Hei!
Olisin todella kiinnostunut adoptoimaan lapsen ulkomailta, tämänhetkinen kohdemaa on Etiopia.. Joten kaikki, joilla lapsi on Etiopista, tulkaa tänne.
Haluaisin kuulla teidän omakohtaisia kokemuksia kaikesta maan ja taivaan väliltä.
-Miten kauan teidän koko adoptioprosessi kesti? Kauanko meni että saitte lapsen syliin?
- Paljonko koko prosessi maksoi? Paljonko saitte adoptiotukea?
- Olitteko vain kerran kohdemaassa? (Silloin kuin haitte lapsenne)? Vai vierailitteko useamman kerran?
-Kauanko olitte kohdemaassa?
- Millaisia mahdollisia ongelmia on ilmennyt kun tulitte kotiin? yms..
Kertokaa ihan mitä vain, mikä olisi tärkeää tietää. :) Kiitos.
ETIOPIASTA adoptoineet!
6
476
Vastaukset
- karoliin2
Kysyisin vielä, että maksetaanko ne kaikki maksut kerralla, vai alussa, lopussa,.. miten?
Ja neuvottiinko teitä "kunnolla", että minne pitää mikäkin lappunen viedä, vai tuliko niiden kanssa ongelmia?- adop
Kannattaa kurkata Interpedian sivuille, www.interpedia.fi.
Etiopia on heidän kontaktimaansa, ja sieltä löytyy perusinfoa maksuista, hakumatkasta ym :)
- Minä2345678939e8
No, minun etiopialainen lapsi ainakin vaati totuttelua kylmään säähän :)
- karoliin2
Et arvaakkaan, kuinka monesti olen Interpedian sivun selaillut läpi. ;)
Olisi mukava kuulla omakohtaisia kokemuksia! - Minä
Huono homma vaan, että Etiopiasta Suomeen adoptiot on toistaiseksi jäädytetty. Etiopialla on ollut liikaa ongelmia esim. vanhempien taustan selvittämisessä yms. "huijausta" kouluttamattomia vanhempia kohtaan. Toki Etiopiassa on paljon oikeitakin orpoja, mutta tämä on se syy miksi tilannetta tarkkaillaan. Ilmeisesti hyviä uudistuksia on saatu aikaan ja yhteistyötä ollaan jollain tasolla taas virittelemässä. Myös Etiopian valtio on alkanut suhtautua negatiivisemmin kansainvälisiin adoptioihin ja alkanut "lobbaamaan", että adoptioita tapahtuisi enemmän kotimaan sisällä.
Mutta Etiopia on hieno maa :) Ehdottomasti kannatta vierailla.
Tässä yksi mielenkiintoinen dokumentti aiheesta (tosin Tanskalaisesta näkökulmasta)
http://www.youtube.com/watch?v=sHY1H7tFyFw
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125