Hei,
Olen mahdollisesti hankkimassa Mazda 6 Farmaria.
Mietityttää vain nuo monelta taholta tulleet viestit heikosta ruostekestävyydestä.
Minkälaisen ruostesuojauksen olette mazda 6:sen omistajat teettäneet autoonne ? Ja poistaako tuo käsittely mahdolliset ongelmat. Onko tiedossa hyviä ko. firmoja Oulun seudulta...
Muita vinkkejä yms. Mazda 6:sen hankinnassa ?
Mazda 6 ruostesuojaus
16
26882
Vastaukset
- Six
... siitä miten pitkään meinaat autoasi pitää. Itse aion vaihtaa noin 4 vuoden kuluttua uuteen, enkä siis teetä mitään ruostesuojausta. Myyjäkään ei tuota suositellut.
Mutta jos aiot pitää vaikka 7 vuotta tai enemmän, se kannattanee teettää.
Hieno auto, suurin miinus on hieman liian kuuluva rengasmelu. - matukkamies
Tervehdys...
Itse teetin suojauksen Tectyl suoja-aineella jota Mazda suosittelee. Kyseessä ns. tectyl-longlife. Takuu pitäisi olla 10 vuotta. Tosin autoon ei porattu reikiä, joten Mazdan omakaan takuu ei siis mene umpeen. Tarkoitukseni on pitää autoa vähintään 6-7 vuotta ja jopa jättää se sen jälkeen kakkosautoksi. Hinta käsittelylle 600 €. Jos päädyt matukkaan kannattaa tinkiä heti alussa jotku muut kuin alkuperäiset asennusrenkaat (Bridgestone) jolloin äänet eivät häiritse niin kovasti. Mielestäni tuo käsittelykin hiljensi ääniä.- Raimo
Kestikö sinun autossasi tectyl aineiden haju kauan ? ( kuulemma kaikilla aineilla sama "vika" )
Itse teetin myös tectyl käsittelyn ja asia muutoin ok, mutta yhä parin viikon jälkeenkin haju pistävä. Olisiko vinkkejä, miten haju lähtee? - matukkamies
Raimo kirjoitti:
Kestikö sinun autossasi tectyl aineiden haju kauan ? ( kuulemma kaikilla aineilla sama "vika" )
Itse teetin myös tectyl käsittelyn ja asia muutoin ok, mutta yhä parin viikon jälkeenkin haju pistävä. Olisiko vinkkejä, miten haju lähtee?Joo haju oli aika pistävä. Pikkuhiljaa se mulla on hävinnyt vai liekö nenä sitten tottunut jo hajuun... En keksinyt muuta kuin sen että laitoin pari kaupasta ostettua ilmanraikastinta ohjaamoon. En sitten tiedä auttoiko mutta ehkäpä pistävä haju jäi toiseksi. Haju kuullemma häviää pikkuhiljaa joten koitetaan kestää..
- maalaisjärki
Raimo kirjoitti:
Itse teetin myös tectyl käsittelyn ja asia muutoin ok, mutta yhä parin viikon jälkeenkin haju pistävä. Olisiko vinkkejä, miten haju lähtee?paljon vunderii ja tupakkii niin eiköhän peekele lähäre!
Teetä sama käsittely kuin muihinkin autoihin.
EI M6 ole mikään poikkeus.
Tunnetaan nimellä jotakin "lisäturva" tai vastaava. Tarkkaavainen voi havaita että ruostesuojafirmoissa käy muitakin autoja kuin M6:a - Esa
Onko muita varteenotettavia ruostesuojauksen ammattilaisia kuin Finikor, jotka käyttävät hyväksyttyjä aineita/menetelmiä?
-Esa- - ruostetta
Itse asun oulussa ja teetin pohjolanlasissa (Ruskossa) ruostesuojauksen takuu 12v ja laittoivat muovilokarit automaattisesti.
eivät poraa ylimääräisiä reikiä ja käyttävät tectyliä.
hinta n.700€ siihen sisältyy muovi lokarit taakse.
lähin finkor liike ois löytyny k-maasta.
ei paha mielestäni.- Jamo
Maksoi tectyl-käsittely(täydellinen) muovilokarit taakse keväällä 400€
- Tiura
Tsau !
Teetin myös Oulussa re-käsittelyn,mutta Ajo-Ritareilla joka myös ruskossa. Siellä ainakin Tectyl käsittely, mutta luulisin että pohjolan lasissa Dinitrol aineilla. Joka tapauksessa Ajo-Ritareilla kolmois käsittely ja muovilokarit 680 ekeä. Työ kesti 2 päivää, eikä todella ylimääräisiä reikiä porailla. Ruosteeneston tarkistus käsittely 3 vuoden välein (hinta silloin 100 E ) - 4. kuutonen
Ihan sopivan tuntuinen hinta. Pitää soitella k-maahan ja etsiä puuttuvat 700 euroa jostain.
- Roster
Etu-ja takapuskurin alla oleva pelti näytti huonosti suojatuilta. Oli vaan pohja pintamaali. Sinne ei saa minkäälaista iskua tulla, sillain että maalipinta hajoaa, muuten ruostuu välittömäst. Itse käsittelisin ko.paikat ensi tilassa. Samaten puuttuu massaus pohjasta, kuskipuoleisen takarenaan takaa. Myös erittäin kriittinen paikka. Kaikkea sitä löytääkin kun vähän tutkii.
- puuttuu
Ja kun jatkat vielä hiukan aikaa tutkimista, niin löydät sen renaultin merkin keulasta...
- keppo
Minkälaiset on kokemuksenne Oulun Ajo-Ritarin toiminnasta/työnjäljestä ruostesuojauksen suhteen?
- kuppokalikka
Käsittääkseni ihan asiallinen paikka
- Autolla pääsee
Kaksi autoa olen Pohjolan Lasissa ruostesuojannut ja työn jälki on laadukas. Hieman hintava paikka, mutta muuten yksi alansa parhaista. Suosittelen. Auto haisee kyllä muutaman viikon, mutta haju laimenee kun massat kuivuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583