Lähi naapuri on

herää kysymys

Miten on, voiko lapsi huutaa aina jos hänen kanssaan ollaan päivät,
asun kerrostalossa ja yläkerran naapureilla on sellainen pieni joka huutaa tunti kaupalla voiko olla oikein?

15

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tarvitse katua

      Tee lastensuojeluilmoitus.

      • en antaisi anteeksi

        Jos teet väärin perustein, voit kyllä joutua katumaan.


      • 7788
        en antaisi anteeksi kirjoitti:

        Jos teet väärin perustein, voit kyllä joutua katumaan.

        Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Eikä siitä koidu ilmoittajalle mitään harmeja, vaikka olisikin perätön/aiheeton ilmoitus. Parempi sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen ilmoitus. Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein. Eikä se että loukkaantuuko naapuri.


      • no aattele
        7788 kirjoitti:

        Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Eikä siitä koidu ilmoittajalle mitään harmeja, vaikka olisikin perätön/aiheeton ilmoitus. Parempi sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen ilmoitus. Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein. Eikä se että loukkaantuuko naapuri.

        Loukkaantunut naapuri voi tehdä elämän hankalaksi ilman, että rikkoo lakia. Ei vaadi kovasti älyä saada selville kuka ilmoituksen on jättänyt. Se on hyvä hokea tuota" mieluumin sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen" fraasia, mutta miltähän lie tuntunee niistä joista se aiheeton tehdään.


      • --------------
        no aattele kirjoitti:

        Loukkaantunut naapuri voi tehdä elämän hankalaksi ilman, että rikkoo lakia. Ei vaadi kovasti älyä saada selville kuka ilmoituksen on jättänyt. Se on hyvä hokea tuota" mieluumin sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen" fraasia, mutta miltähän lie tuntunee niistä joista se aiheeton tehdään.

        Jaa, että aiheellisia ilmoituksia ei pitäisi tehdä yhtäkään, vai?


      • asfyereau
        7788 kirjoitti:

        Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömästi. Eikä siitä koidu ilmoittajalle mitään harmeja, vaikka olisikin perätön/aiheeton ilmoitus. Parempi sata aiheetonta, kuin yksikin aiheellinen ilmoitus. Lapsen hyvinvointi on kuitenkin tärkein. Eikä se että loukkaantuuko naapuri.

        Siis tarkoitat varmaan että ennemmin sata turhaan tehtyä kuin yksi tekemättä jätetty joka olisi ollut aiheellinen?


      • että niiiiiin
        -------------- kirjoitti:

        Jaa, että aiheellisia ilmoituksia ei pitäisi tehdä yhtäkään, vai?

        Aiheellisia pitäisi tehdä, ei aiheetomia.
        Vähän vois miettiä, ennen kuin soittelee mihinkään.


    • ei voi mitään

      Jotkut vauvat huutaa jatkuvasti.

    • pienet lapset

      kyllä pienet lapset voivat huutaa ihan mistä vain ja pitkiäkin aikoja. Jos olet huolissasi lapsesta miksi et menisi ensiki kysymään naapuriltasi, mitä siellä tapahtuu ennen kuin mahdollisesti aiheutat perheelle lisää huolta tekemällä lastensuojeluilmoituksen? Oli reilua perhettä kohtaan

    • iuhiuh

      Minkä ikäinen pieni? Jos on 5v ja yhä huutaa jatkuvasti, niin ei ihan normaalia, mutta jos on 2kk ikäinen koliikkivauva tai 2v uhmaikäinen tms, niin se huuto vaan joillakin kuuluu siihen isommaksi kasvamiseen...

    • Meidän piski 16

      Kun asuimme kerrostalossa, seinänaapuri huusi jatkuvasti pienelle pojalleen kuin hinaaja. Tein lastensuojeluilmoituksen ja jonkin ajan kuluttua lapsi vietiin sijaisperheeseen samaan kaupunkiin. Äidillä on ilmeisesti päihdeongelma ja hän ei todellakaan pystynyt edes tukitoimien avulla huolehtimaan lapsensa kehityksestä ja kasvusta niin kuin olisi pitänyt. Hän tapaa kyllä lasta säännöllisesti. Tällaisessa pikkukaupungissa tiedetään kyllä toisten asiat, halusi tai ei.

    • yksäippä

      Mulla on kolmevuotias lapsi ja tuolla on aivan käsittämätön uhma tällä hetkellä. Myönnän itsekin huutavani kun hermot menee ja asioita ei uskota edes kymmenelläkään kerralla. En tiedä miten paljon täällä kuuluu mun komentamiset ja pojan vastaanhuutamiset ja raivoamiset, tavaroiden heittelyt yms. naapureille. Asutaan ylimmässä kerroksessa :D

      Kyllä mä tällaset ehkä ensimmäiseksi tulkitsen ihan normaaliksi elämiseksi. Ei lastensuojeluihmisetkään oikein asialle voi mitään ellei ole oikeasti merkkejä kaltoinkohtelusta ym. vastaavasta, jotka voidaan todistaa.

    • bnfde

      Kannattaisi ensin selvittää naapurilta miksi lapsi huutaa.

      Jos kerta lapsi itse huutaa,eikä vanhempi.

      Meillä on yli 2 v. ja todellinen uhma päällä. Huutaa kuin hinaaja jos ei saa tahtoaan läpi. Tyttö vielä ja käyttää kirkasta ääntään. Ja asia voi olla mikä tahansa mistä menee hermo ja huuto on päällä.

    • kkiitt

      ilmanmuuta lastensuojeluilmoitus! Sehän on ihmisten perusvelvollisuus tollasissa tapauksissa.

      • onkopakkonöyryyttää?

        Lapsellista...
        Voisko naapurilta kysyä ensin asiasta.
        Ei varmaan olis ensimmäinen koliikkilapsi, josta "huolestunut" naapuri tekisi ilmoituksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe