Minulle suositeltiin kesäkukka tsinniaa, koska se kukkii runsaasti ja houkuttelee pölyttäjiä ja myös tuholaisia, niin että jos kasvin istuttaa hyötykasvien lähelle, saavat laimeammin kukkivat hyötykasvit olla paremmin tuholaisilta rauhassa.
Nyt kiinnostaisi tietää, miten aikaisen keväällä tsinnian voi istuttaa? Veisin sen kesämökille, mutta sinne se jäisi omiin oloihinsa pitkiksikin ajoiksi.
Kannattaisiko edes yrittää?
Tsinniat
2
498
Vastaukset
- ZinZinZin
Kannattaa yrittää. Istutuksen jälkeen kyllä olisi hyvä, että taimet saisivat vettä jonkun aikaa. Et kai yhtä istuta ? Istuta toki useampi. Matala malli onnistuu paremmin, korkeista tulee honteloita hujoppeja. Zinnialla ei ole mitenkään näyttävät lehdet. Lyhyissä lajeissa zinnia on enemmän edukseen, mutta kaikki ovat sanoisko taivaallisen kauniita kukinnoltaan ja sinullahan on hyötytarkoitus mielessä. En ole kyllä huomannut sellaista vaikutusta, mutta saattaapi hyvinkin olla.
Miten aikaisin voi ulos istuttaa, se riippuu missä päin asut, etelässä istuttaisin kesäkuun alun jälkeen. Riippuu säistä tietysti, kesäkuun alun yöt saattavat olla jopa etelässä hallaisia. Jos kerran taimena jostain saat, se on hyvä alku istuttaa kesäkuun ensimmäisellä puoliskolla säitten mukaan.- romualdo3
zinnia on minustakin kauneimpia kukkia ja leikkokukkana ehkäpä se kaikkein pitkä-ikäisin! Niitä voi esikasvatteuina taimina toki istuttaa ruukkuihinkin, jolloin niistä voi nauttia kaupunki-asunnossakin parvekkeella... itse olen kasvattanut niitä ainoastaan kasvihuoneessa. Ja niin varmaan käy tänäkin kesänä, koska omat kylvössä myöhästyneet taimeni ovat vasta noin 15 cm:n korkuisia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692586
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542543- 851451
- 2271447
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441161Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 1021002
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"197965- 80852
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136739