Runsas lapsivesi

Erittäin huolestunut

Odottelen esikoistani viikolla 30 2. Vatsan kasvu on ollut runsasta, mutta tasaista koko raskauden ajan. SF-mitta on yli käyrien ja oli viikolla 27 jo 29. Eilen kävin sitten lääkärissä ihan toisen asian takia (tarkistettiin kohdun kaulan, koska olin saanut aikasemmin kipeitä supistuksia) ja hän puuttui SF-mittaan, koska oli niin suuri. Katsottiin sitten ultraäänellä ja lapsivettä oli erittäin runsaasti (AFI 34). Lääkäri vain toisteli monta kertaa, että onpa paljon ja runsaasti. Syynäsi vauvalta rakenteet läpi tosi tarkkaan ja mitään erikoista niissä ei näkynyt. Nyt pitäisi mennä sitten sokerirasituskokeeseen (minulla ei mitään riskitekijöitä) ja lähete äitipolille uuteen ultraääneen. Lääkäri jopa väläytti punktio vaihtoehtoa minulle, mutta itse ole kyllä ajatellut kyseistä toimenpiteestä kieltäytyä. Onko teillä kokemuksia samanlaisesta tilanteesta? Entäs synnytys, onko saanut käynnistyä normaalisti vai onko käynnistetty aikaisemmin? Onko vauvalla ollut sairauksia vaikka ultraäänet ja kromosomitestit ovatkin olleet normaaleja? Minulle vatsa on aiheuttanut jo oireita pitemmän aikaa. Yöunet ovat todella pätkittäisiä särkyjen takia ja istuminen on välillä todella inhottavaa, koska kohtu painaa voimakkaasti kylkiluita ja ne ovat ihan kosketusarat.

2

3674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulttu

Hei! En halua pelotella tai sanoa että sinulla olisi sama tilanne, mutta kerron oman tarinani. Eli itselläni oli myös sf mitta aina reilusti yli käyrien ja olin todella huolestunut asiasta,mutta neuvolassa ei otettu minua vakavasti ja ultrassa ei ikinä puhuttu että olisi paljon lapsivettä. En myöskään tuntenut hyvin liikkeitä,jonka takia ravasin polilla käyrissä ja ultrissa eikä ikinä mitään löytynyt!

No synnytys lopulta käynnistettiin ja puhkaistiin kalvot ja kätilö oli todella ihmeissään VALTAVASta veden määrästä ja sanoi heti että ei ihme ettet ole liikkeitä tuntenut.
      No poika sitten syntyi ja hänellä todettiin suulakihalkio, mutta nyt pojan ollessa jo 2 vuotias ei ole mitään eroa muihin lapsiin eikä oikeestaan ole ollutkaan leikkauksen jälkeen, että ei tarvitse säikähtää vaikka tämä olisikin.
      Monesti olen kuullut että jos on paljon lapsivettä niin saattaa olla suussa tai nielussa jotain vikaa, mutta ei tarkoita että aina olisi ja eiköhän ole kuitenkin aika harvinaista että jotain "vikaa" löydettäisiin..

Toivottavasti sinun pienellä kaikki hyvin:) ja vaikka olisi jotain niin nykyään saadaan kyllä paljon asioita korjattua. Äläkä huoli liikaa ettei raskausaika mene ihan pilalle vaikka varmasti vaikea olla huolimatta kun kyse omasta lapsesta.

• näin täällä

Täällä myös samanlainen tilanne. SF-mitta paukkui yli käyrien jo hyvän aikaa. Lopulta neuvolassa laitettiin synnytystapa-arvioon,peläten lapsen olevan liian iso synnytytettäväksi alakautta.

Ultrassa sitten todettiinkin myös lapsen iso koko mutta myös erittäin runsaasti lapsivettä.

SYnnytys käynnistyi veden menoilla jota tulin niin että suihkuna vaan pulppusi. SItä tuli ja tuli ja tuli. Loppua ei meinannut tulla. Lapsen sydänäänet heikkeni samalla ja todettiin ahdinko tila joka johti kiireelliseen sektioon.

Napanuora oli kierynyt kerran höllästi kaulan ympärille. Lääkäri kertoi että tämä johtui siitä että vesi väheni niin huomattavasti ja nopeasti kohdussa että aiheutti lapselle ahdingon.

Mutta kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja nyt vaan naurattaa se veden tulva jolla synnytys alkoi.

Toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe