Olen siis kryptannut ulkoisen kiintolevyn sekä koneessa olevan osion. Miten poistan nämä kryptaukset halutessa? True Crypt ohjelma.
Entäs jo käyttöjärjestelmä menee nurin ja joudun asentamaan True Cryptin uudestaan, muistaako se enää sen vanhan salasanan, jonka annoin eka kerralla? Sehän on aika pitkä.....
Miten kryptaus poistetaan?
10
166
Vastaukset
- sYIeut
Truecryptin kotisivulta löytyy hyvät ohjeet salauksen poistosta.
Salasana pitää olla muuallakin tallessa kuin koneella. Ilman sitä ei salausta saa purettua. Mitään vippaskonstia tai takaovea ei ole. - <<<>>>
Tässä kiinnostaa se, onko se salaus kätketty siihen ohjelmaan vaiko salattuun osioon?
Eli, jos poistan TrueCrypt-ohjelman ja asennan uudelleen, käykö sama salasana edelleen?- ssdfsdf
"Eli, jos poistan TrueCrypt-ohjelman ja asennan uudelleen, käykö sama salasana edelleen?"
Tottakai se käy
- <<<>>>
Missähän mahtaa olla se kotisivu, jossa neuvotaan kryptauksen poisto? Itse en löydä sitä, koska en osaa englantia ja joudun käyttämään google kääntäjää koko ajan.
Tai siis kotisivun löysin, mutta mitä lukee englanninkieleksi "kryptauksen poisto"? -sitä en löytänyt.- daigadaigaduuduu
Kysy isiltä apua. Sitten kun olet käynyt pari-kolme vuotta koulua ja oppinut englantia niin voit jatkaa hommia itse
- <<<>>
daigadaigaduuduu kirjoitti:
Kysy isiltä apua. Sitten kun olet käynyt pari-kolme vuotta koulua ja oppinut englantia niin voit jatkaa hommia itse
Tulihan se sieltä, eikä mennyt kuin reilu kolme tuntia. Isi on kyllä jo manan majoilla.
- ökhnytsa
<<<>> kirjoitti:
Tulihan se sieltä, eikä mennyt kuin reilu kolme tuntia. Isi on kyllä jo manan majoilla.
"Tulihan se sieltä, eikä mennyt kuin reilu kolme tuntia. Isi on kyllä jo manan majoilla. "
Täällä käy porukkaa pottuilemassa ihan huvin vuoksi. Lienee heillä liian vähän tekemistä. Sivuuttaa vaan noi.
- iwepfhefwåefjåwekf
Tottakai salasana käy joo, vaikka avaisit jollain toisella koneella jossa on TrueCrypt.
Siis jos kopioit ne salatut tiedostot sieltä säilöstä/levystä johonkin mikä ei ole salattu, vaikka toiselle levylle...tai tikulle tms.. ,niin sen jälkeen ne ei oo enään salattuja kun ne eivät ole cryptattu säilöön/kiintolevylle.
Jos olet salannut Windowsin kokonaan kaikkineen tiedostoineen, niin Win7:ssa ainakin olen onnistunut niin, että olen ottanut varmuuskopiollisen näköistiedoston ulkoiselle levylle ja palauttanut sen sitten tyhjälle uudelle levylle.- <<<>>>
Hyvä. Tuo selvensi sen seikan, mitä tässä haeskelin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849