Ifolor vai Eirikuva vai ???

Outi Otos

Olen ollut Ifolorin tyytyväinen asiakas monien vuosien ajan. Nyt heidän tilausohjelmassaan 3,7 on jatkuvasti ongelmia eikä sitä enää kuulemma saada päivitettyä eikä kuntoon, kertoi asiakaspalvelun ihminen.
Silloin tällöin Ifolorilla on ollut tarjouksia, kymmppikuvat netin kautta 9c/kpl. Mutta koska e.m. ohjelma reistailee, on tilattava tietokoneen kautta ja se on kamalan hidasta, yhden kuvan lataaminen kestää noin minuutin.

Neuvoisiko joku ystävällisesti, oilsiko vaikka Eirikuva (sielläkin parhaillaan tarjous) hyvä mun tulevien kuvieni kehittäjä?
Ja mitä muita vastaavia liikkeitä mahtaa valtakunnasta löytyä?

13

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testaa

      Pixum.

    • juueijuuei

      Tee kuvakirja www.kuvatkirjaksi.fi

    • Coralie

      Tai Photobox www.photobox.fi sielläkin on usein hyviä tarjouksia.

    • fotofoto

      www.smartphoto.fi

    • hdfufg

      Viime vuonna tein vertailua ja tilasin samoja kuvia useammasta eri firmasta. Erot olivat loppujen lopuksi pieniä, ja Ifolorilla hinta/laatu-suhde on yksi parhaista, etenkin tuolla 9 c hinnalla.

      Eirikuvalla homma tökkäsi siihen, että kun tunnin värkkäämisen ja pään seinäänhakkaamisen jälkeen sain vihdoin ladattua kuvat palveluun, siellä ei pystynyt määrittelemään epämääräisen muotoisille kuville omia kokoja, vaan esim. normaalia pidemmänmallisessa potrettikuvassa olisi lähtenyt puoli päätä pois. Esim. Ifolor tekee automaattisesti juuri sen pituisen kuvan kuin kuvatiedosto määrää, vain lyhyen sivun mitta pitää ilmoittaa. Joissakin muissa palveluissa voi valita kuvan koon eri vaihtoehdoista.

      Joten kuvat jäi Eiriltä tilaamatta kokonaan, enkä pysty sanomaan heidän laadustaan mitään. Saattaa toki olla, että siellä oli palvelimella vain huono päivä, mutta minulle jäi tosi huono maku siitä palvelusta.

      Edellä mainittujen lisäksi on esim. Fotonetti (aika ok) ja Fotoyks (ok mutta kallis - erityismainintana panoramat 90 cm leveyteen asti) .

      • Birdlifer

        Ammattivalokuvaajana panostan laatuun. www.kuvatkirjaksi.fi


    • Outi Otos

      Kiitos teille kaikille!
      Kun noin avuliaita on oltu, rohkenenpa kysyä vähän lisää:

      Onko normaalia, tavallista siis, että yhden kuvan lataaminen nettitilauksessa kestää minuutin verran?

      • luultavasti on

        Riippuu tiedostokoosta ja nettiyhteydestä. Jonkin verran myös vastaanottavan pään nopeudesta, jos siellä on ruuhkaa.

        Joissakin palveluissa kuvatiedosto pakataan lähetysvaiheessa pienemmäksi, riippuen siitä minkä kokoisia kuvia ollaan tilaamassa. Kymppikuvaan ei tarvita kymmenen megan tiedostoa.


    • 45455

      photoboxista luin liiikaa viivytyst ä 4vk eikä kuviae ees tullut,, nmuistaako kukaan jonku uuden lehden kuvakrijatestiä, ifolor oli kai 3s

    • 920

      Epson Pro

      • Dodgecaliber_

        Ifolor.fi toimii, ei mitään moittimista!!


      • Dodgecaliber_
        Dodgecaliber_ kirjoitti:

        Ifolor.fi toimii, ei mitään moittimista!!

        Ja kannattaa ladata se "ifolor designer" koneelle, koska voit tallentaa kirjan aina ja jatkaa vaikka seuraavana päivänä :)


    • Eiri ei vaihtoehto

      Eirikuva nyt ei ainakaan ole enää mikään vaihtoehto, se kun on lopettanut toimintansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe