Kirkontyöntekijä, tai yleensä uskon kanssa tekemisessä oleva ihminen.
Minä pelkää Hänen pyhyytään(tervepelko se)
Ilm.22:18-19. 18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Minä suuresti ihmettelen ettei oteta vakavasti tätä sanapaikka.
Jumala on rakkaus, mutta pyhä.
Pelkäätkö Jumala
18
88
Vastaukset
- pelkäähän se
jumala pelkää toisinajattelijoita
- Lukija5
"Pelkäätkö Jumalaa"
Verbillä pelätä on lähinnä kaksi eri merkitystä: 1 ) tuntea pelkoa, olla peloissaan 2 ) Kuvaaannollisessa kielessä pelätä = kunnioittaa; pelätä Jumalaa = kunnioittaa Jumalaa.
Minä pelkään Jumalaa. ( = Minä kunnioitan Jumalaa. )- pelko=pelkoa
kunnioitus ei ole lainkaan sama kuin pelko. pelossa nämä väkivaltajumalat tietysti haluaakin ihmisiä pitää. siksi on keksitty kadotukset ja muut.
- Lukija5
Verbillä pelätä on myös merkitys kunnioittaa, ainakin sanakirjan mukaan.
- siitä vaan
Kunnioita toki Jumalaa kun hän tuomitsee sinut ikuiseen kadotukseen.
Olen joskus kuullut että jos pelkoa ei olisi, ei Jumalaakaan tarvita.
Itse olen toista mieltä. Ymmärrän kuitenkin jollain tavalla niitä, joille pelko on se parempi motivaattori, sillä he itse eivät kai ole koskaan rakkautta kohdanneet. Siksi he tahtovat että pelkoa pitäisi kaikin tavoin lietsoa enemmän.
Kyllä ymmärrän kunnioituksen Jumalaa kohtaan. Se ei kuitenkaan tarkoita pelkoa. jatkuvaa jäytävää pelkoa siitä, että rangaistus tulee jos vähäkään poikkean muiden uskovien määräämistä ohjeista. Pienestäkin virheestä tulee jotain… Ei se ole vähäinen määrä, mitä kaikkea tuleekaan pelätä. Rakkautta on se, ettei rangaistusta tule…- frtgyuik
Ei olemattomia tarvitse pelätä.
- Rajansa kaikella.
>jumala pelkää toisinajattelijoita<
Se on kuulkaatte toisinpäin, toisinajatteliat pelkäävät Jumalaa,
Koska Jumala on kaiken luonut.Joten tarjoatko lääkkeeksi ”samoin ajattelemista”? Että kukaan ei enää ajattelisi, vaan nielisi jonkun sanelemat käsitykset ilman mitään kritiikkiä? Kenen käsitykset? Mistä uskonyhteisöstä löytyy hän, jonka ajatuksia meidän tulee seurata?
Ei Jumala pelkää toisinajattelijoita. Ihmiset niitä pelkäävät!
- liesituulettimen wat
Joku dokumentti tuli kerran televisiosta ja siinä mitattiin jotain aivosähkökäyriä ja tutkittiin miten aivot reagoivat esim. oman rakkaan nimeen ja "nimeen" Jumala. Dokumentissa Jumalan kohdalla tuli joku homattavakin reaktio, jos näistä tiedejutuista nyt ikinä voi mitään varmaa sanoa. Olisikohan tämä Jumalan pelko ihan istutettuna ihmiseen. Onhan hän meidät suunnitellutkin.
Jos joku sattumoisin muistaa kyseisen dokkarin nimen, niin ilmoitappa. En minä Jumalaa pelkää vaan hihhuleita. Heille jos antaa valtaa, niin aina on pelko perseessä, että joltain lähteee henki....Historiasta kannattaa ottaa oppia.
Mave,sun pitäs olla selvillä, että uudestisyntyneet Kristityt eivät käytä väkivaltaa, uskonto käyttää kyllä(islam.katolisuus,,ym..),,ja Jumala valta on teokratia,tulee siis olemaan,,ja siellä ei todella tule olemaan väkivaltaa ja muuta pahuuta.
Lyökää mua toiselle poskelle,niin mie käännä toisenki.Aamen.
Ps. joku kuitenki alkaa vängättä,että sitä joku Kristitty on tehnyt sitä ja tätä,,no mie voin sanoa, että ihmisiä ollaa mekin,,- ->Noitavaino
aksu521 kirjoitti:
Mave,sun pitäs olla selvillä, että uudestisyntyneet Kristityt eivät käytä väkivaltaa, uskonto käyttää kyllä(islam.katolisuus,,ym..),,ja Jumala valta on teokratia,tulee siis olemaan,,ja siellä ei todella tule olemaan väkivaltaa ja muuta pahuuta.
Ps. joku kuitenki alkaa vängättä,että sitä joku Kristitty on tehnyt sitä ja tätä,,no mie voin sanoa, että ihmisiä ollaa mekin,,>> uudestisyntyneet Kristityt eivät käytä väkivaltaa
aksu521 kirjoitti:
Ps. joku kuitenki alkaa vängättä,että sitä joku Kristitty on tehnyt sitä ja tätä,,no mie voin sanoa, että ihmisiä ollaa mekin,,Vanhoillislestaadiolaisten lapsenraiskaukset eivät ole väkivaltaa? Pirkko Jalovaaran puheet eivät ole hengellistä väkivaltaa? Jotakin hyvää Jalovaarassakin on, sillä sisko miettii vakavasti kirkosta eroamista. Lahtarikirkko tekee kuolemaa.
Itse väität, että uudestisyntynyt ei voi tehdä pahaa ja silti toisessa kohtaa myönnät sen olevan mahdollista. Mikäli se on mahdollista, niin silloin voivat kristityt valtaan päästyään lahdata jälleen ihmisiä. Juuri ne uudestisyntyneet. Heitä minä pelkään, enkä tapakristittyjä.
- Rohkea.
Mä en pelkää jumalaa enkä hattivattia. Maahisiin en luota 100%:ti.
Hei aksu521 ja muut keskustelijat,
Jumalan pelo on viisauden alku, kirjoitetaan Raamatussa Sananlaskujen kirjassa. Minä en kuitenkaan osaa pelätä Jumalaa, sillä ajattelen Hän Isänä. Sellaisena, kenen luokse voin mennä epäonnistumisien, pettymysten ja hylkäämisien keskeltä. Ajattelen, että Jumala ottaa minut vastaan ja sulkee syliinsä, lohduttaa niin kuin äiti lastaan. Jumala ei siis minulle ole pelottava tuomari, mutta ei hän ole pelkästään mikään nössykkäkään, vaan kunnioitan ja arvostan Jumalaa. Luotan Hänen oikeudenmukaisuuteensa ja siihen johdatukseen, jota elämäni eri vaiheissa olen saanut nähdä. Minä luotan siihen, että tässä virassa, jossa olen (sanan ja sakramentin virka) teen työtä Jumalan varassa. Minä rukoilen ja kuuntelen ja uskon siihen, että Jumala antaa minulle sanoja suuhun ja ajatuksia, joiden kautta avata Raamattua ja monia haastavia kohtia.
Luotan siihen, ettei minun tarvitse pelätä autuuteni puolesta, sillä vakaassa uskossa, Kristukseen turvautuen minä puhun. Ja vaikka joskus menenkin metsään teoissa ja sanoissa, niin ajattelen, että Kristuksen rakkaus, Hänen verensä voi puhdistaa myös minun syntini ja sydämeni. Näin minä uskon ja siihen minä luotan. Jumala on minun Isäni, joka ohjaa lastaan, joka kantaa niin elämässä kuin kuolemassakin.
-KaisaK, pappi- bishop83
Ei pelota vaikka joutuisin kohtaamaan tämän mafia-pomon..sanoisin sille suorat sanat ja pyytäisin tunnustamaan syntinsä minulle =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t857084- 353781
- 443318
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 2062259
- 412202
- 1222192
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241848- 401739