Moi,
minä olen sairastanut epilepsiaa (virallisesti) vuodesta 2002. Siitä lähtien minulla ei ole ollu yhtäkään "spontaanista" kohtausta, alkoholin tuottamia kohtauksia on 2.
Nyt pari viikkoa sitten lentokoneessa sain kaksi kohtausta, ja 6 päivää myöhemmin kotonani keskellä yötä kolmannen (se herätti minut muutamia minuutteja ennen). Eilen oli taas vähän sellainen tunne että saattaisi tulla kohtaus yöllä, joten ratkaisu oli että otin extrana 100 mg (150 mg lisäksi jonka olin muutamia tunteja aikaisemmin ottanut). Nyt vain mietin että miten tällainen spontaaninen itselääkitys vaikuttaa hermostoon. Onko tämä jotenkin vaarallista?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
T. Joachim
Lamictalin vahingollinen yliannostus
3
588
Vastaukset
- Ohjeet tuollein
Ei mitenkään muuten kuin saattaa jossain vaiheessa tuntua vähän erilaiselta lääkeannostuksen muuttuessa. Älä ota ekstraa siinä mielikuvassa et saattaa tulla kohtaus. Ohje on et jos ei muista onko ottanut lääkkeet vai ei ne tulee ottaa vaikka sillä kertaa tulisikin 2 x annos.
- eräs gaijin
Samaa sanon kuin yo.,
Itse vahingossa ottanut useammankin kerran tupla-annoksen..lähinnä väsyttää ihan pirusti.
Kysy lääkäriltäsi (erityisesti, jos neuro saatavilla) jotain muuta ns. kohtaustuntemuksiin. Siis jotain nopeavaikutteisempaa (itselläni ainakin toiminut mainiosti, tarvittaessa). Omia peruslääkkeitä tuskin kannattaa siihen tarkoitukseen napsia. (Käytännössä siis jokin bentso-johdannainen mutta ei ne sen pahempia ole kuin tuo normilääkitys) - jycke1
Ok, kiitos vastauksista. Sitten seuraava kysymys, näiden kolmen kohtauksen jälkeen minua on väsyttänyt pirusti. Joka päivä tulee "oireita", sellasia omituisia tuntemuksia. Tämän lisäksi olen nukkunut joka päivä lähes 12 tuntia. Oireet ovat pahentuneet siinä kymmenen maissa jolloin olen päättänyt että on ehkä paras vaan mennä nukkumaan. Normirytmi on jotain 1 luokkaa yöllä nukkumaan ja 8-9 h yöunet. Onko teillä ollut mitään sellaista pidemmän kestävää oireilua kohtausten jälkeen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384