeteta". Toipuminen on kyllä mahdollista. Siinä auttavat parhaiten mielenterveysalan ammattilaiset eikä Suomi24-anonyymit. Toivottavasti haette apua.

• lihavaluuranko

Se vaatii ahdistuksen oikeanlaisen kanavoinnin löytämistä.

Bulimia ei ole koskaan kadonut mun päästä. Mutta kun oksennus haposta puhkimenneitä hampaita on revitty isolla rahalla suusta, ei vaan kestä enään. Pakko ajatella vaan hammaslääkärilaskuja ja sitä kamalaa poraamisen ääntä kun alkaa ahistaa. Mun puheääni on muuttunu käheäksi ja hajuaistikin kärsiny tän sairauden takia. Sairastuin jo ala-asteella nelosluokalla, sain tietää koko sairaudesta vasta yläasteen kahdeksannella. En ole koskaan laihtunut bulimiaa sairastaessani, keho menee säästöliekille ja imee jokaisen kalorin itteensä siinä tilassa. Kukaan perheessäni ei koskaan huomannut sairauttani, sen oppii kätkemään niin hyvin, nyt toivo että joku olisi huomannut ja auttanut. Olen kohta kolmekymmentä ja elän elämän toista oksentelematonta vuottani. Hakekaa rakkaat apua, tää sairaus tuhoaa kaiken eikä anna mitään takas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      232
      4152
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2624
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2345
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1426
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      115
      1406
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1169
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      77
      1085
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      943
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      936
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      921
    Aihe