on esillä visuaalista korkeakulttuuria, josta joku tuotos saattaa jopa jäädä somistamaan väestötihentymä aluettamme. Paljonhan näitä rytöjä tänne on jo pesiytynytkin. Kunnan peruspalveluissa kuuluu olevan löysää rahaa, jota kohdennetaan uudelleen säästötoimin. Ehkä joku näistäkin taitajista nappaa potin.
Vastaukset 17
- "taidettako"?
Onneksi ovat lahoavaa materiaalia.Ihme jos taiteilijat siivoavat jälkensä itse.
Elinkeinojohtaja kehui radiohaastattelussa erinomaisia suhteitaan taiteeseen.
Pitäisi varmaan vaihtaa viranhaltijaa tai lopettaa koko virka kun tuottaa vain
tuollaista.Tai sitten kalliita suunnitelmia ja hankkeita joilla ei mitään tekemistä
työllisyyden kannalta.- Myynnit kasvaa,ja ka
Eihän täälä ns hulluja oltaiskaan jos ei mitään erikoista tapahtuisi,ELINKEINOJOHTAJAN TYÖPANOKSELLE KAIKKI 10 PISTETTÄ...sopii odottaa lisää hulluutta,hän se rva Törmä on A ja O Huittisille.
- minustakin
Myynnit kasvaa,ja ka kirjoitti:
Eihän täälä ns hulluja oltaiskaan jos ei mitään erikoista tapahtuisi,ELINKEINOJOHTAJAN TYÖPANOKSELLE KAIKKI 10 PISTETTÄ...sopii odottaa lisää hulluutta,hän se rva Törmä on A ja O Huittisille.
Hupa mummeli tuo Eila,ei todellista aikaansaannosta ole yhtään.
- maki3
minustakin kirjoitti:
Hupa mummeli tuo Eila,ei todellista aikaansaannosta ole yhtään.
Olet itse varmasti tehnyt paljon Huittisten ja Huittislaisten elintason ja viihtyvyyden lisäämiseksi, kiitos siitä sinulle. Eihän muuten kannata ruikuttaa toisten tekemättömyydestä tai ideoista. Kerro ihmeessä nimesi ja tapahtuma/tapahtumia joita seuraavaksi Huittisissa järjestelet. nm. odotan innolla.
- Pitää muistaa...
Se maalattu maisemataulu ei ole se ainoa (ja oikea) taiteen muoto.
- kaiketikin
Onkos Törmän tehtävä tapahtumien järjestely??Eikös kaupunkin elinkeinopoliitiikan
johtaminen niin että kehittyy työpaikkoja ja elintason nousu tuo verotuloja pitäisi
ollla pääaihe.Nuot tapahtumat ja festarit lienee sivujuonne varsinaisesta aiheesta. - eilakin
Ei tuo mummeli ole muuta kuin kuluja aiheuttanut Huittisille,jos jotakin Eu hankerahaa
on saatu niin se maksetaan veroina tuplaten takaisin- raukka1
Joo, sinunlaisia tarvittaisiin lisää, niin kyllä hommat hoituis. Saamattomia ruikuttajia, jotka ei osaa muuta kuin parantaa omaa huonoa oloaan haukkumalla niitä, jotka edes yrittää jotain.
- sinkku7
Tunnen suurta myötähäpeää HUITTISLAISIA KOHTAAN .Olen itse muuttanut tänne lapsena ja asuanut yli 50 vuotta mutta koskaan en tunne olevani huittislainen.Yksikin pysti vielä muutan synnyinseudulleni lapsuusmaisemiin,ja kehoitan mutakin pakenemaan ettei tule Hullunkaupungin leimaa otsaan .Mika Tommola tervetuloa katsomaan mihin huittisissa satsataan,saat komian uutiskevennyksen vai sanoisinko kauhistuksen.
- Kaikenlaisia onkin
Ei ne nuo muualta tulleet taida ymmärtää taiteesta mittään. Saattaa se sinkkuuskin johtua tuosta kapeakatseisuudesta :D
"Yksikin pysti vielä muutan synnyinseudulleni lapsuusmaisemiin,ja kehoitan mutakin pakenemaan ettei tule Hullunkaupungin leimaa otsaan "
- ympäristoanalyytikko
Minulla taitaa olla avoimempi mieli. Syntyperäisenä huittislaisena totean että Miljoonaristeys on todella upea ja kaupunkimainen. Vielä kun vaan vanha kaupungintalo saisi sen ulkoehostuksen.
- tänne muuttanut
Kyllä on huumoritajutonta porukkaa ja vielä sivistymättömiä puupäitä koko Huittinen täynnä! Kiittämättömiäkin vielä!
Kiitos kaikille jotka järjestävät asukkaille tällaista huvia, tekeleet herättää tunteita ja mielipiteitä, mutta ennen kaikkea se on ainutlaatuista!
(oliko joku taideteoksista minun mielestäsi hieno? No ei ollut, mutta otin ne huumorilla ja huvilla, joten kiva oli käydä niitä katselemassa)
Kiitos! - vaihtelu virkistää
Alkuperäisenä Huittisten asukkina en tiedä pitäisikös noita uusimpia teoksia
(en tarkoita ympyrää) jopa hävetä vieraspaikkakuntalaisten edessä.Toki myönnän
että olen täällä syntynyt,mutta paljon on mailmaakin tullut nähtyä työnpuolesta.
Kyllä siinä on suhteita tarvittu että noita on katukuvaan saanut laittaa.
Muutamien kauppaa pitävien kanssa on senverran sanailtu,ettei ainakaan hullu-
yö tapahtuma ole kassassa näkynyt.Ei kylläkään haitaksikaan ole ollut.Olisiko
aika lakata tuota hulluutta rummuttamasta ja ottaa uusi teema,kaikella on aikansa
ja uutuus viehettää - böndeltä stadiin
Kuinka moni huittislainen häpeää Helsingissä käydessään sitä että Esplanadilta löytyy Lauri Leppäsen tekemä Eino Leinon patsas? Entä hävettääkö jotakuta Henki ja aine?
- kaiketikin
Tuossa tulee ero taiteen ja jätteen välillä.Häpeämisestä en tiedä mutta yleensä
jätteet pyritään sijoittamaan silmiltä piiloon.Kyllä hulluus näkyy tuossa.Minustakin
siitä hulluudesta olisi hyvä pyrkiä vähitellen eroon- Kojootti 149
Mielestäni luova hulluus on hyvästä !! En tosin ole syntyperäinen Huittislainen, mutta ihan varmasti hullu !!
- Anonyymi00017
Lauri Leppänen on tässä yhteydessä kyllä kiinnostava vertailukohta. Hän oli syntyjään huittislainen kuvanveistäjä, mutta hänen tuotantoaan löytyy ympäri Suomea. Eino Leinon patsaan lisäksi hän teki muun muassa Minna Canthin patsaan Tampereelle, Mannerheim-patsaan Seinäjoelle ja Jääkäripatsaan Vaasaan sekä useita sankarihautojen muistomerkkejä.
Minusta juuri tällaiset teokset näyttävät hyvin, miten paikallisen taiteilijan työ voi lopulta muodostua osaksi paljon laajempaa suomalaista kaupunki- ja muistomerkkihistoriaa. Leppästä olisi kiinnostavaa nostaa Huittisissa enemmänkin esiin, kun hänen syntymäpaikkansa ja myöhempi valtakunnallinen uransa liittyvät niin selvästi toisiinsa.
Lauri Leppäsestä ja hänen tuotannostaan löytyy hyvä kooste täältä:
https://iltalahti.fi/lauri-leppanen/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 65958
- 69722
- 133646
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37625Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️35609- 69596
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve43561- 43560
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112515Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19500Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k172474Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18461Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto62386- 52369
- 42368
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)29364- 17362
Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline96343YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22338Kuhmolaiset valittaa kaikesta
Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene9338