Lamictalin vahingollinen yliannostus

Moi,
minä olen sairastanut epilepsiaa (virallisesti) vuodesta 2002. Siitä lähtien minulla ei ole ollu yhtäkään "spontaanista" kohtausta, alkoholin tuottamia kohtauksia on 2.
Nyt pari viikkoa sitten lentokoneessa sain kaksi kohtausta, ja 6 päivää myöhemmin kotonani keskellä yötä kolmannen (se herätti minut muutamia minuutteja ennen). Eilen oli taas vähän sellainen tunne että saattaisi tulla kohtaus yöllä, joten ratkaisu oli että otin extrana 100 mg (150 mg lisäksi jonka olin muutamia tunteja aikaisemmin ottanut). Nyt vain mietin että miten tällainen spontaaninen itselääkitys vaikuttaa hermostoon. Onko tämä jotenkin vaarallista?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
T. Joachim
3873
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Ei mitenkään muuten kuin saattaa jossain vaiheessa tuntua vähän erilaiselta lääkeannostuksen muuttuessa. Älä ota ekstraa siinä mielikuvassa et saattaa tulla kohtaus. Ohje on et jos ei muista onko ottanut lääkkeet vai ei ne tulee ottaa vaikka sillä kertaa tulisikin 2 x annos.

Äänestä

Samaa sanon kuin yo.,
Itse vahingossa ottanut useammankin kerran tupla-annoksen..lähinnä väsyttää ihan pirusti.

Kysy lääkäriltäsi (erityisesti, jos neuro saatavilla) jotain muuta ns. kohtaustuntemuksiin. Siis jotain nopeavaikutteisempaa (itselläni ainakin toiminut mainiosti, tarvittaessa). Omia peruslääkkeitä tuskin kannattaa siihen tarkoitukseen napsia. (Käytännössä siis jokin bentso-johdannainen mutta ei ne sen pahempia ole kuin tuo normilääkitys)

Äänestä

Ok, kiitos vastauksista. Sitten seuraava kysymys, näiden kolmen kohtauksen jälkeen minua on väsyttänyt pirusti. Joka päivä tulee "oireita", sellasia omituisia tuntemuksia. Tämän lisäksi olen nukkunut joka päivä lähes 12 tuntia. Oireet ovat pahentuneet siinä kymmenen maissa jolloin olen päättänyt että on ehkä paras vaan mennä nukkumaan. Normirytmi on jotain 1 luokkaa yöllä nukkumaan ja 8-9 h yöunet. Onko teillä ollut mitään sellaista pidemmän kestävää oireilua kohtausten jälkeen?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


jycke1 kirjoitti:

Moi,
minä olen sairastanut epilepsiaa (virallisesti) vuodesta 2002. Siitä lähtien minulla ei ole ollu yhtäkään "spontaanista" kohtausta, alkoholin tuottamia kohtauksia on 2.
Nyt pari viikkoa sitten lentokoneessa sain kaksi kohtausta, ja 6 päivää myöhemmin kotonani keskellä yötä kolmannen (se herätti minut muutamia minuutteja ennen). Eilen oli taas vähän sellainen tunne että saattaisi tulla kohtaus yöllä, joten ratkaisu oli että otin extrana 100 mg (150 mg lisäksi jonka olin muutamia tunteja aikaisemmin ottanut). Nyt vain mietin että miten tällainen spontaaninen itselääkitys vaikuttaa hermostoon. Onko tämä jotenkin vaarallista?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
T. Joachim

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu