Miksi Beatles on vastustamaton?

vastustamatonbeatle

edes dhönni ei pysy bändistä erossa.

Sade loppui, jatkan elämääni. Arvaan, että joku ei sitä tee.
Mutta validi kysymys. Vastatkaa.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Beatles on vastustamaton? Musiikki antaa vastauksen.

      • Anonyymi

        En pidä beatlesin musiikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä beatlesin musiikista.

        Beatlesista puuttuu emotionaalinen voima ja syvyys mitä klassisessa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beatlesista puuttuu emotionaalinen voima ja syvyys mitä klassisessa on.

        Kateelliset hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateelliset hiljaa.

        Totesin vain faktan. En minä ole kade.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesin vain faktan. En minä ole kade.

        Olet vähemmistössä mielipiteesi kanssa, eli hyväksy OIKEA fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vähemmistössä mielipiteesi kanssa, eli hyväksy OIKEA fakta.

        Mikä on oikea fakta? Sekö että Beatles on skeidaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oikea fakta? Sekö että Beatles on skeidaa?

        Väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        Minusta Beatles on silti heikkoa ja monotonista popin jumputusta ilman sanottavaa kontrapunktista, harmonista tai melodista ajattelua mikä kuuluu korkean taiteen ominaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Beatles on silti heikkoa ja monotonista popin jumputusta ilman sanottavaa kontrapunktista, harmonista tai melodista ajattelua mikä kuuluu korkean taiteen ominaisuuksiin.

        et tiedä musiikista mitään, se on selvää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et tiedä musiikista mitään, se on selvää....

        Tunnen kyllä sieluni sopukassa kun säveltäjä on valanut teokseensa objektivoitua tunnetta (ja sitä ei Beatlesin musiikissa ole) vaikka en musiikin teoriasta paljon mitään ymmärräkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä sieluni sopukassa kun säveltäjä on valanut teokseensa objektivoitua tunnetta (ja sitä ei Beatlesin musiikissa ole) vaikka en musiikin teoriasta paljon mitään ymmärräkään.

        Eli et hyväksy, kun muut tuntevat Beatles-musiikissa 'tunnetta' ja hienoutta yms.? Tuollainen ajattelutapa on lähellä fasismia, jos suoraan sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et hyväksy, kun muut tuntevat Beatles-musiikissa 'tunnetta' ja hienoutta yms.? Tuollainen ajattelutapa on lähellä fasismia, jos suoraan sanotaan.

        Minä itse en koe Beatlesin musiikissa minkäänlaista ylevää tunnetta kuten klassisessa. Jos muut kokevat niin hyvä niin, ei se minulta ole pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä itse en koe Beatlesin musiikissa minkäänlaista ylevää tunnetta kuten klassisessa. Jos muut kokevat niin hyvä niin, ei se minulta ole pois.

        Älä sitten väitä, et Beatles musiikissa ei ole sitä 'ylevää tunnetta' tms. Et sinä voi tietää mitä toinen kokee ja tuntee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Beatles on silti heikkoa ja monotonista popin jumputusta ilman sanottavaa kontrapunktista, harmonista tai melodista ajattelua mikä kuuluu korkean taiteen ominaisuuksiin.

        Beatles on musiikillisesti monipuolisempi, kuin yksikään klassinen säveltäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Beatles on silti heikkoa ja monotonista popin jumputusta ilman sanottavaa kontrapunktista, harmonista tai melodista ajattelua mikä kuuluu korkean taiteen ominaisuuksiin.

        "Minusta Beatles on silti heikkoa ja monotonista popin jumputusta ilman sanottavaa kontrapunktista, harmonista tai melodista ajattelua mikä kuuluu korkean taiteen ominaisuuksiin."

        Noinkohan, siis mites se menikään: "Alussa oli suo kuokka ja kontrapunkti ja siihen se olisi jäänytkin mutta onneksi tuli Sibelius."

        Mutta emme nyt ole puhumassa Sibeliuksesta vaan The Beatlesista joten tuon täytyisi mennä että: Alussa, vaikka kahdesta asetehtailijoiden rikastuttamiseksi järjestetystä suuresta ihmisteurastuksesta oli jo kulunut aikaa, silti yhä oli vallassa siniset ilkeät yhtäällä ja stalinistit toisaalla ja siksipä hauskan pito oli kiellettyä ja rangaistavaa ja siihen se sitten olisi jäänytkin, mutta onneksi ensin tuli sähkökitarat ja -basso ja rummut ja rock 'n' roll ja sen jälkeen tuli The Beatles ja se bändi siinä rokkaamisensa sivussa tuli pelastaneeksi mailman niin sinisiltä ilkeiltä kuin stalinisteilta.

        Mutta nyt sitten yksi viimeisistä sinisistä ilkeistä eli kulttuurifasisteista täällä väittää että on Beatlesille muka häpeä koska niitten lauluissa ei esiinny kontrapunktia, mutta toisaalta Schubertin ja Mozartin lauluissa vastaavasti ei ole rock 'n' rollia mutta sitä ei Schubertille tai Mozartille synniksi lasketa, ei lasketa vaikka toisaalla Beatlesin lauluissa sitä rock 'n' rollia oli ja on runsaasti.

        Mikä kaikki taas kerran tarkoittaa sitä että meillä yhtäällä on appelsiini kuten vaikka Mozartin laulut, ja meillä on omena eli The Beatlesin laulut, ja nyt sitten esitetään väite että ne Beatlesin omenalaulut ovat huonoja koska ne eivät maistu eikä tunnu eikä näytä appelsiinilta.

        Itse asiassa sitä rock 'n' rollia oli ja on Beatlesin lauluissa jopa siinä määrin että juuri lainkaan ei rokkarien parissa rykimistä esiinny jos ja kun siteeraa John Lennonia joka joskus sanoi että The Beatles silloin kun se vielä aktiivisesti keikkaili oli mailman paras live rock 'n' roll bändi ja olisi pystynyt niin halutessaan soittamaan suohon kaikki silloiset pääkilpailijat kuten Rolling Stones ja The Kinks ja The Who.

        Ja mitä Beatlesin lauluihin tulee niin kukaan täyspäinen ei vaikkapa For no one tai Strawberry fields forever tai Within you without you lauluista ole lauluiksi mitään vikaa löytänyt. Ja väite että ne lauluina olisivat heikkoa ja monotonista popin jumputusta on yksiselitteisesti naurettava ja järjetön.


    • Beatles teki paljon erilaista musiikkia, jota monet arvostaa. Itse en bändiä juurikaan kuuntele, vaikka paljon 1960-80 -lukujen rockia kuuntelenkin, on jotenkin jäänyt vähemmälle tuo bändi. John Lennonin soolomusiikkia saatan joskus kuunnella kuten kappaletta "Imagine". Mun suosikkeja on mm. Paul Rodgers(Free/Bad Company), Led Zeppelin, Robert Plantin soolotuotanto(enimmäkseen ei rockia tämä), Slade, Judas Priest, Iron Maiden, Twisted sister, Dire staraits, Kansas, Queen, AC/DC, CCR ja Rush.

      • Anonyymi

        Monipuolinen musiikkimaku kertoo avoimesta mielestä, hyvä ominaisuus.
        Nämä "Beatles on skeidaa" tyypit voivat ottaa opiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monipuolinen musiikkimaku kertoo avoimesta mielestä, hyvä ominaisuus.
        Nämä "Beatles on skeidaa" tyypit voivat ottaa opiksi.

        Monipuolinen musiikkimaku käsittää myös klassisen taidemusiikin genreen, ei ainoastaan popin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monipuolinen musiikkimaku käsittää myös klassisen taidemusiikin genreen, ei ainoastaan popin.

        Neron kuten Melartinin, Mozartin tai Beethovenin objektiivisessa käsityksessä väikkyy ilmiömaailma vieraana kontemplaation esineenä joka tunkee tahtomisen ulos tajunnasta ollessaan kauttaaltaan puhtaasti tiedoitseva vaikka normaalisissa aivoissa maailmasta ei voikaan syntyä aivan puhtaasti objektiivista kuvaa kun havaintokyky laimentuu mutta nerouden tuotteet saavat normaalinkin ihmisen käsityskyvyn tulemaan objektiiviseksi taiteeseen ja musiikkiin valettujen objektivoitujen tunteiden heijastuessa tämän puhtaan mielteen alueelle kun tiedoitsevasta tulee tiedoitsemisen puhdas subjekti jolloin äly tunkee tahtomisen ulos tajunnasta ja olemme kauttaaltaan puhtaasti tiedoitsevia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monipuolinen musiikkimaku käsittää myös klassisen taidemusiikin genreen, ei ainoastaan popin.

        Toki ja myös jazzia, poppia, rockia, heavya, iskelmää, reggeitä, kansanmusiikkia, vähän kaikenlaista. Pop on toki eri asia kuin rockmusiikki ja 1960-luvulla Beatles luokiteltiin rockbändiksi ja monet luokittelevät yhä tänä päivänä. Ja nuo minun luettelemani bändit kuten Led Zeppelin, Free, Rush, CCR ja AC/DC kyllä ovat ihan rockia, ei poppia. Ja Judas Priest ja Iron Maiden ovat heavya.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Toki ja myös jazzia, poppia, rockia, heavya, iskelmää, reggeitä, kansanmusiikkia, vähän kaikenlaista. Pop on toki eri asia kuin rockmusiikki ja 1960-luvulla Beatles luokiteltiin rockbändiksi ja monet luokittelevät yhä tänä päivänä. Ja nuo minun luettelemani bändit kuten Led Zeppelin, Free, Rush, CCR ja AC/DC kyllä ovat ihan rockia, ei poppia. Ja Judas Priest ja Iron Maiden ovat heavya.

        Kyllä, hyvin luokiteltu artistit tuossa, ja joku BeeGees on taas puhdasta, hienoa poppia, kuten Abbakin, Carpenters ja moni muu.


      • Nyt kuuntelen Beatlesia ja I like it. Havaitsin, että mulla menee tämänkin bändin musiikki. Jatkossa ehkä enemmänkin kuuntelen. Hyvin laulettua ja soitettua musiikkia. Hyviä muusikoita myös nuo Paul McCartney, John Lennon, Ringo Star ja George Harrison.

        Mulla ei yleensä kestä kauan tottua johonkin musiikkiin, jos se nappaa ja myös todeta, että bändin jäsenet on hyviä/loistavia/neroja ja bändi mestariteos =) Esim. Rush nappasi heti ensikuulemalta, samoin, Free, Bad Company, osa Robert Plantin soolomusasta (etenkin levy "Now and zen"), Solomon Burke, Miles Davis, Culture club, Spandau ballet. Bob Marley, John Denver, Roy Orbison, Dusty Springfield ja monet muut mun suosikeista. Iron Maiden ei ihan heti napannu eikä Judas Priest, mutta kun ne lopulta nappas se oli menoa =)


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Nyt kuuntelen Beatlesia ja I like it. Havaitsin, että mulla menee tämänkin bändin musiikki. Jatkossa ehkä enemmänkin kuuntelen. Hyvin laulettua ja soitettua musiikkia. Hyviä muusikoita myös nuo Paul McCartney, John Lennon, Ringo Star ja George Harrison.

        Mulla ei yleensä kestä kauan tottua johonkin musiikkiin, jos se nappaa ja myös todeta, että bändin jäsenet on hyviä/loistavia/neroja ja bändi mestariteos =) Esim. Rush nappasi heti ensikuulemalta, samoin, Free, Bad Company, osa Robert Plantin soolomusasta (etenkin levy "Now and zen"), Solomon Burke, Miles Davis, Culture club, Spandau ballet. Bob Marley, John Denver, Roy Orbison, Dusty Springfield ja monet muut mun suosikeista. Iron Maiden ei ihan heti napannu eikä Judas Priest, mutta kun ne lopulta nappas se oli menoa =)

        Vastustamaton musiikki on taikaa.


    • Anonyymi

      Schubert on homo

      • Anonyymi

        Ei voi olla koska hän sai syfiliksen harrastettuaan seksiä naisen kanssa. Ehkä hän oli bi seksuaali.


      • Anonyymi

        Beatlesitkin ovat homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beatlesitkin ovat homoja.

        Tietosi on huonoa ja väärää, kuule.


    • Anonyymi

      Vastustamaton Beatles, ja sitä se on aina vaan yhä uusille sukupolville.

      • Jep, musta tuli juuri Beatlesin kuuntelija =) Ennen en kuunnellu mitä nyt aikoinaan koulussa joskus laulettiin bändin ralleja ja mun sisko kotona luukutti. Nyt tämäkin menee. Näköjään mulla menee melkeen mikä vaan =) No ei ihan mikä vaan, esim. Metallica ei useista yrityksistä huolimatta ole mennyt eikä Guns n roses muutamaa kappaletta lukuunottamatta eikä kauheesti black-ja deathmetal. Beatles on melodista, mutta myös sopivasti psykedeelistä juuri niin kuin esim. Miles Davis. Tykkään myös tällaisesta yhdistelmästä. Ennen tätä Beatlesin kuuntelua kuuntelin nyt illalla folkkia, esim. Joan Baez ja John Denver, mutta myös sitä mun nykyistä perusmusaa eli Freetä.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Jep, musta tuli juuri Beatlesin kuuntelija =) Ennen en kuunnellu mitä nyt aikoinaan koulussa joskus laulettiin bändin ralleja ja mun sisko kotona luukutti. Nyt tämäkin menee. Näköjään mulla menee melkeen mikä vaan =) No ei ihan mikä vaan, esim. Metallica ei useista yrityksistä huolimatta ole mennyt eikä Guns n roses muutamaa kappaletta lukuunottamatta eikä kauheesti black-ja deathmetal. Beatles on melodista, mutta myös sopivasti psykedeelistä juuri niin kuin esim. Miles Davis. Tykkään myös tällaisesta yhdistelmästä. Ennen tätä Beatlesin kuuntelua kuuntelin nyt illalla folkkia, esim. Joan Baez ja John Denver, mutta myös sitä mun nykyistä perusmusaa eli Freetä.

        Siskotkin tietää...


    • Jos luulit että moderni klassinen on outoa tai Miles Davis, niin kuuntele Beatlesin "Revolution 9". Tämä kappale tuo mieleen jonkun modernin taiteen museon, esim. Kiasma ja siellä jonkun videotaiteilijan työn, jossa taustalla on käytetty hyväksi kaikenlaista äänimaisemaa. The Beatles - musiikin Andy Warhol.

      • Luulen että tähän kappaleeseen on saatu idea, kun ollaan oltu vähän huumepöllyissä tai humalassa. Mutta kaipa se on jonkinlainen vallankumous, ainakin rockin ja popin saralla. Tällaista äänimaisemaa ei kai sitä ennen oltu kuultu kuin ehkä modernissa jazzissa ja modernissa klassisessa, jos kauheasti niissäkään (Miles Davisilla on sävellyksiä, joissa on meditatiivista ja psykedeelistä äänimaisemaa ja vaikutteita esim. itämaisesta musiikista).


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Luulen että tähän kappaleeseen on saatu idea, kun ollaan oltu vähän huumepöllyissä tai humalassa. Mutta kaipa se on jonkinlainen vallankumous, ainakin rockin ja popin saralla. Tällaista äänimaisemaa ei kai sitä ennen oltu kuultu kuin ehkä modernissa jazzissa ja modernissa klassisessa, jos kauheasti niissäkään (Miles Davisilla on sävellyksiä, joissa on meditatiivista ja psykedeelistä äänimaisemaa ja vaikutteita esim. itämaisesta musiikista).

        Revolution 9:n on innoituksen Lennon saanut kumppaninsa Onon abstraktitaiteesta ja touhuista, niin luulen ma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Revolution 9:n on innoituksen Lennon saanut kumppaninsa Onon abstraktitaiteesta ja touhuista, niin luulen ma.

        Tämä tuli myös minulle myöhemmin mieleen.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tämä tuli myös minulle myöhemmin mieleen.

        Revolution nr: 9 on maailman levinnein abstrakti teos, koska se on Beatles-levyllä. Oikees mielentilas kuunneltuna se on hieno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revolution nr: 9 on maailman levinnein abstrakti teos, koska se on Beatles-levyllä. Oikees mielentilas kuunneltuna se on hieno.

        Musiikki on alvariinsa abstraktia paitsi kaikkein korkeimmassa metafyysisessä merkityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revolution nr: 9 on maailman levinnein abstrakti teos, koska se on Beatles-levyllä. Oikees mielentilas kuunneltuna se on hieno.

        Revolution 9 ei ole yhtenäinen vaan hyvin sirpaleinen jonkinlainen äänikollaasi tai nauhateos mm. perinteistä tonaalista pianomusiikkia yhdistettynä luultavasti elektroniseen musiikkiin ja puheeseen ynnä muihin hälyääniin. Kyseessä voi olla kokeellisen musiikin tai avangardistinen teos muttei abstrakti teos kuten kubistinen koska musiikki sikäli kuin se sitä on luonteeltaan joka tapauksessa abstraktia. Kaikki musiikki on abstraktia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revolution 9 ei ole yhtenäinen vaan hyvin sirpaleinen jonkinlainen äänikollaasi tai nauhateos mm. perinteistä tonaalista pianomusiikkia yhdistettynä luultavasti elektroniseen musiikkiin ja puheeseen ynnä muihin hälyääniin. Kyseessä voi olla kokeellisen musiikin tai avangardistinen teos muttei abstrakti teos kuten kubistinen koska musiikki sikäli kuin se sitä on luonteeltaan joka tapauksessa abstraktia. Kaikki musiikki on abstraktia.

        Omassa sarjassaan Revolution 9 on hieno teos, vieläpä rock-muusikon tekemänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa sarjassaan Revolution 9 on hieno teos, vieläpä rock-muusikon tekemänä.

        Monipuolisuus on Beatlesin voimaa, siinäkin he olivat ylivoimaisia.


    • Ei ylivoimaisen vastustamaton mun mielestä, mutta kuuntelen joskus.

      • Anonyymi

        Makuasia, tietysti.


    • Anonyymi

      Aina vaan on ylivoimainen ja vastustamaton.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe