Kuka jaksaa kuunnella Bror-Erik "Bubi" Walleniuksen "selostuksia" enää olympialaisista? En minä ainakaan. Onneksi on Eurosport, jolle voi kääntää, kun Bubi avaa suunsa. Ja onneksi olympialaiset loppuvat pian, ettei voi enää sitten vahingossakaan kuulla sen hölmöjä höpötyksiä!
Bubi Wallenius on pässi!!
17
5970
Vastaukset
- hoh hoijaa..
joo päästäisivät eläkkeelle jo bubin ja mertarannan. tylsistyttävä kaksikko.
- gffsdg
SAMOIN MUUTKIN YLEN JUONTAJAT!!!
- penkkiurheilija
on taitolaji, mikä ei läheskään kaikilta onnistu. Minusta miltei kaikki nykyselostajat ovat alansa huipputietäjiä (Bubi mukaanlukien) eivätkä ansaitse panettelutasoista arvostelua eläköitymisehdotuksineen.
Yrittäkääpä itse hoitaa jonkin tylsän tapahtuman tuntien mittainen selostus innostuneena ja asiantuntemuksella, vaikka ette selostajia olisikaan, ja pohtikaa sitten arvionne uudestaan. Itse kuuntelen Bubia ja Mertsiä mieluusti nauttien heidän mittavasta urheilun tietotaidostaan.- kyllästynyt
Bubi Wallenius joutaisi kyllä lopullisesti eläkkeelle. Näissä kisoissa on sekoillut enemmän kuin koskaan. Mm. miesten korkeuden karsinnassa selitti pitkään, että ei ole väliä vaikka kuinka monta ylittäisi karsintarajan, koska vain 12 voidaan ottaa loppukilpailuun, kävi miten kävi. Kuitenkin sinnehän pääsee aina kaikki karsintajan ylittäneet.
Samoin naisten moukarin karsinnassa lähes koko 2.kierroksen ajan selosti, että olisi menossa vika karsintakierros ja ketkä nyt putoavat varmasti finaalista (vika kierros oli siis vielä heittämättä). Tässä nyt vain pari esimerkkiä, mutta vastaavia on ollut näissä kisoissa Bubilta joka päivä. Ei Antsakaan ole kovin loistanut, mutta on sentään enemmän kuitenkin ollut tilanteen tasalla. - plääh
kyllästynyt kirjoitti:
Bubi Wallenius joutaisi kyllä lopullisesti eläkkeelle. Näissä kisoissa on sekoillut enemmän kuin koskaan. Mm. miesten korkeuden karsinnassa selitti pitkään, että ei ole väliä vaikka kuinka monta ylittäisi karsintarajan, koska vain 12 voidaan ottaa loppukilpailuun, kävi miten kävi. Kuitenkin sinnehän pääsee aina kaikki karsintajan ylittäneet.
Samoin naisten moukarin karsinnassa lähes koko 2.kierroksen ajan selosti, että olisi menossa vika karsintakierros ja ketkä nyt putoavat varmasti finaalista (vika kierros oli siis vielä heittämättä). Tässä nyt vain pari esimerkkiä, mutta vastaavia on ollut näissä kisoissa Bubilta joka päivä. Ei Antsakaan ole kovin loistanut, mutta on sentään enemmän kuitenkin ollut tilanteen tasalla.Lisäksi Bubi sanoi miesten seiväshypyn karsinnoissa, että "ei olisi mikään ihme, vaikka riman korkeutta korotettaisiin 575:een, kun näyttää siltä, että niin moni ylittää 570" (karsintaraja); mies siis kuvitteli siinäkin, että mikäli enemmän kuin 12 ylittää tuon 570 cm, niin silloin täytyisi siis jatkaa karsintaa...
Toinen juttu on se, että miltei kaikissa juoksukarsinnoissa (mm. 800 m) Bubi väitti, että ainoastaan kaksi ensimmäistä menee jatkoon jokaisesta erästä, vaikka ne kaksi ensimmäistä ovat siis VARMOJA jatkoon menijöitä; niiden lisäksi kuitenkin siis pääsee myös aikojen perusteella muutama juoksija...jne. jne.; näitä esimerkkejä kyllä riittäisi vielä pidemmällekin.
Mutta tuo tietämättömyys ei siis ole ainoa Bubin heikko kohta; yksi on myös ne hänen ns. "vitsinsä"...todellä typeriä! - penkkiurheilija
kyllästynyt kirjoitti:
Samoin naisten moukarin karsinnassa lähes koko 2.kierroksen ajan selosti, että olisi menossa vika karsintakierros ja ketkä nyt putoavat varmasti finaalista (vika kierros oli siis vielä heittämättä). Tässä nyt vain pari esimerkkiä, mutta vastaavia on ollut näissä kisoissa Bubilta joka päivä. Ei Antsakaan ole kovin loistanut, mutta on sentään enemmän kuitenkin ollut tilanteen tasalla.löysitte hirmuisesti kömmähdyksiä. En kykene näistä väittelemään, koska en niitä itse huomannut enkä edes tiedä, ovatko ne tosia vai keksittyjä. Voisin sen sijaan kertoa useita päinvastaisia onnistuneita helmiä ja napsakoita kannanottoja selostuksien aikana. Se ei kuitenkaan tässä kannata.
Pohdiskelen vain, kuinka usein itse teen töissäni lapsuksia ja lipsauttelen asioita, joita en tarkoita. Kannattaisi teidän kakkien arvostelijoiden tehdä samoin. Mutta tietenkin on kivaa, jos on virheetön. - kyllästynyt
penkkiurheilija kirjoitti:
löysitte hirmuisesti kömmähdyksiä. En kykene näistä väittelemään, koska en niitä itse huomannut enkä edes tiedä, ovatko ne tosia vai keksittyjä. Voisin sen sijaan kertoa useita päinvastaisia onnistuneita helmiä ja napsakoita kannanottoja selostuksien aikana. Se ei kuitenkaan tässä kannata.
Pohdiskelen vain, kuinka usein itse teen töissäni lapsuksia ja lipsauttelen asioita, joita en tarkoita. Kannattaisi teidän kakkien arvostelijoiden tehdä samoin. Mutta tietenkin on kivaa, jos on virheetön.Tuo toisen kirjoittajan mainitsema seiväskarsinta oli myös kyllä ihan käsittömän virhe. Kyllähän jokainen tekee omassa työssään virheitään ja varmasti niinkin nopeatempoisessa työssä kuin selostaja niitä tulee varmasti enemmän, mutta kyllä perusasiat pitäisi olla hanskassa.
Muutenkin mielestäni Bubi selostaa ihan väärää lajia kun on yleisurheilussa. Jos Bubin on pakko antaa selostaa, niin joku hidastempoinen laji kuten ammunta tai purjehdus sopisi parhaiten.
Tärkeintähän on aina selostajalla luoda tunnelma kotikatsomoon asti. Jokainen näkee ruudulta kuka voittaa ja mikä on tulos, mutta Bubi ei osaa selostaa mitään muuta ruudun ulkopuolelta. Esim. Matti Kyllönen ja Mauri Myllymäki olivat siitä hyviä selostajia, että vaikka vierheitä tuli, niin he osaivat välittää suuren urheilujuhlan tunnelmaa kotiin asti ja kertoivat monipuolisesti kaikkea. - pete
Kuunnelkaapas joskus eurosportilta pyöräilyä ja sen selostajaa Markus Seliniä. Äijä vetää yli neljänkin tunnin lähetyksiä, siis miettikää, pyöräilyä 4-6 tuntia!!!! Häntä kuuntelee todella mielellään ja lähetykset ovat aivan loistavia juuri hänen loistavan selostuksensa ansiosta!!!!
- mies, siksi pieni mitätön
Bubi pystyy puputtamaan tuntikaupalla höpönhöpöä tauotta! Ja jos rupeaa oikein kuuntelemaan sitä, huomaa, että se todellakin on höpönhöpöä... Onneksi 'sittenkin'-sanan käyttö on selvästi vähentynyt.
Bubin helmi pituushypyn karsinnassa: jos tuollaisen hypyn pystyy toistamaan itse finaalissa, niin todennäköisesti sillä on aika korkealla sijoituksella.
Ei ole Mertsilläkään helppoa istua vieressä...- angry young man
kai kaikki dikkaa Tapio Suomista?MÄ vihaan sitä noppajalkaa,se on kyllä vihasesta nuoresta miehestä PARKA!
- Urheiluhullu
angry young man kirjoitti:
kai kaikki dikkaa Tapio Suomista?MÄ vihaan sitä noppajalkaa,se on kyllä vihasesta nuoresta miehestä PARKA!
Mä en diggaa ollenkaan Suomista. Sen selostukset jalkapallon EM-kisoissa oli surkeaa kuultavaa. Mies sopii maastohiihtoselostajaksi, mutta ei pitäisi selostaa jalkapalloa ja karjua jumalattomasti.
Suominen voisi opiskella jalkapallon selostamista kuuntelemalla vaikka Ylen arkistosta vanhan kunnon Aulis Virtasen Englannin liigan selostuksia 1970-luvulta tai Nelosen Champions Liigan J-P Jalon selostuksia.
Onneksi nykyisin on mahdollisuus valita. Itse kuuntelin jalkapallon EM-selostukset flerljud ruotsin kielellä, kun sattui Suomisen selostusvuoro. - Juqga
Urheiluhullu kirjoitti:
Mä en diggaa ollenkaan Suomista. Sen selostukset jalkapallon EM-kisoissa oli surkeaa kuultavaa. Mies sopii maastohiihtoselostajaksi, mutta ei pitäisi selostaa jalkapalloa ja karjua jumalattomasti.
Suominen voisi opiskella jalkapallon selostamista kuuntelemalla vaikka Ylen arkistosta vanhan kunnon Aulis Virtasen Englannin liigan selostuksia 1970-luvulta tai Nelosen Champions Liigan J-P Jalon selostuksia.
Onneksi nykyisin on mahdollisuus valita. Itse kuuntelin jalkapallon EM-selostukset flerljud ruotsin kielellä, kun sattui Suomisen selostusvuoro.katsokaan pubin parhaita
http://www2.cs.tpu.fi/students/mmattila/reload/bubi.htm
- Bubi rulaa!
Meidän ikioma Bubimme ansaitsee oman klubinsa:
http://www2.cs.tpu.fi/students/mmattila/reload/bubi.htm - ihanaa..!
Itse olen Bubi-fani.Bubi on loistava, ja luultavasti asiantuntevin ja hyvämuistisin koko selostajakööristä, kun sen verran paljon faktoja ja taustojakin tulee aina hänen selostuksissaan esiin, myös lajien ja kisojen historiasta.
Eihän se juoksumatkoja oikein osaa selostaa, etenkään pikamatkat, (oma mielipiteeni) mutta muussa yleisurheilussa Bubin tyyli toimii hyvin, samoin koko talviurheilu on Bubin alaa, jääkiekkoa lukuunottamatta. Siis selostamisen osalta.
Bubihan on humoristinen juuri tuon kuivan jaarittelevan mutta seikkaperäisen tyylinsä takia. Varmaan myöskin ihan tietoisestikin. - hassu-setä
Bubib uusin tuli tänä aamuna aamu-teeveessä, sitaatti meni jotenkaskin näin: "Suomessa urheillaan helsingistä petsamoon." No petsamohan on kuulunut itänaapurille jo toisen maailmansodan lopusta lähtien, että ei kuulu suomeen.
- Swampghost
Kyllä nää Bubi Walleniukset ja Tapio Suomiset vois potkia pois selostamosta, on ne niin
surkeita. Sitten vielä tää Suomisen korvia riipivä ääni, kun se innostuu jostain.
Aivan hirveetä kuunnella. - vieläks.pupi
horisee ylel?sit se toinen sasoon lamyi sap huis, en tie sen nimee.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474