Kondensaattorin mitoitus

fsdftgyih

http://aijaa.com/L7aXuN Eli tuommoiseen tehtävään pitäisi laskea kondensaattorille sellainen koko, että kytkennän liitäntäjohdoissa kulkisi vain 2,8A virta. Eli siis kuvassa kokonaisvirta I olisi vain 2,8A. Osaisko joku neuvoa laskukaavan?

13

5731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käämi

Laske kelan reaktanssi (Ohmia) jolla tuo virta 1,8A toteutuu. Reaktanssista lasket konkalle kapasitanssin tuolla 50 Hz:llä. Kela ja konkka on tällöin rinnakkaisresonassissa, jonka impedassi on ääretön ja näin vain vastuksen kautta kulkeva virta 2,8A jää vaikuttamaan.

• 10+10

Eikö sen voi laskea suoraan siten, että konkan virta 50Hz:llä on tuo 1.8A?

• käämi

Resonassissa molempien reaktanssi on sama, kelan ja konkan.
        Reaktanssista voi laskea induktanssin tai kapasitanssin kun taajuus tunnetaan. Noin helposti järkeillen.

• dsfghgkhl

Kertoisko joku vielä sen kaavan, millä sen kapasitanssin voi laskea?

• Siinä se

Jos mn/c > wc = tehtävä mahdoton.

• 887676
        Siinä se kirjoitti:

Jos mn/c > wc = tehtävä mahdoton.

Itse lasken seuraavalla kaavalla

2R*Πk/CC

• yli 30v elektr.yritt

On se kiva kun saa koulutehtäviin suoraan vastaukset täältä eikä tarvitse miettiä itse yhtään...

Etpä sitten oikeasti käytännössä tarvittaessa osaakaan joten en ainakaan minä palkkaisi tuollaista.

• Kysy ja neuvo

Hehheh, sinun kaltaiset pilaavat kommenteillaan palstan ajatuksen. Sitä vartenhan tämä palsta on, että kysytään neuvoa tarvittaessa ja muut sitten neuvovat.

• R. E. Sonanssi
    • 10+10

Eikun 1.8A.

• 10+10
    • t: aloittaja

Joo, kiitos vaan vastanneille. Kyllä tuo tuli tajuttua, kun selvensitte vähän tarkemmin. Laskukaavat olisin näköjään jo osannut valmiiksi, mutta tuo tehtävän ratkaisumenetelmä ei vaan äkkiseltään selvinnyt. Samankaltaisia tehtäviä olen paljon laskenut, joten vähän outoa etten heti tuota tehtävää tajunnut.

• 10+10

Osaatko ratkaista tämän: Mitoita konkka että virta on 3.0A. (Se pienempi konkka- vaihtoehto). Jos virtavaatimus olisi 3.32866A on ratkaisu helppo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe