Karnosiini poisti migreenin.

näinkin voi käydä

Itselläni oli aika usein aurallisia migreenikohtauksia, varsinkin kevättalvella kun valoisuus lisääntyi. Luin jostain että karnosiini parantaa lihasten palautumista, ja kokeeksi söin 400-800mg päivässä aluksi kuukauden ajan, nykyään noin 3* viikossa 400mg, treenien yhteydessä. Nyt on kulunut kolmisen vuotta edellisestä kohtauksesta. Eli tuollainen sivuvaikutus ilmeni, valmisteessa myös e-vitamiini, en tiedä vaikuttaako asiaan. Jälkeenpäin uteliaisuuttani googlailin asiaa, ja jossain olikin että karnosiinilla olisi positiivisia vaikutuksia migreeniin. Onko jollakulla vastaavia kokemuksia?

3

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja44444

Lisäyksenä vielä, annoskehoitukset vaihtelevat aika lailla, jonka vuoksi en itse popsi enää kovin suuria määriä. Tuolla asiasta lisää, jos jotakuta kiinnostaa.

Among advocates of carnosine, there is a controversy regarding whether the proper dose is 50–150 mg per day or nearer to 1,000 mg daily. However, until carnosine has actually been shown to have any medical benefits, this argument cannot be settled.

http://www.med.nyu.edu/content?ChunkIID=40019

• päänsärkijä

Mielenkiintoista. Itse olen kärsinyt migreenityyppisestä päänsärystä varsinkin kuukautisten aikaan jo vuosia.
      Satuin sitten tilaamaan erinäisen läjän erilaisia valmisteita, mm. karnosiinia ekan kerran elämässäni.
      En osaa sanoa kauanko olin syönyt mutta lähes viikottaiset päänsärkykohtaukset (joihin ei edes särkylääke tehoa!) hävisivät. Ajattelin että pakko olla joku valmisteista mutten osannut sanoa mikä niistä.

No sitten multa loppui karnosiini ja päänsäryt palasi takasin eli kai mun on ostettava tuota lisää ja tajuttava että se auttaa. Sinänsä ihana asia että löytyy apua! :)

Toivottavasti aloittaja palaat linjoille.

• Se auttaa

Samoin minulla migreeni on pysynyt poissa, kun olen käyttänyt karnosiinia 60 mg/vrk. Ennen tuli aurallisia kohtauksia vähintään kerran vuodessa. Samoin olen kestänyt tupakanhajua paremmin karnosiinin aikana. Aikaisemmin migreeni puhkesi äärettömän helposti tupakanhajusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      34
      4051
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1533
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1486
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1244
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      83
      1015
    6. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      130
      1011
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      978
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      953
    9. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      949
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      785
    Aihe