PV seos ruuvi

No minähän se

Mihin suuntaan pitää kääntää PV:n seos ruuvia, että laimentas seosta ?

Onko seos ruuvilla vaikutusta korkeiden kierrosten seokseen, vai onko se pelkästään tyhjäkäynnin seoksen säätö ?

11

2557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thunder

Kun kääntää auki niin seos laihene ja kiinipäin niin seos rikastuu. Sillä merkistystä kaikilla kierroksilla.

• No minähän se

Siis sillä ON merkitystä kaikilla kierrosalueilla.

Kun mulla meinaa täyskaasun tuntumassa veto heiketä, tai se sillai jännästi tekee sen, ei kuitenkaan vedä kunnolla....olisko siinä sitten liian rikas seos ??

• thunder
        No minähän se kirjoitti:

Siis sillä ON merkitystä kaikilla kierrosalueilla.

Kun mulla meinaa täyskaasun tuntumassa veto heiketä, tai se sillai jännästi tekee sen, ei kuitenkaan vedä kunnolla....olisko siinä sitten liian rikas seos ??

Rupeeko "röpöttämään" vai "booaamaan"? Entäs kiihtyykö hyvin? Luulisin että voisi olla liian laiha seos.

• Jamppe
        thunder kirjoitti:

Rupeeko "röpöttämään" vai "booaamaan"? Entäs kiihtyykö hyvin? Luulisin että voisi olla liian laiha seos.

Rupeeko siis veto loppumaan? Mulla oli sama vika ja se johtu liian isosta pääsuuttimesta.

• No minähän se
        thunder kirjoitti:

Ei se booaa, mutta se rupee vähän röpöttämään.

Kuitenkin, kun säädin seos ruuvia aukipäin, niin sitten se parani, eikä enää röpötä kuin harvoin, pitänee vielä säätää aukipäin, niin sitten se häviää.

Jos se seos sattuu menemään liian laihalle, niin onko vaaraa / mitä sitten ?

• Jamppe
        No minähän se kirjoitti:

Ei se booaa, mutta se rupee vähän röpöttämään.

Kuitenkin, kun säädin seos ruuvia aukipäin, niin sitten se parani, eikä enää röpötä kuin harvoin, pitänee vielä säätää aukipäin, niin sitten se häviää.

Jos se seos sattuu menemään liian laihalle, niin onko vaaraa / mitä sitten ?

Jos se ei booaa vaan röpöttää se meinaa sitä että sulla on liian pieni pääsuutin. Jos se käy kauan laihalla niin se leipoo kiinni. Vaihda ainaki 5 numeroo isoompi suutin.

• No minähän se
        Jamppe kirjoitti:

Jos se ei booaa vaan röpöttää se meinaa sitä että sulla on liian pieni pääsuutin. Jos se käy kauan laihalla niin se leipoo kiinni. Vaihda ainaki 5 numeroo isoompi suutin.

Kuitenkaan, kun kone on lämmennyt, n. 1km ajon jälkeen, se ei enää röpötä.

Savutus on pientä, mutta johtuu kait halpaöljyistä.

• Self
        Jamppe kirjoitti:

Oletko varma että leipoo kiinni ?

Eikös se silloin leivo kiinni, jos ei saa voitelua...tai no en tiedä, kait se sitten laihalla ei saa voitelua...

Mitkä ovat laihan seosksen muut "oireet" kuin röpötys ??

Tarkoittaako tuo leipominen samaa kuin kiinnileikaaminen ?

• ----
        Self kirjoitti:

Oletko varma että leipoo kiinni ?

Eikös se silloin leivo kiinni, jos ei saa voitelua...tai no en tiedä, kait se sitten laihalla ei saa voitelua...

Mitkä ovat laihan seosksen muut "oireet" kuin röpötys ??

Tarkoittaako tuo leipominen samaa kuin kiinnileikaaminen ?

röböttäminen on liian rikkaan seoksen merkki ja buuaminen liian laihan jos buuaa niin leikkaa kiinni aika varmasti mulla ainakin leikkas

• Self
        ---- kirjoitti:

röböttäminen on liian rikkaan seoksen merkki ja buuaminen liian laihan jos buuaa niin leikkaa kiinni aika varmasti mulla ainakin leikkas

Tuliko pahatkin vauriot kun leikkas ??

• Gaaaaaaash...
        Jamppe kirjoitti:

Jamppe puhuu paskaa! poistakaa toi viesti täält ettei joku tyhmä mee uskomaan väärää tietoo ja laittaa liian pienen suuttimen ja kone leipasee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe