Sinä, jokavet käytä kypärää, onko siihen syy? Jos syy on taas kerran: 'mun kaverit ei käytä', niin huoh. Sanon tämän nyt, sehän on sinun pääsi, sinä teet sille, mitä haluat, se ei ole heidän asiansa, käytätkö vai etkö.
Jos syy taas on se, että olet niin hyvä ajamaan, niin ei se välttämättä aina ole siitä kiinni. Liikenteessä voi sattua ja tapahtua, eikä se välttämättä ole sinun syysi!
Jos syy sitten onkin, että et jaksa, niin ihmettelen, miten jaksat pyöräillä...
Mutta kuitenkin, polkupyöräkypärä EI ole muotiasia! Jos muut eivät käytä, niin käytä sinä ainakin. Voit olla mallia jollekin toiselle, joka myös sitten alkaa käyttämään kypärää.
Itse olen 15-vuotias tyttö ja käytän kypärää, eikä kukaan ole koskaan minulle sanonut päin naamaa, että olet nolo ja jos sanoisi, en välittäisi. Se on vain minun asiani, jos käytän.
Suosittelen käyttämään!!
Asiaa pyöräilykypärästä.
15
117
Vastaukset
- Tämä viesti
On todella tiukkaa asiaa, todellakin kannattaa kypärän käyttö, se on itse asiassa jopa pakollista. On tosi ikävää kun jo alaasteella luovutaan kypärästä, koska sen käyttö on muka noloa. Sama kun jättäs autossa turvavyön käyttämättä.
- Kypäräpää
Todella hyvää tekstiä! Ihmisten kannaattaa lukea se, jotta tajuisivat vähän edes!
- ninniz
samaa mieltä edellisten kanssa, erittäin hyvää tekstiä!
Itse käytän aina, olen 16v., enkä ymmärrä niitä jotka eivät käytä esim. Sen takia että "hiukset menee lyttyyn"!
Ajan kouluun skoballa lähes joka päivä pitkälle syksyyn ja alotan aikaseen kevällä, koska matka on aika pitkä (17km), käytän AINA myös mopoillessa kypärää....ja kun on kylmä käytän toppavaatteita! Hiukseni menevät lyttyyn joka tapauksessa, mutta harjaamalla se paranee.....
Käyttäkää siis kypärää!!!!
Miksi aina kaikki sanoo täällä ja muualla käyttävänsä kypärää, mutta todellisuudessa niitä on niin vähän?
- Nolo alottaja....!!!
Mä e käytä kypärää, kosk se o noloo, kosk mä oon jo 12v, eikä mu kamut käytä, ni E mäkä käytä.
Ootte noloi!- Kypärää<3;)
Voi mikä kakara... Kuules mun äiti joutu onnettomuutee mis se oli vähäl kuolla! Lääkäri sanos et kypärä pelasti sen:) siitä lähtien oon itekki käyttäny aina ku ajan sellasis paikois mis on paljo liikennet tai oyöräilen jonku pitkä matka. Kasva edes vähä äläkä hauku niit noloiks ketkä haluu pitää hengestää huolta!
- kuolevainenkenties
monet kuolee kompastuessaan kävellessä ja missä kävelykypärät? ja tykkään että elämässä on vähän vaaraa...
- olet vajukki
Kypärän käyttämättä jättämiseen ei ole yhtäkään hyvää syytä, käyttämiseen riittää jo se että se on suomen lain mukaan pakollista.
- -98
Taidan nostaa tätä :)
Vastaanpa koska tylsyys ja myöhänen herätys.
Mien käytä kypärää, ihan vaa koska rakastan leikkiä hengelläni, kyl mie tiijjän et se on typerää ja voi kaduttaa jos oikeesti käy jotahain, mut seo sen aja murhe sit.En käytä kypärää, koska...
1. Minulla ei ole kypärää.
2. Entinen kypärä, joka minulla oli, tippui silmille, raapi kaulaa ja haittoi ajamista.
3.Tuulen vinkka voi olla ainoa tuuletus kesällä kun pyöräilee.
4. Olen meinannut lentää ojaan kypärän takia.
On totta, että mitä tahansa voi sattua. Esim pyöräilessä sinä ja koira voitte mennä postilaaikon eripuolilta.... Tekemäni ninjalento oli varmasti hauskaa katsottavaa... Kädet ja polvet ottivat osumaa.
Ainoa kerta, kun olen kolauttanut liikenteessä pääni, oli kävellessä. Tai no... Juoksin kroksit jalassa ja kolautin poskeni asfaltiin...Kannattaa oikeesti vaan kiltisti hommata se kypärä. Jos otat auton kanssa yhteen ilman kypärää niin se on menoa. Kunnon kypärän saa parilla kympillä ja liikkeessä sovitat ettei tule kakkoskohdassa mainittuja ongelmia.
Eräs kaverini on ottanut auton kanssa yhteen, onneksi hänellä oli kypärä, ilman sitä ei välttämättä olisi tässä. Minäkin olen auton kanssa kolaroinut, tosin mopoillessa. Itse en tosin saanut edes naarmuja, moposta ei voi sanoa samaa. Onneksi syyllisen (en minä!) vakuutusyhtiö korvasi kiltisti korjaamon vaatiman hirmusumman.santiny kirjoitti:
Kannattaa oikeesti vaan kiltisti hommata se kypärä. Jos otat auton kanssa yhteen ilman kypärää niin se on menoa. Kunnon kypärän saa parilla kympillä ja liikkeessä sovitat ettei tule kakkoskohdassa mainittuja ongelmia.
Eräs kaverini on ottanut auton kanssa yhteen, onneksi hänellä oli kypärä, ilman sitä ei välttämättä olisi tässä. Minäkin olen auton kanssa kolaroinut, tosin mopoillessa. Itse en tosin saanut edes naarmuja, moposta ei voi sanoa samaa. Onneksi syyllisen (en minä!) vakuutusyhtiö korvasi kiltisti korjaamon vaatiman hirmusumman.Täällä on pyöräteitä... Tiedän, kypärä ei ole mikään turha keksintö...
Itse käytän kypärää, olen aina käyttänyt ja tulen aina käyttämään. Omalla hengellä ei kannata pelleillä.
En käytä kypärää, koska en sellaista omista. Kypärän ostaminen olisi turhaa, koska pyöräilen harvoin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904372
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?542935Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132501Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132311- 401993
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221723Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki571555