Voiko tradenomiksi valmistua alle 3,5 vuodessa ja miten se onnistuu? Jos on vaikka ennen koulua suorittanut opintopisteitä?
Vastaukset 3
- Voi, isoissa amkeiss
Yleisesti isoissa kouluissa on helpompaa valmistua nopeammin, koska kursseja järjestetään jatkuvasti ja voi valita myös iltapoiskelua ja verkkokursseja. Näin lukujärjestyksen saa täytetyksi yksilöllisemmin eikä ole pakko mennä koko ajan aloitusryhmän mukana. Yleensä isommissa amkeissa tehdään heti opintojen alussa hops, eli henkilökohtainen opintosuunnitelma, ja sitä voi täydentää opintojen kuluessa.
Pienissä kouluissa lukujärjestys on koulumaisempi, koska opiskelijoita on vähän. Jos olet jotain tehnyt etukäteen, saat aiemmasta suorituksesta hyväksiluvun ja vapaata siksi aikaa kun muut tekevät saman kurssin. Periaatteessa voisit valmistua nopeammin, mutta käytännössä et, sillä kursseja ei voi järjestää kuin aloitusryhmän lukujärjestyksen mukaisesti, koska muuten niille ei tule tarpeeksi opiskelijoita. Toisen vuosikurssin lukujärjestys saattaa joskus satunnaisesti sopia lukujärjestyksessäsi olevaan vapaaseen aikaan, mutta ei välttämättä. Opettajat eivät myöskään välttämättä suostu ottamaan sinua tunneille, jos eivät ole tottuneet siihen, että luokassa on muitakin kuin kiinteään ryhmään kuuluvia opiskelijoita. Pienissä kouluissa opiskelu tapahtuu yleensä aloitusryhmien mukaisesti hyvin koulumaisesti. - 2034
Helposti onnistuu. Minulla meni tradeopinnoissa 2,5 vuotta ja pisteitäkin tuli parikymmentä ylimääräistä. Ensimmäisen syksyn ja kevään aikana suoritin "normaalin" määrän opintopisteitä, kesän olin 1. työharjoittelussa, 2. vuoden syksy ja kevät sama homma (paitsi että olin myös iltatöissä) ja 2. vuoden kesänä olin vaihto-opiskelemassa. 3. vuoden syksyllä suoritin 2. työharjoittelun ja samalla tein opinnäytetyön (sain tehtyä tosi hyvin opparia itsenäisesti ja työharjoittelusta puolestaan joustettiin niin, että sain kaksi vapaapäivää, kun minulla oli aiheen esitys, opponointi ja kypsyysnäytteen teko keskellä päivää).
- dsdsaodk
Helposti onnistuu! Teet harjoittelut kesäisin ja aloitat opparin ajoissa. Itse valmistuin kolmessa vuodessa. Normaalistihan opparia varten on varattu neljännen vuoden syksy, mutta tein opparin muiden opintojen ohessa kolmennen vuoden keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479