Käytössä Fedora 18, Evolution ja sähköposti Soneralta (IMAP).
Sonera talletaa viestit 3kk mutta minä haluaisin pitää kaikki aina - siis ne, joita en ole itse poistanut.
Kuinka saan Evolution olemaan poistamatta (eli olemaan synkronoimatta) noita palvelimelta poistettavia viestejä? Viestien siirtäminen/kopioiminen olisi tietyti yksi keino mutta aivan varmasti se jää tekemättä silloin kun sitä eniten tarvitsisi.
Kuinka tallettaa postit IMAP-postit
5
51
Vastaukset
- jaskdjadksjkjaskjdla
taitaa olla evolutionin asetuksissa jokin kohta jossa sellainen voidaan määrätä...
- mitä kummaa
Täh, Sonera tallentaa postit vain 3 kk? Muissa sähköpostipalveluissa ne pysyy niin kauan kunnes käyttäjä itse poistaa postit! On sit huono toi Soneran sähköpostipalvelu.
Moikka veikko_54
Tarkemmin tuntematta sähköpostiohjelmaa, kuulostaisi minunkin korvaan, että asetuksissa on jotain mitä pitäisi tarkistaa. Viestit kyllä säilyy tallessa Soneran meilissä, kunnes ne poistaa itse eli ei ole mitään 3kk:n "sääntöä", jolloin viestit poistuisi automaattisesti meilistä.
Olisko lukijoiden joukossa ketään, joka osaisi kertoa, mistä asetuksesta voisi olla kyse, minkä polun kautta sinne oikeaan paikkaan asetuksissa pääsee?
Lauren@SoneraPartio- Ubuntu-palsta
Yks mitä kannattais kokeilla on kysellä asiaa Ubuntu-palstalta, tuo Evolution kuuluu nimittäin vakiona Ubuntuun.
Itse en Evolutionia käytä vaan oma sähköpostiohjelmani on Thunderbird joten minäkään en osaa neuvoa ja mulla on Xubuntu eli Ubuntun rinnakkaisversio jossa vakiona Thunderbird. :)
Tässä Ubuntu-palstan osoite:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5368
- BBdQFe
Muuta Evolution käyttämään Maildir systeemiä. Siinä kotihakemistossa on Maildir kansio, jossa postit ovat. Sinne postit hakee jokin erillinen ohjelma esim. fetchmail tai getmail.
Maildir on muutenkin näppärä systeemi koska jokainen viesti on oma tiedostonsa. Näin varmuuskopioiden teko nopeutuu kun tarvitsee varmistaa vain uudet postit. Eikä koko megalomaanista postimöykkyä kuten Maifile systeemissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568