Olen pulassa.
Viime pääsiäisenä menetin neitsyyteni vasten tahtoani eräälle pojalle. Hän käytti kondomia, mutta minulla on myöskin syytä uskoa, että poika kävi sisässäni monesti ilman mitään suojaa. En laskisi tapausta raiskaukseksi, mutta erittäin paha mieli jutustä jäi siinä mielessä etten haluaisi harrastaa seksiä enää ikinä, sillä kärsin monta viikkoa virtsaputkentulehduksestakin. Mutta siis, otin vuorokauden sisään episodista jälkiehkäisypillerin. Lisäksi kuukautisiani ei ole näkynyt sitten vuodenvaihteen alipainon takia. En sitten tiedä, vaikuttaako kuukautisten poisjääminen/hyvin harvat kuukautiset raskautumisen mahdollisuuteen.
Kuitenkin viimeisten kolmen viikon aikana alavatsaa on painanut ja kihelmöinyt jatkuvasti. Tuntuu, kuin menkat olisivat tuloillaan, mutta eipähän ole näkynyt. Nälkä on jatkuva ja vatsaa turvottaa koko ajan. Alavatsa ikään kuin pömpöttää oudolla lailla juuri häpyluun päältä. Rinnat eivät ole aristaneet eikä mitään pahoinvointia ole ilmennyt. Ainoastaan tämä alavatsan outo tunne ja mahan turvotus. Onko raskauden merkkejä?
Kävin viikko sitten koulun terveydenhoitajalla tekemässä raskaustestin, ja se näytti negatiivista. Kysymykseni siis kuuluu, että onko mahdollista, että olen raskaana huolimatta jälkiehkäisypillerin käytöstä ja kuukautisten poisjäämisestä? Kuinka luotettava virstasta tehtävä testi on? Pitäisikö kotitesti tehdä uudelleen, vai marssia suoraan lääkäriin tekemään verikokeesta testi? Toivon myötätuntoa ja ymmärrystä, sillä olen aivan yksin tämän ongelman kanssa. Tunnen oloni likaiseksi ja typeräksi. En olisi koskaan kuvitellut näin itsestäni, sillä olen aina pitänyt itseäni vastuuntuntoisena ja älykkäänä. Mietin jatkuvasti mitä teen jos olen raskaana, kenelle kerron ja mitä sanon. Tiedän, että äitini tukisi varmasti mutta en tiedä miten kertoisin hänelle.
Jos oikeasti olen raskaana, niin abortti on ainoa ratkaisu. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin jos olisin nyt raskaana olisin noin 9:llä kuulla. Voiko tällöin aborttia enää suorittaa? Keneen otan yhteyttä? Paljon se maksaa ja voiko sen suorittaa ilman, että vanhemmat saavat tietää?
Koko kevät on mennyt pilalle tämän paskan takia. Olen erittäin kiitollinen sille, joka osaa vastata asiallisesti esittämiini kysymyksiin, sillä se on ainoata tukea jota nyt voin saada. Muutenkin lukiossa paineet ovat kovat, ja olen oikeastaan opiskelun puolesta aika loppuunpalanut. Masennuksen ja lievän syömishäiriön lisäksi tälläinen pettymys ei ole tuottanut mitään hyvää mielenterveydelleni. Itsemurha on mielessä joka päivä, kun kaikki on tuntuu niin ylitsepääsemättömältä. Kuitenkin ilmeisesti jotain toivoa tulevasta löytyy, kun viitsin kysyä edes täältä neuvoa.
17 v, apua..
4
249
Vastaukset
- chellam
itse tullu raskaaks pääsiäisenä viikkoja nyt 8 1 eli kyllä se testissä jo näkyy. viikko sitten kanssa olisi pitänyt jo näkyä hyvinkin, raskaustestit näyttää plussaa vk 4 eli silloin kun menkkojen pitäisi alkaa ja usein jopa aikaisemminkin jos on herkkä testi. jos huolestuttaa vielä tee uusi testi kyllä siihen tulokseen noilla viikoilla voi luottaa.
tarkoitat varmaan 9 viikolla ei kuulla ;) raskauden keskeytyksen saa viikoille 12 asti. tarvitsee ymmärtäkseni aikuisen saattajan kotiin sieltä sitten....
hanki apua itsellesi tuossa vaikeassa tilanteessa :/ - 29+2
Raskaus olisi jo tullut ilmi. Kai olet käynyt sukupuolitautitesteissä? Joitain voi tehdä jo nyt, osan sitten myöhemmin (kerrot että voi olla ettei kondomi ole ollut koko aikaa paikallaan...). Suuri osa sp-taudeista voi olla oireettomia..
Sinuna menisin juttelemaan asiasta jonkun alan ammattilaisen kanssa. Miksi tuo ei mielestäsi ole raiskaus jos kerran yhdyntä on tapahtunut vasten sinun tahtoasi?
Hae apua itsellesi!! Mahdollisimman hyvää kevättä. - 2+7
Mene uudestaan sinne terveydenhoitajalle ja kerro sama mitä täällä. Saat varmasti oikeita ja asiallisia vastauksia. Äläkä panikoi asiasta, josta et ole edes varma! Omaan korvaan kuulostaa kyllä melko pieneltä mahdollisuudelta, että olisit raskaana. Testi näyttänyt negaa ja kuukautiset poissa alipainon takia. Tietenkään netin kautta ei voi kukaan tehdä diagnoosia.
- 2+7
Tuli vielä mieleen, että jos nyt haluat pikaisen mielenrauhan itsellesi, niin käy tänään ostamassa testi ja tee se huomenna aamuvirtsasta! Ja vaikka ylihuomenna toinen, sekin aamulla. Jos kumpaankaan ei tule edes pientä haamuviivaa, niin on aika ihme, että olisit raskaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh982361Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1901939- 1841527
- 82942
- 249932
- 62809
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11806- 55712
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213653Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349631