Suomenlinnan lautta 29.9

Suokki

Onko kukaa lähdös Suomenlinnan lautalle 29.9?? Itse oon menos tuolloin, ja ajattelin kysyä matkaseuraa!!!

87

6293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hillamaa

Siitä on hyötyä, jos alus sattuisi olemaan "Suomenlinna 2". Muutenhan aluksen hytit ovat loistotasoa ja taxfree-myymälän valikoima laaja. "Thor" han on jo hieman vanhempaa mallia, mutta sujuu tanssi senkin parketeilla. Aluksilla ei käy visa tai visa-electron. Valuuttakin kannattaa vaihtaa ennen laiva-rantaa.

Hyväää matkaa Viaporiin! vie terveisiä ja pistä kortilla!

• bailaaja

Tyhjensin ensin vatsalaukkuni kaiken kansan ihailtavaksi ja tämän jälkeen matkustajasalongin ihmisisistä. tällainen reissu tuli tehtyä joskus 1980-luvun keskipaikkeilla.

On tullut bailattua myöhemminkin muutama sata kertaa. Voittaa vikingit ja siljat, jotka usein jäävät vain satamaan köllöttelemään lauttamme puksuttaessa kohti uusia seikkailuja eestaas.

• maailmanmatkaaja

Tuo matka on niin pitkä että ehditään tutustua monta kertaa ja riitaantuakin. Kait olet ottanut rokotukset a-,b- ja c-hepatiitti?
      Varo paikallisia pitkäkyntisiä, joita pyörii "linnan" portin tienoilla olevan alkuasukaskioskin edessä. Korvat voivat tulehtua vittuilusta!

• giltsi

siel o kovempi meno ku suokin lautal!!!!!
        terveisiä hervantaan!

• Suoma-mummu

Onko jo jää? entä kantaako se yhtä hyvin kuin vuonna 1921?

• mauno-eno

takavuosina oli kerran saaren paikallinen miliisikin saattamassa takaisin lautalle. kyllä jännitti. että oli hienoo!

• Rape

Sillä täytyy vapauttaa päivystävä hakumies takaisin Kasarmitorin kulmille. Alkaa oma vuoro. Mitä haetaan?

• Seilaaja

Mä tuun ainakin. Tunteeko kukaan sieltä Penaa? Mimmonen se on? Onko sillä muita naisia? Olen toivottomasti rakastunut häneen. Olin siellä 2 minuuttia ja hän vei sieluni.

• huolestunut

aion tulla ao.laivalle tulevana syksynä. Mitä otan mukaan tuollaiselle risteilylle? jännittää ihan pirusti etukäteen. hih!

• Juho Kusti

Kun lähdetään satamasta niin onnistuuko niin että käyn lapsen kanssa laivan infossa pyytämässä audienssia komentosillalle. Näkymät ovat kuulemma hulppeat.

• risteily

Ei pidä pelätä. Avomeriosuus sujuu varmasti ammattimaisen henkilökunnan avustuksella ihan hyvin,sujuuhan?.,,!?,.. pliide... vastatkaa. Muuan hyvä varuste on kumiankka (puhallettuna, ei täytettynä) ja matkan viivästymisestä johtuvan turhautumisen estämiSEKSI, ota mukaan joku DVD, mielellään Bondi, ravistettuna, ei matkatavaroihin sekoitettuna.

• hyvä ihminen
        risteily kirjoitti:

Ei pidä pelätä. Avomeriosuus sujuu varmasti ammattimaisen henkilökunnan avustuksella ihan hyvin,sujuuhan?.,,!?,.. pliide... vastatkaa. Muuan hyvä varuste on kumiankka (puhallettuna, ei täytettynä) ja matkan viivästymisestä johtuvan turhautumisen estämiSEKSI, ota mukaan joku DVD, mielellään Bondi, ravistettuna, ei matkatavaroihin sekoitettuna.

Mitä kannattaisi ostaa laivan tax-freestä?
        Miten hinnat eroavat maahintoihin? Onko kalja halvempaa? Saako lapin kultaa?

• Kokemus
        Juho Kusti kirjoitti:

Kun lähdetään satamasta niin onnistuuko niin että käyn lapsen kanssa laivan infossa pyytämässä audienssia komentosillalle. Näkymät ovat kuulemma hulppeat.

Toipas olisi jännä juttu.Itse en edes tohtinut haaveillakaan näin huikeasta elämyksestä.Mikäli komentosillalle otetaan lapsiryhmiä,kertokaa lastenne välittämää knowhowta.Oma lapseni varmasti innostuu asiasta ja vanhemmilla,eli mulle ja vaimol on aikaa viettää hetki kahden... Tiedättehän... 10-kerho... 10 metriä veden pinnan alla.

• Kisu
        Kokemus kirjoitti:

Toipas olisi jännä juttu.Itse en edes tohtinut haaveillakaan näin huikeasta elämyksestä.Mikäli komentosillalle otetaan lapsiryhmiä,kertokaa lastenne välittämää knowhowta.Oma lapseni varmasti innostuu asiasta ja vanhemmilla,eli mulle ja vaimol on aikaa viettää hetki kahden... Tiedättehän... 10-kerho... 10 metriä veden pinnan alla.

en suosittele aluksen seisovaa pöytää. ruoka on usein vanhahkoa ja kauan seissyttä. aluksen oma viini maistuu kiljulta. kukahan lie aluksen kokkina? Aluksen spesiaali on karjalanpiirakan päällä tuhti siivu vaniljajäätelöä.

• Aspo Riuttanen
        Kisu kirjoitti:

en suosittele aluksen seisovaa pöytää. ruoka on usein vanhahkoa ja kauan seissyttä. aluksen oma viini maistuu kiljulta. kukahan lie aluksen kokkina? Aluksen spesiaali on karjalanpiirakan päällä tuhti siivu vaniljajäätelöä.

Olen kuullut että välillä uudemmalla aluksella pääsisi seikkailuristeilylle. Silloin poikkeillaan vähän siellä sun täällä.

• Pankinjohtaja Turvetsalo Si...

Tein varauksen business-luokkaan. Aion palata helikopterilla. kyseessä on yhdistelmämatka. Niitä kannattaa katsoa linkistä:

www.eestaas.fi/suomenlinna/risteilyt/index.html=98?page25878769595493&2jhuykhkbnhk

Hyvät sivut! Saa maksettua myös Visalla!

• Tää on paras

Business on erinomainen valinta. Kaikki palvelut pelasi täydellisesti. Matkasta jäi todella miellyttävä muisto. Pienenä luxuksena sanoisin.. Olin kuin queen. Oikeastaan ja tarkemmin ajateltuna pieni negatiivisuus. Toilettisalongin alapyyhe oli tuoksuton. Myskiä tai basilaikaa kera laventelin kiitossss...

• Casanova

Uusin alus on todellinen itämeren love-boat, joka jättää varjoonsa kaikki kilpailijat. jollei tuolta löydy pokaa niin ei sitten mistään.

• Olet

YHDYN edelliseen kirjoittajaan. Sii juu 29.9. Ja tiedäthän paikan... Suokki 2 Kansi 2 hytti 22.

• Taju meni

Aivan mieletön yöelämä. Artistit täydellisiä ammattilaisia. Tarjoilu omaa luokkaansa. Tässä on ymmärretty palvelukonsepti oikein, kaikkea kaikille. Uskomattoman hyvä fiilis jäi koko paketista. Uskallan suositella tätä kaikille. Ajattelin isäni 60v lahjaksi lahjakorttia tälle alukselle, hän on minulle ollut aina rakas ja KUNNIOITETTAVA HERRA. Mikä voisikaan olla liikuttavampaa, kuin lahjakortti pullo odottamassa pienin jännin kujein, joita vain siellä aluksella voi kokea.

• Kukaan

Tulin just Suomenlinnan lautalta. Siel oli aivan ihana baarimikko. Sen nini oli Kari tai Jari. Minkälainen uros hän on? Voiko siihen luottaa? Onko muilla kokemuksia? Olen menettänyt syömmein.

• Edith Käki

Ihastuin kohteeseen esitteistä. Matkatoimistomme Vesangalla ehdotti tuota eksoottista saarta pääkaupunkimme lähellä. Mainoskuvista päätellen siellä lienee kuuma tähän aikaan vuodesta. Onneksi beach odottaa kylmine virvokkeineen. Aiomme olla mieheni Unton kanssa siellä kaksi viikkoa. Onko antaa vinkkejä aktiviteeteista, vaikka esitteiden mukaan vapaa-ajan täyttäminen noilla paratiisisaarilla ei liene ongelma?

• Kansimies

jos nuo kaikki toiveemme joudumme täyttämään. siellä saattaa olla päivän hesari kahviautomaatin vieressä. vaatikaa varustamoamme vaihtamaan päittäin lauttaamme ja vaikka Silja Serenadea.

vittuuntunut kansimies

• Idealisti
        Kansimies kirjoitti:

jos nuo kaikki toiveemme joudumme täyttämään. siellä saattaa olla päivän hesari kahviautomaatin vieressä. vaatikaa varustamoamme vaihtamaan päittäin lauttaamme ja vaikka Silja Serenadea.

vittuuntunut kansimies

Silja Serenade Suomenlinnan reitille. Suomenlinnasta samanlainen vapaavyöhyke kuin ahvenanmaasta. Ei tarvitsisi enää raahautua viroon ja kantaa kerralla sikaisoja lasteja.

Kansa kannattaa ja käy salaa vaihtamassa laivat!

• älä ole
        Kansimies kirjoitti:

vittuuntunut kansimies

Miksi helvetissä olet vittuuntunut??? Olet työpaikassa, joka on statusarvoltaan must. Kaikki haluaa olla kansihenkilöitä juuri siinä trenditietoisten uusnousijamediakanuuna-aluksessa. Annan sulle 1247 euroa, että saan pestin. Sinulla on markkinointihenki kaukana. Olet varmaan hulluhko ihminen???

• Illa Halinen
        Kansimies kirjoitti:

vittuuntunut kansimies

että Suokin lautta vuokrataan luxus majoitustilaksi Pekingin vuoden 2008 Olympialaisiin USAn koripallojoukkueelle ja Ilkka Kanervan naisille?

• Puoli-Nelson
        Idealisti kirjoitti:

Silja Serenade Suomenlinnan reitille. Suomenlinnasta samanlainen vapaavyöhyke kuin ahvenanmaasta. Ei tarvitsisi enää raahautua viroon ja kantaa kerralla sikaisoja lasteja.

Kansa kannattaa ja käy salaa vaihtamassa laivat!

Pannaan samantien Serenade ja Symphony peräkkäin jötköön ja kävellään Promenadeja pitkin koko matka.

• Tarja vaan

kovasti tykättiin matkasta. Aiotaan viedä myös Calle ja Silvia sinne, kun piipahtaa täällä tulevana suvena.

• Suomenlinnaan

Onko hyvä yökerho? Voiko verrata Vikingiin tai Siljaan?

Kuuluuko buffetissa lappari ruuan hintaan? Saako hanasta varmasti kylmää lapparia?

En lähde Suomenlinnaan jos ei ole lapparia hanassa?

• Yllätys

Se pitää loristaa pullosta.

• Matti

kiirettä pitää, jotta ehtii tälle lähdölle. Onks vinkkejä hyttiluokan suhteen, onks lautalla commodoree, se passaa meikäläiselle parhaiten? myös tyylikäs lounge sopii kuvioihin, onhan siinä risteilyllä mittaa. Onkohan vielä hyttejä vapaana?

• Näpsä
        Matti kirjoitti:

kiirettä pitää, jotta ehtii tälle lähdölle. Onks vinkkejä hyttiluokan suhteen, onks lautalla commodoree, se passaa meikäläiselle parhaiten? myös tyylikäs lounge sopii kuvioihin, onhan siinä risteilyllä mittaa. Onkohan vielä hyttejä vapaana?

Mene lähimpään matkatoimistoon ja varaa sieltä tuollainen tasokas hytti. Tiedän että netissä jaetaan vain halpoja hyttejä. Usealle matkatoimistolle Suomenlinnan risteilyt ovat niitä lempilapsia ja rahantuojia taloon.

• KALU

Täytän tuona maagisena päivänä 29.9 53 vuotta. Matka varattu Cha Amiin, mutta nyt tukin toisiin aatoksiin. HALUAN SUOMENLINNAN RISTEILYLLE.

• OOT

Miten tunnistan sinut. Millä kannella olet. Rakastan juuri Sinua yli kaiken. Minä olen kauan haaveillut Suomenlinnasta ja nyt kohdannen SINUT, olitpa mies taikka nainen, naitu taikka et. Pääasia,että tiemme on yhteinen.

• Haisuli

jollakin 8 - 10.00 välisellä vuorolla. Katso muumeja niin tunnistat minut! Jutellaan vaikka Myystä ja säästä.

• Laatutietoinen

Ihan mistä vaan. Minulle on kliimaksi päästä kokemaan aito meritunnelma huippumiljöössä.

• Veit
        Laatutietoinen kirjoitti:

Ihan mistä vaan. Minulle on kliimaksi päästä kokemaan aito meritunnelma huippumiljöössä.

NIIN ON. ODOTAN VAIN ETTÄ PÄÄSEN LÄHTEMÄÄN. VAIMO EI OIKEIN TYKKÄÄ, ETTÄ LÄHDEN, MUTTA VAIKKA ERO TULEE, SE ON PIENI HINTA TÄSTÄ ELÄMÄÄ SUUREMMASTA KOKEMUKSESTA. ELÄN VAIN KERRAN JA NYT TIEDÄN MIKSI ELÄN!!!!! SUOMENLINNAN LAUTTA 2 IS HERE.

• Mynämäen lapsikuoro
        Laatutietoinen kirjoitti:

Ei lauttaa, rantaa rakkampaa
        kuin Suomenlinnamme tää
        Läiskyy vana valkoinen
        perässä myrskyisän sään

• Mitta
        Mynämäen lapsikuoro kirjoitti:

Ei lauttaa, rantaa rakkampaa
        kuin Suomenlinnamme tää
        Läiskyy vana valkoinen
        perässä myrskyisän sään

Oi kakkosSuokki,täytä siis mun tuoppi. Kyntäjä tuo uljas meren, se kuumenemaan saa mun veren. Kun kerran kylkeäs sun koskea sain, säilyy se mielessäin ain. Kokkas kuohuen etenee, mieleni kyydissäs kevenee. Matkaa tätä en loppua sois, kanssas jos ainiaan olla vois.

• Vanhasen Masa

Aiomme vastaisuudessa paneutua asiaan ja lisätä Suomenlinnan lauttamäärärahoja miljardilla (=mukavuuksien lisääminen), koska kansa on osoittanut halunsa.

• Nukkuva äänestäjä

Hallituspuolueiden yhteinen aktiivisuus budjettimäärärahojen priorisoimiseksi todella tärkeisiin kohteisiin on palauttamassa luottamukseni politiikkaan. Tämä päätös, jos mikä, saa kansan jakamattoman kannatuksen. Hienoa Masa.

• Tollo Peloton
        Nukkuva äänestäjä kirjoitti:

Hallituspuolueiden yhteinen aktiivisuus budjettimäärärahojen priorisoimiseksi todella tärkeisiin kohteisiin on palauttamassa luottamukseni politiikkaan. Tämä päätös, jos mikä, saa kansan jakamattoman kannatuksen. Hienoa Masa.

Menomatka lentäen vaikka Tähtitorninmäeltä. Ei ammusta pussiin vaan ihminen. Lentäisikö suokkiin saakka? Tämä on vakavasti otettava uhka lauttamatkailulle.

• Arvo

Olen usiasti heitelly niitä veteen. Niitä tuppaa olemaan joka puolella. Ihme että ne ilmestyvät vasta kolmen koskenkorvan jälkeen! Kumma juttu.

• mävaan

...meininki?

• Masurkka

jokaikinen lähtö. niin kauhiaa. ei tohi kertoa. käykää itse katsomassa. harvat ovat palanneet -ja hekin ovat vaiti. siksi suurin osa näistä jutuista tuntuvat olevan vain perimätietoa tai mielikuvitusta.

• Rape

Olen yöpäivystämässä sukellusvene Vesikon luona. Kauppa auki 24 h. Tervetuloa. Laaja valikoima erilaisia tuulilasinpesunesteitä. Verovapaasti!

katso valikoma: www.viinaavesikontakaa.fi/

Hyväksyn Teukan (nuorempi hakumies) kaikki kortit paitsi ei suomalaiset postikortit.

• Rape

hyväksyn Teukan kanssa teidän kortit. Ei Teukan kortteja. Ne ovat mitättömiä -HKLn lippukin. Siksi se ei pääse täältä koskaan pois!

• Epätietoinen

En löydä mistään Suomenlinnan rupian vaihtokerrointa? Ennen vanhaan vaihdoin paikallista rahaa antamalla kanta-asukeille purkkaa ja sukkahousuja. Nyt siellä on elintaso noussut niin että Suomenlinnan rupiakin lienee jo suht kelpo valuutta.

Kannattaako Suomenlinnan rupioita ostaa jo Helsingissä, vaihtaa lautalla vai jättää vekslaushommat vasta itse saarelle?

• Pankkiammattilainen

Meillä pankeissa Suomenlinnan rupiaa on lakattu noteeraamasta koska sen ostoarvon heikkenemisen ja sen, ettei Suomenlinnan hoitokunta ole kyennyt painattamaan 10 rupian nimelisarvoa suurempia seteleitä, johdosta meillä pankeissa ole tarpeeksi säilytystiloja. Viimeiset rupiat vaihdettiin viimesyksynä, ja samalla jouduimme jakamaan myös viimeiset mustat jätesäkkimme (näiden suuri menekki oli myös osasyynä rupian vaihdon lopettamiseen). Rupian arvohan oli jo syksyllä 127.678.345,30 : 1 euro...

• Koiraihminen

koira haluaisi paskoa ja kusta tykkien juureen. sopiihan se?

• Sisko Päkiä

Suomenlinnan kiinalaisyhteisö saattaa viedä koirasi. Näet sen seuraavan kerran seuraavan päivän lounaslistalla annosteltuna.

• Ilpo

Olen kuullut että matka olisi pitkäveteinen ja aktiviteetit kuulopuheista huolimatta todella vähissä. Miten oikeastaan saan ajan kulumaan Suomenlinnan lautalla?

• Herkules

En tiedä toista samanlaista laivaa itämerellä. Kyse on paraatista korvien välissä. ja tuon paratiisin ulkokuoria leyhyttää leppeä tuulenpoikanen: Sen voi huomata vaimeana korvien lepatuksena.

• Epätietoinen

Mielenkiintoni heräsi tämän keskustelun pohjalta. Onko kyseessä Siljan vai Vikingin alus? Kumman paikkavaraamoon soitan, jos haluan varata matkan tälle alukselle?

• mammutti

Royal Caribbean Cruises. En muista numeroa. Mutta tämä yhtiö hoitaa eksoottisia risteilyjä, kuten Suomenlinnaan.

• Jäbä

Onx tol laival hyvii muijii?!?!? Saax sielt pilluu???

• Ali Hassan

on uiva bordelli. Kaikkea saa jo terminaalissa, mutta lautalla vielä enemmän.

• Hapa Harri

En osaa lainkaan puhua suomenlinnaa. Pärjääänkö suomen kielellä siellä?

• Kielinero

Suurvallan asukkaina Suomenlinnan väki uskoo, että heidän kielensä on maailmankieli, jota hallitsevat kaikki maailman kansat. Tästä johtuen he eivät osaa sen paremmin englantia kuin suomea.

• Amiraali Puoli-Nelson

Tiettävästi Lihasulan Martat Kangasalan Ruutanasta ovat varanneet koko kys. risteilyn. Paluuseen on kuulemma paikkoja vielä. Heitä kun ruukaa aina noilla reissuillansa katoamaan aina muutamia. Kuolevat vanhuuteen tai jäävät yleisiin vessoihin nalkkiin.
      He ovat kyllä pirteää ja hanakasta sakkia joka typsy, mutta älkää tönikö niitä seisovan jonossa, pieksevät sakilla jauhelihaksi moiset vandaalit.
      Itse varasin juuri paluuseen paikan, mutta jään kyllä Kaivarin mattolaiturilla pois, tai ainakin viimeistään Katajanokan terminaaliin, ettei aikaero tee tepposia. Olen nääs herkkäuninen.

• matti

morjens martat, vai ootte tulossa porukalla lihasulta tälle risteilylle. Melkein Tampereen likkoja, muistan kyllä Lihasulan. Kivaa risteilyä teille ja pitäkää Martta-aattettä yllä!

• Neiti Aika

Vedetäänkö kelloja eteeen vai taaksepäin, kun saavutaan Suomenlinnaan? Entä kuinka paljon?

Olen huonouninen ja tuollainen mahdollinen aikaerorasitus ei tee hyvää. Minkä vuoron lautalla kannattaisi mennnä, jotta sopeutuisi parhaiten paikallisiin olosuhteisiin?

• Olavi Virtanen

Lähden usein ensimmäisellä lautalla Helsingistä (6.20 Kauppatorin terminaalista). Se tullee perille illansuussa (kello 21.00 Suomenlinnan terminaalissa). Joten Suomenlinnassa on jo ilta. Nukun aina matkan ajan, jotta olen pirteä kohtamaan paikan vilkkaan yöelämän sykkeen. Se vain kummastuttaa että lautta vierailee kovin monissa satamissa ennen saapumista Suomenlinnaan. En tiedä missä, koska nukun viltti pään päällä. Tarkkaa aikaeroa en osaa sanoa. Sanokoot viisaammat!

• Allan
        Olavi Virtanen kirjoitti:

Lähden usein ensimmäisellä lautalla Helsingistä (6.20 Kauppatorin terminaalista). Se tullee perille illansuussa (kello 21.00 Suomenlinnan terminaalissa). Joten Suomenlinnassa on jo ilta. Nukun aina matkan ajan, jotta olen pirteä kohtamaan paikan vilkkaan yöelämän sykkeen. Se vain kummastuttaa että lautta vierailee kovin monissa satamissa ennen saapumista Suomenlinnaan. En tiedä missä, koska nukun viltti pään päällä. Tarkkaa aikaeroa en osaa sanoa. Sanokoot viisaammat!

Aikaero on tasan /- 24 h tuntia. Se on pahin mahdollinen ero.

• Tissot
        Allan kirjoitti:

Aikaero on tasan /- 24 h tuntia. Se on pahin mahdollinen ero.

Ai jaa. Sittenhän on perillä melkein ylihuomenna tai melkein toissapäivänä.

• Mitä maksaa risteily Suomen...

Ajattelin tehdä päiväristeilyn Suomenlinnaan. Sellaisen jossa ollaan maissa viitisen tuntia.

Mutta saako työtön matkustaa? Ja mitä kustantaa matka vaikkapa halvimman kategorian hytissä?

• Suru puserossa

pohjoisrantaa pitkin. Siellä näin liikentestäpoistuneen Suomenlinna-lautan. Se oli vastapäätä Merihaan taloja. En toivu tästä! Onnea elämällenne!!!!

• Jouko Kähönen

Itse olen jo kaikki tipat vuodattanut. Maailma muuttuu nickkiseni.

• Kähönen vuan

Nuita vastauksia on tullunna niin pirustu. Mikä v:tun Suomenlinna? Paskoo kaikki tyynni. Tosi pölöjää.

• Wiseman
        Kähönen vuan kirjoitti:

Nuita vastauksia on tullunna niin pirustu. Mikä v:tun Suomenlinna? Paskoo kaikki tyynni. Tosi pölöjää.

Tässä on kyse elämää suuremmasta asiasta. Me tavalliset kuolevaiset emme voi vaikuttaa siihen mitenkään. Suomenlinna lives! Etsi kartalta!

• Surun murtama

Viestisi sai minut, raavaan miehen hyvin tolaltansa poissaolevaksi. En ole itkenyt 34,7 vuoteen vaan nyt en voinut kyynelvuota enempiä estää valumasta alas poskihipiääni. Ihan kamala juttu. En voi mennä sinne päinkään. Liikutukseni heivaisi minut suunnattomaan suruun, jopa pahempaan, kun lemmikikseni ottamani etana taannoin 34,7 vuotta sitten siirtyi autuaammille sarvennäyttöpaikoille. Ottakoon luoja omansa, en jaksa enää.....

• kausilippulaista
        Wiseman kirjoitti:

Tässä on kyse elämää suuremmasta asiasta. Me tavalliset kuolevaiset emme voi vaikuttaa siihen mitenkään. Suomenlinna lives! Etsi kartalta!

Kähönen, olet hyvin julman ja sydämettömän oloinen ihminen. Kukaan ei voi auttaa minua. 5 siitä, mitä tapahtuu vaan lautalle on päästävä. Se on koko elämäni. Siellä on kaikki, mitä elämältä voi odottaa. Mene Kähönen sinne ja herää................

• Keikkakalenteri

HKL on panostanut hieman paremmin tulevalle syksylle. Lautan ohjelmatarjonnassa on mm.

12.9 Paul McCartney
      15.9 Tom Petty & Heartbreakers
      24.9 Eminem
      29.9 Julio Iglesias
      2.10 Paris Hilton striptease show
      15.10 Moskovan suuri sirkus
      22.10 Pariisin maraton-juoksu (?). Siirretty näköjään lauttajuoksuksi. Miksi?

• Easy Rowing

Easy Rowing yhtiöt aloittavat 10.9 kahdella kirkkoveneellä halparisteilyt Lontoon Thamesilta Suomenlinnan Susisaarelle. Niillä on avajaistarjouksena 10£ per suunta.

• Matkaaja

Lähes kaikki täällä kirjoitettu, muutamaa ylilyöntiä, pitää täysin paikkansa. Hyvä matkavaihtoehto muille risteilykohteille. Halvin ja ehdottomasti paras! Yleensä mahdoton yhtälö, muttei Suokin lautalla!

• silmä

oliko Suomenlinna entisellään?

• Reissaaja
        silmä kirjoitti:

oliko Suomenlinna entisellään?

Oli niin kova kankkunen etten jaksanut lähteä maihin, joten parantelin pahaa oloani hytin parvekkeella sillä aikaa kun kaverit kävivät ostoksilla. Sääli, jäi tuo euroopan suurin kauppakeskus kokematta.

• Hölmöä

Tunnen itseni aika tyhmäksi. Nauroin tällä palstalla oleville jutuille muka typeränä kännipäisten tsoukkina. Menimme huviksemme duunin jälkeen 12 hengen sekaryhmänä Suokin lautalle pienessä sidussa ihan vaan meno/paluu ilman maihinnousua viime tiistaina. Niinpähän tämä tyttö löysi elämäni miehen (niin ainakin nyt tuntuu). Kiitos kaikille tän palstan vinkistä.

• Todellisuus

Nämä "kännipäisten" jutut ovat 75% yhden henkilön tekeminä :) . Aihe oli niin hölmö, että sitä oli kiva jatkaa :) :) :)

• xxx
        Todellisuus kirjoitti:

Nämä "kännipäisten" jutut ovat 75% yhden henkilön tekeminä :) . Aihe oli niin hölmö, että sitä oli kiva jatkaa :) :) :)

Älä puhu pask....

• Todellisuus
        xxx kirjoitti:

Älä puhu pask....

Jos kerran luulet että tuo 75% olisi potaskaa. Ei valitettavasti ole :)

• Simo

Tulen 29.9. Voin olla seurana koko matkan ajan. Olethan ristikoiden ja ristikudonnan ystävä. Millä lautalla aiot mennä tai tulla? Saako ottaa kissan mukaan?

• matti

lähenee, vieläkö mahtuu mukaan, yes suomenlinna ja mikä on lauttana? se surkuhupaisa, monesti korjattu 2? vai vanha perinteinen 1?

• Anonyymi

No, se Sveaborg. Tupakkasalonki oli lautan parasta antia. Neiti Neittamo tosin ei siitä kovinkaan perustanut.

• Anonyymi

Onko tämä aloitus joku vitsi?

• Anonyymi

Pärjään yhdellä pullolla 3 vuorokautta.

• Anonyymi

Älkää menkö sinne levittämään koronaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      146
      4896
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3527
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3347
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2808
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      94
      2560
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1468
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1462
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      136
      1389
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe