Tämän palstan SUURIN feikki on lerppa. Tämä idiootti feikki puhuu niin suurta p.askaa sikapuolen kannattavuudesta että oikein raivostuttaa. Kyseinen lerppa on tuskin koskaan edes nähnyt sikaa elävänä ja laskettelee sikapuolen kannattavuudesta aina joka kerta vain suurempia valheita.
Tämän palstan FEIKKI
18
99
Vastaukset
- usko huviksesi
Itse en oikein käsitä tätä vaahtoamista, vaikka lerpasta samaa mieltä olenkin.
Varsinainen kysymys, näin nautapuolen edustaja, onko sianlihan tuotanto jotenki oleelliseti huonompaa kuin naudalihantuotanto, tai lampaanlihan tuotanto ????
Empä oikein usko, lihapuoli on ollut huono kautta linjan, viimäset viisi vuotta.
Suoramyynnissä voi olla pieni mahdollisuus tehdä jonkinlaista tiliä, teurastamojen kanssa pienellä on vaikeaa, suurille maksetaan eri hintoja.
Kyse on varmasti sellaisesta jutusta, että teurastamot haluaa karsia toimijota pois alalta, jotta muutamille jotka on valittu jatkoon, saadaan tilaa kasvattaa toimintaansa.
Sinun kohalla oli vaan vedettu ruksi nimen päälle.- yhdistelmä on paras
En oikein usko, että tällä hetkellä on mitään pudotuspeliä käynnissä. Luopujia yritetään saada jatkamaan. Itellä on 100 emakon yhdistelmä, joka on joidenkin mielestä toki pieni yksikkö. Kyllä siitä kuitenkin ihan mukavat tulot jää, kun homma hoidetaan omalla väellä tehokkaasti ja tuottavasti. Hinnat ei ole ainakaan vielä lähteneet laskuun, vaikka osa teurastamoista on jo seuraillut Keski-Euroopan hintoja.
- Ja kun
yhdistelmä on paras kirjoitti:
En oikein usko, että tällä hetkellä on mitään pudotuspeliä käynnissä. Luopujia yritetään saada jatkamaan. Itellä on 100 emakon yhdistelmä, joka on joidenkin mielestä toki pieni yksikkö. Kyllä siitä kuitenkin ihan mukavat tulot jää, kun homma hoidetaan omalla väellä tehokkaasti ja tuottavasti. Hinnat ei ole ainakaan vielä lähteneet laskuun, vaikka osa teurastamoista on jo seuraillut Keski-Euroopan hintoja.
vielä omaa peltoa, niin homma rulettaa.
- vielä parempi
Ja kun kirjoitti:
vielä omaa peltoa, niin homma rulettaa.
Ja neki luomuun.
- ex-sikatilallinen
Olen samaa mieltä, että koko lihatuotanto, niin nauta, sika, lammas, kuin siipikarjapuoli ovat olleet heikkoja.
Eikä vain viittä viimeistä vuotta vaan jo yli 18 vuotta. Siis silloin kun Suomi liittyi EU,n jäseneksi.
Harmittaa vaan pirusti, että yksi provo, eli lerppa saa täällä jauhaa p.askaa suupielet ruskeana, ja joku vielä uskoo hänen kootut valheensa.- Ette vain osaa..
Kymmenen viime vuoden käyttökate, sanoisinko, parantaa kuin sika juoksua, tuo 68 tonnia on viime vuoden ennuste..
Käyttökate 68 000 38 200 41 100 37 600 25 100 46 800 37 500 31 000 17 000 16 100
- lopeta paskanjutut
Esim. Vampulassa meni pari vuotta sitten yksi Suomen suurimmista sikaloista nurin. Käyttökate oli järjestäin miinuksella. Joten voit tunkea persreikään nuo itse keksityt käyttökatteesi.
- Luvut ovat
Taloustohtorists, jokainen voi käydä ne tarkistamassa..
- ex-sikatilallinen
Ja jokainen joka pitää sikoja tai on pitänyt tietää että taloustohtori ja rohtorit eivät tiedä mitään. Sehän menee niin että vale, emävale ja tilasto. Sunkin kannattaisi ottaa pää pois perseestä ja lopettaa toi loputon paskanjauhanta.
- Taloustohtori..
Tilakohtaista kannattavuuskirjanpitoaineistoa käytetään monipuolisesti:
Maa-ja elintarviketalouden ERI tutkimuslaitosten Seka Yliopistojen tutkimuksissa . Tutkimuksista saatava Tieto Maatila-Ja puutarhataloudesta on kansallisesti tärkeää, Ja tulokset hyödyttävät MonIn ERI tavoin Koko sektoria.
Aineistosta tuotetaan keskiarvotuloksia Ja ennusteita maataloushallinnolle mm. tukijärjestelmien arviointiin Ja kehittämiseen Seka EU: n kanssa käytäviin tukineuvotteluihin . Aineiston koostamisessa käytetään EU: n laskentaperusteita, Minka Vuoksen aineisto Ja Sen tulokset nauttivat EU: n luottamusta.
Suomen liityttyä Euroopan unioniin VUONNA 1995 kannattavuuskirjanpitojärjestelmällä alettiin hoitaa myos EU-jäsenmaille lakisääteisen maatilayritysten Kirjanpidon tietoverkoston Eli FADN-järjestelmän tietotarpeet.
Kannattavuuskirjanpitoaineistosta laskettuja keskimääräisiä tietoja hyödynnetään maatalousopetuksessa Seka yliopistoissa Etta ammattikorkeakouluissa.
Kannattavuuskirjanpitoaineistosta laskettuja keskimääräisiä tietoja hyödynnetään MYOS maatalousneuvonnassa
Kannattavuuskirjanpitoaineistosta laskettuja keskimääräisiä tietoja hyödyntävät MYOS maatilat Ja edunvalvonta
Kannattavuuskirjanpidossa Alone olevat yrittäjät hyödyntävät aineistosta laskettuja keskiarvotuloksia Seka tilakohtaisia palaute-Ja vertailuraportteja yritystensä talouden suunnittelussa Ja kehittämisessä.
Taloustohtori -Sivuston Maa-ja puutarhatalous-verkkopalvelun tulokset perustuvat kannattavuuskirjanpitoaineistoon - Siellähän se
Luuraa se totuus jonka mkaan tukiakin kerjätään...
- Nyt ei ymmärrä,
Siellähän se kirjoitti:
Luuraa se totuus jonka mkaan tukiakin kerjätään...
tukitaloutta vastustettiin ankarasti, harvoin mielenosoittajia puretettu poliisikoirilla kuten silloin tapahtui..
- näin se on
Taloustohtori.. kirjoitti:
Tilakohtaista kannattavuuskirjanpitoaineistoa käytetään monipuolisesti:
Maa-ja elintarviketalouden ERI tutkimuslaitosten Seka Yliopistojen tutkimuksissa . Tutkimuksista saatava Tieto Maatila-Ja puutarhataloudesta on kansallisesti tärkeää, Ja tulokset hyödyttävät MonIn ERI tavoin Koko sektoria.
Aineistosta tuotetaan keskiarvotuloksia Ja ennusteita maataloushallinnolle mm. tukijärjestelmien arviointiin Ja kehittämiseen Seka EU: n kanssa käytäviin tukineuvotteluihin . Aineiston koostamisessa käytetään EU: n laskentaperusteita, Minka Vuoksen aineisto Ja Sen tulokset nauttivat EU: n luottamusta.
Suomen liityttyä Euroopan unioniin VUONNA 1995 kannattavuuskirjanpitojärjestelmällä alettiin hoitaa myos EU-jäsenmaille lakisääteisen maatilayritysten Kirjanpidon tietoverkoston Eli FADN-järjestelmän tietotarpeet.
Kannattavuuskirjanpitoaineistosta laskettuja keskimääräisiä tietoja hyödynnetään maatalousopetuksessa Seka yliopistoissa Etta ammattikorkeakouluissa.
Kannattavuuskirjanpitoaineistosta laskettuja keskimääräisiä tietoja hyödynnetään MYOS maatalousneuvonnassa
Kannattavuuskirjanpitoaineistosta laskettuja keskimääräisiä tietoja hyödyntävät MYOS maatilat Ja edunvalvonta
Kannattavuuskirjanpidossa Alone olevat yrittäjät hyödyntävät aineistosta laskettuja keskiarvotuloksia Seka tilakohtaisia palaute-Ja vertailuraportteja yritystensä talouden suunnittelussa Ja kehittämisessä.
Taloustohtori -Sivuston Maa-ja puutarhatalous-verkkopalvelun tulokset perustuvat kannattavuuskirjanpitoaineistoonPeriaatteessa kai ok, mutta empä oikein usko, että ne tilat ilmoittautuu mukaan tähän, joilla kannattavuus on heikonlainen ja keskiarvojen laskeminen hyvin tilojen kesken antaa ehkä vähän liian ruusuisen kuvan koko tuotantosuunnasta.
- myös ilman sikoja
Minun sikalassani oli viime vuonna yksi satsi sikoja, yhteensä tuhat joka sinne siis mahtuu. Kun partti oli kokonaan myyty aloin laskemaan mitä jäi viivan alle. Tulos oli 3 euroa tappiota joka sialta. En tarvitse taloustohtoria enkä muitakaan tilastonikkareita kun laskin lopputuloksen.
Totesin, että tämä on liian kallis harrastus jatkaa ja nyt homma on lopullisesti paketissa. Mitä tulee tuohon väitteeseen, että sikapuoli olisi joka vuosi vain parempaa hommaa, niin se on täittä valhetta. Itselläni on 30 vuoden kokemus siankasvatuksesta, ja varsinkin viisi viimeistä vuotta ovat olleet suorastaan paskoja.- Kannattavuuskertoin.
Siipikarjatalous 1,42
Sikatalous 0,78
Lypsykarja 0,72
Viljanviljely 0,49 - ei mee hyvin
Kannattavuuskertoin. kirjoitti:
Siipikarjatalous 1,42
Sikatalous 0,78
Lypsykarja 0,72
Viljanviljely 0,49Ei mee hyvin muillakaan.
- Sikamiesten,
ei mee hyvin kirjoitti:
Ei mee hyvin muillakaan.
kultavuodet on vain ohi, niillä jotka on perustanut tuotannon toisen työlle..
- ex-sikatilallinen
Sikamiesten kultavuodet ajoittuvat 80 luvun lopulle ja 90 luvun alkuun. Joten tuosta ajasta on aikaa jo parikymmentä vuotta.
On vain ajan kysymys, koska sianlihan tuotanto putoaa samalle tasolle kuin Ruotsissa. Eli vain puolet syötävästä lihasta tulee kotimaasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477