Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko kysymys työuupumuksesta?

messina59

Mieheni, 50 v. teki 15 vuotta ylipitkiä päiviä, 12-24 h, lisäksi minä olin sairastunut paniikkihäiriöön ja masennukseen ja sitten - pari vuotta sitten tuli päivä, jolloin kesken työpäivän mieheni "murtui" eikä pystynyt selviytymään yksinkertaisestakaan tehtävästä työpaikalla. Siitä alkoi mieheni totaalinen uupumus.
Tällä hetkellä, oltuaan puoli vuotta sairauslomalla, hän pystyy tekemään 8h työpäiviä ns. helpompia töitä koneenkorjushommissa. Hänellä on vuoden verran ollut mieliala-sekä ahdistuslääkitys ja hän käy ryhmäterapiassa.
Se, mikä minua pelottaa, on mieheni ärsyyntyneisyys, lyhyt pinna, olematon sietokyky, töykeys, välinpitämättömyys, tietynlainen täydellinen estottomuus,kovuus.
En saa minkäänlaista "otetta" hänestä siis en pääse häntä lähelle. Hän on kuin muissa maailmoissa ja tuntuu kuin hänen persoonansa olisi heittänyt kuperkeikkaa: kaikki se, mitä hän ennen oli, on nyt aivan päinvastaista.
Olisin kysynyt teiltä jotka olette työuupumuksesta joutuneet kärsimään, että kuulostaisiko mieheni oireet työuupumukselta?

2

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kuulosta

      Minun mieheni muuttui samanlaiseksi, pienikin vastaansanominen sai kiukuiseksi ja pelkäsin päälle hyökkäystä, mutta en kertakaikkiaan jaksanut kuunnella hänen juuttuneita mielipiteitään, joihin hän vaati reagointia. Itse hän tajusi käytöksensä täysin mutta ei voinut sille mitään. Se selitti että on terve, mutta lääkkeet teettävät tätä.
      Siis ei mitään mielen sairautta, vaikka sitä ruvettiinkin etsimään suurennuslasin kanssa. Lääkärit kun eivät ymmärrä lääkkeiden tuomia oireita.

      Miehesi kärsii lääkkeiden tuomista haittavaikutuksista, ne ovat muuttaneet hänen olemustaan. Jos työ on vähänkin sellaista liukuhihnatyyppistä jossa täytyy olla koko ajan skarppina, lääkkeiden turruttama ei siihen kykene. Se vosi selittää tuollaisen käytöksen. Tämä voi johtaa työuupumukseen.

      • Elämännälkä

        Kyllähän noita oireita on myös työuupumukseen liittyen. Mutta lääkkeet voivat kanssa vaikuttaa kuten ed.kirjoittikin. Tuli myös mieleeni itsekin ryhmäterapiassa olleena ja kahden työuupumuksen sekä keskiasteisen masennuksen läpikäyneenä, että terapia käynnistää vahvoja prosesseja. Jos miehesi on aina ollut ns.kiltti, tunnollinen ja suorittaja niin terapiassa alkaa löytyä omaa tahtoa jonka myötä tukahdetut tunteet nousevat pintaan. Kätketty viha vuosikymmenten ajalta alkaa pikkuhiljaa purkautua ja voi saada ko.käytöstä aikaan. Eli siinä tapauksessa miehesi käytös on tervehtymisen merkki! Oletko pystynyt puhumaan hänen kanssaan asiasta ja kertomaan mitä itse tunnet? Ota asia puheeksi, ei syytellen vaan minä-viestein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe