Turvallinen lataus

SLAcces

Miksi pitää mainostaa että lataus on turvallinen. Eikö kyseinen lataus sitten oikeasti ole turvallinen.

26

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Erotukseksi tunnetuista haittaohjelmien levittäjistä
      finnish.toggle.com
      finnish.ircfast.com

    • !!!

      Vain haittaohjelmat mainostavat latauksensa olevan "turvallisia". Normaaleissa ohjelmissa sitä ei lue.
      WOT-lisäosa selaimeen auttaa tunnistamaan nämä yleisimmät haittaohjelmasivut.

      • oikea vasen

        WOT auttaa? Buahahaha....


    • 3+16

      Valmistajien sivut ovat oikea osoite lataamiseen tai sitten joku turvalliseksi havaittu sivusto esim. http://www.download.fi/

      WOT on hyvä lisä.

      • gdfgdg

        Hyvä lisä jos haluat että joku kolmas osapuoli seuraa kaikkea mitä teet


    • metsää puilta

      Eihän tiedoston lataamisessa mitään vaaraa ole, kyllä se on käyttäjän käyttöjärjestelmä, joka sen vaaran aiheuttaa.

      • Ei kai pelkkä tiedostojen lataaminen ole vaarallista millään käyttöjärjestelmällä, mutta jos on ladannut suoritettavaa ohjelmaa sisältävän tiedoston niin sellaisen käynnistäminen voi olla vaarallista käyttöjärjestelmästä riippumatta.


    • Pentti Nelonen

      "..mutta jos on ladannut suoritettavaa ohjelmaa sisältävän tiedoston niin sellaisen käynnistäminen voi olla vaarallista käyttöjärjestelmästä riippumatta."

      Riippuu käyttöjärjestelmästä, kun Windowsiin suunnatut .exe-tiedostot eivät toimi Linuxin jakeluissa, tai niiden sukuisissa Unix-pohjaisissa Mac:eissa.

      • Exe tiedostot eivät tietenkään toimi muissa kuin Windowseissa mutta niitä haittaohjelmia jaetaan paljon muissakin tiedostoissa kuin pelkästään .exe:issä.

        Esim. .jar tiedostot toimivat linukseissa: http://tnw.co/11xyMVw

        Maceille on tehty enemmänkin haittaohjelmia, osa troijalaisia jotka ovat naamioituneet joksikin hyötyohjelmaksi jonka tumpelo menee sitten asentamaan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Trojan_BackDoor.Flashback


      • ------>>
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Exe tiedostot eivät tietenkään toimi muissa kuin Windowseissa mutta niitä haittaohjelmia jaetaan paljon muissakin tiedostoissa kuin pelkästään .exe:issä.

        Esim. .jar tiedostot toimivat linukseissa: http://tnw.co/11xyMVw

        Maceille on tehty enemmänkin haittaohjelmia, osa troijalaisia jotka ovat naamioituneet joksikin hyötyohjelmaksi jonka tumpelo menee sitten asentamaan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Trojan_BackDoor.Flashback

        Linuxin jakelut eivät käytä Oracle Javaa, jossa Jacksbot Java malware voi toimia.
        Niissä käytetään OpenJDK:ta.


      • >>>-<<<<
        ------>> kirjoitti:

        Linuxin jakelut eivät käytä Oracle Javaa, jossa Jacksbot Java malware voi toimia.
        Niissä käytetään OpenJDK:ta.

        Ooks vähä tyhmä :DDDD, etkö tosiaan tiedä mikä on .jar-tiedosto?


    • IE:n Smart Screen suodin on hyvä apu arvioitaessa ladattujen ohjelmien turvallisuutta. Smart Screen suodin ei esimerkiksi päästä haittaohjelmia joita se pystyy tunnistamaan lainkaan läpi = käyttäjä ei voi vahingossakaan asentaa sellaista.

      Todellinen esimerkki oikealta juuri nyt toiminnassa olevalta haittaohjelmaa jakavalta weppisivulta:

      http://aijaa.com/Jit0WV

    • Tyhmähkö

      Mistä voin ladata Microsoft word 2002 ilmaiseksi? mikä on turvallinen sivusto?
      Toimiiko Windows Xp:ssä joku muu uudempi kirjoitus ohjelma?
      Jouduin poistamaan word 2002:sen kun se ei enää toiminut oikein.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Word 2002 on jo kaikkien tukimuotojen ulkopuolella ja ei ole enää turvallinen:

        http://support.microsoft.com/lifecycle/default.aspx?LN=en-us&p1=3253&x=16&y=13

        Libre Officen saa ilmaiseksi kun sillä XP:lläkään ei ole enää elinaikaa kuin alle vuosi joten ei varmaan kannata hommata siihen mitään maksullisia Officeja.

        Kiitti tiedosta. Miksi XP:llä ei ole elinaikaa enemmän kuin alle vuosi?
        Lopettaako Microsoft päivitykset?
        Minä vain olisin halunnut Microsoft word 2002:sen, koska osaan käyttää sitä :).


      • heaviness kirjoitti:

        Kiitti tiedosta. Miksi XP:llä ei ole elinaikaa enemmän kuin alle vuosi?
        Lopettaako Microsoft päivitykset?
        Minä vain olisin halunnut Microsoft word 2002:sen, koska osaan käyttää sitä :).

        "Lopettaako Microsoft päivitykset?"
        Juuri tuosta on kysymys. Pari kolme kuukautta tuen loppumisen jälkeen XP konetta ei pitäisi kytkeä enää nettiin. Kirjoituskoneenahan toki käy niin kauan kuin kone vain toimii.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        "Lopettaako Microsoft päivitykset?"
        Juuri tuosta on kysymys. Pari kolme kuukautta tuen loppumisen jälkeen XP konetta ei pitäisi kytkeä enää nettiin. Kirjoituskoneenahan toki käy niin kauan kuin kone vain toimii.

        Kiitti taas :). Milloin on tarkka päivä kun päivitykset loppuu?
        Onko mahdollista ladata toinen uudempi käyttöjärjestelmä tähän koneeseen XP:n tilalle?
        Tämä kone on Fujitsu Siemens Amilo (Hinta silloin 2004 noin 1400) Intel Inside Pentium 4 ja ATI 9700 resolution näyttö.


      • e.j.m kirjoitti:

        Kiitti taas :). Milloin on tarkka päivä kun päivitykset loppuu?
        Onko mahdollista ladata toinen uudempi käyttöjärjestelmä tähän koneeseen XP:n tilalle?
        Tämä kone on Fujitsu Siemens Amilo (Hinta silloin 2004 noin 1400) Intel Inside Pentium 4 ja ATI 9700 resolution näyttö.

        Tarkka päivä on näillä näkyvin 8.4.2014. ( Win XP osalta).

        Koneeseen on mahdollsta asentaa jokin muu käyttöjärjestelmä. Näitähän löytyy mm Linux jakeluita, Ubuntu, Lubuntu, Xubuntu. Näistä Lubuntu soveltuu parhaiten vanhaan koneeseen ja se soveltuu hyvin nettikäyttöön. Uudemman Windowsin tuohon voi saada mutta ne ei varmaankaan toimi nopeasti.


      • vapunen kirjoitti:

        Tarkka päivä on näillä näkyvin 8.4.2014. ( Win XP osalta).

        Koneeseen on mahdollsta asentaa jokin muu käyttöjärjestelmä. Näitähän löytyy mm Linux jakeluita, Ubuntu, Lubuntu, Xubuntu. Näistä Lubuntu soveltuu parhaiten vanhaan koneeseen ja se soveltuu hyvin nettikäyttöön. Uudemman Windowsin tuohon voi saada mutta ne ei varmaankaan toimi nopeasti.

        Kiitos tiedoista :)


    • Samaa mieltä. Libreofficella pärjää ihan hyvin ainakin perusasioissa.

      • kissakuva takas

        Mä taas en ole samaa mieltä sun kanssa. Mistään.


    • PXP

      Minulla HP Pavilion 5000 ja XP Mikä käyttis koneeseen kannattaisi ladata?

    • Lubuntu jos käytät sitä vain nettikäyttöön.

    • PXP

      Netin lisäksi teen laskentataulukkoja ja kirjoittelen tekstejä. Lisäksi tulostan paperille.
      Vähän myös kuvankäsittelyä.
      Lubuntu käynee noihin?

      Teettääkö outo käyttis kuitenkin niin paljon opettelua, että uudempi Windows hitaampanakin olisi kätevämpi?

    • Libreoffice ohjelmalla voi tehdä taulukkolaskentaa ja kirjoittaa tekstejä. Kuvankäsittelyyn käy esim Gimp: http://www.gimp.org/

      Mutta testaamalla selviää että onnistuuko halutut hommat tuolla käyttiksellä. Lubuntua voi testata suoraan DVD levyltä ilman asennusta. Tämä toki ei anna täysin oikeata kuvaa siitä. ( mm nopeus saattaa olla hidas).

    • DFDFDFDFDFDF

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe