Outo ääni yöllä (klo 01:00)

suhinani

Olin viimeyönä mökillä kello yhden aikoihin lähössä valokuvaamaan.
Nappasin läppärin, jalustan, kameran, piuhat ja taskulampun mukaan ja käppäilin pilkkopimeässä rantakalliolle johon pystytin vermeet. Hetken kun olin nappaillut kuvia ja säätänyt asetuksia kuulin kuinka joku lähenee lentäen.

Ääni oli aivan täysin tasainen ilman viuhuna. Mikä se ikinä sitten olikaan lähestyi ja lähestyi kunnes ohitti minut arviolta noin 2 metrin päästä yläpuolelta. Ääni kuului jo suht kaukaa, se ei ollut mikään nopea suhahdus. Tuosta voikin siis jo päätellä että ääni oli oikeasti kova, arviolta vähintään joutsenen kokoinen lintu.

Ääni läheni metsän puolelta ja katosi järven puolelle. Missään vaiheessa ei kuulunut mitään muuta kuin tasaista ilman viuhunaa enkä nähnyt mitään vaikka koitin äänen suuntaan suht tehokkaalla lampulla sohia.

Linnuista mitään tietämättömänä kysynkin että mikäs hitto tuo oikein voi olla?

5

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhinani

Tarkennuksena vielä sen verran, että tuo tapahtui kesäkuussa keskisuomessa päijänteen rannalla hieman klo 1 jälkeen

• suhinani

Korjaan: Toukokuussa.

• joutsen....

taikka hanhi ne lentävät yöllä

• sippuliina2

Joutsen se ei ainakaan ollut, koska ne huutelee aina jotain lentäessään. Ehkä se oli huuhkaja, kurki tai sitten joku hanhi.

• cygnus1

Kyhmyjoutsen! Sen siivistä kuuluu viuhina. Laulujoutsen huutelee lentäessään, mutta kyhmy pitää ns. nokkansa kiinni. Pöllöt lentävät äänettömästi, hanhi tietty voisi olla mahdollinen... mutta edelleen sanon, että kyhmyjoutsen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2111
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1389
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1326
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      370
      1233
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      20
      917
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      158
      810
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      786
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      712
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      706
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      655
    Aihe