Epäonnistunut yöimetyksen lopetus..apua!!

Unikoulu

Olen yh ja tehnyt kaikki mahdolliset virheet nyt neljässä yössä, jotka olen valvonut ja tarvitsisin apua jatkoon. Eli olen ottanut aina syliin, kun huutanut ja kantanut ympäri kämppää, kunnen rauhoittuu ja nostanut sänkyyn ( yhteiseen). Viideltä olen kuitenkin joka yö väsynyt ja antanut rintaa, kun on vielä silmät kiinni mutta rauhaton, että olen saanut nukkua edes pari tuntia yhtäjaksoisesti. Niinpä yöt ovat jatkuneet rauhattomina. Olen mennyt siis ojasta allikkoon. Onko kenelläkään neuvoja. Olen niin väsynyt, ettei mistään tule enää mitään. Sekoitan koko lapsen :(( Vauva 8 kk!

15

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rt5y3ee

      Nyt hommaat vauvalle isän tai jonkun muun luotettavan henkilön ainakin nyt päiväksi kaveriksi ja menet nukkumaan. Mieluiten jos onnistuu yö, niin annat esim. miehen hoiviin ja huutakoot jos huutaa. Vaan onko yöimetys ihan pakko lopettaa jo nyt, jos noin kovasti hanttiin panee? Meillä toisen kanssa siirrettiin koko yritystä parilla kuukaudella, kun siitei vain tullut mitään. 10kk iässä se meni sitten ihan itsestään huomaamatta.

      • Unikoulu

        Meinaat, et hankin miehen :D Hyvä idea mut siihen en ihan heti lähde ainakaan vielä tässä vaiheessa. Mummulle vien, kun saapuu reissusta. Täytyy antaa vähän periksi tosiaan siitä, ettei jaksa kaikkea yksin. Olen ollut huono antamaan kenellekään hoitoon, edes päivisin. Sain tänään nukuttua päivällä. Yritän vielä kolme yötä niin, etten syötä ollenkaan sängyssä tai nukkumaan mennessä/vauvan nukkuessa. Oot ihan oikeassa! Tätyy saada nukuttua kohta yölläkin. En ole kahdeksaan kuukauteen nukkunut kuin kolmen tunnin pätkän kerralla. Tähän ryhdyin siksi, että vauva alkoi herärä tunnin välein eli tilanne oli jo huono ennen unikoulua :(. Siksi en halua antaa periksi. Oot oikeassa, ettei vauva ole ehkä vielä valmis. Myönnän sen kolmen yön päästä ja lykkään parilla kuukaudella, jos en onnistu. Kiitos vastauksestasi!


      • 6kk
        Unikoulu kirjoitti:

        Meinaat, et hankin miehen :D Hyvä idea mut siihen en ihan heti lähde ainakaan vielä tässä vaiheessa. Mummulle vien, kun saapuu reissusta. Täytyy antaa vähän periksi tosiaan siitä, ettei jaksa kaikkea yksin. Olen ollut huono antamaan kenellekään hoitoon, edes päivisin. Sain tänään nukuttua päivällä. Yritän vielä kolme yötä niin, etten syötä ollenkaan sängyssä tai nukkumaan mennessä/vauvan nukkuessa. Oot ihan oikeassa! Tätyy saada nukuttua kohta yölläkin. En ole kahdeksaan kuukauteen nukkunut kuin kolmen tunnin pätkän kerralla. Tähän ryhdyin siksi, että vauva alkoi herärä tunnin välein eli tilanne oli jo huono ennen unikoulua :(. Siksi en halua antaa periksi. Oot oikeassa, ettei vauva ole ehkä vielä valmis. Myönnän sen kolmen yön päästä ja lykkään parilla kuukaudella, jos en onnistu. Kiitos vastauksestasi!

        Mun tuttu yrittä 8kk lapselleen unikoulua. Ei onnstunut mutta kokeili parin viikon päästä uudestaan ja onnistui :). Toisen kaverin lapsi nukkui 3kk yöt jo kokonaan ja niin edelleenkin 7kk vanhana. Kun taas meillä alkoi nukkua syömättä 3kk vanhana ja aloitti 5kk uudelleen. Nyt on 6kk ja ei syö öisin. Kaikki ovat erilaisia.


      • Unikoulu
        6kk kirjoitti:

        Mun tuttu yrittä 8kk lapselleen unikoulua. Ei onnstunut mutta kokeili parin viikon päästä uudestaan ja onnistui :). Toisen kaverin lapsi nukkui 3kk yöt jo kokonaan ja niin edelleenkin 7kk vanhana. Kun taas meillä alkoi nukkua syömättä 3kk vanhana ja aloitti 5kk uudelleen. Nyt on 6kk ja ei syö öisin. Kaikki ovat erilaisia.

        Näinhän se on!:) Minun äiti ei ymmärrä yhtään, kun minä ja veljeni ollaan nukuttu heti kokonaisia öitä. Sanoo kokoajan, että vauvani on nälkäinen. Ei voi olla, kun syö viisi isoa ateriaa päivässä eikä ees kunnolla ime rintaa yöllä vaan pelaa. Pitää mua tuttinaan:D


      • Unikoulu
        6kk kirjoitti:

        Mun tuttu yrittä 8kk lapselleen unikoulua. Ei onnstunut mutta kokeili parin viikon päästä uudestaan ja onnistui :). Toisen kaverin lapsi nukkui 3kk yöt jo kokonaan ja niin edelleenkin 7kk vanhana. Kun taas meillä alkoi nukkua syömättä 3kk vanhana ja aloitti 5kk uudelleen. Nyt on 6kk ja ei syö öisin. Kaikki ovat erilaisia.

        Näinhän se on!:) Minun äiti ei ymmärrä yhtään, kun minä ja veljeni ollaan nukuttu heti kokonaisia öitä. Sanoo kokoajan, että vauvani on nälkäinen. Ei voi olla, kun syö viisi isoa ateriaa päivässä eikä ees kunnolla ime rintaa yöllä vaan pelaa. Pitää mua tuttinaan:D


      • tsemii vaan!
        Unikoulu kirjoitti:

        Näinhän se on!:) Minun äiti ei ymmärrä yhtään, kun minä ja veljeni ollaan nukuttu heti kokonaisia öitä. Sanoo kokoajan, että vauvani on nälkäinen. Ei voi olla, kun syö viisi isoa ateriaa päivässä eikä ees kunnolla ime rintaa yöllä vaan pelaa. Pitää mua tuttinaan:D

        No se on just tuo "vanhan kansan" ajatus, että jos lapsi heräilee yöllä, niin sillä on nälkä... Paskanmarjat, se on vaan just niin, että lapset ovat yksilöllisiä. :) Ja todella, kokeile ihmeessä se muutama yö vielä, mut jos alkaa mennä ihan mahdottomaksi vaan niin siirrä suosiolla vähän myöhempään yövieroitus. Kyllä niitä sopivia hetkiä sillekin tulee, ei tarvitse välttämättä sen vaikeimman kautta mennä. Ja muuten: ajalla on taipumus kullata muistot, joten ihan välttämättä äitisi muistelot kokonaisista öistä eivät pidä paikkaansa. :D Vauvalle on muuten luonnollista heräillä öisin, vielä lähempänä yhden vuoden ikääkin (ja sen jälkeenkin), joten kyllä sellainen kokonaan yöt nukkuva vauva on enemmän poikkeus kuin sääntö. Toki niitäkin on, mutta ei kovin monella. :) Tsemppiä kovasti, toivottavasti saat jotenkin levättyä!


      • yh myös
        Unikoulu kirjoitti:

        Näinhän se on!:) Minun äiti ei ymmärrä yhtään, kun minä ja veljeni ollaan nukuttu heti kokonaisia öitä. Sanoo kokoajan, että vauvani on nälkäinen. Ei voi olla, kun syö viisi isoa ateriaa päivässä eikä ees kunnolla ime rintaa yöllä vaan pelaa. Pitää mua tuttinaan:D

        Jos se ei yöllä ime kunnolla/ ole nälkänen niin miks et anna vaan tuttia?
        Ja meille ohjeistettiin et yöllä ei sais lasta ottaa sängystä kun unikoulutetaan.. Mutta joo, muksu ei ole syöny yöaikaa 1kk jälkeen. Meillä korjaillaa tosiaa vain levotonta unta eli asia on ihan eri ja en ala sanomaan enempää!


      • sekäettäkä
        yh myös kirjoitti:

        Jos se ei yöllä ime kunnolla/ ole nälkänen niin miks et anna vaan tuttia?
        Ja meille ohjeistettiin et yöllä ei sais lasta ottaa sängystä kun unikoulutetaan.. Mutta joo, muksu ei ole syöny yöaikaa 1kk jälkeen. Meillä korjaillaa tosiaa vain levotonta unta eli asia on ihan eri ja en ala sanomaan enempää!

        Kaikki vauvat eivät huoli tuttia, vaikka miten tarjoaisi. Ja kyllä, suositellaan ettei lasta otettaisi sängystä, mutta jokainen vanhempi tekee sitten itse sen päätöksen, että jos lapsi huutaa räkä poskella pää punaisena niin onko inhimillistä antaa vaan huutaa itsensä väsyksiin, vai lohdutetaanko sylissä. Mannerheimin lastensuojeluliitto suosittaa lempeää unikoulua, eli jos lapsi ei rauhoitu tassuttelemalla sänkyyn, niin rauhoitetaan sylissä ja vasta lapsen rauhoituttua lasketaan takaisin sänkyyn. Eli riippuu ihan unikoulutyypistä, miten ohjeistetaan.


      • yh myös
        sekäettäkä kirjoitti:

        Kaikki vauvat eivät huoli tuttia, vaikka miten tarjoaisi. Ja kyllä, suositellaan ettei lasta otettaisi sängystä, mutta jokainen vanhempi tekee sitten itse sen päätöksen, että jos lapsi huutaa räkä poskella pää punaisena niin onko inhimillistä antaa vaan huutaa itsensä väsyksiin, vai lohdutetaanko sylissä. Mannerheimin lastensuojeluliitto suosittaa lempeää unikoulua, eli jos lapsi ei rauhoitu tassuttelemalla sänkyyn, niin rauhoitetaan sylissä ja vasta lapsen rauhoituttua lasketaan takaisin sänkyyn. Eli riippuu ihan unikoulutyypistä, miten ohjeistetaan.

        Okei :) Tuo olikin selkeä ja hyvä vastaus! Täytyy olla kiitollinen että meillä tutti ja tassutus rauhotti lapsen..


      • sekäettäkä
        yh myös kirjoitti:

        Okei :) Tuo olikin selkeä ja hyvä vastaus! Täytyy olla kiitollinen että meillä tutti ja tassutus rauhotti lapsen..

        Joo, meidän tyyppi huusi sellaista paniikki-itkua melkein tikahtumaisillaan, että en kokenut hyväksi olla ottamatta syliin. Tassuttelulla ei ollut mitään tehoa. Tosin monet asiantuntijat ovat sitä mieltä, ettei huudattaminenkaan mitään vammoja lapselle aiheuta, mutta itse en olisi voinut sitä jatkaa. Lohduttaisinhan minä isompaakin itkevää lasta, miksen sitten pienempää. :) Ja sehän näissä unikouluissakin on tärkeää, että jokainen tekee juuri niin kuin hyvältä tuntuu. Hieno juttu, että teillä tassu-unikoulu toimi!


    • Kapusha

      Meillä loppui yösyöminen 6kk ikäisenä,kun puuroa oli syöty 1kk ja rupes menemään semmosia kunnon annoksia ja totesin että poika ei yöllä nälkäänsä herää :) Poika on ollut aina huono nukkuja ja alko heräillä todella usein ja aamuyöstä annoin maitoa kun pakko oli saada hetki nukkua.
      Kuitenkin kun otin sen että poika nukahtaa omaan sänkyyn ja sieltä ei nosteta (ellei ole paniikki-itkua tms) ja yöllä saa vain tutin niin yösyöminen loppu. Eipä meidän poika nuku vieläkään kokonaisia yöunia,mutta parempi 1-2herätystä kun 17.
      Monessa yhteydessä oon lukenut,että yöimetys ei ole loppunut kun Äiti tuoksuu vauvan vieressä maidolta. Tyyliin "no jos tota on tossa tarjolla niin voin mä ottaa":)
      Mutta voi olla että sun vauva ei ole vielä valmis! Tarvitsee yöllä vähän tankkausta. :)
      Jos vaan saat levättyä jossain välissä niin sulla on energiaa yrittää eri konsteja, väsyneenä en minäkään jaksanut.
      Tsemppiä!:)

      • Unikoulu

        Loistavia vastauksia!:)) Kiitos! Meillä tassuttelusta ei ole mihinkään:D Jos ei nosta syliin, niin hätääntyy ja lähtee ihan henkseleistään:D Viime yönä heräämisiä oli enää neljä! Puoli viisi huusi niin, että otin ylös ja kun oli avannut silmät, niin syötin. Nukahti kyllä vielä uudelleen. Me ollaan nyt sellaisessa pattitilanteessa, että on nälkäinen noihin aikoihin, eikä enää rauhoitu ees syliin. Mutta olen huisin tyytyväinen siihen, että olen saanut jo pidettyä tuohon viiteenkin asti syöttämättä ja nyt en imettänyt enää sängyssä vaan noustiin ylös. Hyvä minä! Ainut huono homma on se, että päivälläkin tuntuu heräävän ikäänkuin kesken unien ja kun syötän niin nukahtaa takaisin. Eli siitä syöttämisestä on selkeästi tullut yhtymä uneen. Yölläkin hamuilee ja nassuttaa suutaan unissaan. Saa nähdä miten seuraava yö menee mut on tää rankkaa! Päivisin ei muuta voi tehdä, kuin suunnitella milloin itse ottaa päiväunet:D Onko muuten normaalia, että nukkuu päivisin nyt pidempään vai väsyykö itsekin tuosta yöstä?! Niin ja ilman tuttia en tietäisi mitä tekisin.


      • Unikoulu
        Unikoulu kirjoitti:

        Loistavia vastauksia!:)) Kiitos! Meillä tassuttelusta ei ole mihinkään:D Jos ei nosta syliin, niin hätääntyy ja lähtee ihan henkseleistään:D Viime yönä heräämisiä oli enää neljä! Puoli viisi huusi niin, että otin ylös ja kun oli avannut silmät, niin syötin. Nukahti kyllä vielä uudelleen. Me ollaan nyt sellaisessa pattitilanteessa, että on nälkäinen noihin aikoihin, eikä enää rauhoitu ees syliin. Mutta olen huisin tyytyväinen siihen, että olen saanut jo pidettyä tuohon viiteenkin asti syöttämättä ja nyt en imettänyt enää sängyssä vaan noustiin ylös. Hyvä minä! Ainut huono homma on se, että päivälläkin tuntuu heräävän ikäänkuin kesken unien ja kun syötän niin nukahtaa takaisin. Eli siitä syöttämisestä on selkeästi tullut yhtymä uneen. Yölläkin hamuilee ja nassuttaa suutaan unissaan. Saa nähdä miten seuraava yö menee mut on tää rankkaa! Päivisin ei muuta voi tehdä, kuin suunnitella milloin itse ottaa päiväunet:D Onko muuten normaalia, että nukkuu päivisin nyt pidempään vai väsyykö itsekin tuosta yöstä?! Niin ja ilman tuttia en tietäisi mitä tekisin.

        Se onnistui viime yönä!!! En kantanut yhtään. Muutaman kerran tassuttelin!!!:D On tuo pikkuotus fiksu, että oppii noin :))


    • pulassa1

      Auttakaa! Ajattelin et oisin aloittanut uuden ketjun mutta kirjoitan tähän... eli vauvani on 6,5 kk ja herää öisin jopa neljä kertaa ja niistä kolme on tissillä. Ei voi olla nälkää koska saa aamupuuron, kaksi soseannosta ja iltapuuron. Olen sitten yrittänyt sylissä nukuttaa öisin mutta ei tule mitään, vääntää selkää ja itkee hysteerisesti. Olen sitten luovuttanut ja antanut tissiä jolloin rauhoittuu heti ja kantanut omaan sänkyyn. Miten voisin vähentää tuota yöimetystä, vai annanko rintaa aina kun sitä haluaa?

      • Hessu

        Se on niin pieni vielä. Anna rintaa ja yritä uudelleen vähän ajan kuluttua. Toki voit joka kerta yrittää rauhoittaa hänet ensin tutilla ja silittelyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe