Meillä on öljylämmitys ja öljyä menee 2700 l/v.
Olen jonkin aikaa miettinyt maalämpöön siirtymistä, muttainvestointi 14.000€ tuntuu melko kalliilta.
Nyt sitten tarjottiin kaukolämpöä joka löi laudalta molemmat.
Liittymismaksu 2400€
Alajakokeskus Jäspi 2600€
Perusmaksu 30€/kk.
Energia 0,04€/kWh
Vertailulaskelmia:
Öljylämmitys:
2700l. * 1,08€ = 2916€
Hyötysuhde parhaimmillaan 90%
Lämmitykseen menevä energia= 24,3 kWh
Lämmityskilowatin hinta = 0,12€/kWh
Kaukolämpö:
Energia 0,04€/kWh
Perusmaksu 360€/v.
Perusmaksu muutettuna energiaksi 360€/24300 = 0,015€/kWh.
Kaukolämpöenergia 0,0,059€/kWh.
Tähän hintaan ei vielä ole laskettu suuttimien vaihtoja, suodattimien vaihtoja, nuohousta, säätöä...
Ja ainahan se öljypoltin kohii just joulupäivänä jolloin huoltomies ei edes liikahda alle 200€ hälyillä.
Erotus vuodessa:
0,12-0,059 = 0,061€
0,061 x 24300 = 1482€/v.
Lämmitysmuoto on helppo ja huoleton.
Ei juuri hajoavia tai kuluvia osia.
En siis edes mieti enää muita vaihtoehtoja.
Kaukolämpö tupaan.
76
2006
Vastaukset
- Kaukolämpöonjees
Eikä tässä vielä kaikki :)
Li-plastin säiliöstä sain 200€
Löpuista öljyistä sain 300€
Vanhasta polttimesta 200€
Vielä on jäljellä jäspi 17 eco kattila. - 1-1
Joo eipä se siitä paljoa parane vaikka hyppynarulla lämmittäis !
- Vesivirta
Mites asennuskulut on huomioitu?
Meilläpäin pelkän KL-lämmönvaihtimimen (se alakeskus) vaihto avaimet käteen lienee 5-6 t€, jolloin ei tarvitse kaivaa eikä vetää pitkiä putkia.
Oliko KL-energian kokonaishinnassa huomioitu tilausenergian mukainen maksu?- Kaukolämpöonjees
Asennuksen tein itse.
Tuli samaan tilaan kuin oli vanha öljykattila.
Lisäksi sain vanhasta pannuhuoneesta mukavan harrastetilan.
Miksi ihmeessä alajakokeskuksen vaihdon yhteydessä pitäisi vetää pitkiä putkia?
Kerrotko vielä mikä on tilausenergian mukainen maksu? - Rööriroopet
Kaukolämpöonjees kirjoitti:
Asennuksen tein itse.
Tuli samaan tilaan kuin oli vanha öljykattila.
Lisäksi sain vanhasta pannuhuoneesta mukavan harrastetilan.
Miksi ihmeessä alajakokeskuksen vaihdon yhteydessä pitäisi vetää pitkiä putkia?
Kerrotko vielä mikä on tilausenergian mukainen maksu?Kaukolämpöyhtiö taitaa toimittaa putket vain tontin rajaan asti. loppu hoidettava tai maksettava itse.
Kaukolämmössä on yleensä kulutuksen mukainen energiamaksu ja tilausvesivirran mukainen energiamaksu, joista jälkimmäinen menee aina vakiona, kulutit tai et. Elenialla se näyttää olevan leivottu perusmaksuun tänäpäivänä.
http://www.elenia.fi/lampo_ja_kaasu/hinnoittelu_kaukolampo
Sinulla on ilmeisesti putkipuolen luvat kunnossa, kun voit asennella röörit itse ja KL-firmalle kelpaavasti. - Kaukolämpöonjees
Rööriroopet kirjoitti:
Kaukolämpöyhtiö taitaa toimittaa putket vain tontin rajaan asti. loppu hoidettava tai maksettava itse.
Kaukolämmössä on yleensä kulutuksen mukainen energiamaksu ja tilausvesivirran mukainen energiamaksu, joista jälkimmäinen menee aina vakiona, kulutit tai et. Elenialla se näyttää olevan leivottu perusmaksuun tänäpäivänä.
http://www.elenia.fi/lampo_ja_kaasu/hinnoittelu_kaukolampo
Sinulla on ilmeisesti putkipuolen luvat kunnossa, kun voit asennella röörit itse ja KL-firmalle kelpaavasti.Kaukolämpöfirma tuo putket pannuhuoneeseen asti.
Kaukolämpöä ei kiinnostanut vaikka kerroin itse tekeväni putkityöt.
Kaukolämmön työnjohtaja käy tarkistamassa alajakokeskuksen kytkennät nnen kytkentää, ja sekin vain ensiöpuolen, eli kaukolämmön puolena.
Näitä uusia puristusliitoksia ei sallita.
Putkitöihin ei lupia tarvitse, eikä niitä kukaan vaadi.
Kerrotko missä voin suorittaa putkipuolen luvat?
Tuntuu että nykyinen uusavuttomien sukupolvi ei osaa mitään itse, ei uskalla mitään itse ja luulee kaiken olevan luvanvaraista.
Edes koneellinen lämmön talteenotolla oleva ilmanvaihtokone ei ole pakollinen uudessa talossa, niin vain luullaan.
Täällä meillä on perusmaksu 800 m3 asti 360€/vuosi.
Energia maksaa 40€ MWh vuodenajasta riippumatta. - 234rtyuio
Kaukolämpöfirma tuo putket pannuhuoneeseen asti.
Kaukolämmön työnjohtaja käy tarkistamassa alajakokeskuksen kytkennät nnen kytkentää, ja sekin vain ensiöpuolen, eli kaukolämmön puolena.
Tuntuu että nykyinen uusavuttomien sukupolvi ei osaa mitään itse, ei uskalla mitään itse ja luulee kaiken olevan luvanvaraista.
Edes koneellinen lämmön talteenotolla oleva ilmanvaihtokone ei ole pakollinen uudessa talossa, niin vain luullaan.
Energia maksaa 40€ MWh vuodenajasta riippumatta."Näitä uusia puristusliitoksia ei sallita."
Riippuu yhtiöstä.
"Kaukolämpöä ei kiinnostanut vaikka kerroin itse tekeväni putkityöt."
Melko harvinaista.
"Tuntuu että nykyinen uusavuttomien sukupolvi ei osaa mitään itse, ei uskalla mitään itse ja luulee kaiken olevan luvanvaraista."
Kerrotko miksi sitten joudut tilaamaan joulupäivänä huoltomiehen korjaamaan poltinta?
"Edes koneellinen lämmön talteenotolla oleva ilmanvaihtokone ei ole pakollinen uudessa talossa, niin vain luullaan."
Tietyin ehdoin voit jättää sen pois, mutta käytännössä tuo on pientalossa pakollinen. - spede181
Kaukolämpöfirma tuo putket pannuhuoneeseen asti.
Energia maksaa 40€ MWh vuodenajasta riippumatta.ei kl putkia ensiö puolellelle voi tehdä kuin luvan haltija puhut paskaa!
- sunair500
Meillä on Lahden alueella kaukolämpö käytössä. Mielipiteitä on monia, mutta itse "sinuna" miettisin/vertailisin myös mahdollisuutta laitta vesi ilpo. Vanhan öljy systeemin jättäisin paikoilleen jolla voisi ajaa ns huiput kovilla pakkaspäivillä.
Itselläni on ainakin sellainen tilanne, että kaukolämpöä menee vuodessa noin 15 Mwh, josta lämpösen veden tuotto on noin 5 Mwh. Lämmitykseen menee loput 10 Mwh, noin 6 kk ajalta. Näistä joulu-,tammi-ja helmikuu on kalliita kuukausia, myös kaukolämmön hinnoittelun osalta. (vuodenaika laskutus).- coreg
Kyllä on putkari pissittänyt oikein kunnolla jos on saanut joltain 5000 lämmönvaihtimen asentamisesta. Kyseessä ei tosiaankaan ole monen tunnin homma. Liittymämaksuun kuuluu kaukolämmön tuonti teknisen tilaan. Itse joutuu tosin usein kaivattamaan ojan oman pihan alueelle.
Joka lämmitysmuodossa hyvät ja huonot puolensa. Kaukolämmössä on itsellä aika vähän tekniikkaa vastuulla. Lämmönvaihdin suht yksinkertainen ja kestävä vekotin eikä lämmin vesi lopu kesken. Maalämmössä investoinnit ja riskit kaluston suhteen paljon isommat. Maalämmössä säästöä tulee tietysti halvemman energian muodossa mutta aika monta vuotta saa eroa maksella. Etenkin jos ottaa lämmitysjärjestelmäinvestointiin lainaa (niinkuin tosielämässä lähes kaikki). Täällä foorumeilla ei tietysti kukaan koskaan ota lainakuluja huomioon kun laskee muutaman kympin kuukausisäästöjään. - Kaukolämpöonjees
Täällä kilowatti on saman hintainen ympäri vuoden.
Tuossa ilmavesi-pumpussa tasaus pitää tehdä jo senkin takia että kun ulkona on -30 tai enemmän pakkasta ei se tuota enää mitään.
Sitten olisi kaksi systeemiä, joista kumpikaan ei ole kunnollinen, tai ainakaan niin toimintavarma kuin kaukolämpö.
Varaava takka sojottaa olohuoneessa, sillä voi poltella jos haluaa. - Kustannusvaikutukset
coreg kirjoitti:
Kyllä on putkari pissittänyt oikein kunnolla jos on saanut joltain 5000 lämmönvaihtimen asentamisesta. Kyseessä ei tosiaankaan ole monen tunnin homma. Liittymämaksuun kuuluu kaukolämmön tuonti teknisen tilaan. Itse joutuu tosin usein kaivattamaan ojan oman pihan alueelle.
Joka lämmitysmuodossa hyvät ja huonot puolensa. Kaukolämmössä on itsellä aika vähän tekniikkaa vastuulla. Lämmönvaihdin suht yksinkertainen ja kestävä vekotin eikä lämmin vesi lopu kesken. Maalämmössä investoinnit ja riskit kaluston suhteen paljon isommat. Maalämmössä säästöä tulee tietysti halvemman energian muodossa mutta aika monta vuotta saa eroa maksella. Etenkin jos ottaa lämmitysjärjestelmäinvestointiin lainaa (niinkuin tosielämässä lähes kaikki). Täällä foorumeilla ei tietysti kukaan koskaan ota lainakuluja huomioon kun laskee muutaman kympin kuukausisäästöjään.Lämmönvaihdin kilkkeineen ei kuulu kaukolämmön liittymishintaan..., se pitää ostaa ja asennuttaa erikseen, siitä tulee se 5-6t€
Lämmönvaihdinkeskuksen käyttöikä n. 25 v.
- 30/30
Vaikuttaa todella hyvältä tuo aloittajan saama tarjous, minkä energiayhtiön se on ?
Täälläpäin hintataso on selvästi korkeampi.- 9+4
Veikkaisin jotain romanialaista energiayhtiötä, jos kerran asennuksetkin saa tehdä itse.
- Präniköitä kaulukses
9+4 kirjoitti:
Veikkaisin jotain romanialaista energiayhtiötä, jos kerran asennuksetkin saa tehdä itse.
Saahan nuo itse tehdä. Miksi ei?
Yhtiö pitää katselmuksen ja katsoo, että kaikki on kunnossa. Paikalla saatetaan tarvita putkaria tepastelemaan ja jonkun kopioimaan vaihtimeen "oikeat" säätöarvot ja tekemän tuosta paperi. - 9+4
Präniköitä kaulukses kirjoitti:
Saahan nuo itse tehdä. Miksi ei?
Yhtiö pitää katselmuksen ja katsoo, että kaikki on kunnossa. Paikalla saatetaan tarvita putkaria tepastelemaan ja jonkun kopioimaan vaihtimeen "oikeat" säätöarvot ja tekemän tuosta paperi.Ei niitä kyllä yleensä saa itse tehdä, lukee kyllä sopimusehdoissa.
- Präniköitä kaulukses
9+4 kirjoitti:
Ei niitä kyllä yleensä saa itse tehdä, lukee kyllä sopimusehdoissa.
Noissa on sama kuin oikeasti melkein kaikissa muussakin pienkiinteistöjen rakentamisessa.
Voit tehdä itse kunhan joku vetää nimet paperiin. Nimen vetäjällä tulee olla tässä tapauksessa lämmönmyyjän hyväksyntä, eli normiputkari.
Näin tämä onnistui esim. itselläni. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. - 9+4
Noissa on sama kuin oikeasti melkein kaikissa muussakin pienkiinteistöjen rakentamisessa.
Voit tehdä itse kunhan joku vetää nimet paperiin. Nimen vetäjällä tulee olla tässä tapauksessa lämmönmyyjän hyväksyntä, eli normiputkari.
Näin tämä onnistui esim. itselläni. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole.Normi putkitöihin et tarvitse koulutusta etkä työkokemusta. Kaukolämpöön taas tarvitset em. asiat, eli käytännössä rikot sopimusta tuollaisella toiminnalla.
- Präniköitä kaulukses
9+4 kirjoitti:
Normi putkitöihin et tarvitse koulutusta etkä työkokemusta. Kaukolämpöön taas tarvitset em. asiat, eli käytännössä rikot sopimusta tuollaisella toiminnalla.
No. Työt on tehty ja työt hyäksytty lämmöntoimittajan osalta.
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin et tarvitse yhtään mitään koulutusta, etkä työkokemusta, vaan esim. omassa sopimuksessa lukee, että työn tekijällä tulee olla lämmönjakotoimittajan hyväksyntä. Lämmönjakotoimittaja sitten saa aivan itse päättää ketä hyväksyy ja ketä ei.
Usein hyväksyntä menee käytännössä niin, että joku putkari käy lämmöntoimittajan päivän kurssin, josta maksaa kurssimaksut, pari pullooa konkku sopiville henkilöille ym. Sitten pätevyys on saatu ja ollaan päteviä tekemään näitä vaativia töitä. - fefe77
No. Työt on tehty ja työt hyäksytty lämmöntoimittajan osalta.
Jos oikein tarkkoja ollaan, niin et tarvitse yhtään mitään koulutusta, etkä työkokemusta, vaan esim. omassa sopimuksessa lukee, että työn tekijällä tulee olla lämmönjakotoimittajan hyväksyntä. Lämmönjakotoimittaja sitten saa aivan itse päättää ketä hyväksyy ja ketä ei.
Usein hyväksyntä menee käytännössä niin, että joku putkari käy lämmöntoimittajan päivän kurssin, josta maksaa kurssimaksut, pari pullooa konkku sopiville henkilöille ym. Sitten pätevyys on saatu ja ollaan päteviä tekemään näitä vaativia töitä.Niin ja jos tarkkoja ollaan, niin sinulla ei edelleenkään ole lupaa tehdä tuota työtä. Mutta hitot sopimuksista tai oikein tehdystä työstä, kunhan itse hyötyy. Sitten kun lämmöntoimittaja nostaa hintoja tai yrittää jollakin tapaa kusettaa laskuissa, niin ollaan täällä ensimmäisenä poraamassa. No tuollaista tuo tuulipukukansa tuppaa olemaan :DDD
- KVV vaaditaan
fefe77 kirjoitti:
Niin ja jos tarkkoja ollaan, niin sinulla ei edelleenkään ole lupaa tehdä tuota työtä. Mutta hitot sopimuksista tai oikein tehdystä työstä, kunhan itse hyötyy. Sitten kun lämmöntoimittaja nostaa hintoja tai yrittää jollakin tapaa kusettaa laskuissa, niin ollaan täällä ensimmäisenä poraamassa. No tuollaista tuo tuulipukukansa tuppaa olemaan :DDD
Eikös kunta/kaupunki vaadi putkitöiden vastaavalta löytyy KVV-pätevyydet?
- 3245rt6yhj
KVV vaaditaan kirjoitti:
Eikös kunta/kaupunki vaadi putkitöiden vastaavalta löytyy KVV-pätevyydet?
Mitä se tähän liittyy?
- Präniköitä kaulukses
fefe77 kirjoitti:
Niin ja jos tarkkoja ollaan, niin sinulla ei edelleenkään ole lupaa tehdä tuota työtä. Mutta hitot sopimuksista tai oikein tehdystä työstä, kunhan itse hyötyy. Sitten kun lämmöntoimittaja nostaa hintoja tai yrittää jollakin tapaa kusettaa laskuissa, niin ollaan täällä ensimmäisenä poraamassa. No tuollaista tuo tuulipukukansa tuppaa olemaan :DDD
Et oikein tajunnut, että työt on jo tehty. Nuo on putkari allekirjoituksellaan kuitannut ja lämpöfirma katselmoinut ja hyväksynyt. Molemmille asia kelpasi. Minua ei oikeasti vähempää voi kiinnosta, jos sinua asia ei miellytä.
Itse tekemisestä aika usein hyötyy itse. Toisille tämä on punainen vaate ja pitää keksiä kaiken maailman hassuja tarinoita miksi tätä ei kannata tehdä. Tällaisia on juuri kaltaisesi kirjoitukset. Olen aivan tyytyväinen lämmityksen kustannustasoon. Laskut hoituvat suoraveloituksena ja aika olemattomia ovat.
Tuulipuvunkin ostin tuossa hiljan, tai en oikein tiedä mikä on tuulipuvun määritelmä, mutta lämpimämpi tuulta pitävä urheiluasuste pyöräilyä varten. Tuokin sinua ilmeisesti ahdistaa, johon ei voi todeta kuin voi, voi :) :) :) :) - fefe77
Et oikein tajunnut, että työt on jo tehty. Nuo on putkari allekirjoituksellaan kuitannut ja lämpöfirma katselmoinut ja hyväksynyt. Molemmille asia kelpasi. Minua ei oikeasti vähempää voi kiinnosta, jos sinua asia ei miellytä.
Itse tekemisestä aika usein hyötyy itse. Toisille tämä on punainen vaate ja pitää keksiä kaiken maailman hassuja tarinoita miksi tätä ei kannata tehdä. Tällaisia on juuri kaltaisesi kirjoitukset. Olen aivan tyytyväinen lämmityksen kustannustasoon. Laskut hoituvat suoraveloituksena ja aika olemattomia ovat.
Tuulipuvunkin ostin tuossa hiljan, tai en oikein tiedä mikä on tuulipuvun määritelmä, mutta lämpimämpi tuulta pitävä urheiluasuste pyöräilyä varten. Tuokin sinua ilmeisesti ahdistaa, johon ei voi todeta kuin voi, voi :) :) :) :)"Minua ei oikeasti vähempää voi kiinnosta, jos sinua asia ei miellytä."
Ei varmasti, mutta silti täytyy kirjoitella.
"Itse tekemisestä aika usein hyötyy itse. Toisille tämä on punainen vaate ja pitää keksiä kaiken maailman hassuja tarinoita miksi tätä ei kannata tehdä."
Ehkäpä kyse on siitä, että kaikkea ei saa tehdä itse, vaikka sitä kuinka täällä jankkaisi. Ja kun moni ajattelee samalla tavalla ja tekee hommia tietämättä niistä mitään, niin tulee ongelmia. Mutta edelleenkin, vitut muista, kunhan itse hyötyy.
"Tuulipuvunkin ostin tuossa hiljan, tai en oikein tiedä mikä on tuulipuvun määritelmä, mutta lämpimämpi tuulta pitävä urheiluasuste pyöräilyä varten. Tuokin sinua ilmeisesti ahdistaa, johon ei voi todeta kuin voi, voi :) :) :) :) "
Et ilmeisesti tajunnut, niin korjataan nyt tuon tuulipuvun tilalle juntti... - Präniköitä kaulukses
fefe77 kirjoitti:
"Minua ei oikeasti vähempää voi kiinnosta, jos sinua asia ei miellytä."
Ei varmasti, mutta silti täytyy kirjoitella.
"Itse tekemisestä aika usein hyötyy itse. Toisille tämä on punainen vaate ja pitää keksiä kaiken maailman hassuja tarinoita miksi tätä ei kannata tehdä."
Ehkäpä kyse on siitä, että kaikkea ei saa tehdä itse, vaikka sitä kuinka täällä jankkaisi. Ja kun moni ajattelee samalla tavalla ja tekee hommia tietämättä niistä mitään, niin tulee ongelmia. Mutta edelleenkin, vitut muista, kunhan itse hyötyy.
"Tuulipuvunkin ostin tuossa hiljan, tai en oikein tiedä mikä on tuulipuvun määritelmä, mutta lämpimämpi tuulta pitävä urheiluasuste pyöräilyä varten. Tuokin sinua ilmeisesti ahdistaa, johon ei voi todeta kuin voi, voi :) :) :) :) "
Et ilmeisesti tajunnut, niin korjataan nyt tuon tuulipuvun tilalle juntti..."Et ilmeisesti tajunnut, niin korjataan nyt tuon tuulipuvun tilalle juntti... "
Juntilla tarkoitetaan tyhmää, maalaista, kömpelöä.
Akateeminen koulutus, kehä II:n sisäpuoli, aika urheilullinenkin taidan olla, jahka tuota tulee harrastettua aktiivisesti.
¨
Mutta hienoa kun täällä on näitä jotka tietävät toisista kaiken. Jatka vain samaa tahtia. - fefe77
"Et ilmeisesti tajunnut, niin korjataan nyt tuon tuulipuvun tilalle juntti... "
Akateeminen koulutus, kehä II:n sisäpuoli, aika urheilullinenkin taidan olla, jahka tuota tulee harrastettua aktiivisesti.
¨
Mutta hienoa kun täällä on näitä jotka tietävät toisista kaiken. Jatka vain samaa tahtia."Akateeminen koulutus"
"Saahan nuo itse tehdä. Miksi ei?"
"Näin tämä onnistui esim. itselläni."
Joopa joo... - 30/30
"Et ilmeisesti tajunnut, niin korjataan nyt tuon tuulipuvun tilalle juntti... "
¨
Mutta hienoa kun täällä on näitä jotka tietävät toisista kaiken. Jatka vain samaa tahtia.Unohdit mainita kauniin vaimon ja ihanat lapset sekä'hyvän taloustilanteesi...
:-))
Ai niin, taloushan sulla on kuralla kun on pakko laittomuuksilla säästää.
;-))
Niin ja tuon ketjun aloittajan tarjouksen on varmaan antanut Oy Mieli-Kuvitus Ab. - Sitä se
3245rt6yhj kirjoitti:
Mitä se tähän liittyy?
Eli teet putkityöt ilman lupia?
- 345rtgfghjkl
Sitä se kirjoitti:
Eli teet putkityöt ilman lupia?
Miten ne KVV-pätevyydet nyt liittyvät kaukolämpöasennuksiin?
- Olette pellejä
30/30 kirjoitti:
Unohdit mainita kauniin vaimon ja ihanat lapset sekä'hyvän taloustilanteesi...
;-))
Niin ja tuon ketjun aloittajan tarjouksen on varmaan antanut Oy Mieli-Kuvitus Ab.On näiden maauskisten pakko kommentoida joka ketjua. Elämäntapa tuo tuntuu täällä olevan monelle maauskikselle nykyään.
Totta kai kaveri on tuulari ja juntti, koska maauskikset näin sanovat.
Aloittajakin on aivan kuutamolla, koska ei valinnut Jumalan pumppualttari. - 14+8
Olette pellejä kirjoitti:
On näiden maauskisten pakko kommentoida joka ketjua. Elämäntapa tuo tuntuu täällä olevan monelle maauskikselle nykyään.
Totta kai kaveri on tuulari ja juntti, koska maauskikset näin sanovat.
Aloittajakin on aivan kuutamolla, koska ei valinnut Jumalan pumppualttari.Noh noh, täytyyhän jonkun näitä provo-aloituksia vahtia. Kaukolämpöä tulee puoli-ilmaiseksi, laitteet saa ja osataan asentaa itse, mutta silti joulupäivänä tarvitaan oikein huoltomies öljypoltinta ropaamaan. Huomaatko ristiriidan..?
- Präniköitä kaulukses
30/30 kirjoitti:
Unohdit mainita kauniin vaimon ja ihanat lapset sekä'hyvän taloustilanteesi...
;-))
Niin ja tuon ketjun aloittajan tarjouksen on varmaan antanut Oy Mieli-Kuvitus Ab.Hei palstan asiantuntija 30/30,
Kun minua kutsutaan juntiksi, niin korjasin virhettä. Juntin määritelmän voinet jostain sanakirjasta katsoa, vaikka tietänet tämän, kuten tunnut tietävän kaikki muutkin asiat.
Korjasin omasta mielestäni virheellisen termin juntti, koska se ei oikein tuntunut vastaavan minua. Juntillahan tarkoitetaan tyhmää, kouluttamatonta, kömpelöä ja maalaista.
Vaimoni on kaunis ja lapsetkin ihania, kiitoksia kysymästä. Taloustilanteeni on sellainen, että ei tarvitse missään vanhassa luukussa asustella ja kehua omaa älykkyyttä lähettelemällä kymmeniä viestejä anonyymisti keskustelupalstoille.
Mitä laittomuuksiin tulee, niin aivan avoimesti omassa töissäni kaukolämpöön liittyen tein ja kaukolämmön jakeluyhtiö ne hyväksyi. Laittomaksi tämän tekeekin ainoastaan se, että Sinä et hyväksy sitä. Ja tämähän on silloin totta.
Yllättäen ei kirjoituksissani yhtään asiavirhettä ollut, vaan keskustelu menee vaimoon, lapsiin, juntiksi ja tuulariksi herjaamiseen.
Ylensä keskustelun tasohan lähtee herjauksiin, kun oma kompetenssi loppuu. Minä en ole herjannut ensimmäistäkään kertaa ketään. Mitä aloitukseen tulee, niin en ota siihen millään tavalla kantaa, koska se ei ole kirjoitukseni, enkä tiedä mistä kyseiset tiedot ovat.
Mutta toivotan hyvät jatkot rakentavien viestiesi lähettämiseen. Ilmeisesti saat niistä jotain. - tää on tätä
Hei palstan asiantuntija 30/30,
Kun minua kutsutaan juntiksi, niin korjasin virhettä. Juntin määritelmän voinet jostain sanakirjasta katsoa, vaikka tietänet tämän, kuten tunnut tietävän kaikki muutkin asiat.
Korjasin omasta mielestäni virheellisen termin juntti, koska se ei oikein tuntunut vastaavan minua. Juntillahan tarkoitetaan tyhmää, kouluttamatonta, kömpelöä ja maalaista.
Vaimoni on kaunis ja lapsetkin ihania, kiitoksia kysymästä. Taloustilanteeni on sellainen, että ei tarvitse missään vanhassa luukussa asustella ja kehua omaa älykkyyttä lähettelemällä kymmeniä viestejä anonyymisti keskustelupalstoille.
Mitä laittomuuksiin tulee, niin aivan avoimesti omassa töissäni kaukolämpöön liittyen tein ja kaukolämmön jakeluyhtiö ne hyväksyi. Laittomaksi tämän tekeekin ainoastaan se, että Sinä et hyväksy sitä. Ja tämähän on silloin totta.
Yllättäen ei kirjoituksissani yhtään asiavirhettä ollut, vaan keskustelu menee vaimoon, lapsiin, juntiksi ja tuulariksi herjaamiseen.
Ylensä keskustelun tasohan lähtee herjauksiin, kun oma kompetenssi loppuu. Minä en ole herjannut ensimmäistäkään kertaa ketään. Mitä aloitukseen tulee, niin en ota siihen millään tavalla kantaa, koska se ei ole kirjoitukseni, enkä tiedä mistä kyseiset tiedot ovat.
Mutta toivotan hyvät jatkot rakentavien viestiesi lähettämiseen. Ilmeisesti saat niistä jotain."Voit tehdä itse kunhan joku vetää nimet paperiin. Nimen vetäjällä tulee olla tässä tapauksessa lämmönmyyjän hyväksyntä, eli normiputkari.
Näin tämä onnistui esim. itselläni. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. "
"niin aivan avoimesti omassa töissäni kaukolämpöön liittyen tein ja kaukolämmön jakeluyhtiö ne hyväksyi."
Niin miten se meni? Teitkö avoimesti vai laittoiko haamuputkari nimen paperiin? - Präniköitä kaulukses
tää on tätä kirjoitti:
"Voit tehdä itse kunhan joku vetää nimet paperiin. Nimen vetäjällä tulee olla tässä tapauksessa lämmönmyyjän hyväksyntä, eli normiputkari.
Näin tämä onnistui esim. itselläni. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. "
"niin aivan avoimesti omassa töissäni kaukolämpöön liittyen tein ja kaukolämmön jakeluyhtiö ne hyväksyi."
Niin miten se meni? Teitkö avoimesti vai laittoiko haamuputkari nimen paperiin?"katselmoinnissa" kerroin, että olen itse tehnyt, putkari hyväksyi rustaamalla nimensä alle ja lämmönjakeluyhtiön setä hyväksyi.
Kyseltiin sitä sun tätä tekemisestä, keleistä ym. Ei puututtu tuulipukuuni, junttimaisuuteni, vaimoni kauneuteen, tai lapsiini.
Olikohan katselmointi tarpeeksi pätevä, koska palstan tietäjien mukan nämä asiat pitää ainakin ilmoittaa? Mitäköhän muuta jäi puuttumaan? - 11+2
"katselmoinnissa" kerroin, että olen itse tehnyt, putkari hyväksyi rustaamalla nimensä alle ja lämmönjakeluyhtiön setä hyväksyi.
Kyseltiin sitä sun tätä tekemisestä, keleistä ym. Ei puututtu tuulipukuuni, junttimaisuuteni, vaimoni kauneuteen, tai lapsiini.
Olikohan katselmointi tarpeeksi pätevä, koska palstan tietäjien mukan nämä asiat pitää ainakin ilmoittaa? Mitäköhän muuta jäi puuttumaan?Jossain maallahan tuo saattapi onnistuakin...
- 30/30
Hei palstan asiantuntija 30/30,
Mutta toivotan hyvät jatkot rakentavien viestiesi lähettämiseen. Ilmeisesti saat niistä jotain.Joo, hupia saan kun tuollaiset provopetterit sekoilee selityksissään.
Vai oikein akateemikko ja ammattiputkimies samassa persoonassa ja silti lahjakosupullojen kanssa hommat läpi.
Ettet vaan olis yks ja sama pelle eri nimimerkeillä...
Eikä siinä paljon asiantuntemusta tarvita kun näin yksinkertaisia väitteitä oikaisee. - sdflkjewtoiu
11+2 kirjoitti:
Jossain maallahan tuo saattapi onnistuakin...
Miten kateelliset avuttomat mitään osaamattomat ihmiset saakin aina keskustelut käännettyä päälaelleen.
Maalla se voi onnistua, koska siellä on vielä ihmisiä joilla on maalaisjärkeä.
Isoissa kaupungeissa se ei varmaan onnistu kun siellä on kaikki näitä uusavuttomia urpoja.
Silmäilin juuri kl-sopimusta eikä siellä missään vaadita mitään pätevyyksiä asentajalta. Siellä ei myöskään vaadita vastaavaa, kun ei ole rakennusluvan alainen homma.
Turha täällä on vinkua jos on tyhmä ja avuton. Peukalokaan ei ole keskellä kämmentä vaan keskellä kämmenselkää. - asdfghjm,
sdflkjewtoiu kirjoitti:
Miten kateelliset avuttomat mitään osaamattomat ihmiset saakin aina keskustelut käännettyä päälaelleen.
Maalla se voi onnistua, koska siellä on vielä ihmisiä joilla on maalaisjärkeä.
Isoissa kaupungeissa se ei varmaan onnistu kun siellä on kaikki näitä uusavuttomia urpoja.
Silmäilin juuri kl-sopimusta eikä siellä missään vaadita mitään pätevyyksiä asentajalta. Siellä ei myöskään vaadita vastaavaa, kun ei ole rakennusluvan alainen homma.
Turha täällä on vinkua jos on tyhmä ja avuton. Peukalokaan ei ole keskellä kämmentä vaan keskellä kämmenselkää."Silmäilin juuri kl-sopimusta eikä siellä missään vaadita mitään pätevyyksiä asentajalta."
Aina paranee :D - 16+15
30/30 kirjoitti:
Joo, hupia saan kun tuollaiset provopetterit sekoilee selityksissään.
Vai oikein akateemikko ja ammattiputkimies samassa persoonassa ja silti lahjakosupullojen kanssa hommat läpi.
Ettet vaan olis yks ja sama pelle eri nimimerkeillä...
Eikä siinä paljon asiantuntemusta tarvita kun näin yksinkertaisia väitteitä oikaisee.90% henkilöistä joiden sivistystä arvostellaan on akateemisesti koulutettuja. Miksiköhän akateemiset ihmiset käyvät tällä palstalla?
- kaupunkilainen
11+2 kirjoitti:
Tuossahan luki kehä 2:n sisäpuolella. Onko se sinusta maalla?
Tein itse samalla tavalla, mutta siitä on aikaa jo yli 10v. - veronmaksaja.
16+15 kirjoitti:
90% henkilöistä joiden sivistystä arvostellaan on akateemisesti koulutettuja. Miksiköhän akateemiset ihmiset käyvät tällä palstalla?
Koska tänne kirjoittavat useimmiten henkiköt joilla on paljon aikaa, mutta ei mitään tekemistä. Julkinen sektori on koulutettujen ihmisten suojatyöpaikka ja julkisella sektorilla tuota aikaa tuntuu ihmisillä olevan.
Julkisella sektorilla tehtävänä on pääsääntöisesti pyörittää papereita ja höhhätä pilkkua. Mitään ei osata tehdä itse.
Kuulostaa aika paljon tältäkin ketjulta. Kun joku on tehnyt jotain on pakko keksiä syitä miksi näin ei saa tehdä ja ainakin tekijä on itseä paljon huonompi. - Pisteet teille
veronmaksaja. kirjoitti:
Koska tänne kirjoittavat useimmiten henkiköt joilla on paljon aikaa, mutta ei mitään tekemistä. Julkinen sektori on koulutettujen ihmisten suojatyöpaikka ja julkisella sektorilla tuota aikaa tuntuu ihmisillä olevan.
Julkisella sektorilla tehtävänä on pääsääntöisesti pyörittää papereita ja höhhätä pilkkua. Mitään ei osata tehdä itse.
Kuulostaa aika paljon tältäkin ketjulta. Kun joku on tehnyt jotain on pakko keksiä syitä miksi näin ei saa tehdä ja ainakin tekijä on itseä paljon huonompi.30/30 taas täällä jakamassa omaa uskoaan. Mitään rakentavaa ei taaskaan keskusteluun anna omaan tyyliinsä, vaan sisältö on samaa.
A) Koska aloittaja ei valinnut maalämpöalttaria, niin aloitus on provo
B) Olette pellejä ja ääliöitä - 30/30
Pisteet teille kirjoitti:
30/30 taas täällä jakamassa omaa uskoaan. Mitään rakentavaa ei taaskaan keskusteluun anna omaan tyyliinsä, vaan sisältö on samaa.
A) Koska aloittaja ei valinnut maalämpöalttaria, niin aloitus on provo
B) Olette pellejä ja ääliöitäMitenkäs klapien kuivatus sujuu ?
Sinä täällä sotket maalämpöä kaikkiin ketjuihin, tähänkin.
Minä en ole tässä ketjussa kertaakaan puhunut maalämmöstä ennen tätä viestiä.
Minä kysyin aloittajalta hänelle noin halvan tarjouksen tehneen yhtiön nimeä mutta siihen ei vastausta tullut eli samaa provopaskaahan tuo oli mitä täällä pääosa ketjuista on.
Jos tarkkoja ollaan niin sinä.. eikun aloittaja jo avausviestissään sotki maalämpöä keskusteluun. :-))
Kohtaan B on sanottava että en tiedä oletko ääliö vai esitätkö sellaista noin hyvin? - Kehäkehä
kaupunkilainen kirjoitti:
Tuossahan luki kehä 2:n sisäpuolella. Onko se sinusta maalla?
Tein itse samalla tavalla, mutta siitä on aikaa jo yli 10v.Niin luki, mitä sitten? Uskotko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan?
- ta-vu-vii-vat
Kehäkehä kirjoitti:
Niin luki, mitä sitten? Uskotko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan?
En ainakaan usko sinun lukutaitoosi.
- Pisteet teille
30/30 kirjoitti:
Mitenkäs klapien kuivatus sujuu ?
Sinä täällä sotket maalämpöä kaikkiin ketjuihin, tähänkin.
Minä en ole tässä ketjussa kertaakaan puhunut maalämmöstä ennen tätä viestiä.
Minä kysyin aloittajalta hänelle noin halvan tarjouksen tehneen yhtiön nimeä mutta siihen ei vastausta tullut eli samaa provopaskaahan tuo oli mitä täällä pääosa ketjuista on.
Jos tarkkoja ollaan niin sinä.. eikun aloittaja jo avausviestissään sotki maalämpöä keskusteluun. :-))
Kohtaan B on sanottava että en tiedä oletko ääliö vai esitätkö sellaista noin hyvin?Klapien kuivatus sujuu hyvin. Pihapuu tuli kaadettua neljä vuotta sitten ja vielä taitaa olla puolet jäljellä. Eiköhän ne ole aika kuivia jo.
Itse olen maalämpöön tyytyväinen. Näitä olen ketjuja yrittänyt lukea kaukolämmöstä, kun vanhempien taloon tuollaista tarkoitus asentaa öljyn tilalle. Maalämpölahkolaisten kirjoitukset tosin pilaavat kaikki aloitukset aika nopeasti, kuten tämänkin.
Provopaskaa, tai ei, mutta aika samansuuntaisia hintoja itsekkin tuohon vanhempien taloon olen saanut. Asennukset tosin tekee kaikissa tapauksissa joku muu, jahka etäisyyttä tuonne on sen verran.
Nyt tuli aivan paha mieli, kun minua mollaat anonyymisti. Mutta jätänpä kirjoittelun nöihin kahteen viestiin, koska kaltaistesi kanssa älykäs keskustelu on tuuleen huutelemista. - 10+8
Pisteet teille kirjoitti:
Klapien kuivatus sujuu hyvin. Pihapuu tuli kaadettua neljä vuotta sitten ja vielä taitaa olla puolet jäljellä. Eiköhän ne ole aika kuivia jo.
Itse olen maalämpöön tyytyväinen. Näitä olen ketjuja yrittänyt lukea kaukolämmöstä, kun vanhempien taloon tuollaista tarkoitus asentaa öljyn tilalle. Maalämpölahkolaisten kirjoitukset tosin pilaavat kaikki aloitukset aika nopeasti, kuten tämänkin.
Provopaskaa, tai ei, mutta aika samansuuntaisia hintoja itsekkin tuohon vanhempien taloon olen saanut. Asennukset tosin tekee kaikissa tapauksissa joku muu, jahka etäisyyttä tuonne on sen verran.
Nyt tuli aivan paha mieli, kun minua mollaat anonyymisti. Mutta jätänpä kirjoittelun nöihin kahteen viestiin, koska kaltaistesi kanssa älykäs keskustelu on tuuleen huutelemista.Nyt ei kyllä aukene, että mitä maalämpölahkolaisten kirjoituksia täällä nyt on, jotka pilaavat keskustelun. On kysytty mistä saa noin halpaa lämpöä, mutta vastausta ei jostain syystä ole tullut. Kun nyt itsekin mainitsit samoista hinnoista, niin olisit nyt laittanut paikkakunnan. Tuskin täällä ketään tunnistetaan, kun kaikki ovat kaupunkilaisia, jos sitä pelkäät.
- mikä kuukkeli :O
10+8 kirjoitti:
Nyt ei kyllä aukene, että mitä maalämpölahkolaisten kirjoituksia täällä nyt on, jotka pilaavat keskustelun. On kysytty mistä saa noin halpaa lämpöä, mutta vastausta ei jostain syystä ole tullut. Kun nyt itsekin mainitsit samoista hinnoista, niin olisit nyt laittanut paikkakunnan. Tuskin täällä ketään tunnistetaan, kun kaikki ovat kaupunkilaisia, jos sitä pelkäät.
Unohtaa aina, että täällä ei kaikki osaa käyttää kuukkelia.
Aloittajan hinnalla saa kaukolämpöä mm. Kokkolasta. - 113+94gte
mikä kuukkeli :O kirjoitti:
Unohtaa aina, että täällä ei kaikki osaa käyttää kuukkelia.
Aloittajan hinnalla saa kaukolämpöä mm. Kokkolasta.Ei edes saa.
- Mitä löytyy
345rtgfghjkl kirjoitti:
Miten ne KVV-pätevyydet nyt liittyvät kaukolämpöasennuksiin?
Kunta vaatinee että sisäputkitöistä eli lämmönvaihdinkeskusen ja patteriverkoston putkiasennuksista vastaa KVV pätevyyden omaava henkilö.
Kaukolämpöverkon puolella taas pitää täyttää Tukesin painelaite vaatimukset vastuuhenkilöiden osalta (120C/16Bar). - Esim tapaus
asdfghjm, kirjoitti:
"Silmäilin juuri kl-sopimusta eikä siellä missään vaadita mitään pätevyyksiä asentajalta."
Aina paranee :Dhttp://www.elenia.fi/sites/default/files/Kaukolämmön sopimusehdot_2013.pdf
Kappale 5
Toisekseen se lämmönvaihdinkeskus on asennuksineen sinun vastuullasi, ei lämpöyhtiön. - spede181
11+2 kirjoitti:
pielavedellä ei muualla.....
- AAMEN!!
113+94gte kirjoitti:
Ei edes saa.
Energiahinta 4s/kWh. Perusmaksu 27,5€/kk.
Hinta siis Kokkolassa viimeisestä laskustani ja tuossa vielä linkki, koska kaikkea mitä kirjoitetaan täällä pidetään huijauksena, jos ei ole maalämpöä.
http://www.kokkolanenergia.fi/kaukolampohinnasto_20130101_fi.pdf
Asennuksen saa tehdä käytännössä kuka vaan. Kaikkialla ei näin ole. - 14+11
AAMEN!! kirjoitti:
Energiahinta 4s/kWh. Perusmaksu 27,5€/kk.
Hinta siis Kokkolassa viimeisestä laskustani ja tuossa vielä linkki, koska kaikkea mitä kirjoitetaan täällä pidetään huijauksena, jos ei ole maalämpöä.
http://www.kokkolanenergia.fi/kaukolampohinnasto_20130101_fi.pdf
Asennuksen saa tehdä käytännössä kuka vaan. Kaikkialla ei näin ole.Minä en ainakaan tuollaista hintaa näe.
- huokaa teidän puoles
...ja sitten vaan odotteleen kaukolämmön hinnannousua joka satavarmasti iskee tosi muhkeillakin hintojenkorotuksilla! miksi kaukolämmön hinta nousee taas? siksi kun kaukolämpö (onneksi) joutuu päästökaupan piiriin ja nyt jo muutenkin sovittujen hinnankorotusten lisäksi alkaa oikea isoveli kuppaamaan eeuun suosiollisella avulla nettomaksaja eeuun nörttimaita joista suomi ylivoimaisin lammas!!!!
- Helppoa ja halpaa
Täällä tyytyväinen käyttäjä jo 26 vuotta. Kai nuo alkaa kohta sitten nousta. Samaa puhetta kuulunut vasta tuo 26 vuotta. Tieto on aina ollut varma.
Kaukolämmöllä lämpenee suurin osa kiinteistöistä. Kun isojen kaupunkien keskustoja aletaan lämmittämään puulla, niin päästään takaisin 1800- luvun alkuun. - Ei uusavuton ;)
Helppoa ja halpaa kirjoitti:
Täällä tyytyväinen käyttäjä jo 26 vuotta. Kai nuo alkaa kohta sitten nousta. Samaa puhetta kuulunut vasta tuo 26 vuotta. Tieto on aina ollut varma.
Kaukolämmöllä lämpenee suurin osa kiinteistöistä. Kun isojen kaupunkien keskustoja aletaan lämmittämään puulla, niin päästään takaisin 1800- luvun alkuun.Eiköhän sitä tuollaista kaukolämmön orjuuden ahdingossa elämistä todellakin voi verrata siihen Tukholma-syndroomaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tukholma-syndrooma
Siis kun todella äärimmäisen epäonnekkaan sattumuksen seurauksena ihmispoloinen on joutunut kaukolämmön orjaksi niin se orjuuttava kaukolämpö alkaa tuntumaan tuosta poloisesta ihmisreppanasta aivan mielettömän ihanalta asialta vaikka todellisuudessa se kaukolämpö määrää kaiken sen poloisen reppanan elämässä...
Kaukolämmön kidnappaama reppana alkaa uskomaan että ellei hän poloinen ressukka maksa itseään kipeäksi niin kaukolämpö hylkää hänet ja mitään elämää kaukolämmön jälkeen ei voi olla!!!
26v Tukholma-syndrooman orjana... (voi tuntua "helpolta" ja "halvalta" kun todellisuus on olla "uskonlahkon" aivopesty jäsen......) - Se on voi voi
Ei uusavuton ;) kirjoitti:
Eiköhän sitä tuollaista kaukolämmön orjuuden ahdingossa elämistä todellakin voi verrata siihen Tukholma-syndroomaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tukholma-syndrooma
Siis kun todella äärimmäisen epäonnekkaan sattumuksen seurauksena ihmispoloinen on joutunut kaukolämmön orjaksi niin se orjuuttava kaukolämpö alkaa tuntumaan tuosta poloisesta ihmisreppanasta aivan mielettömän ihanalta asialta vaikka todellisuudessa se kaukolämpö määrää kaiken sen poloisen reppanan elämässä...
Kaukolämmön kidnappaama reppana alkaa uskomaan että ellei hän poloinen ressukka maksa itseään kipeäksi niin kaukolämpö hylkää hänet ja mitään elämää kaukolämmön jälkeen ei voi olla!!!
26v Tukholma-syndrooman orjana... (voi tuntua "helpolta" ja "halvalta" kun todellisuus on olla "uskonlahkon" aivopesty jäsen......)Irtisanomisaika asiakkaan puolelta yksi kuukausi ja liittymismaksu palautetaan.
En ole vielä keksinyt miksi minun pitäisi sopimus sanoa irti.
Ottaa se päähän, kun kaikkialle ei kaukolämpöä tule, mutta kokeile kestää. - +-0
Se on voi voi kirjoitti:
Irtisanomisaika asiakkaan puolelta yksi kuukausi ja liittymismaksu palautetaan.
En ole vielä keksinyt miksi minun pitäisi sopimus sanoa irti.
Ottaa se päähän, kun kaikkialle ei kaukolämpöä tule, mutta kokeile kestää.Irtisanomisen yhteydessä peritään purku ja erotuskustannukset liittymismaksusta.
- Se on voi voi
+-0 kirjoitti:
Irtisanomisen yhteydessä peritään purku ja erotuskustannukset liittymismaksusta.
Täälläpäin nuo sisältyvät tuohon perusmaksuun. Sama, jos vaihtimen vaihtaa, niin tuosta ei laskua lähetetä. Tämä luki siinä kuuluisassa sopimuksessa ja tuosta lämmönvaihtimen vaihdosta on aivan omakohtainen kokemus.
Ota asioista selvää ennen kirjoittelua. - Ei sisälly täällä
Se on voi voi kirjoitti:
Täälläpäin nuo sisältyvät tuohon perusmaksuun. Sama, jos vaihtimen vaihtaa, niin tuosta ei laskua lähetetä. Tämä luki siinä kuuluisassa sopimuksessa ja tuosta lämmönvaihtimen vaihdosta on aivan omakohtainen kokemus.
Ota asioista selvää ennen kirjoittelua.Täällä ei ja selvää on otettu, kts ylempää sopimusehtoja.
- 2301ij
Kaukolämpö on kommunistien touhua, ei minkäänlaista kilpailua ja jos ja kun systeemi romahtaa talossa tulee kylmä. Puulämmitys on ainoa joka toimii systeemin romahtaessa, joten laita puulämmitys sähövastusbackupilla.
- ddfbdfbdfbdf
Yleensä kaupungin energiayhtiö tuottaa sähkön ja kaukolämmön.
Sähköä tehdään noille maalämpöpumpuille samassa voimalaitoksessa joiden lauhdevedet myydään lämmöksi.
Eli sähköntuotannon jätelämpö on kaukolämpöä.
Jos systyeemi romahtaa, ei sähkäakään ole tarjolla oman kaupungin voimalaitoksissa. - 432342
Mitä sitten tarkoitetaan systeemin romahtamisella? Maailmanloppua?
Aika harvalla nykypäivänä puulämmityskään ilman sähköä toimii. - Tiatuula
432342 kirjoitti:
Mitä sitten tarkoitetaan systeemin romahtamisella? Maailmanloppua?
Aika harvalla nykypäivänä puulämmityskään ilman sähköä toimii.Ai jaa? Kyllä meillä vesivirtaa putkissa vaikka pumppu on OFF. On meinaan sen verran kaatoo.
- mnbvcr
Tiatuula kirjoitti:
Ai jaa? Kyllä meillä vesivirtaa putkissa vaikka pumppu on OFF. On meinaan sen verran kaatoo.
Aha
- Syklinen
Tiatuula kirjoitti:
Ai jaa? Kyllä meillä vesivirtaa putkissa vaikka pumppu on OFF. On meinaan sen verran kaatoo.
Teillä lienee sitten kaukoviemärit...
Toki on olemassa painovoimakiertoisia patterisisäverkkoja, mutta vaatii isot röörit, ei kiva. - Tiatuula
Syklinen kirjoitti:
Teillä lienee sitten kaukoviemärit...
Toki on olemassa painovoimakiertoisia patterisisäverkkoja, mutta vaatii isot röörit, ei kiva.Tuumasella putkella ja kaksikerroksinen talo. Toimii yllättävän hyvin omalla kierrolla. Toki kiertovesipumppu on normaalitilanteessa käytössä.
- kjhgfre
Tiatuula kirjoitti:
Tuumasella putkella ja kaksikerroksinen talo. Toimii yllättävän hyvin omalla kierrolla. Toki kiertovesipumppu on normaalitilanteessa käytössä.
"Ai jaa? Kyllä meillä vesivirtaa putkissa vaikka pumppu on OFF"
Teillä virtaa niin kaikilla virtaa. Olisit lukenut tuon viestin kunnolla. Siinä kun sattui lukemaan aika harvalla.
Melko isoa putkea muuten jos patterille tuumasella menee. Ja jos ei mene, niin ei varmasti kovemmilla pakkasilla toimi. - Tiatuula
kjhgfre kirjoitti:
"Ai jaa? Kyllä meillä vesivirtaa putkissa vaikka pumppu on OFF"
Teillä virtaa niin kaikilla virtaa. Olisit lukenut tuon viestin kunnolla. Siinä kun sattui lukemaan aika harvalla.
Melko isoa putkea muuten jos patterille tuumasella menee. Ja jos ei mene, niin ei varmasti kovemmilla pakkasilla toimi.Eihän tuumanen runkoputki ole, kuin 33,7mm
- -+#367
Tiatuula kirjoitti:
Eihän tuumanen runkoputki ole, kuin 33,7mm
No jos pelkästään runko on tuumasta ja armiputket jotain kolmekasia, niin ei tasan tarkkaan toimi kunnolla.
- joq1
Selvennetään vielä tätä hienoa keskustelua.
Kaukolämpöasennuksissa pitää olla kkl pätevyydet. Joissain pienissä kl yhtiöissä voi olla toisin. Kyseessä on painelaite johon omat määräykset.
Kaikki kl määräykset löytyvät netin syövereistä nimellä K1/2013 rakennusten kaukolämmitys määräykset ja ohjeet. Voihan nuo putkityöt tehdä kuka vaan, mutta jonkun on kuitattava tarkastuksessa vastuu työstä. Energiayhtiöt voivat vielä viilata määräyksiään jonkun verran...
Jos kaikki siirtyisi maalämpöön, niin sähkön hinta nousisi, kun kysyntä kasvaisi, ja tuotanto jäisi vajaaksi.... Se siitä halvasta. Tulisi euroopan sähkön hinnat.
Tuo kl perusmaksu. Oletteko miettineet mitä sillä saa? Voimalaitokset, putkistot ja toimitusvarmuus pidetään sillä yllä. Siitä kustannetaan myös nuo energiayhtiön tarkastukset, millä varmistetaan että asiakas saa oikeanlaiset laitteet ja ne myös toimii oikein ja ovat turvallisia käyttää. Maalämmössä ei käsittääkseni kukaan valvo mitään...Energian hinta on vaan energian hinta. Sitä energiayhtiö ei voi vapaasti hinnoitella, vaan se tulee suoraan kaavasta, mihin on laitettu erilaisia eri polttoaineiden sen hetken maailmanmarkkinahintoja. Näitä molempia hintoja valvoo kilpailuvirasto...
Ja kirjoitusvirheistä.... mä en välitä. - KaukolämpöHelen
Kaukolämmön irtisanominen Heleniltä tarkoittaa 2000€ kustannuksia. Tämä kannattaa huomioida ennenkuin sitoutuu monopoliin, joka optimoi omat kustannukset asiakkaista piittaamatta.
- aivanilmaiseksionnistui
Oli sitten 2000€ kaukolämpölaskuja maksamatta.
- Liittymisjohdonkatkaisu
Ei ole senttiäkään maksamatta. Loppulasku liittymän kk-maksuista tuli jo kun irtisanoin ja suljin liittymän tammikuussa. Nyt kesäkuussa tuli kyllä lasku katkaisusta.
Laskulla lukee:
Muutostyötilaus, Liittymisjohdon katkaisu, alv0% 1612,90€ alv24% yht, 2000€.
Erittelyä ei saa, koska eivät halua eritellä tekmisiään. 80cm kuopan kaivuuseen meni tunti, putkien katkaisuun toinen tunti seuraavalla viikolla. Sitten täyttö ja peitto parissa tunnissa, sekä alustava massa pintaan ja parin viikon päästä lopullinen asfaltti. Mitään kadun katkaisu- tai kaivuuinfoja ei alueella näkynyt.
Onko joku saanut Heleniltä irtisanottua kaukolämmön ilman Liittymisjohdon katkaisumaksua??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862