Ei rikosta, poliisi etsii silti mitä hittoa?

miksi etsitään?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013051617026952_uu.shtml

Jesse 30v on kadonnut, mutta poliisin mukaan tapaukseen EI LIITY rikosta. Jos kaveri on siis omasta tahdostaan vapaaehtoisesti "kadonnut", niin mitä se sitten poliisille ylipäätään kuuluu? Eikö se nyt lain mukaan niin mene muutenkin, että sitä saa halutessaan kadota aikuisena ihmisenä kuin pieru saharaan ja kenellekään mitään sanomatta? Sitä saa vaikka maasta poistua eikä siitäkään mikään pakko ole kenellekään tietääkseni manita yhtään mitään, etenkin jos tarkoitus on paeta esimerkiksi vittumaisia sukulaisia jonnekin muualle.

Jos itse yrittäisin kadota ja tehdä elämäni kanssa jotakin muuta mitä nykyisin teen, niin enpä paljon kiittelisi jos poliisi sitten kaivaa väkisin esiin senkin vaivan jälkeen minkä olisin nähnyt katoamista valmistellessani. Kyllä vituttaisi tehdä koko homma turhaan.

4

137

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefwfe

Eh... Oletko tosissasi? Henkilöä etsitään tietysti koska epäillään että hän on saattanut joutua esimkerkiksi jonkun tapaturman uhriksi. Kaikkea täälläkin palstalla joutuu selittämään...

• jhg5tfr4

Juurikin näin. Ihminen saa kyllä kadota, mutta yhteiskunta lähtee siitä oletuksesta, että katoaminen ei ole ollut vapaaehtoista. Aika monesti se ei ole. Asiaa alkaa sitten hoitamaan poliisi, jolle se meillä kuuluu.

Jos poliisi sitten miehen löytää, ja mies ilmoittaa, että on kateissa tahallaan, niin poliisin työ päättyy siihen. Ei poliisi miestä väkisin omaisten eteen raahaa.

Tietysti tämä edellyttää, että kadonnut on "hoitanut asiansa", eli ei ole pakomatkalla vilpillisistä syistä.

• 19+20
        jhg5tfr4 kirjoitti:

Juurikin näin. Ihminen saa kyllä kadota, mutta yhteiskunta lähtee siitä oletuksesta, että katoaminen ei ole ollut vapaaehtoista. Aika monesti se ei ole. Asiaa alkaa sitten hoitamaan poliisi, jolle se meillä kuuluu.

Jos poliisi sitten miehen löytää, ja mies ilmoittaa, että on kateissa tahallaan, niin poliisin työ päättyy siihen. Ei poliisi miestä väkisin omaisten eteen raahaa.

Tietysti tämä edellyttää, että kadonnut on "hoitanut asiansa", eli ei ole pakomatkalla vilpillisistä syistä.

Ei tällä palstalla juuri sellaiset kirjoittele, jotka laista jotain tietäisivät. Poliisi etsii kadonnutta sen vuoksi, koska se poliisilain perusteella poliisille kuuluu, ei esim. Prisman tai Citymarketin myyjille.

• Jesse kadoksissa

Tai sitten Jesse on sellissä, syyttömänä tai syyllisenä, eikä poliisi halua kertoa asiasta...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      810
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      595
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      532
    Aihe