Kurkia on nykyään meilläpäin enemmän kuin ennen. Viime kesänä valtasivat talon edestä pellon jolla yleensä kuovit pesii. Niinhän siinä sitten kävi, että jonkin ajan päästä kuovin kolme poikasta hävisivät. Olen täysin varma että kurjet söivät ne! Miten saisin kurjet pysymään poissa tuosta pellolta? Kuovit ovat asustelleet tuossa lapsuudestani asti enkä tykkää noista isoäänisistä kurjista.
Miten pitää kurjet poissa kun ne syö kuovin poikaset?!
2
297
Vastaukset
- petokurki
Ei ne kurjet yleensä pesi pellolla vaan hyvinkin vaikeakulkuisilla soilla ja suolampien rannoilla. Ehkäpä ne ovat nekin muuttaneet lähemmäksi meitä ihmisiä?
Toki se kurki varmaan nappaa linnunpoikasen kun se syö sammakoita ja muuta pientä eläintä. Yleensähän ne kuitenkin tulevat syysmuutolla pelloille viljaa syömään. En osaa antaa sinun kysymykseen vastausta, mutta luonnossa iso osa linnunpoikasista joutuu toisten lintujen tai muiden eläinten ravinnoksi. Tuskinpa edes itse olit todistamassa, että kurki otti kuovin poikasen? Hyvinkin moni muu voi olla "syyllinen".
Ja jos kurki ottikin kuovin poikasen poikastensa ravinnoksi niin se kuuluu normaaliin luonnon kiertokulkuun. Kuovi vaan joutuu etsimään seuraavana kesä turvallisemman pesäpaikan, näin se menee.... :) - punasorsa
Jos joku ampuu lapsesi, niin etsi turvallisempi kotipaikka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627