Tradenomiksi alle 3,5 vuodessa?

nopeakaaleppi

Voiko tradenomiksi valmistua alle 3,5 vuodessa ja miten se onnistuu? Jos on vaikka ennen koulua suorittanut opintopisteitä?

3

194

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi, isoissa amkeiss

Yleisesti isoissa kouluissa on helpompaa valmistua nopeammin, koska kursseja järjestetään jatkuvasti ja voi valita myös iltapoiskelua ja verkkokursseja. Näin lukujärjestyksen saa täytetyksi yksilöllisemmin eikä ole pakko mennä koko ajan aloitusryhmän mukana. Yleensä isommissa amkeissa tehdään heti opintojen alussa hops, eli henkilökohtainen opintosuunnitelma, ja sitä voi täydentää opintojen kuluessa.

Pienissä kouluissa lukujärjestys on koulumaisempi, koska opiskelijoita on vähän. Jos olet jotain tehnyt etukäteen, saat aiemmasta suorituksesta hyväksiluvun ja vapaata siksi aikaa kun muut tekevät saman kurssin. Periaatteessa voisit valmistua nopeammin, mutta käytännössä et, sillä kursseja ei voi järjestää kuin aloitusryhmän lukujärjestyksen mukaisesti, koska muuten niille ei tule tarpeeksi opiskelijoita. Toisen vuosikurssin lukujärjestys saattaa joskus satunnaisesti sopia lukujärjestyksessäsi olevaan vapaaseen aikaan, mutta ei välttämättä. Opettajat eivät myöskään välttämättä suostu ottamaan sinua tunneille, jos eivät ole tottuneet siihen, että luokassa on muitakin kuin kiinteään ryhmään kuuluvia opiskelijoita. Pienissä kouluissa opiskelu tapahtuu yleensä aloitusryhmien mukaisesti hyvin koulumaisesti.

• 2034

Helposti onnistuu. Minulla meni tradeopinnoissa 2,5 vuotta ja pisteitäkin tuli parikymmentä ylimääräistä. Ensimmäisen syksyn ja kevään aikana suoritin "normaalin" määrän opintopisteitä, kesän olin 1. työharjoittelussa, 2. vuoden syksy ja kevät sama homma (paitsi että olin myös iltatöissä) ja 2. vuoden kesänä olin vaihto-opiskelemassa. 3. vuoden syksyllä suoritin 2. työharjoittelun ja samalla tein opinnäytetyön (sain tehtyä tosi hyvin opparia itsenäisesti ja työharjoittelusta puolestaan joustettiin niin, että sain kaksi vapaapäivää, kun minulla oli aiheen esitys, opponointi ja kypsyysnäytteen teko keskellä päivää).

• dsdsaodk

Helposti onnistuu! Teet harjoittelut kesäisin ja aloitat opparin ajoissa. Itse valmistuin kolmessa vuodessa. Normaalistihan opparia varten on varattu neljännen vuoden syksy, mutta tein opparin muiden opintojen ohessa kolmennen vuoden keväällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      638
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      580
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      62
      495
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68