Volvo 240, pyyhkijät ei toimi

alotteleva volvomies

Paikallinen autokorjaamo ei halunnut urakkaa, koska oli jo aiemmin saanut tarpeelseen kyseisen mallin pyyhkijöistä.

Päätimpä rueta itse rassaamaan.

Vika alkoi näin. Auto oli omistajanvaihdon yhteydessä seisokissa ja sen jälkeen pyyhkijät pitivät kamalaa ääntä. Lopulta hyytyi kokonaan. Sitten alkoi taas toimia pitäen ääntä ja nyt ei taas toimi....

Purin moottorin ja siellä oli magneetti (en tiedä irtosiko purkaessa)irti ja muutenkin paikat ruosteessa ja pahassa kunnossa. Poistin irtonaisen magneetin kun jossain väitettiin, että saattaisi toimia yhdelläkin. Ei toimi, mutta toisaalta olen voinut touhutessa rikkoa jotain muuta...

Miten saisin tarkistettua, että moottori saa yleensä sähköä? Pyyhkijöihin tulee niin monta piuhaa... Jos tietäisin, että vika on moottorissa, niin voisin vain ostaa uuden moottorin.

3

2913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo 240

Missäpäin Suomea asut?

Voisin tulla vilkaisemaan jos lähettyvillä

• Saman murheen kokenu

Noissa on ollut tyyppivikana, että pyyhkijänmoottorin sisällä olevat magneetit irtoavat liimauksistaan.... oire osuisi tähän vikaan. Biltemasta tai Motonetista löytynnee kohtuuhintaan uusi moottori. On helppo vaihtaa itsekin.
      Itsellä meni aikoinaan Volvo 242:sta pyyhinmoottori uusiksi samoin oirein.

Vanhaa ei kannata välttämättä korjata magneetteja liimaamalla. Ei oikein tahdo mikään liima pitää niissä kunnolla.

• 24DL

Tyyppivikana tuntuu olevan myös 130/240 sarjan sulaketaulun liittimien hapettuminen>pelkkä sulakkeiden pyörittely ei riitä koska sulakkeiden päädyt hapettuu puhki. Jos sulakkeiden liittimissä on valkoista töhnää niin tämä kielii siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      338
      1376
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1325
    4. 157
      1208
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1041
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      919
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      888
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      842
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      829
    Aihe