Jeesukseen uskominen ja psykoosi

awefawefawefawef

Eli juuri ennenkuin sain "psykoosin" niin olin rukoillut taivaan isää, että voisin nähdä omat kasvoni peilistä.. Sillä minulla on dissosiaatiohäiriö eli kun katson itseäni peilistä, niin näen siellä vieraan ihmisen. No kauhistuin näkemääni ja aloin itkemään, jonka jälkeen muutuin aggressiiviseksi hoitajia kohtaan.. Tuli mieleen kaikki kiusaamiskokemukset ja syy siihen miksi rupesin dissosioimaan itseäni.. Olin siis lähellä löytää oman itseni. Minun mielestäni tässä ei ollut kyse psykoosistä eikä oloni ollut ahdistunut vaan helpottunut...

Eli onko näin että kova jeesukseen uskominen sairastuttaa mielen ja saa psykoosiin, vai onko kyse jostain suuremmasta "paholaisen" pelistä. Joka ei halua että olisimme omia itsejämme ja leimaa kaikki uskovat hulluiksi. Ja

siitä alkoi zyprexa ja monta muuta psykoosi lääkkeiden syöttäminen..
Yli puoli vuotta söin melkeinpä max annosta mitä nyt minun ikäiselle syötetään..
Jo parissa viikossa menetin monta vuotta kestäneen rakkauden tunteeni. Oikeastaan syy miksi halusin olla oma itseni. Eikä se ole palautunut vaikka lopetin lääkkeiden syömisen 4,5kk sitten.. Muutenkin olen nykyisin aika tunteeton, enkä pysty tuntemaan muutakuin semmoista ärsyttävän hyvää oloa kokoajan.. Jos rupean vaikka miettimään jotain surullista, niin hyvin pian mieli palautuu siihen lääkkeillä luotuun tilaan.

En voi enää käydä läpi lapsuudessa koettuja traumoja, en voi enää parantua ja olla oma itseni. Se on estetty lääkityksellä.

Mitä olisin halunnut, olisin halunnut hyvitystä siitä mitä minulle tehtiin lapsena, olisin halunnut sen paikkani takaisin mikä minulta riistettiin. Mutta ei lääkäreitä se kiinnosta, he vain haluavat säilyttää nykyisen tilan. Stabilisoida tilanteen.

Nykyään olen vihannes ja kiitos jeesus siitä!

4

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 19

      "vai onko kyse jostain suuremmasta "paholaisen" pelistä. Joka ei halua että olisimme omia itsejämme ja leimaa kaikki uskovat hulluiksi."

      On. Kokemuksesi on hyvin tavallinen hengellisten etsijöiden keskuudessa. Kun ihminen päättää vaihtaa herraa, eli kääntyy Jeesuksen/Jumalan puoleen, pimeyden voimat iskevät täysillä takaisin. Tilanteeseen ei auta muu kuin järkähtämätön ja luovuttamaton päätös pysyä Jumalan suojissa, tai pysyminen s*atanan otteessa. S*atana ei kiusaa omiaan. Jos haluat, etsi netistä lisätietoa riivauksista ja ns. hengellisestä sodankäynnistä. Mielestäni sinun kannattaisi myös keskustella kokemuksestasi papin kanssa.

    • pakko sanoa

      Saako kysyä, mimmonen sun Jumala-suhde on? Sun tekstistä kyä ilmi, että oot rukoillu, mutta lopussa syytät tapahtuneista Jeesusta. Noh, mun on tähän pakko itse uskovaisena todeta, että mikäli sä kristinuskon Raamatun Jumalaan uskot, hän ei tekis sulle tuollaista. Turha kai tässä on lähteä asiaa tuputtamaan, kerron nyt vain, että Raamatussa Jumalasta puhutaan rakastavana isänä ja Jeesuksesta pelastajana, jotenka jos sä tähän uskoon jollain tavalla perustat arvojas, tai muuten vain asiaa mietit, niin kristinuskon Jumala ei sulle tollaista haluais saada aikaan.

      Sanoit tossa, että sulla on dissosiaatiohäiriö. Mut kirjoitat kuitenkin skitsofrenia-palstalle ja puhut psykoosista. Ite aaan sen tarkemmin perehtymättömänä en tietenkään mitään voi sanoa varmasti, mutta dissosiaatiohäiriöitten oireita esimerkiksi Suomessa sekoitetaan paljon psykoosiin (juurikin esim. derealisaatioelämysten ja äänien kuulemisen takia). Mutta olipa sulla mikä hyvänsä, musta sun ois syytä puhua noita kokemuksias ja tunteitas hoitavalle henkilöllesi. Psykoosiääkkeet on myös omaa luokkaansa turruttamaan tunteita. Ja erot niitten vaikutuksissa tunteisiinkin vaihtelee ihmis- ja lääkekohtasesti, että jos tulee aivan mahdottoman oireet, onhan niitä muitakin nappeja olemassa.

      Mutta vielä sanon tosta sun yhestä kysymyksestä, että on totta, uskoa ja asiasta ääneen puhumista voidaan joskus pitää psykoosin oireena. Mutta psykologia myös suhtautuu tähän usein jonakin ihmisen luonnollisena tarpeena tai tiettyyn kehitysvaiheeseen kuuluvana jäänteena. Itse nyt sanoisin, että koska sua selkeesti nämä asiat mietityttää, niin jatka rukoilua, käy jossakin seurakunna tilaisuudessa, etsi Jumalaa. Hän ei sulle halua pahaa eikä aiheuttaa mitään psykooseja. Päinvastoin Raamattu mainitsee hänet parantajana. Mutta tosiaan, vinkkaan vain tässä, että kannattaa tutustua siihen, mitä kristinusko ihmiselle tarjoaa ja tehdä sitten omat valintansa. Monelle mielenterveysongelmaiselle ja muillekin usko on ollu tuki ja turva ja koossapitävä voima.

      • pakko sanoa

        Äh, kirjoitusvirhe pääs lipsahtamaan tonne :D Mutta siis tuossa piti lukea "itse asiaan sen tarkemmin"


    • Uskon,että olet pyhä ja saat anteeksi vaivasi,ei kukaan mielenvikainen tule tuomituksi.Näin minä uskon.Jos et tässä elämässä parane vaan koet vaan kärsimystä ja psykoosia ym,niin varmasti saat anteeksi ajatuksesi ja tekosi.Jos et saa niin sitten en minäkään,nähdään sitten jsokus myöhemmin taivaan porteilla ja tehdään yhteinen valitus,jookos.Tsemppiä sulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe