Traktori pitäis ostaa. Tulis lähinnä kevyempiin hommiin: polttopuun ajoon metästä juontokouralla, lumen linkoukseen ja saattaa sillä tulla pellollakin pyörittyä ja jonkin verran maantieajoakin. Onko minkälaisia kokemuksia Valtran A83/A93 ja New Hollandin TD5.95 malleista? Entä onko renkaista kokemuksia? Michelinit on kuulema talvella liukkaat, pärjääkö niillä jos on takana ketjut, vai pitäiskö ollä Mitakset tai Continentalit, mitkä ovat kestävämmät? Kertokaa kokemuksia kyseisistä kamppeista.
Kumpi ompi parempi?
3
2377
Vastaukset
- valllu mies
Vanhemmasta valtrasta esim. 6400 tai vielä pykälää vanhempaa sarjaa 755 joka on turbiini kytkimellä niin teet homman kuin homman, eikä välttämättä tarvi niitä ketjujakaan asetella.
Nyykkärit ei sovellu metsäajoon, kun ei aina pellonreunaankaan uskalla ajaa jos sattuu olemaan heinikossa kiviä tai kantoja.
Tämä mielipide on kokemuksen kautta hankittu, siperia opettaa:D
http://www.youtube.com/watch?v=joxaTEE0-cU - Vanhassa vara paremp
Eikös toi valtra ole mekaanisempi mitä toi nyykkäri? Eli ei ainakaan mitään huipputekniikkaa ole menemässä sekasin pienellä käytöllä. Itse kyllä ehdottaisin harkitsemaan jotakin 90luvun traktoria kun ei tunteja taida paljoo tulla.
- etseteraetsetera
A93 noista ehdottomasti. Laatutraktori nh:n halpamaissa tuotettuun malliin nähden. Lisäksi jää perillisillekkin jotain. Uusi Valtra A93 on kymmenenvuoden kuluttua menettänyt hankintahinnastaan noin 30 % mutta uusi NH n. 60 %. Itse myytäessä vielä enemmän, sen 40% voit saada takaisin vaihtamalla NH:n NH:hon, mutta jos merkkiä tekee mieli vaihtaa, eivät tahdo hyvittää kovin paljon, siitä yksinkertaisesta syystä, että NH on hankala myytävä vaihdokkina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477