Itselläni oli aika usein aurallisia migreenikohtauksia, varsinkin kevättalvella kun valoisuus lisääntyi. Luin jostain että karnosiini parantaa lihasten palautumista, ja kokeeksi söin 400-800mg päivässä aluksi kuukauden ajan, nykyään noin 3* viikossa 400mg, treenien yhteydessä. Nyt on kulunut kolmisen vuotta edellisestä kohtauksesta. Eli tuollainen sivuvaikutus ilmeni, valmisteessa myös e-vitamiini, en tiedä vaikuttaako asiaan. Jälkeenpäin uteliaisuuttani googlailin asiaa, ja jossain olikin että karnosiinilla olisi positiivisia vaikutuksia migreeniin. Onko jollakulla vastaavia kokemuksia?
Karnosiini poisti migreenin.
3
965
Vastaukset
- aloittaja44444
Lisäyksenä vielä, annoskehoitukset vaihtelevat aika lailla, jonka vuoksi en itse popsi enää kovin suuria määriä. Tuolla asiasta lisää, jos jotakuta kiinnostaa.
Among advocates of carnosine, there is a controversy regarding whether the proper dose is 50–150 mg per day or nearer to 1,000 mg daily. However, until carnosine has actually been shown to have any medical benefits, this argument cannot be settled.
http://www.med.nyu.edu/content?ChunkIID=40019 - päänsärkijä
Mielenkiintoista. Itse olen kärsinyt migreenityyppisestä päänsärystä varsinkin kuukautisten aikaan jo vuosia.
Satuin sitten tilaamaan erinäisen läjän erilaisia valmisteita, mm. karnosiinia ekan kerran elämässäni.
En osaa sanoa kauanko olin syönyt mutta lähes viikottaiset päänsärkykohtaukset (joihin ei edes särkylääke tehoa!) hävisivät. Ajattelin että pakko olla joku valmisteista mutten osannut sanoa mikä niistä.
No sitten multa loppui karnosiini ja päänsäryt palasi takasin eli kai mun on ostettava tuota lisää ja tajuttava että se auttaa. Sinänsä ihana asia että löytyy apua! :)
Toivottavasti aloittaja palaat linjoille.- Se auttaa
Samoin minulla migreeni on pysynyt poissa, kun olen käyttänyt karnosiinia 60 mg/vrk. Ennen tuli aurallisia kohtauksia vähintään kerran vuodessa. Samoin olen kestänyt tupakanhajua paremmin karnosiinin aikana. Aikaisemmin migreeni puhkesi äärettömän helposti tupakanhajusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.992200Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n502155Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 931349
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621113- 68979
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285930