Paino noussut +700g/vko!

Kauhistunut

Miten tämä olisi hillittävissä? Juoksulenkille ei tämän mahan kanssa lähdetä....

16

1983

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkyttynyt

hei... et kai oo tosissas...
      700g on todellakin kohtuullinen lisä!!!
      Ei paniikkia!!!
      Totta kai se paino nousee... entiselläänkö luulit pysyväs!?

• joosa

Kannattaisi varmaan tarkistaa mitä laittaa suuhun ja kuinka paljon ;) Millä raskausviikoilla olet?

• Laura

Millä rv viikolla olet?
        Itsellänikin nousu alussa aika paljon ja nyt olen alkanut lenkkeilemään (sitä voi harrastaa myös ison mahan kanssa) Jos ei ole liian laiska lähtemään!
        Ja nyt paino on pudonnut pari kiloa ja tuntuu hyvältä.
        Kannattaa myös katsoa mitä ruokaa syöt.
        Esim rasvaset kannattaa jättää pois.myös karkki/suklaat.

• rv10+
        Laura kirjoitti:

Millä rv viikolla olet?
        Itsellänikin nousu alussa aika paljon ja nyt olen alkanut lenkkeilemään (sitä voi harrastaa myös ison mahan kanssa) Jos ei ole liian laiska lähtemään!

Paljonko sulla nousi sit paino alussa ja missä vaiheessa? Mulla ei ole vielä noussut yhtään. Olen kohta 11rv:lla, vasta. Liikun ja yritän syödä normaalisti. Kyllähän tuo 700g:n painonnousu viikossa on kyllä aika paljon... ainakin jos se jatkuu tasaisesti.

• rv10+
        Laura kirjoitti:

Millä rv viikolla olet?

Paljonko sulla paino nousi alussa ja missä vaiheessa? Minä olen kohta 11rv:lla (vasta) ja ei ole yhtään vielä noussut - ei kai pitäisikään...? Liikun ja yritän syödä normaalisti.

• Laura
        rv10+ kirjoitti:

Paljonko sulla paino nousi alussa ja missä vaiheessa? Minä olen kohta 11rv:lla (vasta) ja ei ole yhtään vielä noussut - ei kai pitäisikään...? Liikun ja yritän syödä normaalisti.

nyt paino kokonaisuudessaan 5 kiloo.Ja rv 29 menossa.että ei paljon,sanoivat neuvolassa että ihan hyvä painonnousu on.

• liikkuja

olla hillittävissä! Tässä vaikkapa kaksi pointtia:

1. Katso mitä ja kuinka paljon suuhusi laitat.
      (karkit,suklaa,sipsit, pullat!!)
      2. Liiku! Ei tarvitse juosta! Kyllä varmaan pystyt kävelemään. Tee niin pitkiä kävelylenkkejä kuin jaksat.

Olet ilmeisesti jo aika pitkällä raskautta??

• vinkkejä

Mulla on vähän samanlainen ongelma, eli paino nousee...

Mulla oli alkuraskaus yhtä uupumusta, kävin töissä ja nukuin. Ei muuta. Pahoinvoinnin takia oli pakko syödä usein. Ruuan oli pakko olla illakin jotain lämmintä.

Ruokatavat muuttui siis totaalisesti vanhasta terveellisestä - ei iltasyömistä -linjastani. Mutta pakko mikä pakko. Yrjötys pysyi loitolla vain syömisellä.

Myös liikunta jäi, sillä oikeasti nukuin töistä päästyäni iltaan asti ja siitä sitten suoraan yöunille. Ei yhtään voimia lähteä liikkumaan. Huh onneksi se on ohi.

Nyt (rv 22) kun olisi voimia liikkua, niin ei pysty. On suppareita ja on liitoskipuja. Hyvä jos lähikauppaan pääsee kävellen.

Eli tämän pitkän vuodatuksen jälkeen: onko kellään ideoita, mitä voin tehdä? Kaipaan hirveästi liikuntaa, mutta en pääse kovinkaan pitkälle.

• neuvoja

Mulla oli alkuraskaus yhtä uupumusta, kävin töissä ja nukuin. Ei muuta. Pahoinvoinnin takia oli pakko syödä usein. Ruuan oli pakko olla illakin jotain lämmintä.

Ruokatavat muuttui siis totaalisesti vanhasta terveellisestä - ei iltasyömistä -linjastani. Mutta pakko mikä pakko. Yrjötys pysyi loitolla vain syömisellä.

Myös liikunta jäi, sillä oikeasti nukuin töistä päästyäni iltaan asti ja siitä sitten suoraan yöunille. Ei yhtään voimia lähteä liikkumaan. Huh onneksi se on ohi.

Nyt (rv 22) kun olisi voimia liikkua, niin ei pysty. On suppareita ja on liitoskipuja. Hyvä jos lähikauppaan pääsee kävellen.

Eli tämän pitkän vuodatuksen jälkeen: onko kellään ideoita, mitä voin tehdä? Kaipaan hirveästi liikuntaa, mutta en pääse kovinkaan pitkälle

• Terhi
        neuvoja kirjoitti:

Eli tämän pitkän vuodatuksen jälkeen: onko kellään ideoita, mitä voin tehdä? Kaipaan hirveästi liikuntaa, mutta en pääse kovinkaan pitkälle

Jos et enää kärsi pahoinvoinnista niin kannattaa syödä terveellisesti.
        Minä syön yhden lämpimän aterian päivässä,siinä kolmen maissa.
        Aamupalaksi puuroa ja leipää pari palaa ja iltapalaksi leipää ja hedelmän.
        Välipaloina syön kurkkua,tomaattia ja erilaisia vihanneksi.
        Porkkana on hyväksi ja vie nälän ja paino ei nouse.
        Alukuraskaudessa söin usein vain porkkanoita ja paljon.Nälkä lähti ja kilot ei nousseet.
        Olen myös lenkkeillyt aktiivisesti ihan raskauden alkuajoista lähtien.Jos sinulla ei ole mahdollisuutta liikuntaan niin suosittelen ravitsevaa ruokavaliota.Ei roskaruokaa/rasvaisia ja lihottavia.
        Kaverini lihosi koska ei liikkunut ja veteli vain rasvaista ruokaa.Normaalia että siinähän lihoo tietysti.

• Kauhistunut

ja järkyttynyt tuosta yhtäkkiä alkaneesta painonnoususta. Tähän asti paino on noussut alle 400g/vko.

• Kauhistunut

että yli 500g/vko ei ole "normaalia".

• Tupu

Jos meet ultraan uudestaan ja odotat kaksosia?Se selittää ton painonnousun.Jos ne ei oo ennen nähny et siel kasvaa toinenkin.
        Jos se on kasvanu vähän hitaammin ja nyt alkanu vasta kasvamaan.
        Tai sit diabetes vois olla toinen kanssa.Silloin paino nousee.
        Mut älä huolestu,käy testeissä,kyllä se selvii.

• Kauhistunut
        Tupu kirjoitti:

Jos meet ultraan uudestaan ja odotat kaksosia?Se selittää ton painonnousun.Jos ne ei oo ennen nähny et siel kasvaa toinenkin.
        Jos se on kasvanu vähän hitaammin ja nyt alkanu vasta kasvamaan.
        Tai sit diabetes vois olla toinen kanssa.Silloin paino nousee.
        Mut älä huolestu,käy testeissä,kyllä se selvii.

eli ei diabetesta. Ja ei, ei kaksosia :)

• Mii

Sun pienokaisella on nyt juuri ilmeisesti kasvupyrähdys. Mulla oli kanssa kausi jolloin painoa tuli yli 700g/vko, muulloin 500g/vko paikkeilla. Mä oon ymmärtänyt että sellaiset 300-700g/vko saa tulla (riippuu tietenkin raskauden vaiheesta). Jos sulla oli yksi kerta tullut 700g, niin ei tarkoita että sitä tästä eteenpäin aina tulee. Ja kyllä ne sielä neuvolassa sitten sanovat jos on tullut "liikaa".

• leppis

Niin on mullakin, mutta neuvolassa lohdutti että turvotus tekee paljon (ei mahdu sormukset sormeen).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe