Olin viimeyönä mökillä kello yhden aikoihin lähössä valokuvaamaan.
Nappasin läppärin, jalustan, kameran, piuhat ja taskulampun mukaan ja käppäilin pilkkopimeässä rantakalliolle johon pystytin vermeet. Hetken kun olin nappaillut kuvia ja säätänyt asetuksia kuulin kuinka joku lähenee lentäen.
Ääni oli aivan täysin tasainen ilman viuhuna. Mikä se ikinä sitten olikaan lähestyi ja lähestyi kunnes ohitti minut arviolta noin 2 metrin päästä yläpuolelta. Ääni kuului jo suht kaukaa, se ei ollut mikään nopea suhahdus. Tuosta voikin siis jo päätellä että ääni oli oikeasti kova, arviolta vähintään joutsenen kokoinen lintu.
Ääni läheni metsän puolelta ja katosi järven puolelle. Missään vaiheessa ei kuulunut mitään muuta kuin tasaista ilman viuhunaa enkä nähnyt mitään vaikka koitin äänen suuntaan suht tehokkaalla lampulla sohia.
Linnuista mitään tietämättömänä kysynkin että mikäs hitto tuo oikein voi olla?
Outo ääni yöllä (klo 01:00)
suhinani
5
410
Vastaukset
- suhinani
Tarkennuksena vielä sen verran, että tuo tapahtui kesäkuussa keskisuomessa päijänteen rannalla hieman klo 1 jälkeen
- suhinani
Korjaan: Toukokuussa.
- joutsen....
taikka hanhi ne lentävät yöllä
- sippuliina2
Joutsen se ei ainakaan ollut, koska ne huutelee aina jotain lentäessään. Ehkä se oli huuhkaja, kurki tai sitten joku hanhi.
- cygnus1
Kyhmyjoutsen! Sen siivistä kuuluu viuhina. Laulujoutsen huutelee lentäessään, mutta kyhmy pitää ns. nokkansa kiinni. Pöllöt lentävät äänettömästi, hanhi tietty voisi olla mahdollinen... mutta edelleen sanon, että kyhmyjoutsen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627