Miten eroon kulkukoirasta???

Hemmot menee!!

Onkelma selvinnee jo otsikosta:kulkukoira. Ja uros sellainen. Meillä on kaks koiraa, narttuja. Ja rotukoiria. Tää kulkukoira on joku sekarotunen uros rakki joka jatkuvasti kulkee meidän omakotitalon pihalla, ei anna kiinni, muuten olis jo viety rankkurille. Meidän koirat on kyllä "isoja", mutta tiukan paikan tullen veikkaan niiden jäävän alakynteen. Miten siitä hurtasta pääsis nyt eroon??? Ottasin hengen pois jos saisin, mutta kun ei oo asetta. Sen omistajat kyllä tunnetaan (3km meiltä asuvat) mutta ne ei pidä koiraa milloinkaan kiinni! Vaikka se karkailee ja kulkee täällä asti! Eli niille puhuminenkaan ei auttanut, poliisi ei tee mitään.. Mitään vinkkejä??

6

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wuff

Otat yhteyttä paikalliseen eläinsuojelu valvojaan, ja poliisin kyllä pitäisi ottaa kantaa myös tuollaiseen asiaan. Ammuskelemaan nyt ei kannata alkaa kuitenkaan...

• msrinkeli

soita poliisille. he vievät sen hml eläineten koirakotiin. Ehkäpä naapuritkin oppivat kun joutuvat useampaan kertaan maksamaan hoitolaskua ja koiran lunastuslaskua. Sitäpaitsi todella edesvastuutonta pitää koiraa vapaana!! JA sehän on laissa kielletty

• dobermann

Jos poliisit ei suostu tekemään mitään, ni kysy niiltä kuka tekee..?
        Ja jos ei auta ni kysäse jonkun vaikutusvaltaisemman numero ni eiköhän ala tapahtua.

• marinkeli
        dobermann kirjoitti:

Jos poliisit ei suostu tekemään mitään, ni kysy niiltä kuka tekee..?
        Ja jos ei auta ni kysäse jonkun vaikutusvaltaisemman numero ni eiköhän ala tapahtua.

ja tämä siis myös jo pelkästään koirankin hyvinvoinnin takia. Omistajat luultavasti viis viheltänet koulutukselle tai muulle... parasta mitä voit tehdä on todellakin hoitaa tuo koira poliisin kautta koirahoitolaan mistä se hyvällä tuurilla saa uuden kodin.

Hauveli kun ei voi mitään sille että omistajat on puupäitä.. :(

• Mimmu
        marinkeli kirjoitti:

ja tämä siis myös jo pelkästään koirankin hyvinvoinnin takia. Omistajat luultavasti viis viheltänet koulutukselle tai muulle... parasta mitä voit tehdä on todellakin hoitaa tuo koira poliisin kautta koirahoitolaan mistä se hyvällä tuurilla saa uuden kodin.

Hauveli kun ei voi mitään sille että omistajat on puupäitä.. :(

Itse kans soitin kahdesta tiellä leikkivästä koirasta poliisille. Silloin he sanoivat että jos koirat on vaaraksi ihmisille niin ne tulevat hakemaan muuten se homma ei kuulu heille.

• marinkeli
        Mimmu kirjoitti:

Itse kans soitin kahdesta tiellä leikkivästä koirasta poliisille. Silloin he sanoivat että jos koirat on vaaraksi ihmisille niin ne tulevat hakemaan muuten se homma ei kuulu heille.

Ei pidä paikkaansa. Koira pitää pitää kiinni taajamassa (ainakin..)

Kuka sen voi tietää onko koira "vaarallinen" vai ei? pitääkö odottaa että se tekee jotain ennekö poliisi toimii.

Se poliisi puhui lööperiä.

Olin juuri muuttanut uuteen rivariasuntoon jossa oli ns. Kahvalukko...Oma koirani avasi oven kun olin koulussa ja lähti tutkimusmatkalle pihalle (en ollut muistanut laittaa ovea takalukkoon...) joku ihana ihminen oli soittanut poliisille nähtyään dogin ja poliisit veivät sen läheiseen koirahoitolaan mistä hain sen heti kotia tultuani "pientä" lunastusmaksua vastaan poliisi kyyditys (yht 130e...ihan hyvä vaan)

Ajattele jos joku auto olisi ajanut sen päälle tai paimenkoirana se olisi lähtenyt paimentamaan pientä leikkivää lasta!!! Ei kukaan vieras, poliisi etenkää voi mennä sanomaan että ellei siitä ole vaaraa niin ei he mitään tee!! IAka törkeää jo poliisiltakin!! Itse olisin nostanut metelin jos olisi sanonut minulle noin. Aatteleppa niitä jotka PELKÄÄ koiria.. eihän semmonen uskaltas mennä omaa pihaa kauemmas jos sielä joku tuntematon koira vaeltelee vapaana...

(Toista kertaa en sitte unohtanutkaan..lukita ovee takalukkoon muuten...)

Mutta pointti on se että se on poliisiin tehtävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      195
      3513
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3037
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2098
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1925
    Aihe