Mulla on XP ja katsoin ohjauspaneelin kautta koneeni suorituskykyä. Ilmoitettiin 224 Mt Ram- muistia. Mun pitäisi asentaa koneelle ohjelma, joka vaatii 250 Mt vapaata kiintolevytilaa. Tarkoittaako tuo Ram-muisti siis sitä, ettei ohjelma mahdu koneelle? Olen myös poistanut koneelta joitakin juttuja, mutta aina vaan se näyttää 224 Mt:n muistia...
Entäs kannattaako tuota Vapauta tilaa kiintolevyltä -toimintoa käyttää? Millä perusteella se poistaa koneelta tiedostoja?
Suorituskyky (kiintolevytila)
6
549
Vastaukset
- pentti
keskusmuisti eli RAM-muisti ja kiintolevytila ovat eri asia.Kiintolevytilamäärän saat näkyviin Oma Tietokone->klikkaa C-asema.
- Jussi
RAM-muisti ja kiintolevy ovat kaksi eri asiaa. Ohjelmasi todennäköisesti vaatii 250 mt vapaata tilaa kiintolevyltä, ei RAM-muistista.
Kiintolevyltä tiedostojen poistaminen ei välttämättä vaikuta lainkaan vapaan RAM-muistin määrään.
Oletko kokeillut asentaa kyseistä ohjelmaa? - tarkoittaa
>Mun pitäisi asentaa koneelle ohjelma, joka vaatii 250 Mt vapaata kiintolevytilaa. Tarkoittaako tuo Ram-muisti siis sitä, ettei ohjelma mahdu koneelle?<
-Ei tarkoita.
Kovalevyn eli kiintolevyn koko ja RAM-muisti ovat aivan eri asioita.
Kiintolevytilan näet esim.näin:
>Käynnistä
>Oma tietokone,
>paikallinen levy (C) klikkaa sitä oikealla korvalla. (näet vapaan ja varatun kiintolevyn määrän myös pelkästään viemällä hiiren nuolen Paikallinen levy (C)kuvakkeen päälle)
>Ominaisuudet, niin näet kovalevysi koon ja paljonko siellä on vapaata tilaa. - Ei tarkoita
>Mun pitäisi asentaa koneelle ohjelma, joka vaatii 250 Mt vapaata kiintolevytilaa. Tarkoittaako tuo Ram-muisti siis sitä, ettei ohjelma mahdu koneelle?<
-Ei tarkoita.
>Käynnistä
>Oma tietokone,
>paikallinen levy (C) klikkaa sitä oikealla korvalla. (näet vapaan ja varatun kiintolevyn määrän myös pelkästään viemällä hiiren nuolen Paikallinen levy (C)kuvakkeen päälle)
>Ominaisuudet, niin näet kovalevysi koon ja paljonko siellä on vapaata tilaa. - eri asioita
Jokohan nyt neljännellä kerralla onnistuu vastauksen lähettäminen?
-Ei tarkoita.
>Käynnistä
>Oma tietokone,
>Ominaisuudet, niin näet kovalevysi koon ja paljonko siellä on vapaata tilaa.- fish
Kiitos (lukuisista) vastauksista!
Tuli ainakin asia selväksi. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413908Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3533027Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101665Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23821- 69793
- 44784